daarom vroeg ik dus of ie een floppydrive had op zijn pcquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:09 schreef Goover het volgende:
Ik heb thuis nog een hele bak vol staan, grootste deel spelletjes volgens mij. Maar ik heb zelf ook nog een C64...
Volgens mij kan je ook wel het e.e.a. downloaden en misschien op de een of andere manier op floppies krijgen?
dan zou ik er 1 kopen op usb hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:30 schreef ClintOosthout het volgende:
Nee geen floppydrive op de pc helaas.
Ik denk niet dat er een 5.25 floppydrive op usb bestaatquote:Op woensdag 12 januari 2011 18:49 schreef T42 het volgende:
dan zou ik er 1 kopen op usb hoorkun je zo spellen op diskettes zetten
owneej d8 dat je al een diskette versie hadquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:23 schreef ClintOosthout het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er een 5.25 floppydrive op usb bestaat![]()
Maar waar kun je die spelletjes op het net vinden dan?
heb je progjes voorquote:Op donderdag 13 januari 2011 03:50 schreef timbob het volgende:
C64 floppys kan je sowieso niet met een pc-drive schrijven.
Wat je wel kan doen, als je een beetje handig bent, is een kabel solderen waarmee je via een paralelle poort een c64 drive op je pc kan aansluiten. Op die manier kan je floppies branden en daarna op je c64 gebruiken.
Ik ben bezig zo'n kabel te bouwen, maar hij doet nog een beetje moeilijk
Maar het werkt bijna.
Stuur anders ff een PM als je geintereseerd bent.
En mocht mijnes straks werken en jij zelf niet zo soldertechnisch zijn, dan wil ik er wel een paar voor je branden.
voor de 5,25 floppies niet hoor. Die oude drives zijn gewoon niet in staat om dat format te schrijven. Tenzij je extra hardware hebt zoals een catweasel card.quote:Op donderdag 13 januari 2011 09:33 schreef T42 het volgende:
[..]
owneej d8 dat je al een diskette versie had
ik heb nog wel een 5,25 in me pc zittenmet een speciaal progje kan je ze maken
[..]
heb je progjes voor![]()
alleen moet je bij diskette versie een gaatje dichtplakken.
floppy weet ik zo niet
op die floppy staan toch gewoon 1tjes en 0letjes? heb er toch wel eens gewoon gebruikt in me pc hoorquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:01 schreef timbob het volgende:
[..]
voor de 5,25 floppies niet hoor. Die oude drives zijn gewoon niet in staat om dat format te schrijven. Tenzij je extra hardware hebt zoals een catweasel card.
Een x1541 kabel maken is de makkelijkste oplossing.
Voor 3,5 floppies zijn wel programma's voor. Tenminste, wel voor bijvoorbeeld de atari computers die ik gebruik
Ja, je kan wel die drives gebruiken voor je pc. En dan heb je ms-dos geformatteerde floppies. Maar de c64 gebruikt een heel ander format.quote:Op donderdag 13 januari 2011 12:37 schreef T42 het volgende:
[..]
op die floppy staan toch gewoon 1tjes en 0letjes? heb er toch wel eens gewoon gebruikt in me pc hoor
http://sta.c64.org/xcables.htmlquote:Op donderdag 13 januari 2011 12:50 schreef timbob het volgende:
[..]
Ja, je kan wel die drives gebruiken voor je pc. En dan heb je ms-dos geformatteerde floppies. Maar de c64 gebruikt een heel ander format.
Net zoals je cd speler geen cd-rom kan lezen, ook al is het dezelfde media.
Ja, dat bedoelde ik dusquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef T42 het volgende:
[..]
http://sta.c64.org/xcables.html
helpt miss wel
dat zijn dus die kabels.quote:Op donderdag 13 januari 2011 03:50 schreef timbob het volgende:
C64 floppys kan je sowieso niet met een pc-drive schrijven.
Wat je wel kan doen, als je een beetje handig bent, is een kabel solderen waarmee je via een paralelle poort een c64 drive op je pc kan aansluiten. Op die manier kan je floppies branden en daarna op je c64 gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |