Waarom noem je het Russische volkslied het allermooiste? Voor de rest ben ik het met je eens. Maar het Duitse lijkt me ook wel wat.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben altijd gentrigeerd door alle waanzinnige machines de sovjets hebben gemaakt in de koude oorlog, zoals geweldige raketten naar de maan (die helaas elke keer ontploften in de test), het grootste vliegtuig... bizarre vliegtuigen..... schepen... rare auto's Een hele geschiedenis van net niet en achter de amerikanen aanhobbelen met 10 keer minder budget. Maar ook succesverhalen. Zo gebruiken we nu nog sovjet raketten van 40 jaar oud ontwerp om naar het ISS te vliegen en is de space shuttle een gigantisch financieel fiasco (en technisch ook, gezien het aantal rampen)
Oh en de sovjets hadden (hebben) het mooiste volkslied uit de geschiedenis van de mensheid.
Ik denk dat de russen er wel weer bovenop komen, al zal er wel een tekort aan mannen blijven.
Dat is wel heel vergezocht zeg, het meest zelfs wat ik gezien heb voor reactie van iemandquote:Op donderdag 13 januari 2011 02:30 schreef vaarsuvius het volgende:
omdat het mooi is.
wat die mannen betreft. Russische mannen gaan inderdaad gemiddeld veel eerder dood, alcohol, zelfmoord, weetikveel... Er blijven dus veel vrouwen over. En voor je daar nu heen gaat emigreren, de meesten zijn oude vrouwtjes uiteraard, die mannen hebben wel ff de tijd nodig om dood te gaan, dus het verschil begint pas echt op te vallen bij de senioren.
Het klopt wel. Er zijn meer vrouwen dan mannen, mannen sterven eerder in Rusland.quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:38 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Dat is wel heel vergezocht zeg, het meest zelfs wat ik gezien heb voor reactie van iemand
Hahahaquote:Op donderdag 13 januari 2011 02:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Veel baboeshka's voor eckte ware liefde.
bron?quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het klopt wel. Er zijn meer vrouwen dan mannen, mannen sterven eerder in Rusland.
http://www.indexmundi.com/nl/rusland/demografie-profiel.htmlquote:
Eigenlijk wel heftige informatie.quote:Levensverwachting
totale bevolking: 65,94 jaar
mannen: 59,19 jaar
vrouwen: 73,1 jaar (2008 est.)
Hahaha ik ging experimenteren met "babka" en baboeshka en baboesjka op google. Dat babka kende ik ook geeneens totdat ik de titel van je filmpje lasquote:Op donderdag 13 januari 2011 02:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Die kende ik al, maar die is inderdaad ook erg leuk.![]()
Russische baboeshka's.![]()
quote:
Ik geloof ook dat de Russen weer uit de huidige crisis zullen kruipen. Onkruid vergaat niet.quote:Op donderdag 13 januari 2011 01:53 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben altijd gentrigeerd door alle waanzinnige machines de sovjets hebben gemaakt in de koude oorlog, zoals geweldige raketten naar de maan (die helaas elke keer ontploften in de test), het grootste vliegtuig... bizarre vliegtuigen..... schepen... rare auto's Een hele geschiedenis van net niet en achter de amerikanen aanhobbelen met 10 keer minder budget. Maar ook succesverhalen. Zo gebruiken we nu nog sovjet raketten van 40 jaar oud ontwerp om naar het ISS te vliegen en is de space shuttle een gigantisch financieel fiasco (en technisch ook, gezien het aantal rampen)
Oh en de sovjets hadden (hebben) het mooiste volkslied uit de geschiedenis van de mensheid.
Ik denk dat de russen er wel weer bovenop komen, al zal er wel een tekort aan mannen blijven.
Ik denk dat de meeste Russen zich vooral verbonden voelen met hun familie. Het land is zoals je al aangeeft, zo groot en de Russen zijn zo uitgesmeerd, aan de pefiririe vermengd met de minderheidsvolkeren, en bovendien de afgelopen eeuw misbruikt voor epische sociale experimenten waar de concrete mens met zijn verstand niet bij kon, dat een echte eenheid daar heel moeilijk is. Ik heb laatst over een stel onderzoeken gelezen waaruit kwam dat Rusland een van de meest geindividualiseerde samenlevingen van Europa is. En binnen Rusland werden ook onderzoeken gedaan naar in hoeverre de leden van verschillende ethnische groepen (Russen, Tataren, Tsjetsjenen, Oekraieners etc) zich ook daadwerkelijk deel voelden van die groep en niet als los individu. Dat bleek bij de Russen het laagst te zijn..... stel je voor! Het grote en machtige Russische volk blijkt niks meer te zijn dan een onverschillige, geatomiseerde massaquote:Op donderdag 13 januari 2011 01:57 schreef vaarsuvius het volgende:
Oh en Helena, wat ik me altijd afvraag.
Voelen Russen zich Rus of meer < vul geboortestreek / regio> in. ik bedoel het land is zo immens groot, ook als je alleen het Europese deel neemt... Ik neem aan dat er honderden regio's zijn waarvan ik de naam niet weet. Als je daar ergens je hele leven woont bv op 1500 km van moskou , voel je je dan verbonden met Russen die aan de poolse grens wonen? Of zijn die net zo vreemd als spanjaarden voor ons.
Fixed.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:11 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Ik geloof ook dat de Russen weer uit de huidige crisis zullen krzuipen. Onkruid vergaat niet.
Volgens mij is het een beetje slecht gedaan. Want die figuren in de animatie bewegen zo razendsnel langs, vooral die vrouw met het groene hemd, dat ik haar gezicht de helft van de tijd niet eens kan zien. De liedtekst echter kan wel top zijn, alleen zou het helpen als ik wist wat ze aan het zeggen warenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Wederom Russisch bazennummer.
Leningrad ft Prodigy
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |