Dat zijn er wat te veel. De caseload ligt qua grootte meestal tussen de 30 en 40, maar ook dit verschilt per instelling. Het verschilt ook per psycholoog: de één is bijvoorbeeld wat meer bezig met managementtaken en heeft zodoende minder patiëntcontacten. 120 is in ieder geval erg veel, zeker als je inderdaad rekening houdt met administratie werkzaamheden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:04 schreef padlarf het volgende:
Per dag? In totaal?
Het lijkt mij dat een psycholoog maximaal 40 consulten van een uur kan doen in een week (hij moet daarnaast vakliteratuur lezen/ voorbereiden etc.) Dus laten we zeggen dat hij wekelijks 30 patienten ziet. Ik weet verder niet hoe vaak zo'n patient langs komt, maar laten we zeggen gemiddeld 1 keer per maand? Dan zal hij zo'n 120 patienten hebben.
Huisbezoek lijkt me een uitzondering. In een client zijn huis praten is ook niet zo'n goed idee psychologisch gezien.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:16 schreef ScarFace- het volgende:
En ze doen wel eens huisbezoek + patienten die opgenomen zijn waar veel tijd en aandacht naartoe moet gaan.
In de ouderenpsychiatrie zijn huisbezoeken meer regel dan uitzondering.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huisbezoek lijkt me een uitzondering. In een client zijn huis praten is ook niet zo'n goed idee psychologisch gezien.
Het was ook maar de gok van een totale leekquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:12 schreef HomerStokes het volgende:
[..]
Dat zijn er wat te veel. De caseload ligt qua grootte meestal tussen de 30 en 40, maar ook dit verschilt per instelling. Het verschilt ook per psycholoog: de één is bijvoorbeeld wat meer bezig met managementtaken en heeft zodoende minder patiëntcontacten. 120 is in ieder geval erg veel, zeker als je inderdaad rekening houdt met administratie werkzaamheden.
Mensen die opgenomen zitten "kosten" toch echt wat meer tijd, ook van de psychiater, dan ambulante patienten hoorquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:27 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Huisbezoek lijkt me een uitzondering. In een client zijn huis praten is ook niet zo'n goed idee psychologisch gezien.
Volgens mij zitten veel GGZ instellingen ook wel in de buurt van de dag-activiteiten en de complete opnamen en dus zijn ze daar ook niet veel extra tijd mee kwijt.
Niet perse, die krijgen ook gewoon 1 of meer uurtjes per week consult de rest wordt door de verpleging of hoe ze die beestjes noemen gedaan. Dat is echt een andere functie / rol.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mensen die opgenomen zitten "kosten" toch echt wat meer tijd, ook van de psychiater, dan ambulante patienten hoor
Leuk om er over te hebben, en,quote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:20 schreef HomerStokes het volgende:
Waarom vraag je het eigenlijk als je de rest steeds aanvult?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |