Misschien raakt zijn motor wel steeds oververhit??quote:Op zondag 9 januari 2011 12:21 schreef TeleluvR het volgende:
Als je niet weet waar het zit, weet je toch ook niet of je te kort komt?
Wil je een eerlijk of een oprecht antwoord?quote:
quote:Op zondag 9 januari 2011 12:30 schreef Garbageman het volgende:
Het zou mooi zijn als autofabrikanten een soort van naslagwerkje zouden maken, waar al die dingen instaan met duidelijke plaatjes, waar je olie, koelvloeistof, enz in moet. Waar alle lampjes en knopjes voor dienen e.d. Je zou het misschien een "instructieboekje" kunnen noemen. Helemaal handig zou het zijn als zoiets ook via internet beschikbaar zou zijn.Via een zoeksite of zo. Of ben ik nu onrealistisch?
Lekkage misschien? En als er veel druk in het systeem komt (doordat de koelvloeistof oververhit raakt) dan zit er bovenin een uitlaat waardoor er dan koelvloeistof weg kan lekken om te voorkomen dat de druk te hoog wordt in het systeem.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef glasbak het volgende:
En ik wil ook wel eens weten waarom het bijgevuld moet worden. Het is een gesloten systeem, koelvloeistof verbruiken doe je niet, dus moet er al wat mis zijn in het blok.
En dank je wel he.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:25 schreef onzichtbare het volgende:
als je niet weet waar je koelvloeistof moet bijvullen moet je er vanaf blijven stomgeboren en nooit wat bijgeleerd
Die dingen bestaan gewoon. Vaak kun je zelf al heel veel zonder een garage te hoeven bezoeken.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:30 schreef Garbageman het volgende:
Het zou mooi zijn als autofabrikanten een soort van naslagwerkje zouden maken, waar al die dingen instaan met duidelijke plaatjes, waar je olie, koelvloeistof, enz in moet. Waar alle lampjes en knopjes voor dienen e.d. Je zou het misschien een "instructieboekje" kunnen noemen. Helemaal handig zou het zijn als zoiets ook via internet beschikbaar zou zijn.Via een zoeksite of zo. Of ben ik nu onrealistisch?
Dat had ie van mij ook eens, toen sloeg die een keer af, omdat ie alle kvs had opgezopen, en toen ik die weer bijgevuld had was er niets aan de hand! auto bestaat nu echter niet meerquote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Antaris het volgende:
Motor wordt inderdaad erg heet. Wel onder 100 graden. Als ik mijn verwarming opendraai (warm dus) en volle bak laat blazen dan gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Dat is wel de bedoeling. Waar denk je dat de warme lucht vandaan komt: uit/van de motor!quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Antaris het volgende:
Motor wordt inderdaad erg heet. Wel onder 100 graden. Als ik mijn verwarming opendraai (warm dus) en volle bak laat blazen dan gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Jij ben verkouden zeker?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Die dingen bestaan gewoon. Vaak kun je zelf al heel veel zonder een garage te hoeven bezoeken.
En na het weglekken komt dat in een expansievat waardoor je altijd een reserve voorraad vloeistof hebt. Als na de oververhitting de motor weer afkoelt, zuigt de onderdruk in het koelsysteem de weggelopen vloeistof weer terug. Dit is ook de rede dat een expansievat bij een afgekoelde motor altijd half vol moet zijn zodat er ruimte is om de overtollige vloeistof op te vangen. De aanzuigslang moet altijd in de vloeistof hangen om lucht in het systeem te voorkomen.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:17 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Lekkage misschien? En als er veel druk in het systeem komt (doordat de koelvloeistof oververhit raakt) dan zit er bovenin een uitlaat waardoor er dan koelvloeistof weg kan lekken om te voorkomen dat de druk te hoog wordt in het systeem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |