Dat is wel heel kort door de bocht, niet?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:07 schreef LuieSurinamer het volgende:
het is een diesel, 230.000 is dan echt niet te veel hoor.
kan makkelijk nog tot de 400.000km mee.
tuurlijk is dat kort door de bocht, maar iedereen hier vind ook alleen maar is teveel km...quote:Op dinsdag 11 januari 2011 18:08 schreef Poekel het volgende:
[..]
Dat is wel heel kort door de bocht, niet?
Dat hangt van de specifieke auto en de historie af...
Dat dus. Een van de slechtste auto's die Audi ooit gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:08 schreef Noway666 het volgende:
Veels te veel geld voor zo'n auto en omdat er "audi" opstaat heb je in verhouding duur onderhoud.
(...)
Waarom dan een diesel? Wat kost een A2 1.4 benzine?quote:Op woensdag 12 januari 2011 01:09 schreef kusmijnass het volgende:
Thanks voor jullie advies en voor het meedenken. Ik rij sowieso heel weinig, heb eigenlijk meer een auto nodig voor familiebezoek, boodschappen, e.d. en wil er daarom niet teveel geld voor uitgeven. Zelf zat ik te denken aan max. 5.000. De Audi A2 is dus geen aanrader.
Voor 6500 heb je een nieuwe auto, inclusief de garantie en het lage risico op grote onderhoudskosten. De afschrijving heb je dan ook, maar zoals gezegd zijn de C1/Aygo achtigen bijzonder waardevast. Bovendien rijd je dan belastingvrij. Even over op de natte vinger denk ik dat je na een jaar of 3 net zo veel uitgegeven hebt dan, bij de nieuwe auto bij aanschaf en bij de gebruikte auto aan onderhoud en belasting, helemaal als er nog eens iets kapot gaat zoals een koppeling. Als je dus die anderhalf duizend meer kan missen, zou ik het zeker overwegen in jouw situatiequote:Op woensdag 12 januari 2011 01:09 schreef kusmijnass het volgende:
Thanks voor jullie advies en voor het meedenken. Ik rij sowieso heel weinig, heb eigenlijk meer een auto nodig voor familiebezoek, boodschappen, e.d. en wil er daarom niet teveel geld voor uitgeven. Zelf zat ik te denken aan max. 5.000. De Audi A2 is dus geen aanrader.
Ik rij een Clio uit 2000 (diesel) met 240.000km op de teller en heb er op een paar kleine slijtageonderdelen (lager en remvoering versleten) niks aan gehad. Motor doet het perfect en loopt als een zonnetje.quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:30 schreef Bartholomeus het volgende:
De fransozen en italianen binnen dat budget zou ik links laten liggen, iets met betrouwbaarheid en onderhoudskosten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |