abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91267470
Hoi Fok,

Zal maar gelijk met de deur in huis vallen;

Ik heb een Logitech USB microphone die werkt. In Windows 7 welteverstaan. Ik kan mezelf horen als ik listen to Microphone doe, dat ding heeft zichzelf ook geinstalleerd en staat als Default Capture Device en als Default Communication Device. So far so good. Werkt als een trein als ik tegen mezelf praat hoor ik het luid en duidelijk in mijn Headphones.

Als ik dit echter probeer met Virtual DJ (versie 6.nogwat) dan krijg ik het niet aan de praat. Als ik probeer Audio te recorden of te broadcasten krijg ik "Soundcard Unavailable" zodra ik de configmode op "Master + MIC" zet. Zowel bij Primary Soundcapture Device als bij USB Microphone 3.

Ook heb ik verschillende USB poorten geprobeerd maar het lijkt me stug dat het daar aan ligt want in Windows werkt het wel gewoon goed. Lijkt dus iets te zijn wat Virtual DJ niet zo leuk vindt. Nu heb ik alle settings na lopen spitten maar wordt hier niet echt wijzer van.

Verder heb ik voor het gemak even alle andere communication devices disabled zodat deze geen conflict kunnen veroorzaken. Als ik dus voor "Master" only kies dan kan ik wel recorden, het is puur bij "Master + MIC" en bij "Line in".

Zie ook screenshots:

Iemand met dergelijke ervaringen? Google zegt ook weinig. Alleen een paar Yahoo answers die ik al geprobeerd had. :{

Any input appreciated.

Edit, aangezien ik voor ONZ radio moet gaan draaien zaterdag moet dit opgelost zijn dan ;(
Lambo of Rekt
pi_91268237
Virtual DJ pakt zo te zin de audio van de master van een geluidskaart en bestuurt de WAV out en de MIC out kanalen
Dus gewoon een geluidskaart waar af en toe de mic-in van open gezet word.
VDJ kan dus zoals ik uit je plaatje afleid( want ik weetniet alles over VDJ) niet met meer dan 1 audio device overweg
Om het anders te zeggen , je hebt waarschijnlijk niks aan je USB mic
pi_91268388
Hmm als dat zo zou zijn is het wel erg slechte software aangezien de Jackplugs tegenwoordig bijna uitgefaseerd zijn.

Edit, er schijnen dus meer mensen met een USB mic te werken als ik het ONZ radio topic mag geloven... Lijkt me onwaarschijnlijk dus.

[ Bericht 38% gewijzigd door EggsTC op 13-01-2011 16:20:15 ]
Lambo of Rekt
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:22:26 #4
267465 Snaavel
Appeltaartenbakker!
pi_91269124
Bij herkent hij de hele microfoon niet.. dus bij mij staat er geen balkje, maar daarentegen, ik gebruik ook de Mac OSX versie.. en daar blijkt het een issue te zijn ofzo..
pi_91269865
HMM , ik zal die zooi eens installeren , ff kijken hoe het zit
Ik kom er zo ff op terug
pi_91270992
Helaas
Het audio device waar de muziek uitkomt moet OOK het audiodevice zijn waar de mic op aangesloten staat en dat is ook het geval in versie 7
Virtual DJ is dan ook geen software om radio mee te maken.

Probeer ZARA radio of Radioboss eens maar ook daarvan weet ik niet of je met mics over een ander audio device kan werken
pi_91271131
Hmm, nu ook met een JackMicrophone geprobeerd, zelfde probleem. Zie :

Wat me wel opvalt is dat ik een error krijg als ik in VDJ een input kies bij sound.

Maar volgens mij moet dat Input gewoon leeg gelaten worden op NONE. Want voor de rest kan ik alleen Single Timecode of Timecodes kiezen... Volgens mij is het niet de bedoeling dat ik het daarop zet.

Volgens mij zijn dat inputs voor externe draaitafels.
Lambo of Rekt
pi_91271465
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:01 schreef Martinovibes het volgende:
Helaas
Het audio device waar de muziek uitkomt moet OOK het audiodevice zijn waar de mic op aangesloten staat en dat is ook het geval in versie 7
Virtual DJ is dan ook geen software om radio mee te maken.

Probeer ZARA radio of Radioboss eens maar ook daarvan weet ik niet of je met mics over een ander audio device kan werken
What about m'n bovenstaande post? Met die JackPlug gaat het via dezelfde soundcard...
Lambo of Rekt
pi_91273746
k, got it.

Na 3 uur kutten, met een ASIO drivertje heb ik het voor elkaar. Wel met de jackplug idd.
Lambo of Rekt
pi_91274418
quote:
5s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

What about m'n bovenstaande post? Met die JackPlug gaat het via dezelfde soundcard...
Maar je gebruikt een ASIO driver , je moet WDM of Direct sound hebben of als dat beschikbaar is kernelstreaming
Oh , ik zie nu dat je het wel met de ASIO driver hebt gefixt ...opvallnd meestal werkt asio niet met dat soort dingen

IIG sucses met je radiouitzending!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:56:03 #11
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_92339505
Ik heb ook een usb mic en virtual dj, kom er niet uit ;(
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:56:59 #12
331842 Paul_in_the_Dark
Ja hallo met in the Dark?!
pi_92339556
Je gebruik toch geen jackplug joh, heb je usb en vervorm je het weer naar jack ofzo? volgens mij is dat kwaliteitsverlies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')