abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90991586
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:51 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, en als ze de Mol is heeft ze hier en daar misschien ook nog wel een joker meegenomen, dat komt dan toch niet in beeld. En dat kan alleen nummer 1 maar doen zonder op te vallen.
Het lijkt me niet, dat Anna van de jokers heeft gejat :N
pi_90992186
Is er eigenlijk gezegd bij de mandjes-opdracht dat je de inhoud niet mocht omwisselen? Ik heb alleen begrepen dat ze niet terug mochten lopen, maar je zou dan wel de inhoud van mandje 1 kunnen pakken, en als mandje 2 beter is, de inhoud van mandje 1 daar indoen, en dan verder gaan met de inhoud van mandje 2. Etcetera.
Iets wat ik me zomaar afvroeg, ik zoek er verder niets achter. ;-)
C’est Davie :o)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:11:58 #103
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90992328
Ik zit weer terug te kijken met mijn man die het niet gezien had gisteren.

1. De groene slippers, waarvan eerder werd gezegd dat ze van Art zouden zijn, zijn van Jan.
2. Bij het vuurwerk zegt Anna. Allemaal knopjes, leek wel een apparaat van professor Barrabas. Volgens mij zit die ook in Kuifje.
3. Wisten de zenders op welke volgorde zij moesten zenden? Of gewoon lukraak drukken? Want dan is het onmogelijk om die namen op de juiste volgorde te krijgen. En dus pure gok van enveloppe.
pi_90992484
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:11 schreef amaranta het volgende:
Ik zit weer terug te kijken met mijn man die het niet gezien had gisteren.

1. De groene slippers, waarvan eerder werd gezegd dat ze van Art zouden zijn, zijn van Jan.
2. Bij het vuurwerk zegt Anna. Allemaal knopjes, leek wel een apparaat van professor Barrabas. Volgens mij zit die ook in Kuifje.
3. Wisten de zenders op welke volgorde zij moesten zenden? Of gewoon lukraak drukken? Want dan is het onmogelijk om die namen op de juiste volgorde te krijgen. En dus pure gok van enveloppe.
@ 2) Professor Barabas zit in Suske en Wiske.
@ 3) Dat wisten ze volgens mij niet nee.
C’est Davie :o)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:15:04 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90992499
In het stadion zie je 2 deuren met de cijfers 3 en 3.
pi_90992652
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:09 schreef Dave het volgende:
Is er eigenlijk gezegd bij de mandjes-opdracht dat je de inhoud niet mocht omwisselen? Ik heb alleen begrepen dat ze niet terug mochten lopen, maar je zou dan wel de inhoud van mandje 1 kunnen pakken, en als mandje 2 beter is, de inhoud van mandje 1 daar indoen, en dan verder gaan met de inhoud van mandje 2. Etcetera.
Iets wat ik me zomaar afvroeg, ik zoek er verder niets achter. ;-)
Dat had gekund, want het laatste mandje was immers leeg ;) Maar niemand is op dat idee gekomen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:18:43 #107
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90992679
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:14 schreef Dave het volgende:

[..]

@ 2) Professor Barabas zit in Suske en Wiske.
@ 3) Dat wisten ze volgens mij niet nee.
Ohja, Suske en Wiske. My bad, ik wist dat het uit ene strip kwam.

@3 dus hoe kon die opdracht dan in hemelsnaam ooit slagen???
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:19:29 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90992717
Barabbas (Aramees: Bar-abbâ, "zoon van de vader") is een persoon uit het Nieuwe Testament, die daar als moordenaar wordt beschreven. Hij was degene die volgens de evangeliën op Pesach werd vrijgelaten in plaats van Jezus. In sommige handschriften van het Evangelie volgens Matteüs wordt verteld dat Barabbas de voornaam Jezus had, overigens een meer voorkomende naam in die tijd.

Misschien was Barabbas een lid van de sicarii, een militante joodse vrijheidsbeweging die de Romeinse overheersers met geweld uit Judea probeerde te verdrijven. Volgens het Evangelie volgens Marcus had Barabbas bij een gewapend treffen een moord gepleegd. De straf die op gewelddadig verzet stond, was de dood door kruisiging. Volgens de evangeliën kreeg het joodse volk (of iedereen die aanwezig was in Jeruzalem) van Pontius Pilatus, de Romeinse heerser over het gebied, de keuze om óf Jezus bijgenaamd Barabbas óf Jezus bijgenaamd Christus vrij te laten. Het gratie verlenen aan een ter dood veroordeelde was een jaarlijks terugkerende gebeurtenis die Pilatus met Pascha had ingesteld. De menigte – ὄχλος, dus niet per definitie "het Joodse volk"[1] –, opgehitst door de hogepriesters, koos massaal voor de vrijlating van Barabbas, waarna Jezus werd gekruisigd.
pi_90992799
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:18 schreef amaranta het volgende:

[..]

@3 dus hoe kon die opdracht dan in hemelsnaam ooit slagen???
Dat vind ik ook raar.. het is eigenlijk maar een kansloze opdracht als je het zo bekijkt. Niemand - behalve de Mol - wist van het vuurwerk en niemand wist dat men om beurten dat vuurwerk moest afsteken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:21:42 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90992827
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat vind ik ook raar.. het is eigenlijk maar een kansloze opdracht als je het zo bekijkt. Niemand - behalve de Mol - wist van het vuurwerk en niemand wist dat men om beurten dat vuurwerk moest afsteken.
Dus, de mol hoefde hier niet eens te mollen.
pi_90992915
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:19 schreef amaranta het volgende:
Barabbas (Aramees: Bar-abbâ, "zoon van de vader") is een persoon uit het Nieuwe Testament,
Horace heet met zijn tweede naam Joshua:

quote:
Question

Is Jesus called Joshua anywhere in the Bible?

Answer

The answer is yes and no. Or, if you prefer, sort of. That is, in the New Testament Jesus is the English translation of the Greek name Iesous when Iesous refers to the Savior. Joshua is a common English translation of Iesous when Iesous refers to someone other than the Savior (Luke 3:29; Acts 7:45; Heb. 4:8). This use of Joshua is a stylistic substitution, probably intended in most translations to prevent confusion between the Savior and the others.

More commonly, Joshua is found in the Old Testament as the English translation of the Hebrew name Yehoshua. In the Septuagint, which is the Greek translation of the Hebrew Old Testament, Yehoshua is translated as Iesous. In Aramaic, the language Jesus probably spoke most often, the name is translated Yeshua.

So, Yehosuah, Iesous, Yeshua, Joshua and Jesus are all essentially the same name. Jesus is usually preferred in the New Testament because it is a transliteration of the Greek Iesous. Some people prefer Yehoshua or Joshua because they believe that it is the true root name prior to its translation into Aramaic and/or Greek. Others prefer Yeshua because they believe that is what Jesus was actually called by those who knew him.
pi_90993206
En nogmaals:

quote:
we zagen een auto NISSAN herbreeuws voor november elfde maand 10:10 10 november, 3 en 3 leeftijd Jezus 33 Jezus op shirt van Cohen en Jezus op de spiegel in de bus. Hoe duidelijk wil je het hebben. Muziek op radio 2 John met Imagine John verwijzing naar John(johannes) 10:10-11 Imagine of Image potret jezus op spiegel.

10:10 verse 11
10 The thief (de MOL) comes only to steal and kill and destroy; I have come that they may have life, and have it to the full. 11I am the good shepherd. The good shepherd lays down his life for the sheep. John 10:10-11
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:32:59 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90993388
Hmmm dus ik moet nu omschakelen van Pepijn naar Horace....
Dat van die 33 had ik niet eens bedacht... Jezus was 33 toen hij aan het kruis stierf...
pi_90993464
Verder had Horace eerst een Peace, Love, Doves shirt aan en toen een Jesus shirt. Het is wel toevallig allemaal :P
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:35:35 #115
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_90993534
Kan me toch nog steeds niet voorstellen dat de mol in de eerste aflevering al zo duidelijk zou zijn.... Dat zou toch wel een flinke anti-climax zijn..
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:36:31 #116
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_90993603
Kan ook niet zeggen dat ik een hint gezien heb die overtuigend is. Wat maar goed ook is, zo vroeg in het spel.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_90995056
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Verder had Horace eerst een Peace, Love, Doves shirt aan en toen een Jesus shirt. Het is wel toevallig allemaal :P
Het ligt mij er veel te dik bovenop zelfs...
pi_90995144
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:35 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Kan me toch nog steeds niet voorstellen dat de mol in de eerste aflevering al zo duidelijk zou zijn.... Dat zou toch wel een flinke anti-climax zijn..
Daarom, het lijkt meer, dat de redactie ons in die richting wil sturen. Maar als het in aflevering 1 al zo duidelijk zou zijn, zou de lol er meteen ook al af zijn.
pi_90998427
Echt waar, de pret begint pas na de aflevering zie ik nu!

Grappig dat we elke keer bij Kuifje en Jezus uitkomen. Een Spaanse tolk hebben we al, nu nog een Kuifje-expert en een gelovige, haha ^O^
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:12:49 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91000112
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 21:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt waar, de pret begint pas na de aflevering zie ik nu!

Grappig dat we elke keer bij Kuifje en Jezus uitkomen. Een Spaanse tolk hebben we al, nu nog een Kuifje-expert en een gelovige, haha ^O^
Ik ben Spaans, die zijn heeeeel eeeeerg gelovig ;-)
pi_91000870
Dat de vuurwerk proef onmogelijk was lag aan de kandidaten zelf, als ze een ander systeem hadden bedacht kon het wellicht wel :)

Dat vervangen van wat je gepakt had bij de wandeling is denk ik van zelf sprekend verboden, je mag maar één keer iets pakken en daar valt wisselen ook onder. Ik snap ook niet hoe iemand dit relateert aan het laatste mandje, dat leeg was. Waarom zou je je beloning achter laten in een leeg mandje en met niks verder gaan? Het lege mandje was waarschijnlijk voor nieuwsgierige mensen die de gok wouden wagen om het laatste mandje te zien. Dat Anna direct verteld dat dit mandje leeg was konden de producers ook niet van te voren weten.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:23:49 #122
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_91000878
http://frontpage.fok.nl/s(...)ol-aflevering-1.html

Voor hints en theorieën, zie pagina 2 ;)
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91001311
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik ben Spaans, die zijn heeeeel eeeeerg gelovig ;-)
Haha lees je wel eens Kuifje? :D
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_91001342
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef KrentebolHooft het volgende:
Dat de vuurwerk proef onmogelijk was lag aan de kandidaten zelf, als ze een ander systeem hadden bedacht kon het wellicht wel :)

Dat vervangen van wat je gepakt had bij de wandeling is denk ik van zelf sprekend verboden, je mag maar één keer iets pakken en daar valt wisselen ook onder. Ik snap ook niet hoe iemand dit relateert aan het laatste mandje, dat leeg was. Waarom zou je je beloning achter laten in een leeg mandje en met niks verder gaan? Het lege mandje was waarschijnlijk voor nieuwsgierige mensen die de gok wouden wagen om het laatste mandje te zien. Dat Anna direct verteld dat dit mandje leeg was konden de producers ook niet van te voren weten.
volgens mij was dit het beste systeem..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_91001450
Op het officiële WIDM forum, is een nieuw board geopend door de mods: Alles over de Roodshow. Er staan (nog) 0 berichten op dat board.

Alles over de Roodshow? :?

http://community.avro.nl/wie_is_de_mol/f/112.aspx
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:33:39 #126
593 sjak
Juffie Bloem
pi_91001647
quote:
Service is too busy
Busy gaat natuurlijk over de bus. Wie was ook al weer de tweede die we in de bus zagen (too).
De service en de is kom ik nog niet helemaal uit.
;)

En nog even terug naar de actie van Pepijn. Ik begrijp het wel. In dit stadium maakt het nog niet echt uit of er iemand uitgaat. Niemand zal nog echt een goed beeld hebben van de mol. Dus "echte" concurrentie is er niet. Degene die er uit zou gaan al helemaal niet want dat zou de persoon zijn met het rode scherm. Hij maakt zichzelf hierdoor misschien wat populairder in de groep wat voor hem kan betekenen dat hij er langer in blijft. Volgens mij een prima actie.

[ Bericht 40% gewijzigd door sjak op 07-01-2011 22:39:55 ]
Lekker douchen!
pi_91002069
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:23 schreef MrManiak het volgende:

Waarom kijkt onze redactrice Miryanna alweer het beeld uit? Waarom staat Pepijn met zo'n gesloten houding in beeld? Jan is de enige met een (zwarte) zonnebril? Er valt zoveel anders uit de foto te halen, het is gewoon de zoveelste afleiding. > Is toch Hanna die het beeld uitkijkt?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 22:41:30 #128
128056 MrManiak
pi_91002178
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:40 schreef sbientje het volgende:

[..]

Waarom kijkt onze redactrice Miryanna alweer het beeld uit? Waarom staat Pepijn met zo'n gesloten houding in beeld? Jan is de enige met een (zwarte) zonnebril? Er valt zoveel anders uit de foto te halen, het is gewoon de zoveelste afleiding. > Is toch Hanna die het beeld uitkijkt?
Je hebt gelijk, dankje!
Even inkomen :P
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91002323
quote:

^O^ Nu weet ik helemaal niet meer wie ik moet kiezen als mol. En ik heb ook helemaal geen tijd er voor (stomme tentamens). Ik ga begin volgende week de uitzending nog eens bekijken en bedenken wie mijn mol is.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_91002600
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Op het officiële WIDM forum, is een nieuw board geopend door de mods: Alles over de Roodshow. Er staan (nog) 0 berichten op dat board.

Alles over de Roodshow? :?

http://community.avro.nl/wie_is_de_mol/f/112.aspx
Ben er uit. Als nietradioluisteraar had ik nooit van de Roodshow gehoord :D

Maar nu weet ik het: Radio 2, de Roodshow met Jan-Willem Roodbeen :D
pi_91003263
Leuke special MrManiak, ook leuk dat mijn screencap gebruikt is, hehe ;)

Als er nou gewoon maar één hint te vinden was in deze aflevering, dan werd het een stuk gemakkelijker. Maar nu is er voor zowat elke kandidaat wel iets te verzinnen en dat is natuurlijk ook het doel van Wie is de Mol?. Ze knippen en plakken het zo dat iedereen een beetje verdacht is en ze gaan echt niet gelijk de hoofdhint vol in de eerste aflevering zetten...
pi_91003367
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:57 schreef BobW het volgende:
Leuke special MrManiak, ook leuk dat mijn screencap gebruikt is, hehe ;)

Als er nou gewoon maar één hint te vinden was in deze aflevering, dan werd het een stuk gemakkelijker. Maar nu is er voor zowat elke kandidaat wel iets te verzinnen en dat is natuurlijk ook het doel van Wie is de Mol?. Ze knippen en plakken het zo dat iedereen een beetje verdacht is en ze gaan echt niet gelijk de hoofdhint vol in de eerste aflevering zetten...
vond ik zo mooi in die serie met yvon jaspers.. zag je haar zo door dat dorp stormen op zoek naar een bepaalde naam ofzo... en later bij de onthulling zag je haar met alll die namen zo op de foto gaan enzo. Echt grappig vond ik dat toen
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:00:35 #133
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_91003464
quote:
Op vrijdag 7 januari 2011 22:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Haha lees je wel eens Kuifje? :D
Elke avond voor het slapengaan 1 hoofdstuk. En daarna altijd nog 1 psalm.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:02:42 #134
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91003592
quote:

Super geschreven. ^O^
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:05:08 #135
128056 MrManiak
pi_91003726
Ben ik wel benieuwd: Wat denken jullie van de groepsfoto-theorie? Te ver gezocht :P ?
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91003780
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:05 schreef MrManiak het volgende:
Ben ik wel benieuwd: Wat denken jullie van de groepsfoto-theorie? Te ver gezocht :P ?
Ik denk té ver gezocht ;) Waarom zou de mol op de zelfde positie moeten staan als één van de andere 10 mollen? :?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:06:10 #137
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91003787
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:05 schreef MrManiak het volgende:
Die vind ik echt nergens over gaan. Echt te ver gezocht.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:08:16 #138
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_91003901
Trouwens, dat gezicht van Anna als bekend wordt dat de mol in de bus zat.

Heel sneaky.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:08:40 #139
128056 MrManiak
pi_91003928
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:06 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Ik denk té ver gezocht ;) Waarom zou de mol op de zelfde positie moeten staan als één van de andere 10 mollen? :?
Niet, maar ik vond het wel opvallend dat in elf seizoenen de Mol op twee plaatsen nooit heeft gestaan...
...
Ach, ik heb me wel vermaakt :P
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91004166
http://www.telegraaf.nl/p(...)_record__.html?p=8,3

Daar staat een filmpje waar Pepijn zegt wie de mol is. Iemand die goed is in liplezen en kan achterhalen wie Pepijn noemt?
pi_91004276
Wat een onzin :')
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 7 januari 2011 @ 23:15:00 #142
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_91004302
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:12 schreef ChatGirl het volgende:

Daar staat een filmpje waar Pepijn zegt wie de mol is. Iemand die goed is in liplezen en kan achterhalen wie Pepijn noemt?
Karin geeft gelukkig zelf al toe dat ze onhandig genoeg is :')

Soundos :r :r :r :r
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:33:33 #143
128056 MrManiak
pi_91005498

Ik ben zo blij met m'n nieuwe avatar :P
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:34:40 #144
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91005573
Leuke column/special :Y.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:37:16 #145
128056 MrManiak
pi_91005741
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:12 schreef ChatGirl het volgende:

:')
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:50:20 #146
67174 Dos37
Come on Twente
pi_91006552
Wat betekende dat Chinese teken op het shirt van Art bij de laatste foto?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:51:13 #147
128056 MrManiak
pi_91006604
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:50 schreef Dos37 het volgende:
Wat betekende dat Chinese teken op het shirt van Art bij de laatste foto?
Sake (Japanse drank)
Mijn (inte)r(e)views!
pi_91007009
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:37 schreef MrManiak het volgende:

[..]

:')
Het is erg :') inderdaad. Maar er worden wel minder steekhoudende theorien gepost her en der.
pi_91007491
Ik vind het leuk om te lezen hoor, al die theorieën, maar is het niet al een paar seizoen karig gesteld met de hints in de uitzendingen? Kan me namelijk niet herinneren dat er nog bijster veel vergezochte dingen ingestopt worden.
Koel en donker bewaren
pi_91007577
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 00:05 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind het leuk om te lezen hoor, al die theorieën, maar is het niet al een paar seizoen karig gesteld met de hints in de uitzendingen? Kan me namelijk niet herinneren dat er nog bijster veel vergezochte dingen ingestopt worden.
Inderdaad, het probleem is verder ook dat ze er in de slotaflevering niet echt meer op ingaan imo. Het wordt een beetje afgedaan met enkele minuten aan hints en that's it, terwijl er toch zeker meer moet zijn denk ik dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')