abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:28:50 #1
331491 magic32
jantje is hier
pi_91161434
Beste,

Ik ben nieuw hier maar wil graag mijn vraag aan jullie kwijt.
Sinds enkele maanden hebben wij naast ons nieuwe buren die bezig zijn aan een grote verbouwing.
Tijdens de verbouwing is al enkele malen door onze muur geboord ..
Deze gaten zijn telkens dichtgesmeerd maar nu zijn we erachter gekomen dat ze de leidingen in onze muur leggen op sommige plaatsen.
Is er enige manier waarop wij dit kunnen controleren?
De zichtbare schade is hersteld maar zoals het klinkt, klinkt het te dichtbij. We hebben het gevoel dat ze nog steeds in onze stenen boren ..
Zijn er bedrijven die dat kunnen komen meten? Weet iemand dat? Of kan iemand ons adviseren?

Met vriendelijke groet en dank!
pi_91161554
gaten terug boren en hopen dat je een leiding raakt...dat zal ze leren
pi_91161757
Ga verhaal halen bij je buren en stap zonodig naar de rijdende rechter. Succes TS
pi_91162138
Bel gewoon eens aan bij je buren en vertel je zorgen aan hen.
pi_91162232
:o
Met wat voor boor hebben je buren dan wel niet geboort. Dan sta je toch raar te kijken als er ineens een boor je huiskamer binnenkomt en je vervolgens door het gat bij de buren naar binnen kan kijken :D
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:51:50 #6
331491 magic32
jantje is hier
pi_91162377
Er is al iemand van onze rechtsbijstandverzekering geweest maar die zegt dat de schade die je niet ziet ook niet veroorzaakt is, gaten dichtten is dus kennelijk genoeg. Ook hebben we al met de buren gesproken maar die ontkennen terwijl de mensen die bij ze werken wel daadwerkelijk door laten schemeren dat er iets niet klopt, maar erbij zeggen dat ze dat nooit hebben gezegd ..

Maar weet iemand nu niet of er materiaal is waarmee je de muurdikte kan meten en zo kan controleren waar er in de stenen geboord is en leiding of wat dan ook gelegd is ?
pi_91162402
Is de muur van jullie? Of van jullie gezamenlijk?

Oh en
quote:
Bel gewoon eens aan bij je buren en vertel je zorgen aan hen.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 14:53:30 #8
331491 magic32
jantje is hier
pi_91162444
Er staan 2 dunne muren naast elkaar van elk een enkele steen dik. Zij boren niet alleen in hun steen maar ook in de onze ..
pi_91162561
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:53 schreef magic32 het volgende:
Er staan 2 dunne muren naast elkaar van elk een enkele steen dik. Zij boren niet alleen in hun steen maar ook in de onze ..
Leggen ze de leidingen ook in jullie steen dan? Frezen ze rioolleidingen in de muur??

Als het alleen gaat om misboren en ze maken aan jullie kant het gat weer mooi dicht wat is dan het probleem?

En is het bespreekbaar met de buren?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:16:49 #10
331491 magic32
jantje is hier
pi_91163273
Ze leggen de leidingen in onze steen .. Het gaat niet om misboren ..
De gaten die misgeboord worden, worden weer dichtgemaakt.
Het gaat er juist om dat er leidingen in onze steen gelegd worden en dat ik dat eigenlijk vanaf deze kant wil controleren omdat alles aan de andere kant meteen dichtgemaakt wordt en ik er moeilijk de hele dag naast kan gaan staan ..
En het is al een paar keer besproken, maar ze ontkennen ..
pi_91164378
Waarom zouden ze in hemelsnaam door hun eigen muur vrezen om dan in jullie muur te gaan vrezen om leidingen te leggen?

Dat klinkt als 2 keer meer werk en ze winnen er volgens mij echt niks mee.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:44:11 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_91164390
Ze leggen leidingen in jullie muur?

Ik vind dat wat moeilijk om te geloven.

Ervan uitgaande dat je een spauw hebt heb je het dus over een leiding die dieper dan 13cm komt te liggen. Dat kan eigelijk gewoon niet.
Als het namelijk wel zo zou zijn dan moet hun muur naar beneden komen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 15:44:18 #13
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_91164399
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:16 schreef magic32 het volgende:
Ze leggen de leidingen in onze steen .. Het gaat niet om misboren ..
De gaten die misgeboord worden, worden weer dichtgemaakt.
Het gaat er juist om dat er leidingen in onze steen gelegd worden en dat ik dat eigenlijk vanaf deze kant wil controleren omdat alles aan de andere kant meteen dichtgemaakt wordt en ik er moeilijk de hele dag naast kan gaan staan ..
En het is al een paar keer besproken, maar ze ontkennen ..
Kan je met een leidingzoeker uitvinden wáár die leidingen zitten? En dan net dáár een schilderijtje ophangen?

Of als het electreleidingen zijn: héél voorzichtig openboren, aftakken, wietplantage er op aansluiten? Of als je het minder bont wilt maken: faseleiding aftakken, via flinke weerstand en schakelaar tegen aarde leggen? Zo dat er een mA of 35 aan stroom loopt?

Vooral leuk 's avonds: jij zet de schakelaar aan en bij de buren klapt de ALS er uit!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_91164774
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:44 schreef klusfoobje het volgende:
Ze leggen leidingen in jullie muur?

Ik vind dat wat moeilijk om te geloven.

Ervan uitgaande dat je een spauw hebt heb je het dus over een leiding die dieper dan 13cm komt te liggen. Dat kan eigelijk gewoon niet.
Als het namelijk wel zo zou zijn dan moet hun muur naar beneden komen.
Dit dus.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:00:33 #15
331491 magic32
jantje is hier
pi_91165138
er is geen spouwmuur
daar zijn we ondertussen achter
zijn gewoon 2 rijen stenen tegen elkaar aan
de stenen zijn erg smal waardoor leidingen niet passen en die dus voor een deel in onze steen komen ..
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:05:35 #16
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_91165385
HE????

Jij bent van je buren gescheiden door een gewone dubbelsteens muur??? Kun je dan ook letterlijk verstaan wat ze zeggen, want het geluid hobbelt dan vrolijk van kamer naar kamer.

Hoe dik zijn die stenen dan eigelijk en hoe dik is die leiding die ze erin leggen? Want ook al is er geen spauw... dan nog... Je zegt dat het twee stenen breed is maar dat wat je zegt lijkt een enkelsteens muur en die zit echt NOOIT tussen twee huizen.

Ik doe ff een paar aannames.

Het is een kalkzandsteen muur. Die stenen zijn een cm of 11 breed/diep Een elektra leiding is max 2 cm.

Is dit soms zo'n huis dat door een aannemer is gekocht en daarna in 3 wooneenheden is verneukt ? Dat zie ik hier in de straat gebeuren. Boven woning jaren '30 word van BIS opeens BIS A, Bis B en Bis C. :r
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:09:59 #17
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_91165593
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:00 schreef magic32 het volgende:
er is geen spouwmuur
de stenen zijn erg smal waardoor leidingen niet passen en die dus voor een deel in onze steen komen ..

Maar OT nu, ik ben ooit eens in een heul oud huisje bezig geweest met een, godbetert, enkelsteens scheidingsmuur. Daar durfde ik nog geen spijker in te slaan uit angst dat de hele muur richting buren zou donderen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:05 schreef klusfoobje het volgende:
Je zegt dat het twee stenen breed is maar dat wat je zegt lijkt een enkelsteens muur en die zit echt NOOIT tussen twee huizen.
Laat me je uit eigen ervaring vertellen: ja, dat is er wel. En dat was zo gebouwd ook, niks geen achteraf gesplitste woning.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  PR/Manusje van alles dinsdag 11 januari 2011 @ 16:23:24 #18
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_91166215
Terug boren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:25:25 #19
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_91166299
ik moet opeens denken aan die kerel die smorgens wakker word van het gehammer van de buren, in de badjas naar die buurman gaat en alles ff snel vast lijmt, incl die hamer.

Is dat geen optie ?

Of je in je badjas gaat moet je natuurlijk zelf weten :)
pi_91166861
Het zou je maar gebeuren zeg. "Hee buurman, ik hier?".
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:04:26 #22
331491 magic32
jantje is hier
pi_91168253
Die leidingzoeker
Die ga ik zeker halen en uitproberen..
Zal eens informeren
Bedankt voor je tip !
Ik dacht al dat ik een bedrijf moest laten komen die een soort xrays van je muren komen maken
pi_91168541
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:00 schreef magic32 het volgende:
er is geen spouwmuur
Maar wat voor een leidingen gaan er dan in??? Hoe kan nou een leiding als je 2 x (een heel dunne binnenmuur hebt) door de muur heen komen? In 'hun' deel van de muur mogen de buren frezen.

En voor zover ik weet kun je soms wel meten of er een leiding in de muur zit (indien van detecteerbaar materiaal) maar is hoe diep heel moeilijk, dan zou je het moeten zien voor het dichtgesmeerd is.

En waar heb je precies last van?
  dinsdag 11 januari 2011 @ 17:15:02 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_91168774
tvp voor dit vage verhaal!
pi_91169164
zetten ze geen voorzetwand voor isolatie ervoor??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')