Als dat gevoel is: Dude, maak je niet zo druk, er zijn nog zat anderen..ja. Ook bij een zelfgebrouwen berichtje, want het is ook weer niet alsof je daar koortsachtig anderhalf uur van je leven aan gespendeerd hebt.quote:Op maandag 10 januari 2011 01:54 schreef Skele_Wiewou het volgende:
[..]
Je krijgt dus hetzelfde gevoel dat iemand krijgt die je het bericht heeft gestuurd en niets terug krijgt?
(ik heb het btw niet over standaard interesseberichtjes of hartjes enzo)
Ik denk dat je vergeet hoe véél berichtjes de meeste vrouwen op een datingsite krijgen. De meeste daarvan zijn te onzinnig en knullig voor woorden. Als je die allemaal vriendelijk doch beslist af zou moeten wijzen, hebben ze daar praktisch een dagtaak aan.quote:Op maandag 10 januari 2011 04:41 schreef Skele_Wiewou het volgende:
Als het meerendeel van de vrouwen zo denkt dan vind ik het niet gek dat ze nog vrijgezel zijn
Dat is waar, alhoewel het wel erg veel scheelt voor een vrouw hoe je eruitziet. Veel meer dan bij een man.quote:Op maandag 10 januari 2011 09:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik denk dat je vergeet hoe véél berichtjes de meeste vrouwen op een datingsite krijgen. De meeste daarvan zijn te onzinnig en knullig voor woorden. Als je die allemaal vriendelijk doch beslist af zou moeten wijzen, hebben ze daar praktisch een dagtaak aan.
Daarnaast heeft de eventuele reactie op mannen waar ze toch niet in geinteresseerd zijn weinig te maken met hun vrijgezelle status; want met die mannen die ze al dan niet met een berichtje afwijzen, gingen ze toch al geen relatie beginnen.
Mwoah, dat vind ik wel meevallen. Ik beschouw mezelf niet bepaald als een beauty queen, maar ik kreeg toch regelmatig meerdere berichtjes per dag. Nou kan ik dat natuurlijk niet vergelijken met de echte schoonheden, maar toch.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:24 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat is waar, alhoewel het wel erg veel scheelt voor een vrouw hoe je eruitziet. Veel meer dan bij een man.
Een mooi meisje krijgt echt tig keer zoveel berichtjes als een meisje die lang niet zo mooi is.
Winner takes all effect.
quote:Op maandag 10 januari 2011 13:18 schreef Cue_ het volgende:
hoeveel berichtjes je ook krijgt.. wat is de moeite om bij 9 van de 10 dan een geen interesse ding terug te sturen?
Hokjesgeest of niet ik sluit tenminste niet stelselmatig personen uit. Als jij dat vindt vat ik dat dus alleen maar op als compliment.quote:Op zondag 9 januari 2011 23:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het past dus niet in die hokjesgeest van je? Ik zou niet teveel moeite doen om het te begrijpen want dat lukt je toch niet...
Geen, maar het gaat dan ook niet om de moeite maar om de beslissing an sich. Het lijkt minder confronterend voor de ander om gewoon niet te reageren (of het uit te stellen voor jezelf) dan een botte "geen interesse" mededeling.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:18 schreef Cue_ het volgende:
hoeveel berichtjes je ook krijgt.. wat is de moeite om bij 9 van de 10 dan een geen interesse ding terug te sturen?
Iemand die een bericht stuurt, verwacht toch een antwoord (in welke vorm dan ook).quote:Op maandag 10 januari 2011 13:40 schreef macondo het volgende:
[..]
Geen, maar het gaat dan ook niet om de moeite maar om de beslissing an sich. Het lijkt minder confronterend voor de ander om gewoon niet te reageren (of het uit te stellen voor jezelf) dan een botte "geen interesse" mededeling.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
Ik ben niet zwakzinnig of zo, heb alleen even uitgelegd waarom een "geen interesse" berichtje volgens mij vaak uitblijft.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Iemand die een bericht stuurt, verwacht toch een antwoord (in welke vorm dan ook).
Misschien lijkt het minder confronterend maar het is in ieder geval niet duidelijk (afgezien van het feit dat het niet sociaal is om niet te reageren).
Sorry, wist niet dat je je aangesproken voelde, hoor.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik ben niet zwakzinnig of zo, heb alleen even uitgelegd waarom een "geen interesse" berichtje volgens mij vaak uitblijft.
Da's dan ook een mededeling.quote:Op maandag 10 januari 2011 13:50 schreef Silenus het volgende:
Soms krijg ik ook gewoon alleen een complimentje over m'n profiel, zonder 'ik zou je graag beter willen leren kennen' oid erbij. Moet ik dan op alles reageren, zelfs als het alleen 'ik moest lachen om je profiel.' is?
Daar heb ik geen zin in hoor.
Om de teleurstelling bij een eventuele date mee te laten vallen?quote:Op maandag 10 januari 2011 13:53 schreef macondo het volgende:
Nieuw vraagje, vooral voor de vrouwen. Waarom worden er vaak een stuk of zeven foto's geplaatst, waarvan er altijd een of twee bij zitten die zo slecht zijn dat je er bijna op af zou knappen? Waarom niet wat minder foto's, maar dan wel alleen goede?
Lijkt me een soort van indekken idd, kun je in je hoofd een beeld tussen de mooie en de minder mooie foto vormen. Je zou bepaald niet de eerste zijn die zich een ongeluk schrikt bij de eerste ontmoeting omdat een vrouw geshopte/gedateerde/absurd voordelige foto gebruikte (zie: foto voor de badkamerspiegel waarbij eindeloos geklikt werd totdat ze er zo voordelig opstaat dat ze niet meer op zichzelf lijkt).quote:Op maandag 10 januari 2011 13:53 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik ben niet zwakzinnig of zo, heb alleen even uitgelegd waarom een "geen interesse" berichtje volgens mij vaak uitblijft.
Nieuw vraagje, vooral voor de vrouwen. Waarom worden er vaak een stuk of zeven foto's geplaatst, waarvan er altijd een of twee bij zitten die zo slecht zijn dat je er bijna op af zou knappen? Waarom niet wat minder foto's, maar dan wel alleen goede?
Nee, jezelf downplayen kan je beter in aanloop naar de date zelf doen 1-op-1. Ik gok dat het meer te maken heeft met het idee "het is een mooie foto" - ja inderdaad, mooie blauwe zee van Acapulco op de achtergrond en zo. Alleen zelf sta je er slecht op, moppie.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Om de teleurstelling bij een eventuele date mee te laten vallen?
Want? En hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 10 januari 2011 14:21 schreef macondo het volgende:
[..]
Nee, jezelf downplayen kan je beter in aanloop naar de date zelf doen 1-op-1.
Is toch een makkie? "Ah ben supernerveus voor onze date morgen, kijk er heel erg naar uit maar misschien valt het zo tegen! Misschien vind jij mij wel helemaal niets (heb natuurlijk mijn mooiste foto's geplaatst) - je hebt vast een veel te positief beeld van mij"quote:Op maandag 10 januari 2011 14:59 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Want? En hoe doe je dat dan?
"Mja, ik ben wel eigenlijk ietsje zwaarder dan het lijkt (zo'n 30 kilo zwaarder hihi) en die foto met dat mooie, lange haar is van vier zomers geleden, maar van binnen ben ik nog steeds mezelf
"
Dit zou op mij niet positief overkomen. Ik snap niet waarom je foto's zou plaatsen die een heel andere indruk wekken van jezelf. Dat je er leuk op wilt staan begrijp ik, maar als je niet meer lijkt op hoe je er werkelijk uitziet dan graaf je je eigen kuil toch? Of is dat dan op goed geluk dat men je bij de date toch wel leuk vindt?quote:Op maandag 10 januari 2011 15:03 schreef macondo het volgende:
[..]
Is toch een makkie? "Ah ben supernerveus voor onze date morgen, kijk er heel erg naar uit maar misschien valt het zo tegen! Misschien vind jij mij wel helemaal niets (heb natuurlijk mijn mooiste foto's geplaatst) - je hebt vast een veel te positief beeld van mij"
Zoiets.
Ik zie liever van te voren wat ik in de kuip heb dan pas op de date. Vaak genoeg denk je bij de eerste foto: hmm dat ziet er wel leuk uitquote:Op maandag 10 januari 2011 15:27 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dit zou op mij niet positief overkomen. Ik snap niet waarom je foto's zou plaatsen die een heel andere indruk wekken van jezelf. Dat je er leuk op wilt staan begrijp ik, maar als je niet meer lijkt op hoe je er werkelijk uitziet dan graaf je je eigen kuil toch? Of is dat dan op goed geluk dat men je bij de date toch wel leuk vindt?
Je trekt het in het extreme, dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:27 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Dit zou op mij niet positief overkomen. Ik snap niet waarom je foto's zou plaatsen die een heel andere indruk wekken van jezelf. Dat je er leuk op wilt staan begrijp ik, maar als je niet meer lijkt op hoe je er werkelijk uitziet dan graaf je je eigen kuil toch? Of is dat dan op goed geluk dat men je bij de date toch wel leuk vindt?
Zo klink je toch als een vreselijk onzekere doos? Lijkt me veel dodelijker voor een date dan een wat minder flatteuze foto.quote:Op maandag 10 januari 2011 15:03 schreef macondo het volgende:
[..]
Is toch een makkie? "Ah ben supernerveus voor onze date morgen, kijk er heel erg naar uit maar misschien valt het zo tegen! Misschien vind jij mij wel helemaal niets (heb natuurlijk mijn mooiste foto's geplaatst) - je hebt vast een veel te positief beeld van mij"
Zoiets.
Je graaft je eigen graf. Je kunt wel een kuil graven voor iemand anders, maar dan loop je het gevaar dat je er zelf invalt. Ik wil het alleen even gezegd hebben.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |