abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91103133
Ik zit nu al bijna 2 maanden in een dip, het probleem is dat ik niet weet waardoor het veroorzaakt wordt, en dus ook niet weet hoe ik er uit kan komen :N

Mijn gevoel:

• Snel geïrriteerd / kort lontje , vooral jegens mijn vriendin en collega's.
• Nergens toe gemotiveerd / nergens zin in.
• Vaak moe, slecht mijn bed uit kunnen komen.

De laatste maanden zit ik echt al tijden te tobben waar dit gevoel vandaan zou kunnen komen :N
Om eerlijk te zijn word ik er inmiddels echt gek van, vooral omdat ik mezelf voornamelijk af reageer op mijn vriendin.

Onderstaand een aantal dingen die ik bedacht heb wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn:

De winter:

Misschien is het zo dat ik me zo voel door het seizoen en de daarbij behorende wintertijd.
Misschien dat het door die donkere dagen komt dat ik zo slecht mijn bed uit kan komen en een pesthumeur heb ?

Sport:

Ik ben nu zo'n 4 maanden geleden begonnen met voetbal, ik heb expliciet gekozen voor een serieuze club en team i.p.v. een bierteam.
Dit omdat ik graag beter wil worden in de sport.
Nu is het zo dat ik na een maand voetballen een blessure opliep aan de aanhechting tussen mijn wreef en scheenbeen (dit kwam omdat ik al 10 jaar niet meer gevoetbald had en nu opeens 2x 2 uur trainde en 1 wedstrijd per week had).
Van de fysio moest ik 3 weken rust houden, direct na die 3 weken rust was het 2 weken kut weer (sneeuw etc) waardoor de trainingen en wedstrijden afgelast werden.
Daarna was het 2 weken winterstop, in totaal heb ik dus ruim 1.5 maand niet echt kunnen voetballen.
Dit terwijl ik zo graag beter wil worden, dit gevoel wordt zwaar versterkt omdat ik in de laatst gespeelde wedstrijd (1.5 maand terug) mijn eerste doelpunt scoorde :)
Zou het zo kunnen zijn dat ik gewoon heel graag weer maximaal wil trainen om beter te worden en dit te kunnen laten zien in voetbal wedstrijden ?

Geen doel om voor te leven ?

Tot ongeveer 1.5 maand terug was ik van plan om mijn eentje een koophuis te kopen.
Door jaren lang gespaard te hebben kon ik dit betalen.
Ik heb naar een aantal huisjes gekeken en zelfs op 2 huisjes geboden.
Op 1 huis heb ik zelfs de vraagprijs (+ ¤1-, geboden), maar zag ik het huis alsnog aan mijn neus voorbijgaan omdat iemand anders blijkbaar hoger geboden had :N
Hierdoor was ik er best wel klaar mee, dit was ook het moment dat ik tegen mezelf zei dat ik voorlopig stopte met het kijken naar een huis.
Ik wilde eerste even kijken wat er over een half jaar met mijn contract zou gebeuren.
Als het nog steeds zo goed ging tussen mij en mijn vriendin destijds wilde ik ook nog wel 1.5 jaar wachten tot zij klaar zou zijn met haar studie om samen iets te kopen.
Op het moment dat ik aan het kijken was had ik echt een doel om voor te leven; het kopen van dat huis.
Het was iets wat ik helemaal in mijn eentje kon realiseren.
Zou het kunnen zijn dat ik me zo rot voel omdat ik op het moment geen doel in mijn leven heb ?

Werk:

Hier gelukkig geen uitgebreide uitleg.
Af en toe ervaar ik stress door de werkdruk tijdens mijn werk.
Kan het zijn dat ik dat ongemerkt ' mee naar huis neem ' ?

Stel ik me aan:

Het kan ook zo zijn dat ik me 1.5 maand terug een klein tijdje rot gevoeld heb en daardoor alles daar op gooi.
Valt het misschien allemaal wel mee ben ik gewoon een zeikerd die de klootzak uithangt en het uit gemakzucht altijd maar op dat ' dipje ' gooi ?
  maandag 10 januari 2011 @ 08:08:43 #2
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_91103199
wat dacht je van een combinatie van bovenstaande?

Je wil heel veel, maar door omstandigheden komt het er niet van...
Heel erg herkenbaar :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_91103231
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:08 schreef Jumparound het volgende:
wat dacht je van een combinatie van bovenstaande?

Je wil heel veel, maar door omstandigheden komt het er niet van...
Heel erg herkenbaar :)
Maar wat kan ik er aan doen dan ?!
Zal het gewoon een kwestie van tijd zijn en tot die tijd mezelf (en de mensen in mijn directe omgeving) er zo min mogelijk mee belasten ?
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2011 @ 08:14:52 #4
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_91103259
Ik zat vroeger ook in een dip, fiësta, tegenwoordig is het festival.
:P
pi_91103528
Feit dat je het inziet is eigenlijk al genoeg . Dan kun je het ook veranderen.
Dus als je jezelf erop betrapt al zeggen van oei ik heb de neiging laat te gaan slapen, dan corrigeer jezelf en ga je voor de verandering eens vroeg naar bed.

Trouwens , denk als ik een boel van je klachten doorlees kan dat ook best hand in hand gaan met slaap gebrek, dat heeft een grotere invloed dan je denkt.
pi_91103628
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:38 schreef formerjellybean het volgende:
Feit dat je het inziet is eigenlijk al genoeg . Dan kun je het ook veranderen.
Dus als je jezelf erop betrapt al zeggen van oei ik heb de neiging laat te gaan slapen, dan corrigeer jezelf en ga je voor de verandering eens vroeg naar bed.

Trouwens , denk als ik een boel van je klachten doorlees kan dat ook best hand in hand gaan met slaap gebrek, dat heeft een grotere invloed dan je denkt.
Nja afgelopen weekend vrijdag én zaterdag uitgeweest.
Zaterdagochtend sliep ik pas om 08:00 en zondagochtend pas om 5:30 :N
Ik heb mezelf al voorgenomen volgend weekend lekker niks te doen, misschien even samen met mijn vriendin naar de bios ofzo :)
pi_91103770
Is een goed idee. Ik heb een poos slaapgebrek gehad door buren (luidruchtig sexleven en muziek s'nachts )en daardoor was ik niet de gezelligste persoon, dus lekker snauwerig en totaal geen motivatie .

Ben er daarna ook pas goed achtergekomen hoe belangrijk slaap eigenlijk is want als dat ontbreekt is gewoon een stukje belangrijke basis weg.
pi_91103787
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:55 schreef formerjellybean het volgende:
Is een goed idee. Ik heb een poos slaapgebrek gehad door buren (luidruchtig sexleven en muziek s'nachts )en daardoor was ik niet de gezelligste persoon, dus lekker snauwerig en totaal geen motivatie .

Ben er daarna ook pas goed achtergekomen hoe belangrijk slaap eigenlijk is want als dat ontbreekt is gewoon een stukje belangrijke basis weg.
Ik ga het eens proberen ^O^
pi_91103941
Ik denk dat formerjellybean een goed punt heeft hier. En vroeg slapen is niet om 12 uur als je de volgende dag vroeg op moet, sowieso vóór half 12.
  maandag 10 januari 2011 @ 09:06:38 #10
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91103968
Wat Formerjellybean zegt, een regelmatig slaap / eet patroon helpt heel erg. Wat regelmaat is goed voor je lichaam. En verder speelt een combinatie van het bovenstaande ook mee, dat je zomaar zo een lijst neer kan tikken en niet een keer zegt wat er wel goed is geeft dat eigenlijk wel genoeg aan :) .
Werk aan je fysieke gezondheid want dat is het gemakkelijkst, ga weer lekker sporten wanneer je het kan en pak de zaken rustigaan, 1 voor 1 op waar je nog van baalt, over een tijdje pas weer een huis gaan zoeken bijvoorbeeld. Wil niet te snel weer te veel willen, want tegenslag versterkt het alleen maar meer.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_91104393
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:06 schreef Frag_adder het volgende:
Wat Formerjellybean zegt, een regelmatig slaap / eet patroon helpt heel erg. Wat regelmaat is goed voor je lichaam. En verder speelt een combinatie van het bovenstaande ook mee, dat je zomaar zo een lijst neer kan tikken en niet een keer zegt wat er wel goed is geeft dat eigenlijk wel genoeg aan :) .
Werk aan je fysieke gezondheid want dat is het gemakkelijkst, ga weer lekker sporten wanneer je het kan en pak de zaken rustigaan, 1 voor 1 op waar je nog van baalt, over een tijdje pas weer een huis gaan zoeken bijvoorbeeld. Wil niet te snel weer te veel willen, want tegenslag versterkt het alleen maar meer.
Hier kan ik wel wat mee :)
Heel erg bedankt voor je reactie man, thnx :D !
  maandag 10 januari 2011 @ 09:28:57 #12
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_91104427
Daar zijn we hier voor :D geen dank!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 10 januari 2011 @ 09:33:35 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_91104514
quote:
99s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:45 schreef So_Surreal_Baby het volgende:

[..]

Nja afgelopen weekend vrijdag én zaterdag uitgeweest.
Zaterdagochtend sliep ik pas om 08:00 en zondagochtend pas om 5:30 :N
Ik heb mezelf al voorgenomen volgend weekend lekker niks te doen, misschien even samen met mijn vriendin naar de bios ofzo :)
Van de drugs afblijven. Want mensen die tot 08:00 wakker blijven op zaterdagochtend doen dat meestal niet zonder oppeppers. En ga zelfstandig aan je conditie werken. Hardlopen in het park, naar de sportschool ofzo.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_91105441
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:55 schreef formerjellybean het volgende:

Slaap is overrated. Ik slaap al jaren niet meer dan 3-4 uur per nacht.
Zolang je maar een doel hebt en idd regelmatig aan sport doet. Dat reguleert weer de afgifte van (prettige) stofjes in je brein :)

En je voeding. Zo min mogelijk geraffineerde suikers en vlees eten. Totaal nergens voor nodig.
Alcohol drugs ook proberen volledig uit te bannen. Als er iets destabiliserend werkt is dat het namelijk wel.
Waarschijnlijk trouwens ook de reden dat je vrijdag en zaterdag zo laat bent gaan slapen ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')