kusmijnass | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:53 |
Hallo Fokkers, Ik zit er al een tijd aan te denken om een nieuwe auto aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Audi A2 uit 2001, 1.4 Tdi. De vraagprijs is 5.000 euro en de kilometerstand is 237.306. Nu is mijn vraag, is dit een redelijke prijs voor een auto die zoveel km heeft gereden? En wat vinden jullie van de A2, zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met dit merk (slechte mag ook)? | |
DuracellPower | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:55 |
Ik vind het erg duur... voor over de 2 ton en 10 jaar oud.... | |
poqpoq | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:55 |
en hij is ook nog eens vreselijk afzichtelijk. Bijna net een fiat multipla. | |
child_of_the_matrix | dinsdag 11 januari 2011 @ 17:59 |
te duur.. | |
drumstickNL | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:00 |
te duur te oud teveel km Overal waar te voor staat is niet goed. ![]() | |
kusmijnass | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:04 |
Hoeveel km is trouwens teveel? Ik bedoel waar ligt de grens, ik ben niet van plan veel te gaan rijden, maar wil ook geen auto die opgereden is. | |
LuieSurinamer | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:07 |
het is een diesel, 230.000 is dan echt niet te veel hoor. kan makkelijk nog tot de 400.000km mee. | |
Poekel | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:08 |
Dat is wel heel kort door de bocht, niet? Dat hangt van de specifieke auto en de historie af... | |
LuieSurinamer | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:13 |
tuurlijk is dat kort door de bocht, maar iedereen hier vind ook alleen maar is teveel km... terwijl normaal gesproken het voor een diesel helemaal niet veel is. | |
Hugo__Boss | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:18 |
Als je toch al met een A2 in de weer ga, scoor dan meteen eentje die belastingvrij is, de 1.2 TDI 3 L | |
Bartholomeus | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:46 |
Die kleine dieseltjes zijn lang niet zo robuust en betrouwbaar als hun grotere broertjes, bovendien is de A2 een hok om in te rijden. Niet voor niks dat het ding niet verkocht en gauw weer uit productie genomen is. Heb ooit eens met zo'n ding gereden, en ik kon niet eens mijn maatje 43 op het gaspedaal krijgen. En dan hebben we het niet over lompe legerkisten, maar hele normale nette schoenen. Als ik het gas intrapte schuurde de schoen rechts langs de bekleding en bleef links op de rem hangen. Rare gewaarwording, als je het gas intrapt en tegelijk afremt ![]() Leg liever anderhalf duizend meer op tafel en rijd een gloedjenieuwe C1/Aygo/107, ben je net zo ver. En kom niet aan met comfort of luxe, want die A2 is een vervelend hobbelhok en meer dan airco en stuurbekrachtiging is er zowat niet op geleverd. En dat kan je ook op je Aygo krijgen ![]() Edit: en dan rijd je nog belastingvrij ook, sowieso is een diesel niet aan te raden als je weinig kilometers maakt, een turbomotor houdt niet van korte afstandjes in verband met slechte smering van de turbo als de olie nog koud is. | |
Noway666 | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:08 |
Veels te veel geld voor zo'n auto en omdat er "audi" opstaat heb je in verhouding duur onderhoud. Korte stukjes een diesel ? Dat red je niet met de houderschapskosten, dat moet je uitsmeren over 30k of meer km's per jaar wil je er voordeel uithalen. Dan heb je nog de constructie, hij is van aluminium, lekker licht maar bij schade niet te herstellen, bij frameschade is je auto dan ook heel snel TL. Ik had er zelf ook ooit 1 op het oog maar heb d'r vanaf gezien, ik rij nu een Skoda Fabia, veel economischer. | |
davidov2009 | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:27 |
Dat dus. Een van de slechtste auto's die Audi ooit gemaakt heeft. Ga voor een C1/Aygo/107, zag laatst nog een adv. voor een 107, voor 7000E een nieuwe met airco, cv, elek. ramen, toerenteller etc. Tweedehands kan je nog zo'n 1000E goedkoper uit zijn, maar wellicht dat wat zonde. Ze behouden heel goed hun waarde. | |
tjoptjop | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:00 |
Ik vind het een leuk modelletje | |
Hugo__Boss | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:26 |
Of koop een nieuwe Twingo diesel. | |
Palomar | dinsdag 11 januari 2011 @ 21:52 |
Vind dat ook aardig duur, ondanks dat het een diesel is. Al betwijfel ik ook of zo'n klein dieseltje dezelfde betrouwbaarheid heeft als grotere dieselmotoren. | |
winterstorm666 | woensdag 12 januari 2011 @ 00:03 |
ik heb ermee gelest tig jaren terug. kleine pedalen en grote dode hoek aan de voorkant. en ik vind hem niet echt geweldig eruit zien. | |
kusmijnass | woensdag 12 januari 2011 @ 01:09 |
Thanks voor jullie advies en voor het meedenken. Ik rij sowieso heel weinig, heb eigenlijk meer een auto nodig voor familiebezoek, boodschappen, e.d. en wil er daarom niet teveel geld voor uitgeven. Zelf zat ik te denken aan max. 5.000. De Audi A2 is dus geen aanrader. | |
tjoptjop | woensdag 12 januari 2011 @ 01:12 |
Waarom dan een diesel? Wat kost een A2 1.4 benzine? | |
kusmijnass | woensdag 12 januari 2011 @ 01:20 |
Ik heb geen idee, zag op internet dat een A2 werd aangeboden, vandaar m'n interesse. Ben op zoek naar een goedkope auto. Ik weet nu we dat ik beter geen diesel kan nemen. Mijn vorige auto reed ook op benzine, was een volkswagen golf. Diep in mijn hart wil ik weer en golf, maar ik dacht probeer een ander merk. | |
Lutzenkirchen | woensdag 12 januari 2011 @ 05:44 |
5000 te besteden hebben en dan gaan kijken voor een Audi A2 ![]() | |
DroogDok | woensdag 12 januari 2011 @ 10:34 |
Leuk modelletje zo'n A2, maar voor ¤ 5.000,- kan je echt wel wat beters krijgen. Ik zou denken aan: Opel Corsa Suzuki Swift / Alto VW Polo en benzine inderdaad, km stand < 150.000 | |
Bartholomeus | woensdag 12 januari 2011 @ 13:30 |
Voor 6500 heb je een nieuwe auto, inclusief de garantie en het lage risico op grote onderhoudskosten. De afschrijving heb je dan ook, maar zoals gezegd zijn de C1/Aygo achtigen bijzonder waardevast. Bovendien rijd je dan belastingvrij. Even over op de natte vinger denk ik dat je na een jaar of 3 net zo veel uitgegeven hebt dan, bij de nieuwe auto bij aanschaf en bij de gebruikte auto aan onderhoud en belasting, helemaal als er nog eens iets kapot gaat zoals een koppeling. Als je dus die anderhalf duizend meer kan missen, zou ik het zeker overwegen in jouw situatie ![]() Mocht die 5000 echt de max zijn, kijk dan eens naar een gebruikte C1 achtige, of koop een andere auto met niet al te veel poespas. Als je toch niet veel rijdt, heb je bijvoorbeeld ook weinig toegevoegde waarde van iets als cruise control of stoelverwarming. En dan dus iets in de categorie VW polo / Seat Ibiza / Opel Corsa / Toyota Yaris. De fransozen en italianen binnen dat budget zou ik links laten liggen, iets met betrouwbaarheid en onderhoudskosten ![]() | |
FCZwolleZuid | woensdag 12 januari 2011 @ 17:15 |
Ik rij een Clio uit 2000 (diesel) met 240.000km op de teller en heb er op een paar kleine slijtageonderdelen (lager en remvoering versleten) niks aan gehad. Motor doet het perfect en loopt als een zonnetje. Laatst nog bij de garage gehad voor die remvoering en de monteur vind een Clio een degelijke betrouwbare auto zonder hoge onderhoudskosten. Dus altijd maar dat vooroordeel over deze Franse auto snap ik niet. | |
matthijs100 | donderdag 13 januari 2011 @ 19:15 |
Je kunt ook met het openbaar vervoer reizen en het geld weggeven aan arme mensen die honger hebben. | |
Bartholomeus | donderdag 13 januari 2011 @ 19:19 |
Je hebt in iedere mand rotte appels, ook een degelijke duitser kan een maandagmorgen auto zijn. En dus heb je ook in iedere mand goede appels, ook een fransoos kan geheel probleemvrij zijn. Alleen is de verhouding tussen goed en rot in sommige manden een beetje uit het lood geslagen, als je snapt wat ik bedoel. Ga eens kijken waar de PSA modellen staan in de betrouwbaarheidsstatistieken ![]() | |
Hugo__Boss | donderdag 13 januari 2011 @ 22:12 |
Een Clio diesel met die km stand zal ook echt niet van dezelfde prijsklasse zijn als zo'n A2. Die A2 is echt niet zo'n groot succes. Je ziet nu af en toe nog de 1.2 TDI rijden waarvan er nog wel een aantal uit Duitsland worden gehaald aangezien die nu belastingvrij is. Maar de Lupo 1.2 TDI is dat ook en stukken goedkoper. Alleen onderhoud is een verhaal apart, weinig echte kenners van die auto's. Ik zou zeker in jouw geval voor een kleine benzine gaan, voor 5000 euro is er zoveel keus. Pak inderdaad een Aygo van een paar jaar oud, 5 deurs. Perfect voor jouw gebruik, familiebezoek kan prima met iemand achterin. | |
jitzzzze | zaterdag 15 januari 2011 @ 13:28 |
Uit de catagorie: "Je kan beter niets zeggen" bovenstaande opmerking. OT: ga voor een Duitse, Zweedse of oosterse auto. | |
tupolev141 | zaterdag 15 januari 2011 @ 14:08 |
Een Renault Modus misschien? Zijn best leuke autootjes. |