hoe weet jij dat , misschien typ ik wel met mijn tenen !quote:Op zondag 9 januari 2011 02:02 schreef Scorpie het volgende:
Je gaat maar gewoon werken tot September luie kutkoter dat je er bent, er is niks mis met je handjes dus asperges steken kan je als de beste. Hup hup, aan de slag.
In dat geval kun je solliciteren bij het circusquote:Op zondag 9 januari 2011 02:05 schreef Confession het volgende:
[..]
hoe weet jij dat , misschien typ ik wel met mijn tenen !
Helaas werkt dit nog steeds zo: mensen die stomweg niet willen werken krijgen alles van de overheid, en als ze daar crimineel bij worden gaat de overheid nog veel meer geld aan ze uitgeven.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:13 schreef Beelzebufo het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk? Lekker niets doen en tóch geld krijgen? Zo werkte het in Nederland in de jaren 70 tijdens het Kabinet Den Uyl, en we slepen de ellende daarvan nog met ons mee.
Helaas geldt dit alleen voor jonge mensen, en niet voor de mensen die al hun hele leven een uitkering hebben. De overheid heeft daarmee gewoon een lui leven gefinancierd, zonder enige prikkel om zelf wat van je leven te maken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:25 schreef Daniel1976 het volgende:
Gelukkig voor alle mensen die iets tegen het nodeloos trekken van uitkeringen hebben (inclusief ik), is de overheid zeer actief in het aan het werk schoppen van jonge mensen als ze om een uitkering komen.
Als je kinderen studeren trekt de IB Groep geen leeftijdsgrens meer: ouders worden gedurende de hele stufi-periode geacht bij te betalen (afhankelijk van het inkomen).quote:Op zondag 9 januari 2011 01:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Voor ouders houdt de (voorgezette) onderhoudsplicht al op bij 21 jaar.
ik heb liever dat jij met je moeder kanker krijgt.. Als ik mag kiezen.quote:
Ik word door Queen Elizabeth gedwongen om te werkenquote:Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef MrVanBraun het volgende:
Vraag me af om de meeste hier wel echt gelukkig zijn. Wat een aanvallen weer..
Jullie trappen er ook allemaal net zo hard in, dit systeem..
Maandag ochtend weer met je broodtrommeltje naar je werk in de trein/ file.
Terugkomend van je werk, tv kijken, geloven wat het journaal je verteld.
En tot je dood uitgemolken worden.
Stelletje kankerschapen hier [ afbeelding ]
We zijn niet geboren om alleen maar te werken.
[ afbeelding ]
Ongeveer 4 jaar doen over een studie waar je interesses liggen, leuke mensen leren kennen in die periode. Om vervolgens de baan te krijgen die je altijd al wilde, nieuwe mensen leren kennen en jezelf iedere dag ontwikkelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:10 schreef Confession het volgende:
[..]
I dont care, just the way it is...
Voorschut.. nee![]()
jullie zijn gewoon boooooos omdat jullie maandag weer moeten werken en meebetalen en uitkeringstrekkers, waar ik niet eens onder behoor.. harstikke gefrustreerd. Jaloers / afgunstig op uitkeringstrekkers waar ik volkomen buiten val... maar jullie maken je harstikke booooooos erover jaaa... sorry dan! ik weet het leven is zooo oneerlijk , dont blame it on me!
quote:Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef MrVanBraun het volgende:
[ afbeelding ]
Prima, maar niet op andermans kostenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Microtubuli het volgende:
Vanwaar altijd dat gebash hier op uitkeringen?
Als iemand genoegen neemt met een uitkering en niet per sé jaarlijks een nieuwe auto hoeft te rijden is dat toch prima? Laat het aub ieder zijn eigen keus zijn of dat hij een uitkering geniet of liever werkt voor meer brood op de plank.
Ik vind het vooral zielig voor je dat je leven zo vervelend is.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 22:10 schreef Confession het volgende:
[..]
I dont care, just the way it is...
Voorschut.. nee![]()
jullie zijn gewoon boooooos omdat jullie maandag weer moeten werken en meebetalen en uitkeringstrekkers, waar ik niet eens onder behoor.. harstikke gefrustreerd. Jaloers / afgunstig op uitkeringstrekkers waar ik volkomen buiten val... maar jullie maken je harstikke booooooos erover jaaa... sorry dan! ik weet het leven is zooo oneerlijk , dont blame it on me!
hier ben ik gestopt...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:04 schreef Microtubuli het volgende:
Vanwaar altijd dat gebash hier op uitkeringen?
Als iemand genoegen neemt met een uitkering en niet per sé jaarlijks een nieuwe auto hoeft te rijden is dat toch prima? Laat het aub ieder zijn eigen keus zijn of dat hij een uitkering geniet of liever werkt voor meer brood op de plank.
ik denk dat je dan een leven van energieloze depressieve jaren ingaat.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:40 schreef Viking84 het volgende:
Als je serieus een uitkering verkiest boven werken ben je niet goed bij je hoofd. Maar goed, ik zal het maar aan je leeftijd wijten. Als er ooit een moment komt dat je ervaart hoe leuk het is om je eigen geld te verdienen zul je niet begrijpen dat je ooit een uitkering wenste boven werken.
Je hebt gelijk. Je kan veel beter met je uitzichtloze kutleventje als single nerd op fora posten hoe de rest van de wereld kansloos is dan eens een keer naar jezelf kijken en zien dat je een keiharde faler bent in het leven die dure O2 voor andere mensen inneemt. Tijd dat je wel slaagt in iets vriend, en dat is het opzoeken van een brug en ervanaf springen, faalhaasje!quote:Op zondag 9 januari 2011 03:44 schreef MrVanBraun het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt jezelf goed omschreven.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Je kan veel beter met je uitzichtloze kutleventje als single nerd op fora posten hoe de rest van de wereld kansloos is dan eens een keer naar jezelf kijken en zien dat je een keiharde faler bent in het leven die dure O2 voor andere mensen inneemt. Tijd dat je wel slaagt in iets vriend, en dat is het opzoeken van een brug en ervanaf springen, faalhaasje!
nee hoor, het minimumloon op die leeftijd staat aardig gelijk aan hetgeen een volwassenemet uitkering krijgt.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:00 schreef schaal_9 het volgende:
Wet investeren in jongeren
Ga gewoon weer bij je ouders wonen. Zij zijn nog financieel verantwoordelijk voor jou tot je 21e. De lonen liggen tot die leeftijd (i.v.m. minimumjeugdloon) ook te laag om zelfstandig te gaan wonen.
De redenering achter die 10.000 euro is, dat je al die tijd niet kon werken maar wel kosten gemaakt hebt om te overleven.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:46 schreef opastokvis het volgende:
en hier heb ik het terugwerkende kracht verhaal.
zonder linkje omdat TS.![]()
Dat is inderdaad krom, alleenstaande moeders kunnen er inderdaad op achteruit gaan vanwege de hoge kosten voor kinderopvang. Maar 430 euro is wel veel. Heeft ze wel alle toeslagen aangevraagd waar ze recht op heeft (kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget)?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:43 schreef PersonalAssistant het volgende:
[..]
hier ben ik gestopt...
de rest van het topic heb ik dus niet eens gelezen.
Belachelijke uitspraak!
Als je iets van je leven kan maken ben je het aan jezelf en de maatschappij verplicht dat te doen!
En dat je meer brood op de plank hebt als je werkt... bullshit!!
Mijn vriendin is alleenstaande moeder (man werd geestelijke niet helemaal in orde in zoverre dat samenwonen niet meer mogelijk was).
Ze werkt zich te pletter, krijgt geen allimentatie omdat pa zelf geen cent heeft in verbandmet zijn problematiek, valt overal buiten de boot OMDAT ze zo haar best heeft gedaan (en doet).
Als zij een uitkering zou genieten zou zij incl alle kwijtscheldingen en extra's ruim 430euro meer te besteden hebben per maand!
ZIj leeft nu onder de norm doordát zij een leuke baan buiten de deur wilde, iets bij wilde dragen aan de maatschappij, haar eigen ontwikkeling en de kinderen met een actief levensbeeld wil inprenten zodat zij later geen lapzwansen worden.
Iemand met een bijstanduitkering heeft het prima voor elkaar! (en nog recht om eens in de zoveel tijd op kosten van de gemeente een korte vakantie te boeken ook!!)
Ik word vreselijk agressief op luie mensen en mensen die dat goedpraten.
Gatver!!!
Redenen genoeg waarom je al dan niet tijdelijk een uitkering zou moeten kunnen krijgen zonder wat voor gezeur dan ook, maar luiheid is daar niet één van!! En zeiken dat die mensen het slecht hebben is onzin, want dat hebben ze niet!
Ja, dat is indrdaad vervallen met de invoering van de nieuwe Wajong. Maar ook daarvoor kreeg je maar zeer zelden geld met terugwerkende kracht. Bijvoorbeeld wel als je nog inwonend bij ouders was. Als je vóórdat je Wajong inging al zelfstandig woonde, moest je toch iets hebben om van rond te komen zoals een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja, vakantiegeld klopt.. naar wat ik gehoord heb, is dat recht op terugwerkende kracht met de 2010-regels vervallen. Maar ik weet er ook het fijne niet van, geen ervaring mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |