abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91069254
Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje.
Ik ga nu al een tijdje met een heel leuk meisje en die is in de afgelopen zomervakantie een paar weken op vakantie geweest met der familie. Hier gaan ze elk jaar heen en volgend jaar weer.
In de zomervakantie sprak ik der ook altijd al wel veel en ik vond der toen al wel heel leuk alleen ik ben gewoon vaak onzeker en zij kwam hier pas na de vakantie echt achter dat ik der echt leuk vind.
Alleen in der vakantie heeft ze een andere aardige jongen ontmoet en waar ze toen mee is geweest. (Ik had toen niks met der hoor)
Aan het einde van de vakantie heeft ze straf gekregen waardoor ze de maand na de vakantie niet op de computer mocht en ze had geen mobiel meer voor een tijdje. Dus ze heeft hierdoor die jongen sinds de vakantie niet meer gesproken tot een paar dagen terug. Hij was eigenlijk van plan om na de vakantie der thuis te bezoeken weetjewel, want de afstand was wel te doen. Alleen hun contact is verwaterd omdat ze toen een maand geen contact had met hem, en daarna kwam het er gelukkig niet meer van haha.
Nu had ik dus gezien dat die jongen contact had opgezocht met der via een berichtje. En zij heeft hier heel erg enthousiast op gereageerd enzo wat ik niet zo leuk vind, ze heeft hem eraan herinnert dat hij zei van dat hij wel langs zou komen enzo na der vakantie, en ze vroeg of hij volgend jaar ook weer naar die vakantie ging en dat was ook het geval dus dan ontmoeten ze elkaar sowieso weer.
Ze heeft ook gezegd dat ze niet zomaar met elkaar gingen en dat ze elkaar wel echt leuk vonden toen. Dus dat geeft ze nog wel toe. Ze hebben elkaar in de tussentijd niet meer gesproken enzo, dus ergens vinden ze elkaar nog vast nog wel leuk denk ik, want zo'n gevoel is niet zomaar weg.
Het is niet echt een meisje die me echt veel zekerheid geeft, terwijl ze me wel echt leuk vind. Alleen ik ben nu wel bang dat hij evengoed nog wel bij der thuis gaat langskomen binnenkort als zogenaamd ''vrienden''. Ik weet zeker dat hij dan nog probeert met der te gaan o.i.d. En aangezien ik mezelf altijd minder vind dan de rest, voel ik me al snel kut om zulke dingen. Ik heb tegen der gezegd dat ik het niet leuk vind enzo, maar dat ik het nou eenmaal niet tegen kan houden dus ik moet het maar accepteren.
Maar toch heb ik er geen lekker gevoel over, wat moet ik doen?
Ik heb het zo goed mogelijk proberen uit te leggen, maar vragen zijn welkom
Alvast bedankt voor de hulp

[ Bericht 0% gewijzigd door Gerardjee op 09-01-2011 17:34:50 ]
pi_91070244
Laat het gaan.
pi_91070429
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:22 schreef Applebaum het volgende:
Laat het gaan.
Ja maar wat nou als hij wel voorstelt om als 'vrienden' naar der toe te gaan binnenkort. Dan zou ik haar moeten vertrouwen en dan kan ik dat niet tegenhouden, het blijft een kutsituatie en ik ben vrij gevoelig voor zulke dingen.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:34:49 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91070792
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:26 schreef Gerardjee het volgende:

[..]

Ja maar wat nou als hij wel voorstelt om als 'vrienden' naar der toe te gaan binnenkort. Dan zou ik haar moeten vertrouwen en dan kan ik dat niet tegenhouden, het blijft een kutsituatie en ik ben vrij gevoelig voor zulke dingen.
Standaard vraag nummer 1. Wat is jullie leeftijd.
Standaard opmerking nummer 1. Hoe harder je zoiets verbied, hoe harder ze naar hem toe gaat rennen.

Waar rook is is ook vaak vuur. Het wil niet zeggen dat het altijd zo is.
Kun je volgend jaar niet gewoon mee op vakantie met haar? En kun je niet gewoon zorgen dat je zijdelings betrokken bent bij hun vriendschap?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:41:35 #5
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_91071060
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Standaard opmerking nummer 1. Hoe harder je zoiets verbied, hoe harder ze naar hem toe gaat rennen.

Kun je volgend jaar niet gewoon mee op vakantie met haar? En kun je niet gewoon zorgen dat je zijdelings betrokken bent bij hun vriendschap?
Daar ben ik ook op de harde manier achter gekomen...

Ik denk overigens dat TS nog een kleine voorsprong op het mysterieuze en onbekende heeft, maar dat hij dat makkelijk kan vergooien door te onzeker/jaloers te reageren... Zou het ook gewoon "laten gaan", omdat tegenstand alleen maar ellende oplevert en als je denkt dat je in een gelijkwaardige relatie zit, je je partner ook "moet" vertrouwen...
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_91071287
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:34 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Standaard vraag nummer 1. Wat is jullie leeftijd.

Ik ben 18 en zij is 16 en die jongen van der vakantie is ook 18, ik probeer het ook niet te verbieden want dat maakt de zaak alleen maar erger. Ik heb alleen gezegd dat ik het niet leuk vind enzo. Het is niet mogelijk dat ik met der mee ga op vakantie. En die jongen heeft ook een zusje die ook mee gaat naar die camping elk jaar en die sprak mn vriendin ook vaak tijdens die vakantie. Dus dat maakt de kans alleen nog maar groter dat ze langskomen.
pi_91071361
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:41 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook op de harde manier achter gekomen...

Ik denk overigens dat TS nog een kleine voorsprong op het mysterieuze en onbekende heeft, maar dat hij dat makkelijk kan vergooien door te onzeker/jaloers te reageren... Zou het ook gewoon "laten gaan", omdat tegenstand alleen maar ellende oplevert en als je denkt dat je in een gelijkwaardige relatie zit, je je partner ook "moet" vertrouwen...
Maar hoe zou ik erop moeten reageren als mijn instinct de waarheid spreekt en dat ze elkaar binnenkort in levende wijze spreken. Stel dat er dan niets zou gebeuren, en ze hebben het wel evengoed heel leuk met elkaar dan is de volgende stap anders, en dan zien ze elkaar weer in juli op vakantie wat de kans groot maakt dat er weer iets opbloeit tussen hun
pi_91071442
Ik heb er geen goed gevoel bij
  zondag 9 januari 2011 @ 16:57:59 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_91071838
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef Gerardjee het volgende:
Ik heb er geen goed gevoel bij
Ja das moeilijk he, in principe kun je niets doen behalve zorgen dat je relatie goed en close is zonder dat de overdrijven.

Geen goed gevoel lijkt me goede alarmbel.
Bij mij werk jaloezie net zo. Ik ben nooit jaloers. Maar ik heb geleerd dat als ik jaloers word (eerst dacht ik dat ik me aanstelde) dat ik het zeer serieus moet nemen. Tot nu toe is elke keer dat ik jaloers werd terecht geweest.

Mogelijke oplossing heb ik niet. Je beste beentje voorzetten zonder te overdrijven. Niet claimerig gaan doen. Hoe meer spanning en frustratie in jullie relatie hoe meer open de deur staat voor een ander.
Soms moet je iemand loslaten als je van die persoon houdt, als ze net zoveel van jou houdt dan komt ze vanzelf weer terug en zoniet, dan houdt ze niet genoeg van je.

Je kunt niet iemand dwingen van je te houden, zoals je niet expres spontaan kunt zijn.

Sorry, beter boodschap heb ik niet in dit soort situaties.
pi_91071945
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:57 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ja das moeilijk he, in principe kun je niets doen behalve zorgen dat je relatie goed en close is zonder dat de overdrijven.

Geen goed gevoel lijkt me goede alarmbel.
Bij mij werk jaloezie net zo. Ik ben nooit jaloers. Maar ik heb geleerd dat als ik jaloers word (eerst dacht ik dat ik me aanstelde) dat ik het zeer serieus moet nemen. Tot nu toe is elke keer dat ik jaloers werd terecht geweest.

Mogelijke oplossing heb ik niet. Je beste beentje voorzetten zonder te overdrijven. Niet claimerig gaan doen. Hoe meer spanning en frustratie in jullie relatie hoe meer open de deur staat voor een ander.
Soms moet je iemand loslaten als je van die persoon houdt, als ze net zoveel van jou houdt dan komt ze vanzelf weer terug en zoniet, dan houdt ze niet genoeg van je.

Je kunt niet iemand dwingen van je te houden, zoals je niet expres spontaan kunt zijn.

Sorry, beter boodschap heb ik niet in dit soort situaties.
Bedankt voor je hulp! Ik heb haar vriendinnen er ook over gesproken en die snapte mij ook helemaal. En ik snap mn vriendin ook wel als ik me in haar situatie in beeld, dat is ook gewoon klote voor haar
pi_91071986
Zijn er mensen die soortgelijke situaties als deze hebben gehad? Enuhm zoja, hoe liep dit uiteindelijk af.
pi_91071990
doe je zelf een lol

het is al een ongelooflijke godszegen als jij in dit verhaal 2e keuze bent van deze vrouw, maar ik weet zeker dat je dat nog niet eens bent,

Geen schande, je bent haar type niet,laat het gaan en zoek iemand anders, bij voorkeur iemand waarbij je wel het type bent :D
pi_91072154
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:01 schreef U4E het volgende:
doe je zelf een lol

het is al een ongelooflijke godszegen als jij in dit verhaal 2e keuze bent van deze vrouw, maar ik weet zeker dat je dat nog niet eens bent,

