abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91098414
Goedenavond,

Ik heb een oom in de VS die terug komt naar Nederland. Op dit moment heeft hij daar een mooie, vrij nieuwe BMW 740I. Hij twijfelt zelf erover om deze mee te nemen, het voordeel is dat hij een stuk goedkoper uit is als hij deze meeneemt, ipv er hier 1 te kopen. Maar zijn er technische verschillen tussen de 740I uit de VS en die uit Europa? Bij sommige modellen auto's zijn dat bijv. koplampen en banden, waarbij het gaat om het E-keurmerk.

Voor de kenners, het gaat over type F01.

Met vriendelijke groet,

Laurent
  maandag 10 januari 2011 @ 00:37:15 #2
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_91098970
Kan volgens mij gewoon. Iemand die ik keen heeft een Audi meegenomen. Eerst hier nog een maandje of 2 op US platen rijden en dan laten keuren en kleine NL platen aanvragen.
pi_91104325
Er zijn ook andere emissieregels in de EU. Volgens mij heeft hij daardoor ook een afgeknepen motor.
Je hebt daar ook van die rare modellen zoals de 533i

of de M3 met minder pk
pi_91104795
mijlenteller, witte knipperlichten, 16:8 platen....

Maar ik weet niet wat als particuliere invoer direct aangepast moet worden
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_91105757
De mijlen teller is in de nieuwe 7-serie opzich geen probleem tellers zijn namelijk digitaal. Maar het gaat vooral om e keurmerken die er op moeten zitten en dat weet ik niet zeker, dit moet bijv. zitten op de banden en lampen. En de kentekenplaat ombouw zal niet al te ingewikkeld zijn?
pi_91107477
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 10:26 schreef Laurent91 het volgende:
De mijlen teller is in de nieuwe 7-serie opzich geen probleem tellers zijn namelijk digitaal. Maar het gaat vooral om e keurmerken die er op moeten zitten en dat weet ik niet zeker, dit moet bijv. zitten op de banden en lampen. En de kentekenplaat ombouw zal niet al te ingewikkeld zijn?
Je zal wel zo n amerikaans kentekenplaat moeten hebben. Ik zag ooit bij en E39 dat de kofferbak zelfs net aan de ruimte had voor een amerikaans kenteken.

Bijvoorbeeld:
pi_91110544
Kenteken is geen probleem je kan gewoon zo'n klein kenteken hier krijgen.

maar zover ik weet: alleen knipperlichten. en in amerika hebben ze vaak wat andere bumpers maar is geen probleem om over te zetten.

misschien moet je het even in het bmw forum hier op fok vragen?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_91111161
Naar mijn weten zijn de amerikaanse BMW's elektronisch anders ingeregeld dan de Europese varianten waardoor dealers in NL ze niet kunnen uitlezen / servicen! :{w

Weet niet zeker waarom dit zo is, maar volgens mij om te voorkomen dat men goedkoop een BMW in de US koopt en die naar de EU verscheept.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met een Nederlandse BMW dealer om dit te checken.

Edit, van een ander forum:
quote:
De auto uitlezen is niet mogelijk met de euro-apparatuur en dat is het grote probleem
met een US spec e60/90/F01. Ook die dingen die voor een appel en een die in Dubai
staan te wachten op een nieuwe eigenaar wil je hier niet hoeven onderhouden.
en (dit gaat over een nieuwe M3, maar das hetzelfde verhaal):

quote:
Een Nederlandse dealer kan niets met een Ami spec e9x M3. Niet uitlezen, niet programmeren, niets. Daarmee loop je, bijvoorbeeld, aan tegen het probleem dat een Ami M3 geen mistachterlichten heeft maar dat die wel verplicht zijn in Nederland. Bouw je een EU schakelaar in voor de mistlichten, dan moet die nieuwe schakelaar geactiveerd worden. En dat kan de Nederlandse dealer dus niet. Of de kabelboom geequipeerd is om mistlichten te activeren verschilt van model tot model overigens. Naast de mistlichten heb je dus bij elke foutmelding en technische ingreep last van het feit dat de EU computer bij de dealer niks met de Ami computer in de auto kan. Dat probleem speelt nog niet zo heel erg lang. Alleen de BMWs met glasvezelkabel kabelboom hebben daar last van. Daarom is de e46 die hier boven aan gehaald wordt geen probleem: daar zit nog gewoon koperkabel in.

Overigens is het mistachterlicht probleem wel op te lossen. Als het goed is kan de Amerikaanse dealer de schakelaar wel activeren. Maar elke andere fout die je oploopt terwijl de auto in Nederland is, blijft dan een probleem. Een andere tijdelijke oplossing voor de Nederlandse RDW keuring waar zo'n mistlicht verplicht is, is een magneetlampje op de kofferklep met afstandbediening. Komt ie iig door de keuring. Die keuring is overigens een individuele keuring op het RDW testterrein in Lelystad, want een Amerikaanse M3 heeft geen certificaat van overeenstemming en geen Europese typegoedkeuring. Op zich geen ramp. Zo'n keuring kost 1000 piek.

Dan het in de VS kopen van een EU spec. Twee problemen. Ten eerste kan de Ami dealer de EU computer ook niet uitlezen. Ten tweede krijg je een EU auto niet (of zeker niet eenvoudig) op kenteken, want die voldoet niet aan de federale wetgeving. 'Nou, dan koop ik hem toch en zet ik hem in de garage totdat ik naar NL verhuis?' Die vlieger gaat niet op. De verhuisboedelvrijstelling voor de BPM en BTW geldt alleen voor een auto die in de VS gebruikt is. Werkloos in de garage staan is niet gebruiken.

Overigens adverteert http://www.akto.nl ermee specialist te zijn op het gebied van moderne Ami BMWs in Europa. Ik heb geen ervaring met ze.
AKTO kan je dus blijkbaar helpen, ze schrijven zelf op dat andere forum:

quote:
Inderdaad bij AKTO VAKservice in Apeldoorn zijn ze onder andere zeer gespecialisseerd in de ombouw / Technisch aanpassen van uit USA / Canada afkomstige Zeer jonge BMW - Porsche - Audi's
Veel ervaring met USA: Alle E9X modellen,X3, X5 E53, E70, E60.E61, X6 E71, M3, M5 en M6 Zelfs met X6M !!

Gegarandeerd duurzame oplossingen, als origineel !! Wij staan voor kwaliteit !!

We gaan in eerste instantie altijd op zoek naar een originele oplossing, kunnen zelf programmeren / maatregelplan evt
Maken enkel gebruik van originele onderdelen. GEGARANDEERD GEEN FOUMELDINGEN !
Tevens mogelijkheid om van USA title een echte goedgekeurde en geaccepteerde Duits Fahrzeugbrief te maken, daar naar invoer naar Nederlands kenteken, tevens BPM bemiddeling
Meer info www.akto.nl

Oa Dagrijverlichting word aangepast
Mistlamp origineel gemonteerd, geactiveerd incl originele eu lichtschakelaar.
Miles worden naar Km omgeprogrammeerd
Kunnen op wens miles wijzerplaat wijzigen in km wijzerplaat
Navi omprogrammeren, vrijschakelen, area code aanpassen / verwijderen
Bij zeer jonge BMW met Xenon, op geheel originele wijze koplampsproeiers installeren, alles werk zoals af fabriek
In een aantal gevallen kunnen we de radio omprogrammeren. in sommige gevallen lukt dit niet. Daarom zijn we zelf bezig
met het maken van een passende oplossing hiervoor ivm even / oneven achter komma radiofreq usa tenopzichte van eu.
Tevens mogelijkheid van montage origineel trekhaak, m aeropakket, origineel lederen interieur, Navi Bus en Prof.


