abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91207788
Toestemming van ElisaB :)

Ik ben voor mijn onderzoeksstage voor de opleiding diergeneeskunde in Utrecht gestart met een onderzoek naar pseudolactatie bij hobbygeiten in Nederland. Hiervoor zoek ik nog patiënten!

Pseudolactatie is een aandoening waar nog veel onbekend over is, de geit ontwikkeld een uier zonder dat hier aanleiding toe is. Mooier omschreven is het spontaan optreden van zwelling van het uier waarbij melkproductie plaats vindt op een moment dat dit niet fysiologisch of functioneel is. De vergroting kan eenzijdig of beiderzijds optreden. Het uier kan zo groot worden dat de geit er last van krijgt met het lopen, hierdoor kunnen vervelende wondjes of zelfs een uierontsteking ontstaan. Als het echt helemaal mis gaat is een uieramputatie soms noodzakelijk.

Heb jij een geit die op dit moment deze klachten vertoont of ooit heeft vertoont? Of ken je iemand die een geit met pseudolactatie heeft of heeft gehad? Dan zou ik graag een enquête opsturen met een aantal vragen over de patiënt.

Bij voorbaat heel veel dank!

[ Bericht 6% gewijzigd door ElisaB op 13-01-2011 11:58:44 ]
pi_91208033
Frank uit BZV?
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_91208117
die heeft zijn geiten niet als hobby ;)
pi_91209732
Ik kan denk ik wel wat vragen beantwoorden!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  woensdag 12 januari 2011 @ 20:15:07 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_91228856
quote:
2s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ik ben voor mijn onderzoeksstage voor de opleiding diergeneeskunde in Utrecht gestart met een onderzoek naar pseudolactatie bij hobbygeiten in Nederland. Hiervoor zoek ik nog patiënten!

Pseudolactatie is een aandoening waar nog veel onbekend over is, de geit ontwikkeld een uier zonder dat hier aanleiding toe is. Mooier omschreven is het spontaan optreden van zwelling van het uier waarbij melkproductie plaats vindt op een moment dat dit niet fysiologisch of functioneel is. De vergroting kan eenzijdig of beiderzijds optreden. Het uier kan zo groot worden dat de geit er last van krijgt met het lopen, hierdoor kunnen vervelende wondjes of zelfs een uierontsteking ontstaan. Als het echt helemaal mis gaat is een uieramputatie soms noodzakelijk.

Heb jij een geit die op dit moment deze klachten vertoont of ooit heeft vertoont? Of ken je iemand die een geit met pseudolactatie heeft of heeft gehad? Dan zou ik graag een enquête opsturen met een aantal vragen over de patiënt.

Bij voorbaat heel veel dank!
Heb je aan iemand toestemming gevraagd voor deze oproep (specificeer 'iemand': een Admin of een moderator)?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_91256108
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb je aan iemand toestemming gevraagd voor deze oproep (specificeer 'iemand': een Admin of een moderator)?
Nee, sorry ik wist niet dat dat moest, heb er wel nog naar gekeken in de faq maar kon over dit soort oproepen niets vinden. Kan ik bij deze alsnog toestemming vragen?

Dankjewel!
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:58:18 #7
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_91257573
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:21 schreef Zo-is-dat het volgende:
Nee, sorry ik wist niet dat dat moest, heb er wel nog naar gekeken in de faq maar kon over dit soort oproepen niets vinden. Kan ik bij deze alsnog toestemming vragen?

Dankjewel!
Laat maar lekker staan hoor; hij staat mij uit de weg :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_91315124

Een pseudolactatie-patient, om te verduidelijken hoe erg het kan zijn.
pi_91320528
holy crap, dat is niet mis!

Mijn formuliertje laat nog even op zich wachten, ga dit weekend naar de geiten toe dus kan ik ff kijken ;)
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_91322031
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 16:05 schreef DaDude1987 het volgende:
holy crap, dat is niet mis!

Mijn formuliertje laat nog even op zich wachten, ga dit weekend naar de geiten toe dus kan ik ff kijken ;)
Perfect! Ik ben benieuwd en wacht rustig af :)
pi_92497476
Ik ben nog steeds druk op zoek naar meer patiënten, dus een schopje!
pi_92502660

[ Bericht 62% gewijzigd door Vengerr op 08-02-2011 15:12:25 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 21:59:38 #13
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92793403
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef Vengerr het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties