Ik zit nu al bijna 2 maanden in een dip, het probleem is dat ik niet weet waardoor het veroorzaakt wordt, en dus ook niet weet hoe ik er uit kan komen
Mijn gevoel:• Snel geïrriteerd / kort lontje , vooral jegens mijn vriendin en collega's.
• Nergens toe gemotiveerd / nergens zin in.
• Vaak moe, slecht mijn bed uit kunnen komen.
De laatste maanden zit ik echt al tijden te tobben waar dit gevoel vandaan zou kunnen komen

Om eerlijk te zijn word ik er inmiddels echt gek van, vooral omdat ik mezelf voornamelijk af reageer op mijn vriendin.
Onderstaand een aantal dingen die ik bedacht heb wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn:De winter:Misschien is het zo dat ik me zo voel door het seizoen en de daarbij behorende wintertijd.
Misschien dat het door die donkere dagen komt dat ik zo slecht mijn bed uit kan komen en een pesthumeur heb ?Sport:Ik ben nu zo'n 4 maanden geleden begonnen met voetbal, ik heb expliciet gekozen voor een serieuze club en team i.p.v. een bierteam.
Dit omdat ik graag beter wil worden in de sport.
Nu is het zo dat ik na een maand voetballen een blessure opliep aan de aanhechting tussen mijn wreef en scheenbeen (dit kwam omdat ik al 10 jaar niet meer gevoetbald had en nu opeens 2x 2 uur trainde en 1 wedstrijd per week had).
Van de fysio moest ik 3 weken rust houden, direct na die 3 weken rust was het 2 weken kut weer (sneeuw etc) waardoor de trainingen en wedstrijden afgelast werden.
Daarna was het 2 weken winterstop, in totaal heb ik dus ruim 1.5 maand niet echt kunnen voetballen.
Dit terwijl ik zo graag beter wil worden, dit gevoel wordt zwaar versterkt omdat ik in de laatst gespeelde wedstrijd (1.5 maand terug) mijn eerste doelpunt scoorde 
Zou het zo kunnen zijn dat ik gewoon heel graag weer maximaal wil trainen om beter te worden en dit te kunnen laten zien in voetbal wedstrijden ?Geen doel om voor te leven ?Tot ongeveer 1.5 maand terug was ik van plan om mijn eentje een koophuis te kopen.
Door jaren lang gespaard te hebben kon ik dit betalen.
Ik heb naar een aantal huisjes gekeken en zelfs op 2 huisjes geboden.
Op 1 huis heb ik zelfs de vraagprijs (+ ¤1-, geboden), maar zag ik het huis alsnog aan mijn neus voorbijgaan omdat iemand anders blijkbaar hoger geboden had 
Hierdoor was ik er best wel klaar mee, dit was ook het moment dat ik tegen mezelf zei dat ik voorlopig stopte met het kijken naar een huis.
Ik wilde eerste even kijken wat er over een half jaar met mijn contract zou gebeuren.
Als het nog steeds zo goed ging tussen mij en mijn vriendin destijds wilde ik ook nog wel 1.5 jaar wachten tot zij klaar zou zijn met haar studie om samen iets te kopen.
Op het moment dat ik aan het kijken was had ik echt een doel om voor te leven; het kopen van dat huis.
Het was iets wat ik helemaal in mijn eentje kon realiseren.
Zou het kunnen zijn dat ik me zo rot voel omdat ik op het moment geen doel in mijn leven heb ?
Werk:
Hier gelukkig geen uitgebreide uitleg.
Af en toe ervaar ik stress door de werkdruk tijdens mijn werk.
Kan het zijn dat ik dat ongemerkt ' mee naar huis neem ' ?
Stel ik me aan:Het kan ook zo zijn dat ik me 1.5 maand terug een klein tijdje rot gevoeld heb en daardoor alles daar op gooi.
Valt het misschien allemaal wel mee ben ik gewoon een zeikerd die de klootzak uithangt en het uit gemakzucht altijd maar op dat ' dipje ' gooi ?