Alpina's zijn niet alleen automaten hoor, je kan ze ook gewoon als schakelbak krijgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Vanwege driving-fun..imho is een handbak gewoon veel leuker te rijden als een automaat... (al zijn Alpina's nur mit automat
Vergis je daar niet in Bart, ik heb een 520d (goed, een limousine, dus iets lichter) een tijdje kunnen rijden en was onder de indruk hoe goed de viercilinder in die auto presteerde. Door het koppel heb je genoeg acceleratievermogen om in elke situatie goed uit de voeten te komen, voor je gevoel mis je niks aan vermogen. Of dit ook opgaat voor de (zwaardere) Touring kan ik niet zeggen, maar ik heb het vermoeden van wel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:11 schreef Bartholomeus het volgende:
Pruus: ik zou een 5 minimaal met een zespitter diesel willen. Voor een viercilinder is zo'n ding gewoon te zwaar joh
Hmm, dat ze tegenwoordig 177pk hebben wist ik niet. In dat geval valt het inderdaad wonderlijk meequote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergis je daar niet in Bart, ik heb een 520d (goed, een limousine, dus iets lichter) een tijdje kunnen rijden en was onder de indruk hoe goed de viercilinder in die auto presteerde. Door het koppel heb je genoeg acceleratievermogen om in elke situatie goed uit de voeten te komen, voor je gevoel mis je niks aan vermogen. Of dit ook opgaat voor de (zwaardere) Touring kan ik niet zeggen, maar ik heb het vermoeden van wel.
Kan je alleen maar aanraden om, als je de mogelijkheid hebt, zelf eens een 520d te rijden (let er wel op dat ze pas sinds eind 2007 177pk had) en dan te bepalen of een 4-cylinder echt te weinig is.
En een 525d heeft dan weliswaar een 3.0 liter diesel, maar met 197pk ook "slechts" 20pk meer dan een 520d (vanaf 2007 met 177pk).
mjah, o.a.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:59 schreef FalleNk810i het volgende:
Oh, goedeavondhet gaat weer over bmw's zie ik?
Mjah, bij nader inzien vind ik dat ook. Sterker nog, mij pa's vorige auto was een A6 van het vorige model, met een 2.5l V6 TDI, ook 180pk. Wel de zwaarste uitvoering want station en quattro en automaat, maar ik vond dat ding echt niet bijster vlot. Sterker nog, tot de 170km/h bleef ik pa gewoon aan z'n trekhaak plakken met de bartmobile, daarna liep hij uit omdat hogere top enzo.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:56 schreef Marco001 het volgende:
Mjahy, in een bmw hoort imho toch min. een 6-pitter..
Dat zeiden ze ook toen 15 jaar geleden de eerste diesels in het topsegment (S-klasse, 7-serie, A8) werd geïntroduceerd, in dat soort wagens hoorde immers geen dieselmotor te zitten. Het gros van de verkochte auto's in dat segment is tegenwoordig een diesel.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:56 schreef Marco001 het volgende:
Mjahy, in een bmw hoort imho toch min. een 6-pitter..
Zoals je hebt gezegd is die auto vrij zwaar geweest én je moet je niet vergissen hoeveel vermogen vierwielaandrijving + oude automaten wegneemt, dat is geen vergelijk met een huidige 520d, die overigens tegenwoordig net zoveel vermogen heeft als de 530d van 1999.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mjah, bij nader inzien vind ik dat ook. Sterker nog, mij pa's vorige auto was een A6 van het vorige model, met een 2.5l V6 TDI, ook 180pk. Wel de zwaarste uitvoering want station en quattro en automaat, maar ik vond dat ding echt niet bijster vlot. Sterker nog, tot de 170km/h bleef ik pa gewoon aan z'n trekhaak plakken met de bartmobile, daarna liep hij uit omdat hogere top enzo.
Ik zou voor een 530d gaan, zo
Zelfkennisquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:38 schreef Grielen het volgende:
Mn vriendin zegt dat ze niet in mijn auto durft te rijden "Ja hij is veel te groot en snel enzo, ik sloop hem geheid!"
