Handig!quote:Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat het topic gesloten is. (edit_message::topic_locked)
Ow jee, nu moet je nog beter nadenken voordat je iets postquote:Op maandag 10 januari 2011 12:45 schreef Noek het volgende:
Wat is dat nou? Als een topic gesloten is, kun je het bericht niet meer wijzigen. Ook niet na 2 seconden.
[..]
Handig!
Had m al een paar keer gehoord, aardig, zit wel soul in, altijd jammer dan weer van zo'n 30 in een dozijn huilietekstquote:Op maandag 10 januari 2011 12:46 schreef Toverheks het volgende:
Soms heb je wel eens een nummer wat je *pakt* muziek en tekst en stem, gewoon prachtig, dit wordt denk ik al mijn nummer voor 2011
vind het gewoon mooi, en hoorde hem voor het eerst net op radio N Hollnand, en dan de lange uitvoering, die kan ik dus niet vinden op joetoep, maar daar komt nog een stuk instumentaal op het einde.quote:Op maandag 10 januari 2011 12:58 schreef Jian het volgende:
[..]
Had m al een paar keer gehoord, aardig, zit wel soul in, altijd jammer dan weer van zo'n 30 in een dozijn huilietekst
Check! Broodje rookworst met kaas.quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:07 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Check! Broodje rookworst met kaas.
Dat verbaasd mij ook altijdquote:Op maandag 10 januari 2011 12:39 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies, wat ik mee wil zeggen is eigenlijk dat we, in dit soort kwesties, in mijn optiek vaak humaner naar dieren zijn dan naar mensen. Daarnaast ben ik voor zover het mensen aangaat zoveel mogelijk voor zelfbeschikking. En dan ben ik blij dat er artsen zijn die bereid zijn die mensen die euthanasie wensen te helpen. En die betreffende artsen nemen dit soort beslissingen echt in goed overleg en naar zware overwegingen, die krijgen niet zo snel last van gewetenswroeging.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:57 schreef MeraViglioSa het volgende:
Hoei, ontruiming! Iedereen schrikt zich de tering want vorige week
Heeft je moeder ook een euthanasie verklaring laten opstellen, dat is vaak wel noodzakelijk.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat verbaasd mij ook altijd![]()
Mijn moeder had drie broers waarvan er twee aan kanker zijn overleden na
een lange pijnlijke strijd waarvan iedereen al bij voorbaat wist dat dat ze die
strijd zouden gaan verliezen.
Mijn moeder heeft ons letterlijk bijna gesmeekt om als dat bij haar zou
gebeuren dat we haar leven niet zouden laten ''rekken'' maar om te zorgen
dat er zo snel mogelijk een einde aan haar lijden gemaakt zal worden.
We hebben haar dat allemaal plechtig beloofd en we zullen ons er aan
houden ook.
Dat is haar wens, wie zouden wij zijn om daar tegen in te gaan.
en Cc en vriendin sterkte natuurlijk.
Neem ik ook aan, want we zitten alweer binnenquote:
Van Dr. Oetker!quote:
quote:Op maandag 10 januari 2011 14:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Van Dr. Oetker!
Ik zeg altijd Oetker, geen Utker.
Altijd!
Hij sterft temidden van zijn gezin, inclusief mijn vriendin en ik gok erop dat het zich nu een beetje aan het afspelen is. Ik vind het een heel heftige gedachte waarvan ik elke keer weer volschiet.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:06 schreef Gert het volgende:
Heftig Cc. Voor je beste vriendin maar daarom dus ook voor jou.
Hoe zal dat voelen: een dag waarop je weet dat als de zon straks ondergaat je vader of moeder er niet meer is Voor iedereen weer anders waarschijnlijk. En niemand wil de man nog langer uitzichtloos pijn laten lijden natuurlijk. Maar toch.
Is er geloof in het spel? Het verdriet is er niet minder om maar toch kan het in dit soort situaties verzachtend werken. Dat de op zich droevige omstandigheden deel uitmaken van een groter geheel. Dat het straks niet over en uit is. Dat je 'tot later pa' kunt zeggen.
Evenveel verdriet maar wat minder desolaat verdriet.
Die moet ze inderdaad hebben. Maar volgens mij kan ze dat bij haar huisarts regelen? Net zoals je dus kunt regelen dat je niet geranimeerd wilt worden.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:59 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Heeft je moeder ook een euthanasie verklaring laten opstellen, dat is vaak wel noodzakelijk.
Ik weet er helaas teveel vanaf.
Tja, dat is leed dat je iedereen wil besparen lijkt me.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn moeder heeft ook haar eigen moment gekozen om te sterven. Na een (naar omstandigheden) goede dag kreeg ze weer zoveel pijn dat ze 's avonds de huisarts heeft laten komen. Omdat mijn vader vroeger huisarts was, was die huisarts ook een soort van vriend van de familie. Dat gaat, qua mogelijke gewetenswroeging, nog een stap verder maar het was evenwel onontkoombaar.
Overigens was dat de weekend-arts. De arts met wie alle afspraken in eerste aanleg gemaakt waren, was ook nog eens ouderling in de gereformeerde kerk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |