abonnement Unibet Coolblue
pi_91075163
Hoi,

m'n dakgoot is lek bij de aansluiting met de regenpijp. Zie onderstaande foto.



Wat kan ik hier het best mee doen? Ik zie met wat googlen dat er vaak gesproken wordt over de hele aansluitflens tussen goot en pijp te vervangen, omdat beter is en ook niet zo heel veel werk.

Nu is het vervelende dat het hier wel erg veel werk is omdat er een joekel van een bekisting om de goot zit. Is er een alternatief? Valt die scheur op de een of andere manier te solderen? En zo ja, hoe?

De goot is trouwens een jaar of 20 en voor de rest lijkt hij nog in behoorlijk goede staat.
  zondag 9 januari 2011 @ 18:21:42 #2
4330 PJ
Tja.....
pi_91075474
Je kan ook aluminium tape kopen. Dat plakt als een dolle en maakt alles waterdicht. Laat zich vrij gemakkelijk in allerlei vormen drukken. Het is net alufolie maar dan veel dikker met plak laag.
  zondag 9 januari 2011 @ 18:49:16 #3
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_91076574
Vloeibare dakbedekker er op smeren? Moet je dan wel om de zoveel tijd herhalen
Ok stelletje hokboeren
  zondag 9 januari 2011 @ 18:59:34 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_91077025
Zinken goten van 20 jaar zijn niet te solderen. Het zink daar te dun voor, de kans is dan redelijk groot dat je er met de soldeerbout doorheen gaat.
De enige beste oplossing is vervangen, maarja, ik kan niet in het geldlaatje van de TS kijken.
Als noodoplossing kun je batuband gebruiken
http://www.installand.nl/(...)s-grijs-30cm-rol-10m
Maak hiervoor de dakgoot goed schoon ( geen staalborstel gebruiken ) maar schuurpapier.
Verwarm de dakgoot en plak dan de batuband erin.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_91078813
Voor alle "lapmiddelen" geld:

Eerst goed schoonmaken (blad, zand en vuil eruit),
goed schoonmaken, opruwen (schuurpapier oid) en
goed ontvetten (met wasbenzine, ammonia, oid).

Dat "Eco-lood" / "Aqua-band" / "Batuband" werkt goed voor
kleinere stukken (wél eerst het band verwarmen; plakt beter!);

Maar voor grotere stukken zou ik toch kijken naar een vloeibare
coating (bv. twee componenten "Liquid-Zinq" van Aquaplan) óf
EPM dakbedekking over gehele goot heen.
pi_91081011
Nee, vervangen is inderdaad even geen optie, vooral omdat hij ontzettend ingemetseld is. Hij ligt 40 cm verzonken tussen een serre en een garage en vooral de schade die vervangen zal veroorzaken is te groot. Als ik het even kan rekken is dat dus wel meegenomen.

Het zit nu voorlopig even met ducktape vast en ik denk dat de acute lekkage nu wel verholpen is. Ik denk dat ik het bij nader inzien door een loodgieter laat doen. Voor lapmiddelen geldt ook vaak dat iemand met ervaring beter kan lappen dan iemand die die ervaring niet heeft ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 22:05:38 #7
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_91090503
quote:
2s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:59 schreef cvboer het volgende:
Zinken goten van 20 jaar zijn niet te solderen. Het zink daar te dun voor, de kans is dan redelijk groot dat je er met de soldeerbout doorheen gaat.
De enige beste oplossing is vervangen, maarja, ik kan niet in het geldlaatje van de TS kijken.
Als noodoplossing kun je batuband gebruiken
http://www.installand.nl/(...)s-grijs-30cm-rol-10m
Maak hiervoor de dakgoot goed schoon ( geen staalborstel gebruiken ) maar schuurpapier.
Verwarm de dakgoot en plak dan de batuband erin.
kan ik hiermee ook de lekkage verhelpen in mijn zinken dakgoot? (16 jaar oud)...op de "las" of naad of overgang lekt de goot namelijk...hangt ook iets door, dat verhelp ik dan gelijk
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  zondag 9 januari 2011 @ 22:25:43 #8
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_91092050
Waarschijnlijk helpt dit spul je wel even :


werkt hier althans prima
pi_91094128
Ah, en waar heb jij het precies voor gebruikt? Wat voor een soort scheur?

Ik bedacht me net dat nadenkit zoals voor auto's gebruikt wordt misschien ook nog wel iets is. Dat is immers ook voor metaal-op-metaal, wordt aan de meest gruwelijke omstandigheden blootgesteld en overleefd het ook makkelijk 15 jaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 23:46:06 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_91096817
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:05 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

kan ik hiermee ook de lekkage verhelpen in mijn zinken dakgoot? (16 jaar oud)...op de "las" of naad of overgang lekt de goot namelijk...hangt ook iets door, dat verhelp ik dan gelijk
Jahoor, dat gaat ook prima werken.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_91103209
Epoxy en dan eventueel nog met een lichte glasmat.
pi_91112266
nieuwe goot in je bestaande goot maken :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')