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papaliefquote:
Dan krijg je geen drugsrunners achter je aan, maar de politie die denkt dat je er eentje bentquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:04 schreef Marco001 het volgende:
over duitse auto's gesproken;
Zoiets staaqt eigenlijk wel op mijn wishlist, hoewel ik geen bmw-fan ben..
http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1
maar dan handgeschakeld.. en wellicht liever benzine...
en liefst donkerblauw met de alpina striping
Zoeen dus:
[ afbeelding ]
voor 1200 wil ik ook wel een C220 of qashqay...quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eensquote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
Voor iets minder dan 1200 euro heb ik 6 auto's gekochtquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eens![]()
Wel tof, dat mijn micra met zijn 2250,- ex. 400,- rijklaarmaakkosten, duurder is dan een quashqai of BMW
Doe je goedquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor iets minder dan 1200 euro heb ik 6 auto's gekocht
Daarom noem ik die quattro en automaat er ook bijquote:Op woensdag 19 januari 2011 06:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook toen 15 jaar geleden de eerste diesels in het topsegment (S-klasse, 7-serie, A8) werd geïntroduceerd, in dat soort wagens hoorde immers geen dieselmotor te zitten. Het gros van de verkochte auto's in dat segment is tegenwoordig een diesel.
[..]
Zoals je hebt gezegd is die auto vrij zwaar geweest én je moet je niet vergissen hoeveel vermogen vierwielaandrijving + oude automaten wegneemt, dat is geen vergelijk met een huidige 520d, die overigens tegenwoordig net zoveel vermogen heeft als de 530d van 1999.
Maar het gaat om het kostenplaatje, en dat is bij de 520d top, een 530d is al snel 10k duurder in de aanschaf en ook in de algemene kosten een stuk hoger (verzekering etc.). Naar mijn mening heeft de 520d echt de beste "value-for-money" verhouding.
en ik van de seat.. tot 4k rpm gebeurt er vrij weinig, maar van 4000-6000 rpm is hij lekker levendig, en m aakt de motor een leuk lawaaitje..quote:Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom noem ik die quattro en automaat er ook bij
Maar toch he, een auto koop je voor een groot gedeelte ook met je hart vind ik. Als je een beetje liefhebber bent wel tenminste. En dan moet er in zo'n dikke 5 gewoon een 6-pitter, gewoon omdat. Financieel is de overweging anders, dat ben ik roerend met je eens, maar je wil toch ook met een grijns van oor tot oor achter het stuur zitten. Althans, ik welEn die dagelijkse fun mag ook wat kosten, een mens moet een hobby hebben
Daarom houd ik ook zo van de bartmobile. Je kunt er heel rustig en bedeesd mee rijden, maar als je wíl dan trap je het gas gewoon tot de bodem. Dan begint ie heel even te grommen, dan klapt de turbo erin, en dan gaat het gekke ding er vandoorHet is wel maar een 130pk dieseltje, maar op maar net 1200 kilo wil dat best
En zo vaak als ik dat grommen hoor komt die smile weer om de hoek kijken. Zelfs na inmiddels 5 jaar. En dan weet je: ik heb de goede auto gekocht
ik heb nooit bmw genoemdquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had voor 1200,- mijn micra nog niet eens![]()
Wel tof, dat mijn micra met zijn 2250,- ex. 400,- rijklaarmaakkosten, duurder is dan een quashqai of BMW
Dat zijn allemaal renaultjes 5 & express geweestquote:Op woensdag 19 januari 2011 11:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Doe je goedKosten die oltimers zo weinig dan? Had verwacht dat die heel duur zouden zijn
zoiets lijkt mij wel tof:quote:Op woensdag 19 januari 2011 14:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal renaultjes 5 & express geweest. De renault 6 kostte wel wat meer, daar staat nog een leuke van op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/410061660
Nicequote:Op woensdag 19 januari 2011 15:01 schreef Marco001 het volgende:
[..]
zoiets lijkt mij wel tof:
http://link.marktplaats.nl/394385810
Of zoeen als ik een leaseauto heb:
http://verkopers.marktplaats.nl/461554
Die is imho zo goed als perfect
Een oude, afgeschreven C-klasse voor 1200 oké, maar een Qashqai gaat je toch niet lukken. Sterker nog, zou er nog maar even een nulletje achter zetten dan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 08:01 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
van c220 en quashqai papa's auto... en het zijn afgeschreven auto's die je koopt voor 1200 euro en de 500 betaald door papalief
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |