Ik zeg nog op het einde:quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo breed is het niet hoor en voornamelijk grote hollywood blockbusters.
quote:
Onzin, sommige van de mooiste en/of beste films zijn gebaseerd op boeken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Beardy het volgende:
Naar mijn mening horen filmversies van boeken, strips of games niet in beste film lijstjes thuis.
Ohja en The Godfather natuurlijkquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ook de meeste jaren 60 en 70 films vind ik niksOudste film die ik goed vind is Raging Bull...
Bij de films uit de gouden hollywoodtijd moesten de acteurs juist eye candy zijn.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
30 en 40 ook. Tuurlijk zat er ook veel rommel bij, maar dan nog werd er meer op de acteurs gefocussed dan op eyecandy.
Hij bedoelt uiteraard special effects enzquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:43 schreef Fantastique het volgende:
[..]
Bij de films uit de gouden hollywoodtijd moesten de acteurs juist eye candy zijn.
in het geval van psycho niet echt raar... dat is een hele goeie film. en als je het hebt over technieken dan was hitchcock zn tijd ver vooruit.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 02:09 schreef DrDentz het volgende:
Remakes van oude films halen wel vaak slechte cijfers.
http://www.imdb.com/title/tt0155975/
http://www.imdb.com/title/tt0166322/
Je zou toch denken: zelfde verhaal, maar dan betere technieken etc levert een beter cijfer op. Maar tegen nostalgie boks je niet op.
Vertel eens hoezo dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 02:40 schreef Clawson het volgende:
[..]
in het geval van psycho niet echt raar... dat is een hele goeie film. en als je het hebt over technieken dan was hitchcock zn tijd ver vooruit.
Ik zou eerst denken dat verhaal en filmtechniek niet genoeg is om een goede film mee te maken voordat ik dacht dat nostalgie de sleutel wasquote:Je zou toch denken: zelfde verhaal, maar dan betere technieken etc levert een beter cijfer op. Maar tegen nostalgie boks je niet op.
Bah, massacultuurquote:Op zaterdag 8 januari 2011 00:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo breed is het niet hoor en voornamelijk grote hollywood blockbusters.
Ja precies. En je als je niet van oude films houdt, dan is dat toch prima. Misschien ga je er later wel van houden en als dat niet zo is dan is dat ook niet erg.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:20 schreef Aukje83 het volgende:
@TS je moet je niet laten verleiden tot 'mijn smaak is breder en beter dan die van jou' discussies en evenmin moet je niet luisteren naar mensen die denken te weten hoe het allemaal werktAls je van films houdt, gewoon blijven kijken. De meeste antwoorden vind je door gewoon veel films te kijken
Mensen maken er wel zo een kunst op zich van he om te doen alsof ze meer waarde kunnen toevoegen aan hun mening over een film door er allemaal dingen over te zeggen die ze vervolgens nauwelijks kunnen staven"Het acteerwerk was goed", "de cinematografie was goed"... Allemaal uitspraken waar je niks mee kan.
IMDB reviews moet je ook niet voor face value nemen. Je moet het zo zien - als Citizen Kane 83% scoort dan is de kans 83% dat je hem mooi vindt. Meer dan dat is het niet
Ik snap niet meteen wat er zo moeilijk te staven is aan die uitspraken, die lijken me duidelijk genoeg.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 06:20 schreef Aukje83 het volgende:
Mensen maken er wel zo een kunst op zich van he om te doen alsof ze meer waarde kunnen toevoegen aan hun mening over een film door er allemaal dingen over te zeggen die ze vervolgens nauwelijks kunnen staven"Het acteerwerk was goed", "de cinematografie was goed"... Allemaal uitspraken waar je niks mee kan.
Je vergeet dat ze dan vaak dingen wijzigen in het verhaal, kijk bijv. naar Planet of the Apes.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 02:09 schreef DrDentz het volgende:
Remakes van oude films halen wel vaak slechte cijfers.
http://www.imdb.com/title/tt0155975/
http://www.imdb.com/title/tt0166322/
Je zou toch denken: zelfde verhaal, maar dan betere technieken etc levert een beter cijfer op. Maar tegen nostalgie boks je niet op.
Maar die nieuwe versie is wel juist iets meer gebaseerd op het boek, omdat ze daar de eerste keer niet het geld / de technologie voor hadden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je vergeet dat ze dan vaak dingen wijzigen in het verhaal, kijk bijv. naar Planet of the Apes.
lees je wel? traag, over-acting..quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef DrDurden het volgende:
Hoe kun je een film niet goed vinden aan de hand van de leeftijd?
Wanneer zei ik datquote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:40 schreef DrDurden het volgende:
Hoe kun je een film niet goed vinden aan de hand van de leeftijd? Is een film die vorig jaar gemaakt is dan per definitie beter omdat die nieuwer is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |