Dat heb ik wel gelezen. Alleen het jaartal klopte niet, het moest 2011 zijnquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:46 schreef Cubewood. het volgende:
Mensen met hun ik heb niks te verbergen dus vind het niet erg argumenten zijn toch wel echt lachwekkend.
Juist als je niks te verbergen hebt omdat je geen verboden middelen bij je draagt is het bespottelijk dat je privacy zo aangetast wordt.
Door deze regeling maakt de overheid iedereen tot verdachte, en dus ook onschuldige die "niks te verbergen" hebben.
Als de regering dit in de jaren 50 - 60 had gedaan zou niemand dit gepikt hebben, maar ja tegenwoordig voelt iedereen zich maar al te veilig omdat ze zelf niet meegemaakt hebben hoe er misbruik van dit soort privacy beperkende regels kan worden gemaakt.
George Orwell 1984 zou verplichte leesvoer moeten zijn voor iedereen die hier roep "ik heb toch niks te verbergen!!!"
Ben jij dan werkelijk zo bang als je over straat loopt? En zoals iemand anders al zei, het zijn niet de wapens maar de mens erachter die de problemen veroorzaakt. Daar helpt geen preventief fouilleren tegen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:30 schreef BruinBeertje het volgende:
[..]
mensen veranderen wat gelinkt kan geworden aan hebzucht/macht etc. Kijk maar eens naar hitler. Zo erg gaat het nooit meer worden, het word hoogstens een oorlog tussen Cohen en Wilders
[..]
Niet heel veel, maar alle beetjes helpen. Als ik ga stappen wil ik niet naast mensen dansen met messen op zak. Iedereen kan onvoorspelbaar zijn. Trouwens wat is er nou zo erg als iemand in je zakken voelt, mits diegene het netjes vraagt natuurlijk.
[..]
het voor ieders veiligheid. Liever 10 mensen lastigvallen dan 1 persoon die alle 10 neerschiet.
Ja idd, stel je voor dat je net met het O.V. op weg bent naar een leuk weekendje met je vriend/ vriendin/ scharrel en je hebt daartoe wat sexspeeltjes/ een spannend setje/ wat coke of pillen voor een leuk avondje (uit) in je tas gestopt....ik denk dat ik dan toch niet zo graag gefouilleerd zou willen worden...quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:43 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Of je hebt net leuk inkopen gedaan bij Christine le D.
Het is natuurlijk een delicate kwestie. Als er iemand neergestoken wordt en dat had voorkomen kunnen worden omdat er niet preventief gefouilleerd is, zijn de rapen ook gaar.
Wat nou als er een agent is die jou niet mag, en jou iedere dag gaat fouilleren om je te zieken? Wat nou als je pikante dingen bij je hebt waarvan je liever niet wil dat andere mensen dat zien op de openbare weg?quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:16 schreef Haaruitval het volgende:
Geen problemen mee hoor, vooral bij concerten of as. week als ik naar de voetbal ga wordt ik standaard gecontroleerd.
Niet moeilijk doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |