abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90980105

Ooit beweerde de kale kok Herman den Blijker die eind jaren 90 nog een Michellinster behaalde met zijn restaurant De Engel dat zijn eerste restaurant,De Engel,nooit verkocht zou worden en als het verkocht zou worden dan Enkel wanneer een gek een groot genoeg bedrag roept, gaan we over verkopen denken. :Y

Nu blijkt dat na de splitsing tussen Herman Den Blijker en David Crouwel Herman Den Blijker uit noodzaak nog televisiewerk doet om zich staande te houden aangezien hij in financiële problemen zit.

Zijn eerste restaurant De Engel is inmiddels verkocht aan zijn chefkok en voormalig winnaar van het programma Herrie,Lars Litz,en zijn laatste restaurant in Rotterdam,Las Palmas,is allang niet neer van hem alleen, en deelt hij nu met 5 verschillende 'aandeelhouders' :Y om het hoofd boven water te houden.

Het is in de Rotterdamse horeca algemeen bekend dat Den Blijker meest opmerkelijk uitspraak tijdens een nieuwjaarsborrel was: Ik ben blij dat we Las Palmas nog draaiende houden. :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90980169
nou snap ik waarom ie zo geel is, hij heeft geen geld om medicijnen voor zn hepatitis te kopen
pi_90980195
Genoteerd!
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:46:04 #4
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_90980228
In geldnood. Right. Gewoon werken in een ander restaurant voor hetzelfde loon als een normale chefkok. Kun je prima van leven lijkt me.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:49:25 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_90980358
Restaurants zijn doorgaans niet zo winstgevend. Als je alles niet strak in de gaten houdt, stijgen de kosten als een gek.
pi_90980809
De TT is wel erg Story.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:10:43 #7
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90981290
Oud nieuws toch ook, dat de Engel verkocht is?
Wist ik allang.

Maar dat dat Las Palmas geen goudmijn is kan ik me voorstellen.
Vind het ook meer een vreetschuur. Hoewel dat dus mijn vooroordeel is, want ik ben er nog nooit geweest. Maar het trekt me dus ook voor geen meter.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:18:03 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_90989209
En dat is de man die andere verteld hoe het moet?
Those who can, do, those who can't, teach...
Goed, wellicht wat sarcastisch, maar wat het wel laat zien is hoe moeilijk het is geld te verdienen in de Hoereca. Het is een zeer risicovolle tak van sport, en de risicos staan eigenlijk niet goed tegenover de mogelijke winsten die je kan maken.
Dit is alleen maar mogelijk omdat er zoveel mensen geld in verbranden omdat ze een droom hebben van een eigen zaak. Ken er genoeg, tijdens een solicitatie gesprek ooit gehoord van de verse eigenaren, nee, je hoeft ons niets te vertellen van de horeca, wij zijn zo vaak uit eten geweest. We hebben 30 jaar een brillenwinkelketen gehad, en die hebben we verkocht en gaan we doen wat we altijd wilden, een restaurant beginnen.
Heb toen beleeft bedankt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:20:14 #9
45206 Pietverdriet
pi_90989320
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:46 schreef boem-dikkie het volgende:
In geldnood. Right. Gewoon werken in een ander restaurant voor hetzelfde loon als een normale chefkok. Kun je prima van leven lijkt me.
Het is maar wat je gewend bent.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:02:06 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90995209
Waarom dit oude nieuws?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:46:55 #11
309210 Beardy
Echte mannen hebben een baard.
pi_91002555
Ik snap het niet, chefkoks die meerdere restaurants hebben waar ze dus bijna nooit komen, omdat ze met andere dingen bezig zijn; als gast ga je dus naar 'het restaurant van' terwijl die er gewoon niet IS, laat staan aan jouw dode stukkie beest werkt. Het is niet alleen die wat onsmakelijke Den Blijker, ook die Gordon Ramsey en zo doen dat.

Dus euh ..... waarom ga je daar dan voor veel geld zitten eten?
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 00:38:48 #12
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_91009423
Hoe zit dat nou precies dan? Want op de site van Herman den Blijker staat gewoon De Engel nog: http://www.hermandenblijker.nl/de-engel
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:10:06 #13
45206 Pietverdriet
pi_91020024
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:46 schreef Beardy het volgende:
Ik snap het niet, chefkoks die meerdere restaurants hebben waar ze dus bijna nooit komen, omdat ze met andere dingen bezig zijn; als gast ga je dus naar 'het restaurant van' terwijl die er gewoon niet IS, laat staan aan jouw dode stukkie beest werkt. Het is niet alleen die wat onsmakelijke Den Blijker, ook die Gordon Ramsey en zo doen dat.

Iemand die vlees dode stukkie beest noemt zal sowieso weinig snappen van goed eten.
pi_91075855
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:46 schreef Beardy het volgende:

Omdat die chefs wel degelijk een vinger in de pap houden, en daardoor kwaliteit garanderen. Als je bij de Lijbrije gaat eten laat je toch ook niet je voorgerecht staan omdat Jonnie Boer daar niet zelf even in heeft geroerd?
  zondag 9 januari 2011 @ 18:40:51 #15
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_91076220
Louis vuitton zet zijn tassen ook niet zelf in elkaar.
  zondag 9 januari 2011 @ 20:19:49 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_91082292
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 18:31 schreef steve2003 het volgende:

Omdat die chefs wel degelijk een vinger in de pap houden, en daardoor kwaliteit garanderen. Als je bij de Lijbrije gaat eten laat je toch ook niet je voorgerecht staan omdat Jonnie Boer daar niet zelf even in heeft geroerd?
Maar Jonnie staat wel zelf in de keuken mee te werken en controleert aan de pass alles wat er uit gaat en dat doet Den Blijker niet. Die was zelden zelf aanwezig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 januari 2011 @ 23:06:09 #17
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_91094683
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:19 schreef golfer het volgende:

[..]

