Maaike is een vriendin van me die ik voor het eerst zag toen ik iets van 6 jaar oud was, ik moest iedere zondag mee naar de kerk en omdat we nog zo jong waren gingen we met alle kinderen knutselen en verhaaltjes lezen in de pastorie. Haar ouders gingen ook naar die kerk, en zo leerden we elkaar een beetje kennen. Na een paar jaar ging ik nauwelijks nog naar de kerk en zag ik haar jaren niet meer.
Tot we ineens op dezelfde school 4Havo deden, bizar toeval, zij is een jaar ouder en had eerst nog mbo gedaan en ik had ook van alles niet gehaald in de jaren daarvoor waardoor ik daar terecht was gekomen. We herkenden elkaar van toen we nog klein waren en werden in de loop van dat jaar hele hechte vrienden die elkaar door heel wat shit hebben geholpen. Ook toen ik van die school af ging en zij daar 5havo ging doen hielden we nog contact, ondanks dat onze vriendengroep haar verstoten had. Na een tijdje verloren we het contact weer, omdat ze in Schiedam op zichzelf ging wonen en we elkaar daardoor minder spraken.
twee jaar later zaten mijn zusje en haar zusje bij elkaar in de trein en die hadden het er over dat eht zo vreemd was dat we nooit meer contact hadden, en dat we elkaar best wel misten eigenlijk. Week later kreeg ik een mailtje, ze woonde inmiddels aan de andere kant van het land, maar sindsdien is het contact weer hersteld en onze vriendschap is nog hechter dan ooit