abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91121412
Kinderen groeien op, gaan naar school, gaan studeren....
Hebben een paar vrienden, maar hoe ouder je wordt, hoe minder dat aantal vrienden vaak wordt.

Mensen werken elke dag, heb doorgaans 2 dagen per week vrij waarin ze het huishouden moeten doen, en dan herhaalt de week zich.

Wat bezielt mensen? Hoe kun je op die manier gelukkig zijn?
Ik heb het gevoel dat veel mensen in een maatschappelijk ritme leven en vooral met zichzelf bezig zijn heel hun leven.
Individualistisch.

Stelling: Je bent altijd alleen, ook al heb je vrienden of een relatie, in the end; you are alone. Het komt altijd op jezelf neer.
pi_91121517
reality check
pi_91121741
Wat minder snuiven wil wel eens helpen :)
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_91121801
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:12 schreef Sakura het volgende:
Wat minder snuiven wil wel eens helpen :)
ik snuif nooit.
pi_91122065
Je moet uitvinden wat je echt leuk vind om te doen, en dan dat gaan doen. Dat kan een 'vrije tijd' ding zijn of werk. Of een ander persoon om iets mee te doen, waarbij de activiteit minder belangrijk is.

De meeste gelukkige mensen die ik zie doen het zo. En hebben daar tijd voor, ondanks die drukke baan of kinderen of welke verplichtingen ze ook hebben.

ongelukkige mensen hebben vaak veel vrije tijd, maar verlummelen die. (ben ik helaas ook erg goed in, en ook bij mij geldt dat dat meer voorkomt als ik niet zo lekker in mijn vel zit)

Goed time management maakt mensen gelukkiger.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:20:35 #6
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_91122162
Emo TS is emo.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_91122452
Donnie: She said, "Every living creature on earth dies alone."
naar donny darko
pi_91122544
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:27 schreef Rick.Gulmans het volgende:
Donnie: She said, "Every living creature on earth dies alone."
naar donny darko
Ja. idd. En nu? Waarom is dit de waarheid? :'( ik kan er echt niet tegen, het knaagt! Wat doe je eraan minder eenzaam te zijn? Ik bedoel, er is niemand die bij je gaat slapen of er altijd voor je is. Iig niet voor mij, ik ben single.
En ik weet niet wat ik met mijn leven wil.
  maandag 10 januari 2011 @ 17:55:26 #9
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_91123692
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:29 schreef schouderklopje het volgende:
Wat doe je eraan minder eenzaam te zijn?
Een hobby zoeken, heb ik me laten vertellen. Vrienden zijn leuk maar je wil niet van ze afhankelijk zijn om het naar je zin te hebben. Want als je dan eens alleen bent zit je je maar ongelukkig te voelen.

edit: Ik zou in ieder geval mijn heil niet in drugs zoeken, als dat topic echt serieus was.

[ Bericht 7% gewijzigd door moomoo op 10-01-2011 18:17:32 ]
pi_91126679
Ja want het enige wat telt in de wereld is mijn eigen geluk, er is niks te intrensiek aan vriendschap, familie of relaties.
Als dat zo zou zijn kunnen we liever thuisblijven en de hele dag, niksen om zo het minimale geluk te krijgen. Een nihilistisch visie gaat uit van een leven zonder doel, waarin alles routine is . Vergelijk het met de mythe van Sisyphus.
  maandag 10 januari 2011 @ 19:04:20 #12
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91126804
Geluk haal je uit kleine dagelijkse dingen. Als dat niet lukt, ben je gedoemd tot een ongelukkig leven.
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
  maandag 10 januari 2011 @ 19:06:01 #13
326617 Eclaire84
Ibi is beter dan Messi!
pi_91126911
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 19:02 schreef superdrufus het volgende:
Ja want het enige wat telt in de wereld is mijn eigen geluk, er is niks te intrensiek aan vriendschap, familie of relaties.
Als dat zo zou zijn kunnen we liever thuisblijven en de hele dag, niksen om zo het minimale geluk te krijgen.
Zelfs al zou je alleen aan je eigen geluk denken, waarom zou je voor minimaal geluk moeten gaan?
Eclaire84: Wax je of je scheer je??
schouderklopje: waarom wil je dat weten??
Radicalist: zeg gewoon want ik hou van je. je heb zeker lekker glad kutje
Nektasje2: Hahah kijk deze gozer met moeite met 1 hand typen hahaahahah
pi_91127162
Je werkt 5 dagen per week waarvan je 2 dagen vrij heb, dat is goed. Het leven hoort afwisselend te zijn, mensen moet continue gestimuleerd worden.
pi_91141605
Oh that melancholy feeling.

Tijd voor een liedje:

The view from nowhere.
pi_91195683
quote:
Op maandag 10 januari 2011 17:29 schreef schouderklopje het volgende:

[..]

Ja. idd. En nu? Waarom is dit de waarheid? :'( ik kan er echt niet tegen, het knaagt! Wat doe je eraan minder eenzaam te zijn? Ik bedoel, er is niemand die bij je gaat slapen of er altijd voor je is. Iig niet voor mij, ik ben single.
Wie zegt dat dat de waarheid is? Er wordt wel meer gezegd. Jezus zegt dat Hij de Weg, de Waarheid en het Leven is en omdat Hij werd gescheiden van de Vader en de zonden van alle mensen heeft weggedaan aan het kruis, mag je dat offer accepteren en dan komt Hij in je hart wonen als je het Hem vraagt en ben je nooit meer alleen heb ik persoonlijk mogen ervaren. Ik heb eindelijk rust en Hij is altijd bij me, Hij is dan ook bij je als je sterft en dat is alleen maar lichamelijk want je krijgt eeuwig leven. En als je het niet gelooft, vraag 'm dan of Hij je wil ontmoeten, niemand kan mij nog wijsmaken dat het niet waar is, Hij heeft me van RSI genezen, maar vooral m'n ziel heeft Hij genezen en Hij is er altijd, Hij wil een persoonlijke relatie met een ieder. Alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verloren ga maar eeuwig leven hebbe.
pi_91197493
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 17:29 schreef schouderklopje het volgende:

[..]

1. Het ligt aan de maatschappij. Er zijn natuurlijk redenen waarom het zo geordend is. Anders is niet eenvoudig; anders is niet persé beter. Maar toch. In dat geval is het een kwestie van werken aan de revolutie. We hebben nog steeds geen vrouwelijk minister president gehad.

2. Het is 'one of these things'. Dit soort wanhoop hoor erbij; het komt en verdwijnt ook weer. Het hoort ook bij de leeftijd. Kijkt eens beter om je heen en wat je daarmee kunt.

3. Rechtse daadkracht. Neem het heft in eigen hand. Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, go with the flow.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 12-01-2011 04:58:50 ]
The view from nowhere.
pi_91199847
Ik vraag me dat ook af. Er zijn zoveel landen waar het anders geregeld is, waar je je de hele dag alleen maar hoeft af te vragen wat je wilt eten 's avonds en waar je dat vandaan gaat halen. Ik verlang daar wel eens naar.

Het is echter wel een natuurlijke evolutie. We zijn ooit begonnen met 2 schapen ruilen tegen een koe en vanaf dat moment zijn we gestart met het creëeren van een economie. Uiteindelijk is dat uitgegroeid tot een mechanisme wat ons het leven niet zozeer makkelijker maakt, maar is gaan beheersen. En ik doe daar gewoon aan mee. Want ook ik heb een huis gekocht waarvan ik de hypotheek maar nauwelijks op kan brengen, met als gevolg dat ik niet een paar uurtjes minder kan gaan werken om meer van het leven te genieten.

Verder ben ik het niet met je eens dat we structureel eenzaam zijn. Zeker niet in een relatie. Mensen die in een relatie het gevoel hebben alleen te zijn, zitten in de verkeerde relatie. Ik ga niet lopen roepen dat ik mijn 'maatje' of 'soulmate' heb gevonden, want dat vind ik altijd onzin. Maar in een goede relatie sta je samen.

En dan, radicaal het leven omgooien? Tja, waarom niet. Maar het is niet zo simpel als:
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 04:44 schreef deelnemer het volgende:

3. Rechtse daadkracht. Neem het heft in eigen hand. Waar een wil is, is een weg. Waar geen wil is, go with the flow.
Als je je vast hebt gelegd in onze westerse maatschappij is stappen terugzetten vanuit psychologisch opzicht niet makkelijk, maar onze maatschappij grijpt je ook fysiek vast. Een huis verkopen met onderwaarde valt niet mee, als je daarna wilt emigreren....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  woensdag 12 januari 2011 @ 09:29:41 #19
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_91200295
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
Een huis verkopen met onderwaarde valt niet mee, als je daarna wilt emigreren....
En wie heeft dat huis gekocht in de eerste plaats? En waarom? :D

Stelling van TS: Klopt. Maar dat betekend niet dat je niks samen kunt doen! ;)

Kusje.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_91200357
quote:
14s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wie heeft dat huis gekocht in de eerste plaats? En waarom? :D

Stelling van TS: Klopt. Maar dat betekend niet dat je niks samen kunt doen! ;)

Kusje.
Dat zeg ik toch in mijn reactie. Je wordt in de maatschappij meegesleept. Maar op het moment dat je tot inkeer komt kun je niet meer terug.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')