Maar Jonnie staat wel zelf in de keuken mee te werken en controleert aan de pass alles wat er uit gaat en dat doet Den Blijker niet. Die was zelden zelf aanwezig.
:Y Jonnie zegt zelfs bepaalde feesten of stuurt alleen personeel omdat hij in de keuken wilt staan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_91844061
En het grote verschil is en blijft natuurlijk dat Herman ooit 1 ster maar had en Jonnie al tijden 3.

@ Gert: Lars is voorlopig nog wel even bezig zijn nieuwe restaurant af te betalen en tot dan is het dus nog van Herman en de Bank. O-)
Daarbij lift Lars nog even mee op de welbekende naamsbekendheid van Herman wat hem alleen maar ten goede kan komen als het gaat om het aantrekken van nieuwe klanten. O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 20:57:27 #19
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92054151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:38 schreef Gert het volgende:
Hoe zit dat nou precies dan? Want op de site van Herman den Blijker staat gewoon De Engel nog: http://www.hermandenblijker.nl/de-engel
TS heeft wat issues m.b.t. Den Blijker. Liet hij ook al zien in in subforum TV.

De Engel is niet verkocht.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92113641
Om welke reden zijn crouwel en den blijker uit elkaar gegaan?
Ruzie?
  maandag 31 januari 2011 @ 13:00:11 #21
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92119226
Crouwel wilde volgens mij gewoon eens wat anders:

Den Blijker en Crouwel uit elkaar
maandag 28 september 2009 !!!

AMSTERDAM (ANP) - Na een samenwerking van zestien jaar hebben zakenpartners Herman den Blijker en David Crouwel besloten uit elkaar te gaan. Dat is volgens Crouwel overigens in goed overleg gegaan. ,,Het leek ons alletwee wel zinvol eens over de schutting te kijken. En ik ga wat dingen voor mezelf doen'', aldus Crouwel maandag.

Beide heren hebben veel projecten in de horeca samen opgezet. Den Blijker gaat nu alleen door met restaurant De Engel en visrestaurant Las Palmas in Rotterdam en blijft zich toeleggen op cateraar Den Blijker Proof. Crouwel blijft zich bezighouden met consultancy-activiteiten en adviezen in de zakelijke horecamarkt. Ook is hij van plan een keten van 'afhaalkiprestaurantjes' in Nederland op te zetten. ,,Het gaat om Portugese kip, halalgeslacht en op de barbecue geroosterd. Heerlijk!'' De eerste vestigingen moeten komen in Den Haag, Delft, Gouda en Breda.

Crouwel: ,,Dan komt Herman straks bij mij een kippetje eten en ik bij hem een patatje. Want ik begrijp dat hij in Limburg een cafetaria start met topkok Hans van Wolde.''

Bron: http://www.barneveldsekra(...)t-elkaar.426072.news
  maandag 31 januari 2011 @ 13:03:26 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92119330
Maar het is wel weer typisch, heeft ie veel restaurants loopt iedereen te zeiken dat ie teveel restaurants heeft en nooit overal achter de kachel kan staan. Heeft ie er 2 is ook niet goed, want dan is het een loser die zijn restaurants niet draaiende kan houden. Maar dat ie met zijn high-end restaurants gewoon last heeft van de crisis schijnt geen optie te zijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 16:49:48 #23
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_92128457
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 13:03 schreef RobinOok het volgende:
Maar het is wel weer typisch, heeft ie veel restaurants loopt iedereen te zeiken dat ie teveel restaurants heeft en nooit overal achter de kachel kan staan. Heeft ie er 2 is ook niet goed, want dan is het een loser die zijn restaurants niet draaiende kan houden. Maar dat ie met zijn high-end restaurants gewoon last heeft van de crisis schijnt geen optie te zijn.
Precies en wat je al aangaf is inderdaad al in 2009 gebeurd maar nergens sprake van geldnood en ook is De Engel niet verkocht. Blijkbaar afgunst. En men zegt altijd dat Den Blijker nooit kookt, maar dit is ook al niet waar. Naast zijn programma's waarin hij mensen helpt kookt hij op bijv. op events e.d.

Het is gewoon weer geouwehoer van Rubje. Blijkbaar is er geen middenweg of je mag Herman of helemaal niet en dat geeft helemaal niets maar om dan dit soort dingen maar te gaan verzinnen? Dubieus.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_92220295
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 16:49 schreef Staal het volgende:

[..]
.....
en ook is De Engel niet verkocht.
....
De Engel is dus wel verkocht, stond in vorig jaar nog in het Rotterdams Dagblad, inclusief reactie van Den Blijker. Het verhaal er achter is dat Lars anders niet te houden was, die wil doorgroeien, dat lukte niet in loondienst bij Herman, anders was hij weggegaan. Het restaurant is verkocht, alleen het pand niet, dat blijft van Den Blijker. Lars huurt het pand van hem.
Eerste kerstdag hebben we bij De Engel gegeten en toen Lars nog gefeliciteerd met de koop van De Engel.
pi_92242010
Als ik de reactie van Staal zo lees,en de opvolgende reactie hierboven, dan kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat Staal iemand is die namens Den Blijker spreekt of een hele goede vriend is die alles in het werk stelt om zijn vriend Den Blijker in een goed daglicht neer te zetten,ongeacht de waarheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')