Ter aanvulling: volgens mij was het de filmmuziek van Kikujiro.quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:37 schreef golfer het volgende:
Die opnames met die muziek er onder in die glasfabriek is een knipoog naar de beroemde film Glas uit 1958 van Bert Haanstra.
Dat is mooi muziekquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Ter aanvulling: volgens mij was het de filmmuziek van Kikujiro.
Ik vind dat best wel een leuke binnenkomer voor een newby-userquote:
quote:Trouw een Engelse ram aan een Hollandse ooi. En doe dat op Texel. Uit het huwelijk wordt een schaap geboren dat Texelaar heet. En of het nou in Ierland gaat wonen of in België, het blijft een Texelaar. Zelfs als de Belgen er nog eens een ander schaap mee kruisen, dan blijft het nieuwe lam een Texelaar heten, maar is het er eentje met een dikke kont. Belgen zien dat graag bij dieren. In De Wilde Keuken wordt schapenkaas gegeten en een lamsvleeskroketje gebakken. Waarna de Wildekeukenkok op reis moet, naar Texel, naar Ierland en naar een Belgische professor die de Texelse dikbil uitvond. Want schapen kun je uitvinden.
Deed ik aan boord ook, lijn overboord, makreel vangen, darmen er uit en hup de rookoven in, ze kwamen er bijna nog spartelend uit. Lekkerste wat je ooit gegeten hebtquote:Eerstvolgende uitzendingen
Makreel
Nederland 2,
Woensdag 8 Feb 2012, 20:25 - 20:55,
De Wilde Keuken op zee. Waar wordt de beste makreel gerookt? Op de Atlantische Oceaan, west van de Shetland Eilanden en in het bijzonder op de trawler Afrika die ook de Scheveningen 24 heet (Sch 24). Het schip vangt makrelen voor Japan, maar de bemanning houdt wat vissen voor zichzelf apart. Ze eten ervan, warm gerookte makreel. Bericht uit de Wilde Keuken, je kunt beter één keer meegaan met de Sch 24 voor een maaltje makreel zo uit de zee gerookt op het achterdek, dan drie keer kanen in een Michelinsterrenhuis. En een onthulling. Toen Klootwijk aan Zee enige jaren geleden mee uit vissen ging op sardines en daarover vertelde, filmde hij wel de vangst op een Marokkaans kottertje, maar wat niemand zag was dat het geen sardines waren, maar... makreeltjes.
Geen idee, maar het zou heel goed kunnen. Ik vond het wel leuk omdat het een heel andere benadering van E-nummers was dan je zou verwachten. Ik vond het ook wel iets teveel richting promofilm gaan, maar niettemin erg interessant.quote:
Het is al jaren mijn favoriete vis. Er werd in sommig gezelschap nog wel eens een wenkbrauw opgetrokken bij die mededeling. Maar ik krijg een beetje het idee dat er steeds meer aandacht voor komt en hij aan eerherstel toe is. Vreemd hoor, die trends in vissen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:59 schreef Pietverdriet het volgende:
Morgen in de wilde keuken
[..]
Deed ik aan boord ook, lijn overboord, makreel vangen, darmen er uit en hup de rookoven in, ze kwamen er bijna nog spartelend uit. Lekkerste wat je ooit gegeten hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |