abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91987468
Dit is serieus kut:

quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 04:23 schreef tjoptjop het volgende:
Had een keer een dag vrij en besloot eens een lekkere grote pan bouillon te trekken. Alle spullen gekocht (groentes, kruiden, schenkel, vlees e.d.) en heeft de hele dag heerlijk op het vuur gestaan. Enfin, zo tegen een uurtje of 7 's avonds vond ik het wel welletjes en begon met de vervolgwerkzaamheden. Dus ik op automatische piloot de bouillon afgieten en je raad het al, de ingrediënten lagen verlept in m'n vergiet en de bouillon was door de afvoer gelopen :|W
De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.
Work hard, play harder.
pi_91988088
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:53 schreef pen-guin het volgende:
Dit is serieus kut:

[..]

De rest vooral heel erg dom. En ik maar denken dat combi-magnetrons gemaksproducten voor onkoks waren.
k vind um wel sterk hoor :)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 18:51:18 #128
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_92001288
Net linzensoep gemaakt, maar de linzen wilden niet goed uit elkaar vallen.
Nou dan maar even vals spelen met de staafmixer alleen moet je dan niet vergeten het laurierblad eruit te halen :')
pi_92001542
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:51 schreef Erasmo het volgende:
Net linzensoep gemaakt, maar de linzen wilden niet goed uit elkaar vallen.
Nou dan maar even vals spelen met de staafmixer alleen moet je dan niet vergeten het laurierblad eruit te halen :')
_O-
pi_92008214
Appeltaart maken en een heel i.p.v. een half pakje boter in het deeg doen :') Ik geloof dat ik toen de rest van de ingrediënten ook maar heb verdubbeld en zodoende gewoon twee keer zoveel deeg had, maar toch wel een beetje jammer.

En ik heb ook wel eens een stokbrood afgebakken terwijl de combimagnetron op magnetronstand stond i.p.v. hetelucht ;( Geen heel groot succes.

Ook een keer in al mijn onwetendheid geprobeerd curry te maken met yoghurt, en dat vervolgens vrolijk een tijdje door laten pruttelen. Resultaat: lekkere geschifte saus met stukjes :9
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_92011078
Oven in de hens doordat het bakpapier per ongeluk de gloeispiraal van de grill raakte. Ik had de grill aangezet i.p.v de oven.

Trouwens wel raar dat bakpapier zo gemakkelijk ontvlambaar is. Misschien komt dat wel door het vettige afstotende goedje in dat papier.
I am not death, I am just ignoring you
  zaterdag 29 januari 2011 @ 13:55:41 #132
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_92037686
Pracht van een biefstukje heerlijn rose gebakken, maar omdat de rest nog niet klaar was even snel in alufolie gewikkeld.... 5 minuten later kon je er een ruit mee ingooien :(

En ik stop ook nooit meer zout en suiker in dezelfde potten.
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_92037946
Plastic vergiet op een gloeiend heet gasfornuis plempen :')
Weg vergiet :|W
pi_92208307
Oef, ik ben ook wel goed in keukenrampen.

Wat ik iig regelmatig doe: op het einde, als alles klaar moet en ik van hot naar her hol met mijn mouw of arm de steel van de pan meenemen. Vuur uit, alles van het fornuis halen, fornuis en vloer boenen en saus waar nog 1/4 van in de pan zit weer aanlengen, wachten tot de alcohol van de port verdampt is en 45 minuten later eten was de laatste keer het resultaat.

Ook regelmatig: saus op het laatst vergeten en nadat ie 45 minuten heeft opgestaan hem dus in de laatste minuut totaal laten verbranden.

Ook pas: rode wijnsaus klaar, in ganzenvet gebakken truffelaardappeltjes klaar, pastinaak uit de over klaar, entrecote even kort willen aanbraden: is ie bedorven. Alle pannen uit, aardappels uit het vet en om half 10 nog naar de super voor nieuw vlees. Om kwart voor 11 gegeten.

Erachter komen dat de goudkleurige randjes op je bord toch best wel vonken in de magnetron.

Je ovenschotel uit je handen laten vallen als je hem op tafel zet.

En van vroeger (toen waren ze erger):

Frituur lager zetten omdat na de eerste lading snacks er bezoek binnen komt. Dit vergeten en de kipnuggets in lauwwarm vet doen. Niet in de gaten hebben en serveren. (de vorige lading snacks had er overigens bij nader inzien te lang in gezeten, dus 1e lading waren lege bitterballen, 2e druipende kipnuggets)

Altijd eieren koken met een eierkoker. Een ei koken in een pan, omdat dat in het recept staat en ik niet wilde riskeren dat er iets mis ging. Niet snappen dat de tijd die ervoor staat er vanuit gaat dat je het ei in kokend water gooit, niet in koud water. En dan heel verbaasd zijn dat je ei nog vloeibaar is ipv hardgekookt. (ik was toen 8 ofzo).
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_92208312
O en: een plastic spatel in de pan laten zitten. Ook leuk.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_92284540
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 01:58 schreef cinnamon_M het volgende:
O en: een plastic spatel in de pan laten zitten. Ook leuk.
Dat is inderdaad niet slim, en zal wel lekker ruiken :D
pi_92285316
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik :')
pi_92285620
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
Ik heb gister iets fout gedaan met groente afgieten. Weet nog steeds niet wat er mis ging, maar ik heb er wel een brandwond van 20cm bij 3cm aan over gehouden, inclusief 3 blaren, op m'n buik :')
Haha, heb toen ik jong was wel eens zoiets met pasta gehad :')
pi_92285941
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 18:29 schreef _Loki het volgende:
En toen was de pan net iets te zwaar en dacht je dat het slim was om de pan met je gehele lichaam even te ondersteunen voordat de hele boel je uit de handen gaat vallen...nee, was dus geen goed idee. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92286614
hahah ja zoiets :')
Ik dénk dat hij uit mn hand glipte en dat dat zo snel ging dat ik 'm meteen liet vallen of iets.
pi_92286795
Net ovenfriet gegeten (mag de fritteuse niet gebruiken als ouders er niet zijn O-) ) Had bij nader inzien wel wat minder zout er overheen moeten doen :r
Twiddel
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:10:28 #142
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_92287249
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:01 schreef summer2bird het volgende:
Net ovenfriet gegeten (mag de fritteuse niet gebruiken als ouders er niet zijn O-) ) Had bij nader inzien wel wat minder zout er overheen moeten doen :r
Ik hoop voor je dat je echt uit 2012 komt..
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_92292047
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend :@ :') deed echt verrot pijn, twee dagen later had ik blaren, vet sexy ):O
pi_92292822
:D
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:04:42 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92293404
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Ik heb ooit op een tweede date zelfgemaakte pizza gebakken. Toen ik de kamer inliep met de pizza op een groot bord wilde ik charmant a la Nigella opkijken naar de man in kwestie en om de een of andere reden - het was niet de eerste keer dat ik met een bord liep - kiepte ik zo die pizza mn decolleté in. Ik gooide de bodem (en het bord) meteen van me af, maar het beleg (gloeiend hete kaas o.a.) gleed juist nog verder mn shirt in. Dus ik gillen en mn shirt uit getrokken en naar de douche gerend :@ :') deed echt verrot pijn, twee dagen later had ik blaren, vet sexy ):O
Heeft het gewerkt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92294600
quote:
11s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
Heeft het gewerkt?
Ook nog eens niet ;(
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:37:07 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92295287
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:25 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ook nog eens niet ;(
Pijnlijk klote. :'(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:38:02 #148
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_92295354
Mn vader:
Broodjes afbakken op zondag ochtend, 1 Januari. Hup, oven op 220, ligt er nog een plastic zak met oliebollen op de bodem. Hele huis meurde. :r
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_92296749
Zó herkenbaar. Serieus, ik ben echt een ramp in de keuken. Kan me niet herinneren dat ik ooit heb gekookt zonder dat er iets misging. Met het afgieten de spaghetti mee in de gootsteen gooien, elke keer als er pepers of uien gesneden zijn toch wéér even in m'n ogen wrijven, brownies bakken maar eindigen met een brownie-vormige baksteen (nog geprobeerd aan te visite te slijten als koekjes)... Mijn huisgenootjes zijn verbaasd als een aangebrande lucht in huis eens niet door mij komt. Tsja. Gelukkig hoeven ze maar één keer in de week mijn misbaksels te slikken. Ben alleen benieuwd hoe blij ze nog zijn als we de ruimte achter het gasfornuis eens schoon gaan maken...

Nah, inmiddels valt het wel weer mee hoor. Laatst zelfs een driegangendiner gekookt zonder dat er iets misging. Gelukkig, want 't was niet mijn keuken :P.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Wat een sukkels zijn jullie zeg.
Zeker ook drama als je een ikeakastje in elkaar moet schroeven?
:@
pi_92336945
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:41 schreef Dipkip het volgende:
Jezus, wat voor maat trui heb jij dan als daar een hele pizza in kan schuiven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')