Geen schande, je bent haar type niet,laat het gaan en zoek iemand anders, bij voorkeur iemand waarbij je wel het type bent :D
Ik ben haar type zeker weten wel. Plaats jezelf eens in deze situatie:
Je ontmoet iemand op vakantie die je al eerder kende, je gaat 3 weken met diegene om en uiteindelijk bloeit er iets op en je gaat met elkaar. Door wat redenen spreek je hem een lange tijd niet en dan is er plots weer contact, dan is het logisch als je nog wat voor elkaar voelt. En ik sta gewoon op de eerste plek hoor dat sowieso alleen het blijft klote
  zondag 9 januari 2011 @ 17:05:41 #14
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91072174
Gewoon verbieden. Contact zoeken met exen is not done.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_91072223
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:05 schreef Sachertorte het volgende:
Gewoon verbieden. Contact zoeken met exen is not done.
Dit dacht ik in eerste instantie ook gewoon te doen, maar daar is onze relatie nog te jong voor en dit zou alles dus meteen al verpesten.
  zondag 9 januari 2011 @ 17:10:52 #16
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91072385
quote:
Op zondag 9 januari 2011 17:06 schreef Gerardjee het volgende:

[..]

Dit dacht ik in eerste instantie ook gewoon te doen, maar daar is onze relatie nog te jong voor en dit zou alles dus meteen al verpesten.
Welnee. In een relatie hou je rekening met elkaar. Wordt dat niet gedaan, moet je meteen je conclusie trekken. Een beetje ruggengraat tonen levert op termijn ook het meest op, dus daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
  zondag 9 januari 2011 @ 17:11:36 #17
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_91072421
Gozer die chick wordt echt zo snoeihard genomen door die gozer die wel het lef heeft wat te ondernemen _O_
I never workout
pi_91072534
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Welnee. In een relatie hou je rekening met elkaar. Wordt dat niet gedaan, moet je meteen je conclusie trekken. Een beetje ruggengraat tonen levert op termijn ook het meest op, dus daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Dat zie ik dan wel weer, als het er echt van komt dat die jongen naar der toe gaat. En er moet ook wel beetje vertrouwen kunnen zijn. Ik ga soms ook gewoon naar een vriendin toe waar ik eerst mee ging, maar oke dat ligt iets anders.
pi_91072656
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:11 schreef reetveter het volgende:
Gozer die chick wordt echt zo snoeihard genomen door die gozer die wel het lef heeft wat te ondernemen _O_
Nee hoor, en ga jij maar even naar een ander subforum met je internethelden gedrag.
pi_91073090
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:01 schreef Gerardjee het volgende:
Zijn er mensen die soortgelijke situaties als deze hebben gehad? Enuhm zoja, hoe liep dit uiteindelijk af.
Iemand?
pi_91073230
Kunnen mensen niet fatsoenlijk alinea's gebruiken? Zo is lezen echt irritant.
pi_91073305
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:30 schreef LikeEmDead het volgende:
Kunnen mensen niet fatsoenlijk alinea's gebruiken? Zo is lezen echt irritant.
Haha ja sorry, ik kan het wel uiteraard wel hoor maar ben gewoon in een waas aan één stuk door gaan typen alsof ik het in msn typte o.i.d.
Ik pas het wel eventjes aan
  zondag 9 januari 2011 @ 17:39:35 #23
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_91073606
quote:
Op zondag 9 januari 2011 17:14 schreef Gerardjee het volgende:

[..]

Dat zie ik dan wel weer, als het er echt van komt dat die jongen naar der toe gaat. En er moet ook wel beetje vertrouwen kunnen zijn. Ik ga soms ook gewoon naar een vriendin toe waar ik eerst mee ging, maar oke dat ligt iets anders.
Een ex is iets anders dan een gewone vriend/vriendin. Zeker als ze elkaar maar kort kennen (zoals hier), is het volstrekt normaal als je dit niet tolereert. Overigens zou ik er uberhaupt niet op rekenen dat je een langdurige relatie hebt met een 16 jarige, maar dat is natuurlijk geen reden om je grenzen niet te stellen.
pi_91073810
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:05 schreef Gerardjee het volgende:

[..]

Ik ben haar type zeker weten wel.
als jij haar typ was had ze je spuug gedronken en alles gedaan wat je maar zou wensen. ook al zou je haar slaan zou ze meestal nog gewoon bij je blijven.

doe niet zo naive en laat het hangen.
pi_91073829
Ik ben er denk ik uit, ik laat de keuze gewoon aan haar over en begin er niet meer over. En als het er van komt dat die jongen toch wel naar der toe gaat, dan zeg ik gewoon: Toedeledokie.
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')