[ Bericht 82% gewijzigd door Jotwoo op 10-01-2011 13:18:40 ]
pi_91111450
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 09:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Er zijn ook andere emissieregels in de EU. Volgens mij heeft hij daardoor ook een afgeknepen motor.
Je hebt daar ook van die rare modellen zoals de 533i

of de M3 met minder pk
Dat is incorrect, er was nooit een 533i (535i, maar die hebben ze hier nu ook). Het is om marketingtechnische redenen dat ze daar andere auto's hebben (gehad), en omdat het systeem van PK's en koppel "meten" in de VS anders is dan bij ons.

Ik zou trouwens eerst eens even navragen wat je precies allemaal moet veranderen, koplampen sowieso, en dan moet je ook nog de radio en navigatie aanpassen (dat schijnt iets meer te zijn dan alleen eventjes een andere dvd erin, het werkt op een andere frequentie?).

Daar komt datgene wat Jotwoo zegt nog eens bij, de elektronica is anders ingeregeld in de dealers in Europa mogen en kunnen dat niet eens veranderen omdat BMW zo de import uit de VS wil tegengaan.

Dan eventueel nog wat kleine dingen omzetten (bijv. de verbruiksmeter naar liter / km). De kilometerteller heeft naast de mijlen meestal ook in het klein de kilometers per uur erbij staan, dus dat zou je eventueel zo kunnen laten.

En de garantie die je oom in de VS heeft geld hier ook niet, bij een dergelijke auto is dat natuurlijk een risico.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:47:13 #10
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_91145853
Grote kans dat je de koplampen niet meer hoeft aan te passen. NL dealers zijn wel enorm huiverig voor Amerikaanse auto, simpelweg vanwege het feit dat ze er nooit mee hebben durven experimenteren. Ik weet niet in welke regio ze in NL willen gaan wonen, maar ik heb in de omgeving van Oss wel een goed adres wat ik kan aanbevelen.

Heb zelf een US spec E92 meegenomen, enige wat ik aan hoefde te passen was een mistachterlicht. De extra oranje dagrijverlichting was geen enkel probleem bij de RDW. Wel zit je inderdaad met het probleem dat je de brede Amerikaanse frequency spacing hebt op je radio (dus alleen oneven getallen achter de punt), maar ik kan het gros van de zenders gewoon ontvangen (al luister ik niet zo gek veel radio, dus weet niet wat ik mis). Ook RDS werkt prima.
Nee echt niet.
pi_91155727
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:47 schreef Okeuj het volgende:
Grote kans dat je de koplampen niet meer hoeft aan te passen. NL dealers zijn wel enorm huiverig voor Amerikaanse auto, simpelweg vanwege het feit dat ze er nooit mee hebben durven experimenteren. Ik weet niet in welke regio ze in NL willen gaan wonen, maar ik heb in de omgeving van Oss wel een goed adres wat ik kan aanbevelen.

Heb zelf een US spec E92 meegenomen, enige wat ik aan hoefde te passen was een mistachterlicht. De extra oranje dagrijverlichting was geen enkel probleem bij de RDW. Wel zit je inderdaad met het probleem dat je de brede Amerikaanse frequency spacing hebt op je radio (dus alleen oneven getallen achter de punt), maar ik kan het gros van de zenders gewoon ontvangen (al luister ik niet zo gek veel radio, dus weet niet wat ik mis). Ook RDS werkt prima.
Is het niet gewoon een instelling of parameter ergens in de radio software? Als in: kan je dat niet gewoon instellen via een laptop als je maar ver genoeg zoekt, een beetje á la het register van windows?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91171244
Hoezoo eigenlijk koplampen..?? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Hun rijden toch ook precies aan de zelfde kant als ons?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91171869
Een en ander heeft volgens mij met de strooing van het licht te maken, terwijl in Europa bij xenonverlichting koplampsproeiers verplicht zijn (ook weer om verstrooing van het licht tegen te gaan), en dit in de VS niet zo is.
pi_91176246
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 18:12 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoezoo eigenlijk koplampen..?? Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Hun rijden toch ook precies aan de zelfde kant als ons?
De spreiding van licht is anders. DOT spec koplampen hebben ook geen ''cut-off'' zoals we hier hebben en werpen meer licht omhoog.
pi_91204266
En verblind het daar de mensen niet dan?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')