Laurent91 | maandag 10 januari 2011 @ 00:21 |
Goedenavond, Ik heb een oom in de VS die terug komt naar Nederland. Op dit moment heeft hij daar een mooie, vrij nieuwe BMW 740I. Hij twijfelt zelf erover om deze mee te nemen, het voordeel is dat hij een stuk goedkoper uit is als hij deze meeneemt, ipv er hier 1 te kopen. Maar zijn er technische verschillen tussen de 740I uit de VS en die uit Europa? Bij sommige modellen auto's zijn dat bijv. koplampen en banden, waarbij het gaat om het E-keurmerk. Voor de kenners, het gaat over type F01. Met vriendelijke groet, Laurent | |
Tinos85 | maandag 10 januari 2011 @ 00:37 |
Kan volgens mij gewoon. Iemand die ik keen heeft een Audi meegenomen. Eerst hier nog een maandje of 2 op US platen rijden en dan laten keuren en kleine NL platen aanvragen. | |
Gokhan03 | maandag 10 januari 2011 @ 09:24 |
Er zijn ook andere emissieregels in de EU. Volgens mij heeft hij daardoor ook een afgeknepen motor. Je hebt daar ook van die rare modellen zoals de 533i of de M3 met minder pk | |
ellevehC86 | maandag 10 januari 2011 @ 09:47 |
mijlenteller, witte knipperlichten, 16:8 platen.... Maar ik weet niet wat als particuliere invoer direct aangepast moet worden | |
Laurent91 | maandag 10 januari 2011 @ 10:26 |
De mijlen teller is in de nieuwe 7-serie opzich geen probleem tellers zijn namelijk digitaal. Maar het gaat vooral om e keurmerken die er op moeten zitten en dat weet ik niet zeker, dit moet bijv. zitten op de banden en lampen. En de kentekenplaat ombouw zal niet al te ingewikkeld zijn? | |
Gokhan03 | maandag 10 januari 2011 @ 11:27 |
Je zal wel zo n amerikaans kentekenplaat moeten hebben. Ik zag ooit bij en E39 dat de kofferbak zelfs net aan de ruimte had voor een amerikaans kenteken. Bijvoorbeeld: ![]() | |
piekartz87 | maandag 10 januari 2011 @ 12:58 |
Kenteken is geen probleem je kan gewoon zo'n klein kenteken hier krijgen. maar zover ik weet: alleen knipperlichten. en in amerika hebben ze vaak wat andere bumpers maar is geen probleem om over te zetten. misschien moet je het even in het bmw forum hier op fok vragen? | |
Jotwoo | maandag 10 januari 2011 @ 13:12 |
Naar mijn weten zijn de amerikaanse BMW's elektronisch anders ingeregeld dan de Europese varianten waardoor dealers in NL ze niet kunnen uitlezen / servicen! ![]() Weet niet zeker waarom dit zo is, maar volgens mij om te voorkomen dat men goedkoop een BMW in de US koopt en die naar de EU verscheept. Als ik jou was zou ik contact opnemen met een Nederlandse BMW dealer om dit te checken. Edit, van een ander forum: en (dit gaat over een nieuwe M3, maar das hetzelfde verhaal): AKTO kan je dus blijkbaar helpen, ze schrijven zelf op dat andere forum:
[ Bericht 82% gewijzigd door Jotwoo op 10-01-2011 13:18:40 ] | |
von_Preussen | maandag 10 januari 2011 @ 13:18 |
Dat is incorrect, er was nooit een 533i (535i, maar die hebben ze hier nu ook). Het is om marketingtechnische redenen dat ze daar andere auto's hebben (gehad), en omdat het systeem van PK's en koppel "meten" in de VS anders is dan bij ons. Ik zou trouwens eerst eens even navragen wat je precies allemaal moet veranderen, koplampen sowieso, en dan moet je ook nog de radio en navigatie aanpassen (dat schijnt iets meer te zijn dan alleen eventjes een andere dvd erin, het werkt op een andere frequentie?). Daar komt datgene wat Jotwoo zegt nog eens bij, de elektronica is anders ingeregeld in de dealers in Europa mogen en kunnen dat niet eens veranderen omdat BMW zo de import uit de VS wil tegengaan. Dan eventueel nog wat kleine dingen omzetten (bijv. de verbruiksmeter naar liter / km). De kilometerteller heeft naast de mijlen meestal ook in het klein de kilometers per uur erbij staan, dus dat zou je eventueel zo kunnen laten. En de garantie die je oom in de VS heeft geld hier ook niet, bij een dergelijke auto is dat natuurlijk een risico. | |
Okeuj | dinsdag 11 januari 2011 @ 00:47 |
Grote kans dat je de koplampen niet meer hoeft aan te passen. NL dealers zijn wel enorm huiverig voor Amerikaanse auto, simpelweg vanwege het feit dat ze er nooit mee hebben durven experimenteren. Ik weet niet in welke regio ze in NL willen gaan wonen, maar ik heb in de omgeving van Oss wel een goed adres wat ik kan aanbevelen. Heb zelf een US spec E92 meegenomen, enige wat ik aan hoefde te passen was een mistachterlicht. De extra oranje dagrijverlichting was geen enkel probleem bij de RDW. Wel zit je inderdaad met het probleem dat je de brede Amerikaanse frequency spacing hebt op je radio (dus alleen oneven getallen achter de punt), maar ik kan het gros van de zenders gewoon ontvangen (al luister ik niet zo gek veel radio, dus weet niet wat ik mis). Ook RDS werkt prima. | |
Bartholomeus | dinsdag 11 januari 2011 @ 11:54 |
Is het niet gewoon een instelling of parameter ergens in de radio software? Als in: kan je dat niet gewoon instellen via een laptop als je maar ver genoeg zoekt, een beetje á la het register van windows? | |
Turquaz52 | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:12 |
Hoezoo eigenlijk koplampen..?? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Hun rijden toch ook precies aan de zelfde kant als ons? | |
von_Preussen | dinsdag 11 januari 2011 @ 18:28 |
Een en ander heeft volgens mij met de strooing van het licht te maken, terwijl in Europa bij xenonverlichting koplampsproeiers verplicht zijn (ook weer om verstrooing van het licht tegen te gaan), en dit in de VS niet zo is. | |
rycemasta | dinsdag 11 januari 2011 @ 19:56 |
De spreiding van licht is anders. DOT spec koplampen hebben ook geen ''cut-off'' zoals we hier hebben en werpen meer licht omhoog. | |
Turquaz52 | woensdag 12 januari 2011 @ 11:39 |
En verblind het daar de mensen niet dan? |