Afhankelijk van wie het ontvangt.
In eerste instantie dacht ik dat mijn brief naar onbekenden zou gaan, een raad van mensen die over de beurs besluiten.
Na wat extra informatie te hebben gevraagd bij de docent die dat bij ons regelt bleek dat HIJ en nog wat collega's zouden besluiten wie van onze studenten meegaan naar de overleggen (er zijn 2 tot 3 plekken voor deze beurs voor onze universiteit). Dat veranderde de zaak, en hij zei me ook er vooral dingen in te zetten (zoals het feit dat ik getrouwd ben en dat mijn man mee gaat en dus ook een zegje heeft over waar we terecht komen) die ik er als het een geheel onafhankelijke commissie was geweest nooit in gezet had.
Als het mensen zijn die je niet kent: zakelijk houden maar wel met passie vertellen waarom het voor jou die unieke ervaring biedt, welke vakken je hebt gezien die die universiteit biedt en waarom je juist die dáár wilt volgen.
Zelf wil ik richting postcolonialisme in de Britse Literatuur. Hier in Nederland zijn in de bachelor daar nauwelijks vakken over te vinden, en zeker niet specifiek over Postcolonialisme, dat komt allemaal in de master pas. In de UK daarentegen zijn er vele vakken, die uit gaan ook van de Britse 'point of view', iets wat je in Nederland nooit krijgt! Dat was een van mijn redenen.
Of ik de beurs krijg weet ik nog niet, zit nog in spanning, maar weet wel dat ik mijn beste beentje voor heb gezet in zowel de motivatie als tijdens de colleges, zodat de docenten die beslissen zeker zullen weten dat ik bereid ben om ontzettend hard te werken en ze niet teleur zal stellen