abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:46:16 #101
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_91710060
Heel wat dingetjes toch wel! :o

Broodjes vergeten in de oven tot ze er zwart geblakerd uitkwamen. Rode peper en ui aan het snijden, ik was aan het huilen al, wrijf ik in mijn ogen! :* Ei iets te hard breken op de rand van de pan, hele gasstel onder de ei! Dinertje uitgestippeld met alle ingredienten en een complete tijdsplanning....en dan alsnog de boel niet goed gepland hebben. Van 4 uur 's middags bezig, tot eindelijk om 9 uur 's avonds het toetje op tafel stond!

Mijn tweede heeft niet echt met koken zelf te maken. Ik was namelijk aan het afwassen en hoorde iets leuks op de televisie. Ik leg mijn theedoek en het glas op het aanrecht. Later kom ik terug, krijg een vrolijke bui, grijp het puntje van de theedoek en maak een pirouette :D in de keuken. Was het glas volledig vergeten, dus die vloog zo de kamer in. PATS! Overal glas! :D
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:50:49 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_91710253
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:46 schreef Bienelientjee het volgende:Dinertje uitgestippeld met alle ingredienten en een complete tijdsplanning....en dan alsnog de boel niet goed gepland hebben. Van 4 uur 's middags bezig, tot eindelijk om 9 uur 's avonds het toetje op tafel stond!
Mooie tijd. Niks mis mee.

Met dingen in theedoeken op tafel leggen en vergeten heb ik ook ervaring ja. Niet met breekbare dingen, maar met gewassen cherrytomaatje of zo. Hoppa, allemaal door de keuken. Ergste was ooit vroeger, heel vroeger toen ik een vriendje had waar ze thuis kippen hadden. Hij zou me op een avond naar huis brengen en ik nam wat eitjes mee, voorzichtig in mijn sjaal gewikkeld in het handschoenenkastje gelegd en bij het afscheid nemen uiteraard compleet vergeten. Arme moeder van vriendje die een paar dagen later de sjaal uit het handschoenenkastje trok. :D
  zaterdag 22 januari 2011 @ 16:52:38 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91710328
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 16:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Mooie tijd. Niks mis mee.

Met dingen in theedoeken op tafel leggen en vergeten heb ik ook ervaring ja. Niet met breekbare dingen, maar met gewassen cherrytomaatje of zo. Hoppa, allemaal door de keuken. Ergste was ooit vroeger, heel vroeger toen ik een vriendje had waar ze thuis kippen hadden. Hij zou me op een avond naar huis brengen en ik nam wat eitjes mee, voorzichtig in mijn sjaal gewikkeld in het handschoenenkastje gelegd en bij het afscheid nemen uiteraard compleet vergeten. Arme moeder van vriendje die een paar dagen later de sjaal uit het handschoenenkastje trok. :D
? waren de verse eieren na een paar dagen al aan het rotten?

oh wacht. ik begrijp het nu.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_91785023
Had een keer een dag vrij en besloot eens een lekkere grote pan bouillon te trekken. Alle spullen gekocht (groentes, kruiden, schenkel, vlees e.d.) en heeft de hele dag heerlijk op het vuur gestaan. Enfin, zo tegen een uurtje of 7 's avonds vond ik het wel welletjes en begon met de vervolgwerkzaamheden. Dus ik op automatische piloot de bouillon afgieten en je raad het al, de ingrediënten lagen verlept in m'n vergiet en de bouillon was door de afvoer gelopen :|W
  maandag 24 januari 2011 @ 05:13:55 #105
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_91785213
In Duitsland in een krakkemikkig vakantiehuisje braadworsten frituren (grote braadpan met frituurolie erin op het vuur) en vervolgens ontploft een braadworst.. Een spetter kokende olie in mijn oog tot gevolg. De andere braadworsten begonnen ook al door de pan te dansen en spetteren en snel de badkamer (80x100cm) ingerend om mijn oog uit te spoelen. Vervolgens bij het weer rechtop staan met je hoofd door een glasplaat gaan en terug in de keuken tot de ontdekking komen dat de pan nog aanstond op hoog vuur en alles onder de vet spetters zit... Toen maar een pizza besteld op de Duitse variant van thuisbezorgd.nl...

Bij gebrek aan ruimte op het aanrecht, even een pandeksel wegleggen op het fornuis. Tijdens het eten opeens verbrand plastic ruiken en dan merk je dat je het deksel op een brandende gaspit hebt gelegd... Deksel half gesmolten...

Pastasaus maken en in plaats van paprikapoeder, kaneel erin gooien...
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 24 januari 2011 @ 16:52:48 #106
331857 ieris
Geen fratsen, dat scheelt
pi_91805229
Als ik kook ligt altijd de hele keuken onder, als ik in de pan roer vliegt alles erover.
Verder heb ik wel eens appelflappen gebakken met de oven én magnetron aan, die zagen dus na 10 minuten zwart.
Een andere in de categorie bakken was appelbollen die ik niet goed had dichtgemaakt waardoor het deeg opeens opsteeg vanaf de appel ofzo? Haha ik stond er zelf ook raar van te kijken.
pi_91805355
Ik had een keer een cake gemaakt zonder pakje.
Met die cake kon je uiteindelijk ook iemand mee doodslaan.

Die cake was niet eens aangebrand.
Twiddel
  maandag 24 januari 2011 @ 17:01:44 #108
331857 ieris
Geen fratsen, dat scheelt
pi_91805792
Haha ben toch blij om te lezen dat ik niet de enige ben, staan een hoop herkenbare dingen tussen. Bedenk me er net nog 1, niet echt koken, maar op mijn werk (bij een bakker) had ik een eierkoek in de pauze. Was in de veronderstelling dat ik er suiker op had gedaan, bleek dus dat ik er zout op had gedaan. Mennn wat smerig, ben echt de hele middag misselijk ervan geweest! :r
pi_91896897
In centerparkshuisje:

Met vrienden weekend weg, lekker pokeren, frituren etc.

Meegebrachte frituurpan op de electrische kookplaat gezet zodat deze onder de afzuigkap kon staan. Op gegeven moment begon het te stinken naar plastic. Bleek dat er nog een kookpit aan stond :')

Pan opgetild, was de halve onderkant er onderuit gesmolten, kookpit onder het plastic (was niet schoon te krijgen). Uiteindelijk hadden we nog wel geluk want de bedrading was net niet geraakt, anders hadden we niet meer verder kunnen frituren :'(
hardcoholic
pi_91903543
telt een lege water koker aanzetten ook?
pi_91904711
Telt soep warm willen maken in een waterkoker op een camping ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91904841
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:20 schreef Miendientje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D!
pi_91905015
quote:
SPOILER
:D
Die telt :Y Wisten ze dat jij het was?
pi_91905068
quote:
SPOILER
:D !

Zeker!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_91905138
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:27 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

:D
Die telt :Y Wisten ze dat jij het was?
We zijn snel weg gegaan. We hadden al ingepakt (vandaar dat we niet meer bij de pannen en het gasbrandertje konden) en we waren aan het wachten op onze lift.
pi_91913813
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:01 schreef ieris het volgende:
Haha ben toch blij om te lezen dat ik niet de enige ben, staan een hoop herkenbare dingen tussen. Bedenk me er net nog 1, niet echt koken, maar op mijn werk (bij een bakker) had ik een eierkoek in de pauze. Was in de veronderstelling dat ik er suiker op had gedaan, bleek dus dat ik er zout op had gedaan. Mennn wat smerig, ben echt de hele middag misselijk ervan geweest! :r
Van 1 hap koek met zout? of heb je die hele koek na binnen geschoven terwijl die vies was :?
pi_91914118
Kippensoep willen maken. Dus de kip met water op groot vuur zetten zodat het aan de kook zou raken voor de bouillon. Dan in de woonkamer voor de tv gaan zitten en er na 3 uur eens aan denken dat je soep zou maken.......

Resultaat: gecremeerde kip, zwarte pan, doorgerookte keuken en een woedende moeder...... Dag erna hele keuken moeten boenen van plafond tot aan de vloer.
pi_91927409
Haha ff het topic door gelezen en zoveel herkenbare dingen :')

Het in de ogen wrijven na het snijden van een pepertje :+

En een keer vlam in de pan toen ik water in de pan wou doen voor de jus :@
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
pi_91927501
Keer witlof met kaas en ham gemaakt in een pannetje in de oven. Prima gelukt! Alleen jammer dat ik hem met een theedoek de kamer in wilde brengen en toen mijn vingers brandde aan de pan. In een reflex gooi ik die pan van me af. Resultaat: de hele woonkamer onder de witlof, kaas en ham. :@
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  donderdag 27 januari 2011 @ 02:01:35 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_91927519
Wat een sukkels zijn jullie zeg.
Zeker ook drama als je een ikeakastje in elkaar moet schroeven?
pi_91927550
Brood gebakken in mijn broodbakmachine toen mijn weegschaaltje kapot was....tip: wacht dan even tot je een nieuwe hebt want een maatbeker werkt niet...je kon iemand doodgooien met dat brood. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91927560
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 02:01 schreef RobinOok het volgende:
Nee, want daar zit een gebruikershandleiding bij. :7
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_91927620
Wou vroeger ook een keertje patat bakken, die frituurpan op de keramische kookplaat gezet onder de afzuigkap. Vervolgens een pannetje opgezet om eieren te koken, alleen de verkeerde plaat aangezet met het gevolg een smeltende frituurpan :(

Gelukkig was de keramische kookplaat wel te redden O-)
...::: Feyenoord < > Rotterdam:::...
pi_91955917
quote:
Nope, het Ikea Diploma heb ik al lang en breed gehaald. Onze nieuwe keuken is zelfs door ons in elkaar gezet en gemonteerd.
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:11:42 #125
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_91956158
quote:
Dit is een onwijs leuk topic. Verneuk het niet want dan schiet je je eigen perfectie keihard voorbij.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')