Hoi Fok,
Zal maar gelijk met de deur in huis vallen;
Ik heb een Logitech USB microphone die werkt. In Windows 7 welteverstaan. Ik kan mezelf horen als ik listen to Microphone doe, dat ding heeft zichzelf ook geinstalleerd en staat als Default Capture Device en als Default Communication Device. So far so good. Werkt als een trein als ik tegen mezelf praat hoor ik het luid en duidelijk in mijn Headphones.
Als ik dit echter probeer met Virtual DJ (versie 6.nogwat) dan krijg ik het niet aan de praat. Als ik probeer Audio te recorden of te broadcasten krijg ik "Soundcard Unavailable" zodra ik de configmode op "Master + MIC" zet. Zowel bij Primary Soundcapture Device als bij USB Microphone 3.
Ook heb ik verschillende USB poorten geprobeerd maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt want in Windows werkt het wel gewoon goed. Lijkt dus iets te zijn wat Virtual DJ niet zo leuk vindt. Nu heb ik alle settings na lopen spitten maar wordt hier niet echt wijzer van.
Verder heb ik voor het gemak even
alle andere communication devices disabled zodat deze geen conflict kunnen veroorzaken. Als ik dus voor "Master" only kies dan kan ik wel recorden, het is puur bij "Master + MIC" en bij "Line in".
Zie ook screenshots:
![sotul1.jpg]()
![10p11k7.jpg]()
Iemand met dergelijke ervaringen? Google zegt ook weinig. Alleen een paar Yahoo answers die ik al geprobeerd had.

Any input appreciated.
Edit, aangezien ik voor ONZ radio moet gaan draaien zaterdag moet dit opgelost zijn dan