abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:21:32 #26
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_91020410
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:13 schreef LikeEmDead het volgende:
En natuurlijk de paranoia.
ga je dan niet richting een psychose?
ik heb het ook wel eens na een blowtje, dat je dan in de winkel loopt en denkt dat iedereen naar je kijkt en dat je zo'n opgejaagd gevoel hebt.
sindsdien doe ik dat alleen nog thuis, als ik op mijn gemak zit en niks meer hoef te doen en dat scheelt al heel wat.
een goede vriend van me had het alleen bij bepaalde soorten btw, het blijft drugs, je moet wel op blijven letten. al is het wel één van de mildste.
het effect van wiet wordt vaak overdreven, maar de dagelijkse gebruiker moet echt wel oppassen denk ik, je moet blijven evalueren.

maar goed, ik weet niet of je veel stress hebt, dat werkt ook niet bevorderend natuurlijk als je niet kunt slapen.
en wanneer zijn die slaapproblemen begonnen dan? na het stoppen met blowen of zit daar geen verband tussen.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_91020467
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:21 schreef opastokvis het volgende:

[..]

ga je dan niet richting een psychose?
ik heb het ook wel eens na een blowtje, dat je dan in de winkel loopt en denkt dat iedereen naar je kijkt en dat je zo'n opgejaagd gevoel hebt.
sindsdien doe ik dat alleen nog thuis, als ik op mijn gemak zit en niks meer hoef te doen en dat scheelt al heel wat.
een goede vriend van me had het alleen bij bepaalde soorten btw, het blijft drugs, je moet wel op blijven letten. al is het wel één van de mildste.
het effect van wiet wordt vaak overdreven, maar de dagelijkse gebruiker moet echt wel oppassen denk ik, je moet blijven evalueren.

maar goed, ik weet niet of je veel stress hebt, dat werkt ook niet bevorderend natuurlijk als je niet kunt slapen.
en wanneer zijn die slaapproblemen begonnen dan? na het stoppen met blowen of zit daar geen verband tussen.
Ik heb al een of meerdere psychoses gehad :') Maar dat is door andere drugs, daarnaast was ik altijd al paranoia door het blowen voor de psychose. Maar zelfs na de psychose ben ik door gegaan met drugs.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:27:52 #28
257229 opastokvis
pi_91020602
niet een van de verstandigste dingen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. ;)
pi_91020672
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:27 schreef opastokvis het volgende:
niet een van de verstandigste dingen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel. ;)
Dat weet ik wel maar realiseer ik me niet door de blijvende schade. Na de psychose word je toch apathischer en je realiteit besef vermindert dus je neemt niks meer serieus.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:42:29 #30
257229 opastokvis
pi_91021116
ja maar je weet het nu toch ook dat het niet goed is? :? :?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:43:35 #31
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_91021158
waarom gebruikt niemand in dit topic de enter knopt?

Hij ligt te slapen :X
pi_91021192
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:42 schreef opastokvis het volgende:
ja maar je weet het nu toch ook dat het niet goed is? :? :?
Is moeilijk uit te leggen hoe het voel.
pi_91021446
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:58 schreef opastokvis het volgende:

rot eens op. :W
waarom? dat iemand het zich kan veroorloven om 5 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan duidt op een chronisch gebrek aan dagbesteding. Daar ligt het probleem.
dont get high on your own supply
pi_91021490
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:51 schreef Renaldo het volgende:

[..]

waarom? dat iemand het zich kan veroorloven om 5 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan duidt op een chronisch gebrek aan dagbesteding. Daar ligt het probleem.
Wie weet werk ik wel van 12 tot 8.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:57:35 #35
257229 opastokvis
pi_91021661
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:51 schreef Renaldo het volgende:
excuses, dacht dat je weer zo'n kutkind was. :'(
pi_91021770
Vooraf iets over mij: Diagnose "Delayed sleep phase syndrome"
Ik ga dagelijks tussen 1:00 en 3:00 slapen, en sta op werkdagen tussen 6:00 en 7:00 op. In het weekend tussen 7:00 en 10:00.
Dit is nu al enige tijd mijn "normale" ritme. (heeft me ontzettend veel tijd en moeite gekost om zover te komen, Eerst was mijn ritme 4:00 tot 8:00, en dat is te lang/laat om op tijd op m'n werk te komen en heeft me bijna m'n baan gekost)

LikeEmDead: Ik herken een flink aantal van je klachten/problemen/oplossingen
* 11 uur naar bed ene dag, andere dag niet meer kunnen slapen om 11u
* Uren wakker liggen
* Niet/slecht werkende medicatie
* Blowen(cannabis)helpt

Wat echter ontbreekt is je leeftijd

Maar gelukkig zijn er een flink aantal dingen die je zelf kunt doen.
* Doe geen dutjes tussendoor!
* Ga pas naar bed als je moe bent(kunt slapen), Ja ook als dit in houd dat je pas om 5u gaat slapen.
* Sta pas op als je uitgerust wakker word.
* hou dit een week vol, en ga daarna pas verder met het onderstaande gedeelte.
* Vervolgens ga je elke dag 15 minuten eerder naar bed als je gemiddelde "naar bed tijd"(1e dag 15, 2e dag 30, 3e dag 45,enz.)
* Sta wederom pas op als je uitgerust wakker word.
* Doe dit totdat je gewenste bedtijd bereikt is.
* Als de tijd dat je wakker word nu nog niet optimaal is kun je beginnen met een wekker te zetten. Pak het gemiddelde van de tijd dat je waker word en verkort deze elke dag met 15 minuten totdat de gewenste "opstaan tijd" bereikt is.
* Vervroeg je "naar bed tijd" zodat je een veelvoud van 90 minuten slaapt(statistisch gezien de beste keus voor een goed slaap ritme, maar let op dit KAN afwijken van persoon tot persoon) Zoek hierin je eigen balans/veelvoud ritme
* Vervolgens is het belangrijk om je STRIKT aan dit persoonlijke schema te houden.

Mocht dit niet helpen zoek dan een arts op en leg het probleem voor.
Er zijn nog legio andere opties, maar die kun je niet volgen zonder een behandelend arts.

Andere tips voor een betere nachtrust:
* Verwijder storende apparatuur (een wekker die bromt als voorbeeld)
* Zorg voor een donkere slaap omgeving
* Zorg ervoor dat er ook weer ochtend licht komt in je donkere kamer, hang een lamp aan een tijdklok en laat deze 15 tot 30 minuten voordat je opstaat aan gaan.
* De ideale slaapkamer temperatuur is 16 graden(onder de dekens tussen 18 en 21 graden)
* Beweeg/sport voldoende elke dag
* Geen alcohol voor het slapen (je slaapt sneller, maar veel lichter en rust dus minder uit)

ps, voor alle ga mensen die lekker makkelijk roepen: "Gewoon om 11u naar bed en 7u weer opstaan". Was het maar zo makkelijk voor iedereen.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_91021854
Handige tips, bedankt.
pi_91024407
Ook weleens gewone dingen geprobeerd als kamille thee of sleeptea van celestial seasonings of warme melk , dat zijn oude middeltjes voor slaap die rustgevend werken.
pi_91025011
Nee, ik ga dadelijk wel even langs de medicijn man :')
pi_91025245
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:22 schreef LikeEmDead het volgende:
Nee, ik ga dadelijk wel even langs de medicijn man :')
Je kan er om lachen maar dat zijn toch kruiden die goed werken Ik heb vaak juist dat ik het voor het slapen doe en juist goed werkt, stukken beter dan slaappillen.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:30:35 #41
257229 opastokvis
pi_91025366
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan er om lachen maar dat zijn toch kruiden die goed werken Ik heb vaak juist dat ik het voor het slapen doe en juist goed werkt, stukken beter dan slaappillen.
inderdaad, mijn ma heeft er ook baat bij. en dat is een hele slechte slaper.

Renaldo heeft overigens wel een punt. Ik weet niet wat je situatie is en of je dagbesteding hebt, maar als je de hele dag niets te doen hebt is het lastiger om je slaappatroon aan te passen.
pi_91025757
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:52 schreef LikeEmDead het volgende:

[..]

dat kan, maar dan is er dus niks mis met je slaapritme :)
dont get high on your own supply
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:15:00 #43
257229 opastokvis
pi_91029777
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:52 schreef LikeEmDead het volgende:
die post had ik even gemist, maar nogmaals: ik weet niet wat je situatie is.
pi_91074479
Misschien heb je last van een Delayed sleep phase syndrome. Waarbij er pas later dan gebruikelijk voldoende melatonine aangemaakt wordt door je lichaam. Een slaaponderzoek kan dit uitwijzen. Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om een tijdje melatonine te gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome
pi_91077026
Melatonine werkt echt.. stond er ook wat sceptisch tegenover maar als ik 4 van die pilletjes neem lig ik binnen een half uur te pitten en slaap ook echt iets van 10 uur ongeveer. Neem er nu 2 dat is ook al voldoende. je wordt er zo slaaaaaaperig van. Gewoon in de winkel te koop.
pi_91077084
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:59 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Melatonine werkt echt.. stond er ook wat sceptisch tegenover maar als ik 4 van die pilletjes neem lig ik binnen een half uur te pitten en slaap ook echt iets van 10 uur ongeveer. Neem er nu 2 dat is ook al voldoende. je wordt er zo slaaaaaaperig van. Gewoon in de winkel te koop.
Word ik daar dan niet afhankelijk van?
pi_91083436
quote:
Op zondag 9 januari 2011 19:00 schreef LikeEmDead het volgende:

[..]

Nee dat is het enige wat ze bij de Iriszorg geven als iemand niet kan slapen omdat ie gestopt is met blowen, omdat dat niet verslavend is
pi_91086932
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:00 schreef LikeEmDead het volgende:

[..]

Weet niet niet lichaamelijk iig.. Je kan het wel gebruiken om weer in je slaapritme te komen.
pi_91176792
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:18 schreef Ghostinthemachine het volgende:

[..]

Weet niet niet lichaamelijk iig.. Je kan het wel gebruiken om weer in je slaapritme te komen.
Je kan er helaas niet mee in een "normaal" slaapritme komen.
Wel is melatonine een handige (tijdelijke) oplossing om "gewenster" te kunnen slapen, zolang het maar geslikt word.

[ Bericht 2% gewijzigd door MDKme2 op 11-01-2011 20:12:36 ]
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_91176912
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:58 schreef Henk1056 het volgende:
Misschien heb je last van een Delayed sleep phase syndrome. Waarbij er pas later dan gebruikelijk voldoende melatonine aangemaakt wordt door je lichaam. Een slaaponderzoek kan dit uitwijzen. Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om een tijdje melatonine te gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:00 schreef MDKme2 het volgende:
Vooraf iets over mij: Diagnose "Delayed sleep phase syndrome"
-knip-

LikeEmDead: Ik herken een flink aantal van je klachten/problemen/oplossingen
* 11 uur naar bed ene dag, andere dag niet meer kunnen slapen om 11u
* Uren wakker liggen
* Niet/slecht werkende medicatie
* Blowen(cannabis)helpt

-knip-
My Mind Is The Limit.