abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91007907
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Inderdaad, het probleem is verder ook dat ze er in de slotaflevering niet echt meer op ingaan imo. Het wordt een beetje afgedaan met enkele minuten aan hints en that's it, terwijl er toch zeker meer moet zijn denk ik dan.
Nou dat zal wel niet, dan zouden ze het toch wel laten zien?
Koel en donker bewaren
pi_91008119
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af, het is gewoon zo dat de échte hints haast onzichtbaar zijn - zelfs voor het getrainde oog - waardoor het achteraf toch weer tegenvalt die speurtocht. Het programma heeft in die zin zichzelf kapot gemaakt. Daarom hoop ik ook dat ze een keer met iets spectaculairs komen: 2 mollen, Pieter-Jan die er bij betrokken is, dat soort dingen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_91008433
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik vraag me dat af, het is gewoon zo dat de échte hints haast onzichtbaar zijn - zelfs voor het getrainde oog - waardoor het achteraf toch weer tegenvalt die speurtocht. Het programma heeft in die zin zichzelf kapot gemaakt. Daarom hoop ik ook dat ze een keer met iets spectaculairs komen: 2 mollen, Pieter-Jan die er bij betrokken is, dat soort dingen.
het is ook denk ik vrij moeilijk om een balans te vinden tussen te vergezocht en te obvious.
Dat van die gebarentaal van Inge had de helft van de kijkers (met dank aan internet) al ruim voor het einde door, terwijl andere hints weer zo vergezocht zijn dat de uiteindelijke onknoping nogal een tegenvaller is.

En dan natuurlijk het gegeven dat je overal wel hints in kan zien, dus eigenlijk nooit echte zekerheid hebt tot aan de ontknoping.
Koel en donker bewaren
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:21:35 #154
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91008482
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:12 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Jon zei in de radiouitzending na de laatste aflevering dat de aflevering te kort was voor alle molacties. Zo zat niet alles van hem er toen in, zei hij. Misschien is dat met de hints ook zo, al ben ik net als jij vrij pessimistisch. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91008521
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:21 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Jon zei in de radiouitzending na de laatste aflevering dat de aflevering te kort was voor alle molacties. Zo zat niet alles van hem er toen in, zei hij. Misschien is dat met de hints ook zo, al ben ik net als jij vrij pessimistisch. :P
Jeetje wat jammer zou dat zijn, als dat echt zo is! Dat maakt het programma nou juist zo leuk, om dat achteraf te zien!

Maar, wat is het punt van hints geven als je op het einde niet bevestigd dat het inderdaad een hint was?
Koel en donker bewaren
  zaterdag 8 januari 2011 @ 00:24:30 #156
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_91008651
Ja dat dacht ik ook, doe dan een halfuur langer bij de laatste uitzending, of zet het andere materiaal op internet ofzo. Die molacties wil je juist weten, en Jon had er al niet eens zo veel dus dat was welkom geweest. :P

Maar met de hints is dat een ander verhaal inderdaad, die moet je toch uitleggen. Daarom denk ik ook dat de goede hints er gewoon niet meer zijn, maaargoed het zou in theorie kunnen dat de regie denkt 'hmm dat past niet meer, laat maar'.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_91008774
Ik ga oude afleveringen terug kijken, nu ik weet wie daar de Mol is. Wie weet is het leerzaam.

Ja, ik ben fanatiek dit jaar. :')
Koel en donker bewaren
  zaterdag 8 januari 2011 @ 01:45:07 #158
79837 Lemming22
Rik Elfrink maakt ons kampioen
pi_91011968
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 00:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja dat dacht ik ook, doe dan een halfuur langer bij de laatste uitzending, of zet het andere materiaal op internet ofzo. Die molacties wil je juist weten, en Jon had er al niet eens zo veel dus dat was welkom geweest. :P

Maar met de hints is dat een ander verhaal inderdaad, die moet je toch uitleggen. Daarom denk ik ook dat de goede hints er gewoon niet meer zijn, maaargoed het zou in theorie kunnen dat de regie denkt 'hmm dat past niet meer, laat maar'.
Inderdaad een beetje jammer als ze mol-acties uiteindelijk niet laten zien aan het publiek. Zeker aangezien er een hoop blabla om zo'n uitzending heen zit. Maargoed, das nog 10 afleveringen ;)

Ps. interessante theorieën die wijzen naar Karin rondom de molhint op de radio. Ik vraag me echter af of dat soort theorieën niet te ver gezocht zijn..
pi_91012266
Dit al bekend?
Zat net op de site van Jan Kooijman en daar staat "Rol: Kandidaat", maar het geluidsfragment laat "niets is wat het lijkt" horen. Opvallend?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 januari 2011 @ 08:32:26 #160
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91015012
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 00:26 schreef Guanabana het volgende:
Ik ga oude afleveringen terug kijken, nu ik weet wie daar de Mol is. Wie weet is het leerzaam.

Ja, ik ben fanatiek dit jaar. :')
WIDM 2007 en 2008 _O_
  zaterdag 8 januari 2011 @ 09:25:40 #161
283085 TWP
kassalade
pi_91015358
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef MrManiak het volgende:
http://frontpage.fok.nl/s(...)ol-aflevering-1.html

Voor hints en theorieën, zie pagina 2 ;)
Haha, leuk dat je de 'mol-geel-theorie' erin hebt zitten! :D
:)
  FOK!fossiel zaterdag 8 januari 2011 @ 11:42:01 #162
8443 cptmarco
it's captain...
pi_91017493
eindelijk de eerste aflevering gezien.. *O*
en zoals gewoonlijk geen flauw idee wie de Mol kan zijn...

Maar het is wel weer heerlijk om alle verdenkingen te lezen hier... :D
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:52:28 #163
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_91017754
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:08 schreef MrManiak het volgende:

[..]

Niet, maar ik vond het wel opvallend dat in elf seizoenen de Mol op twee plaatsen nooit heeft gestaan...
...
Ach, ik heb me wel vermaakt :P
Leuk geschreven idd, maar lees het voortaan nog even na voordat je het plaatst, want er zitten niet kloppende grammaticale constructies en andere rare fouten in ('het licht er dik bovenop'). Ik vind dat storend :).

Edit: dit gaat over pagina 1 van Beaudelaire trouwens.
Niet meer actief op Fok!
pi_91021207
Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?
TweetDeck • 8/01/11 13:42
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:51:36 #165
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_91021457
Een WIDM-seizoen met eeneiige tweelingen lijkt me grappig.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 13:58:43 #166
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_91021691
quote:
In 1997 ging hij naar de Akademie voor Kleinkunst in Amsterdam. Daar begon hij met 3 medestudenten de spektakel theatergroep Ashton Brothers. De Ashton Brothers maakte tot nu toe 3 theatershows.
Komt in dit stukje van zijn profiel op de WIDM site wel erg nadrukkelijk naar voren... Kan alleen de 11 nog niet terugvinden..
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_91021777
Zullen de programmamakers de afleveringen nog enigszins aan kunnen passen als het voor het publiek te duidelijk wordt wie de mol is? Aanwijzingen eruit halen of juist bewust fragmenten erin stoppen om de kijker op het verkeerde spoor te brengen?
pi_91021831
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

Komt in dit stukje van zijn profiel op de WIDM site wel erg nadrukkelijk naar voren... Kan alleen de 11 nog niet terugvinden..
Dat zijn feiten die in ieder interview of stukje over de Ashton Brothers worden genoemd.
pi_91021841
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:

[..]

2011?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:06:14 #170
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_91021987
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:02 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Dat zijn feiten die in ieder interview of stukje over de Ashton Brothers worden genoemd.
Het valt me bij dit stukje zo op omdat in alle andere stukjes de juiste spellingsregels worden gehanteerd. Getallen onder de 20 worden volledig uitgeschreven. Bij het stukje van Karin staat dat de drie kinderen heeft. En niet 3.
Daarom valt het me zo op.. :{
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:21:21 #171
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_91022595
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 14:01 schreef bloempje-moi het volgende:
Zullen de programmamakers de afleveringen nog enigszins aan kunnen passen als het voor het publiek te duidelijk wordt wie de mol is? Aanwijzingen eruit halen of juist bewust fragmenten erin stoppen om de kijker op het verkeerde spoor te brengen?
Natuurlijk!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:24:00 #172
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_91022714
quote:
IkBenDeMol: Aangezien niet iedereen het weet: de 1ste uitzending is op 6 januari. Dan kunnen jullie em zien (niet eerder)...
(eerste letters van de 2 zinnen ) AD= Anna Drijver
draai 'em' om= me
Niet eerder, omdat ze niet op de persconferentie was?!
quote:
In de eerste opdracht van aflevering 1 zie je bij de laatste deelnemers in de bus steeds buspassagiers duidelijk in de middenpad staan. Er staan enkelen imho opvallend met hun rug naar dezelfde kant [erg netjes op een rij], waarbij duidelijk getallen op de rug te zien zijn. Als geen getal op een shirt 0 is, dan staat er 011083. [Verder naar rechts krijg je geen ruggen te zien]

01-10-1983 is de geboortedatum van Anna Drijver.
Van het WIDM forum. Zou wat in kunnen zitten....
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:33:32 #173
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_91023114
We zijn onderweg! Wat een avontuur en wat een uitdaging om de Mol te zijn. Je kunt je wel voorstellen dat de opdracht in die bus voor mij heel erg spannend was. Telkens stapte er weer een medekandidaat in de bus en steeds dacht ik dat ik door de mand zou vallen. De Mol ontmaskerd! Al bij de eerste opdracht in de eerste aflevering! Wat een blunder zou dat zijn geweest. Maar ik denk dat niemand mij heeft gezien... hoop ik. Ik hoop jij ook niet, want anders zou het jouw kijkplezier wel heel erg bederven. Bij de vuurwerkopdracht had ik gelukkig veel medestanders. Nu is het niet makkelijk om zo'n communicatiesysteem te bedenken, maar met een beetje beleid had het wel gekund. Maar gelukkig was er geen beleid. Net als bij de laatste opdracht, want daar zijn duizenden euro's blijven liggen. Al met al kan ik handenwrijvend terugzien op een geslaagde vuurdoop in Wie is de Mol 2011. Nu maar hopen dat ik die lijn door kan trekken.

Groeten van de Mol.
PS: ik hoop dat er in de volgende aflevering wél iemand naar huis gaat!

Dagboek de mol, ik denk dat ik Pepijn ga wegstrepen als mol..
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:35:31 #174
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_91023176
quote:
De cijfers op de rug; 8 en 3 kunnen ook nog verwijzen naar de letters in het alfabet: H=8 en C=3]
Wederom van het WIDM forum. I.c.m. 11 --> de mol 2011 is Horace Cohen.

quote:
15 mijl en geit tien tien> 15-10 is de geboortedatum van Horace.

Amerikaanse vlag > Horace is in New York geboren en heeft (volgens mij) als enige een Amerikaanse nationaliteit.
En natuurlijk alle verwijzingen die te maken hebben met Jezus en Horace z'n shirt.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 14:36:36 #175
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_91023226
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 13:44 schreef jpjedi het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Mollen en Mijnen?
TweetDeck • 8/01/11 13:42
Zitten allebei in de grond? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')