abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91162788
'Mooi van binnen' is het belangrijkst, zeggen de meeste mensen, van uiterlijk zeggen mensen vaak dat het een kwestie van smaak is en dat zij anderen daar niet op beoordelen omdat het 'om de uitstraling gaat'. Maar ondertussen beoordelen we tóch iedereen op het uiterlijk. Mooie mensen hebben het altijd een stuk gemakkelijker dan lelijke of minder aantrekkelijke mensen.
Ben je aantrekkelijk om te zien, dan kijkt men er al graag naar, men voelt een zekere bewondering en wil graag met zo iemand gezien worden. Mooie mensen (en dit is uitgetest) krijgen bij sollicitaties zelfs vaak de voorkeur op kandidaten met betere opleiding/skills maar met een minder aantrekkelijke uitstraling. De uitstraling doet het hem namelijk. Mooie mensen zijn vaak ook succesvol en verdienen meer.
Veel mensen zullen denken; ‘wat is mooi, dat is een kwestie van smaak’, maar iedereen ziet wel of iemand er goed uitziet, of dat iemand simpelweg lelijk is. Mooi zijn heeft dus een groot voordeel. Mensen die mooi zijn, weten dit meestal ook, en zitten dus ook meteen beter in hun vel (vaak)!

Eigenlijk is dat hardstikke oneerlijk, wij hebben overigens ook niet gekozen om mooi of lelijk te zijn. Ik vind dat het gaat om innerlijk, wat vinden jullie? En denken jullie dat dit ooit nog gaat veranderen?
pi_91162839
en hoe wilde je dit vergelijken?
Uiteindelijk ligt het aan je mindset en niets anders.
Doe eens lief!
pi_91162843
Je geeft zelf al het antwoord.
pi_91162880
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:05 schreef Adames het volgende:
Je geeft zelf al het antwoord.
Ja mijn antwoord, maar ik wil jullie meningen horen. Staat er ook onder: wat vinden jullie?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:07:14 #5
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91162911
Tot op zekere hoogte maakt het wel uit denk ik. Maar iedereen krijgt met dezelfde problemen te maken. Dat bijvoorbeeld je ouders ooit zullen sterven zal je overkomen ook al ben je een adonis.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91162954
Vinden mensen jou lelijk iwannabehigh?
pi_91162997
Mij heeft het geen windeieren gelegd in ieder geval :Y
pi_91163010
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:07 schreef Id_do_her het volgende:
Tot op zekere hoogte maakt het wel uit denk ik. Maar iedereen krijgt met dezelfde problemen te maken. Dat bijvoorbeeld je ouders ooit zullen sterven zal je overkomen ook al ben je een adonis.
Haha ja natuurlijk, maar ik bedoel als je kijkt naar bijv. het werk, dat klopt wel, met een mooi uiterlijk nemen ze je vaak wel sneller aan. Das ook mooi meegenomen, maar wel oneerlijk toch (?)
pi_91163039
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:09 schreef Hasjmug het volgende:
Mij heeft het geen windeieren gelegd in ieder geval :Y
Haha hoe bedoel je?
pi_91163080
Je kunt wel heel nobel vinden dat het zou moeten draaien om innerlijk maar de mens is gemaakt om te oordelen op uiterlijk, te categoriseren. Dat mooie mensen voordelen hebben is ook al veelvuldig wetenschappelijk onderbouwt dus het komt eigenlijk neer op je druk maken om iets wat je toch niet kunt veranderen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:12:14 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_91163092
Ik kan me een onderzoek herinneren waarin werd gezegd dat mooie mensen het wel makkelijker hadden, maar hele mooie mensen het weer moeilijker. Hele mooie mensen konden niet inschatten of ze alleen bevoordeeld waren omdat ze knap waren en dat is blijkbaar niet bevredigend.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:12:45 #12
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_91163108
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Haha ja natuurlijk, maar ik bedoel als je kijkt naar bijv. het werk, dat klopt wel, met een mooi uiterlijk nemen ze je vaak wel sneller aan. Das ook mooi meegenomen, maar wel oneerlijk toch (?)
Nou misschien niet, als verkoper zullen klanten je eerder vertrouwen als je er goed uitziet, dat wekt vertrouwen. Dat lijkt me voor een verkoper wel een groot pluspunt over iemand die er minder uit ziet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_91163517
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:03 schreef iwannabehigh het volgende:
Eigenlijk is dat hardstikke oneerlijk, wij hebben overigens ook niet gekozen om mooi of lelijk te zijn. Ik vind dat het gaat om innerlijk, wat vinden jullie? En denken jullie dat dit ooit nog gaat veranderen?
Tja dat is natuurlijke selectie; dat is nou eenmaal niet eerlijk; gelukkig voor ons is "mooi" een abstract begrip, en daar moeten we het maar mee doen.
pi_91163732
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:12 schreef BasEnAad het volgende:
Ik kan me een onderzoek herinneren waarin werd gezegd dat mooie mensen het wel makkelijker hadden, maar hele mooie mensen het weer moeilijker. Hele mooie mensen konden niet inschatten of ze alleen bevoordeeld waren omdat ze knap waren en dat is blijkbaar niet bevredigend.
Ja klopt en hadden vaker te maken met jaloezie van gelijke sekse. Er zijn talloze onderzoeken op dit gebied. Het begint al met kinderen. Kinderen die er aantrekkelijk uitzien worden slimmer geacht door leraren en krijgen meer aandacht. Gedrag werd ook eerder goedgepraat dan van onaantrekkelijke kinderen. Ook is er ooit een onderzoek geweest waarin leraren voor zich kregen of een kind naar speciaal onderwijs moest of niet. Beschrijving identiek, alleen foto anders. Wat een verassing: de onaantrekkelijke kinderen werden veel vaker verwezen naar speciaal onderwijs. Zulke dingen gaan onbewust en je doet er niets aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jolene22 op 11-01-2011 15:34:39 ]
pi_91163819
Als je er goed uitziet, wordt je makkelijker geaccepteerd. Dit zorgt er voor dat je al vanaf je jonge jaren meer ervaring hebt met sociale contacten. Daarbij kom je veel zelfverzekerder over, wat zorgt voor succes in je algehele leven. Daardoor heb je vaak een positievere instelling wat je weer gelukkig maakt.
Dus ja, het heeft zeker voordelen. Natuurlijk kan je ook zelfverzekerd zijn als je niet knap bent, dat is gewoon je eigen instelling. Helaas ziet een lelijk zelfverzekerd iemand er vaak arrogant of gemeen uit, wat weer leidt tot achterdocht. Maar wat hierboven staat is ook waar, te knap zorgt voor vooroordelen en afgunst. Dat wil je ook weer niet.
pi_91163842
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:10 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Haha hoe bedoel je?
Tja, als je de Nederlandse mix van Brad Pitt/Orlando Bloom bent dan heb je het toch allemaal wat makkelijker :Y
pi_91164039
Men klaagt altijd over discriminatie (leeftijd, afkomst, geslacht) en dat moet niet kunnen etc, maar discriminatie op uiterlijk is niet alleen wijdverbreid, het is ook totaal geaccepteerd in de samenleving.

Als je als marokkaan word geweigerd bij een of andere tent dan kun je ze aanklagen. Ben je een lelijke nerd die er niet inmag dan moet je gewoon met je kop tussen je staart vertrekken.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:37:02 #18
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_91164106
Je kan behoorlijk veel zelf doen aan je uiterlijk, het genetische aspect is vaak niet zo belangrijk.
pi_91164159
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:37 schreef Premium_Quality het volgende:
Je kan behoorlijk veel zelf doen aan je uiterlijk, het genetische aspect is vaak niet zo belangrijk.
Al draagt een aap een gouden ring, het IS en blijft een lelijk ding.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:40:36 #20
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_91164252
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:38 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Al draagt een aap een gouden ring, het IS en blijft een lelijk ding.
Als je echt een ongelofelijk lelijke aap bent wel. Een normale aap kan er nog best leuk uitzien, en zich als een vlotte vrolijke..aap presenteren.

Het gaat er niet alleen om of je een symmetrisch hoofd hebt en een kuiltje in je kin. Je kunt ook naar de sportschool gaan, lenzen nemen ipv een bril, je kapsel hip laten knippen, wat zalfjes voor je huid, rechtop lopen, uitstralen dat je een leuke vent bent. Dan word je voor zowel vrouwen als potentiėle werkgevers aantrekkelijker/mooier.
Gourmetten of steengrillen?
pi_91164452
Ik weet het niet, ik ben nooit lelijk geweest.

Ik kan me wel voorstellen dat als mensen braakneigingen krijgen als ze je zien dat je leven dan niet zo makkelijk is.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:52:48 #22
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91164760
Grappig. Blijven we hier toch in de christelijke traditie steken.

Er is geen binnenkant of buitenkant. Jij bent binnenkant en buitenkant. Jij bent je lijf. Je bent niet een of andere geest gevangen in een lijf.
Jij en dan je karakter wordt gevormd door alles wat je mee maakt (en klein deel genetisch). Wat je uiterlijk is heeft dus grote invloed op je karakter en hoe je bent.
Ergo uiterlijk is innerlijk.

Ik ken hele mooie mensen die het moeilijk hebben ik ken ook hele lelijke mensen die het moeilijk hebben. Ik ken mooie mensen die heel goed in hun vel zitten en ik ken lelijke mensen die heel goed in hun vel zitten.

Goed uiterlijk helpt wel op bepaalde gebieden. Maar knap of lelijk, wereld beroemd of anoniem in een getto in amerika, mensen hebben dezelfde onzekerheden, dezelfde imperfecties.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:54:34 #23
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_91164859
Wat zeg je dat toch mooi Daniel. :@ En het klopt helemaal.
Gourmetten of steengrillen?
pi_91164893
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:52 schreef Daniel1976 het volgende:

Ik ken hele mooie mensen die het moeilijk hebben ik ken ook hele lelijke mensen die het moeilijk hebben. Ik ken mooie mensen die heel goed in hun vel zitten en ik ken lelijke mensen die heel goed in hun vel zitten.

Goed uiterlijk helpt wel op bepaalde gebieden. Maar knap of lelijk, wereld beroemd of anoniem in een getto in amerika, mensen hebben dezelfde onzekerheden, dezelfde imperfecties.
Misschien is het in jouw omgeving redelijk verdeeld maar wetenschap komt toch steeds met andere feiten aan. Aantrekkelijkheid verhoogt de kansen aanzienlijk op succes, betere beoordelingen, studieresultaten, relaties, sociale contacten, carriere, salaris. Praktisch op ieder vlak is aantrekkelijkheid een zeer grote factor.

Onaantrekkelijke mensen moeten gewoon veel harder werken en beter werk afleveren om tot hetzelfde resultaat te komen. Oneerlijk, maar wel veelvuldig bewezen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:55:24 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_91164895
Er zijn uiteindelijk maar heel weinig mensen heel mooi of heel lelijk. Dat is misschien 5% van de bevolking, aan beide kanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')