abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:27:04 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_91159206
Ja, dus dat lijkt me de voornaamste gok.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_91239284
Facebook werd geschat op 50 miljard dollar. veel te hoog imo. De winst wordt dit jaar waarschijnlijk ergens de 1 miljard. Dus k/w verhouding is niet reeel. Lijkt op een verhaal a la Ebay een tijdje terug. particuliere beleggers maakten elkaar gek totdat de lucht eruit liep..
pi_91248581
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:31 schreef the85mc het volgende:
Facebook werd geschat op 50 miljard dollar. veel te hoog imo. De winst wordt dit jaar waarschijnlijk ergens de 1 miljard. Dus k/w verhouding is niet reeel. Lijkt op een verhaal a la Ebay een tijdje terug. particuliere beleggers maakten elkaar gek totdat de lucht eruit liep..
Leuk, maar durf je de gok aan om te gaan shorten?
pi_91248695
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:53 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Leuk, maar durf je de gok aan om te gaan shorten?
Ik denk dat de eerste maanden de underwriters alle short aanvallen tegen proberen te houden. Zeker gezien de grote bedragen waar het om gaat.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_91248744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat de eerste maanden de underwriters alle short aanvallen tegen proberen te houden. Zeker gezien de grote bedragen waar het om gaat.
Ik zie het nog wel verdubbelen
pi_91248911
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:03 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zie het nog wel verdubbelen
Dat zie ik ook wel gebeuren. Goldman wil hier (natuurlijk) een flinke kluif aan verdienen. En dat zal ook wel lukken. De IPO van Facebook zie ik het NOS journaal nog wel halen. En aandacht (zie 50 cent en H&H :') ) zal dit aandeel doen laten springen. Ik zal ook zeker bij een IPO een aantal aandelen meepakken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_91248954
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat zie ik ook wel gebeuren. Goldman wil hier (natuurlijk) een flinke kluif aan verdienen. En dat zal ook wel lukken. De IPO van Facebook zie ik het NOS journaal nog wel halen. En aandacht (zie 50 cent en H&H :') ) zal dit aandeel doen laten springen. Ik zal ook zeker bij een IPO een aantal aandelen meepakken.
Hoe werkt dat eigenlijk bij zo'n IPO, moet je je inschrijven bij je broker oid. Ik zie Facebook ook wel zitten voor een ritje van een paar maanden.

Misschien toch maar even snel een profiel aanmaken ;) :P

Het zal trouwens wel dé IPO van het moment zijn, kan me weinig recente herinneren die zo geanticipeerd zijn.
pi_91249095
Facebook gaat nog veel groter worden dan het nu is. Facebook wordt een soort browser waar je alles in kunt doen.

Ze hebben net een deal gesloten met EA games, dus games speel je straks vanuit Facebook. Waarschijnlijk moet je dan betalen voor die games waardoor facebook een andere inkomstenbron aanboort dan advertenties.

Daarnaast gaat Facebook nu een samenwerking aan met Spotify, dus je kunt straks 3,3 miljoen muzieknummers luisteren en kopen via Facebook. Nog meer geld.

Dit zijn nog maar twee voorbeelden van wat er allemaal staat te gebeuren met Facebook. 100 dollar per aandeel lijkt mij een koopje.
pi_91249150
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:27 schreef PaulieWalnuts het volgende:

Dit zijn nog maar twee voorbeelden van wat er allemaal staat te gebeuren met Facebook. 100 dollar per aandeel lijkt mij een koopje.
Ook als er drie miljard uitgegeven worden? :P
pi_91364114
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Hoe werkt dat eigenlijk bij zo'n IPO, moet je je inschrijven bij je broker oid. Ik zie Facebook ook wel zitten voor een ritje van een paar maanden.

Misschien toch maar even snel een profiel aanmaken ;) :P

Het zal trouwens wel dé IPO van het moment zijn, kan me weinig recente herinneren die zo geanticipeerd zijn.
Ligt aan de IPO. In het geval van Facebook zijn het alleen grotere investeerders. Het ligt er maar net aan welke voorwaarden er gelden en hoe groot een bedrijf is.

Een familiebedrijf kan ook een IPO starten om familie en bekenden de kans te geven van tevoren geld in een bedrijf te steken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 22:28:50 #71
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91540268
50 miljard waard volgens Goldman Sachs. rrright.

en veel rijke mensen stappen in. Zelf weten ze ook wel dat het gebakken lucht is maar ze hopen sukkels te vinden die het nog niet door hebben. En dat gaat ze nog lukken ook.
"Ik quote graag mezelf."
pi_91548027
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 13:39 schreef JuliánCarax het volgende:

[..]

Ligt aan de IPO. In het geval van Facebook zijn het alleen grotere investeerders. Het ligt er maar net aan welke voorwaarden er gelden en hoe groot een bedrijf is.

Een familiebedrijf kan ook een IPO starten om familie en bekenden de kans te geven van tevoren geld in een bedrijf te steken.
Dan is het geen public offering lijkt me.
  woensdag 19 januari 2011 @ 01:50:57 #73
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91548417
quote:
Beursgang Facebook geen zeepbel

Meeste Amerikaanse beursgangen van internetbedrijven zijn winstgevend

Na de spattende zeepbel van Worldonline zijn internetbedrijven al gauw verdacht. Dat is niet terecht, vindt Sake Bosch. Vergelijk de beursgang van Facebook met Google.

Internet is een terrein waarop innovatie en ondernemerschap goed gedijen. Vanaf het begin heeft het intelligente jonge mensen aangetrokken die de wereld willen veranderen. Mark Zuckerberg van Facebook lijkt de nieuwe Bill Gates. Hij kwam net als Gates door de selectie van Harvard. Ook de oprichters van internetgiganten als Amazon, Google, LinkedIn, Zynga, Groupon en Twitter studeerden aan Amerikaanse topuniversiteiten als Stanford, Princeton en Wharton.

Natuurlijk, ze zijn niet vies van geld, maar ze tonen ook passie. Zuckerberg kon zijn bedrijf twee maanden na de oprichting – hij was toen pas twintig jaar – al voor 10 miljoen dollar verkopen. Dat deed hij niet. In de jaren daarna kwamen steeds kopers langs. De geboden bedragen stegen. Zuckerberg verkocht niet. In die zin lijkt hij op Bill Gates, maar ook op de oprichters van Google en Amazon.

In elk geval heeft het niets te maken met de platte manier van zakendoen van Nina Brink, zoals vorig jaar beschreven door journalist Eric Smit in het boek Nina. Aan die mislukking worden we in Nederland steeds herinnerd als het gaat over een beursgang van een internetbedrijf.

Dat nu van een nieuwe internetzeepbel geen sprake is, blijkt uit feiten en cijfers. In het jaar 2000 werd in de Verenigde Staten meer dan 100 miljard dollar geïnvesteerd in startende bedrijven. Het merendeel was internetgerelateerd. In 2010 liggen de investeringen op een fractie van dat bedrag: 20 miljard dollar. Het aantal beursgangen is nu nog steeds lager dan in de jaren 1999 en 2000. De beursgangers van 2010 zijn bijna allemaal structureel winstgevend.

Een ander verschil met de zeepbeltijd was dat toen alle aandelen, ook die van traditionele bedrijven, duur waren. In mijn eigen praktijk, van het investeren in startende bedrijven in Europa, zie ik nog steeds enorme verschillen. Veel geld was toen in handen van onbekwame investeerders die allemaal een graantje wilden meepikken. Nu zijn er nog maar weinig over die in startende bedrijven willen investeren. Als ze het doen, doen ze het in de bedrijven die zich voor een deel hebben bewezen. Verhalen alsof er een nieuwe internethype zou zijn, zijn dus klinkklare onzin.

Wat is dan de verklaring dat beleggers Facebook waarderen op 50 miljard dollar? Is het werkelijk net zo veel waard als multinational Unilever? Laten we even naar een paar feiten kijken. Facebook is gestart in februari 2004. In juli 2010 hadden ze 500 miljoen gebruikers. De helft daarvan logt elke dag in. In totaal worden er 700 miljard minuten per maand op Facebook besteed. Dit komt neer op gemiddeld 40 minuten per dag: wereldwijd de meest bezochte website. In de VS vertegenwoordigt Facebook 9 procent van alle websitebezoeken. Facebook brengt mensen bij elkaar en verdient zijn geld door advertenties te tonen. Dat doet het heel gericht. Waar Google advertenties aan een zoekbegrip relateert, relateert Facebook aan een consumentenprofiel.

Hoeveel is dit nu waard? Waarderingen van bedrijven worden normaal gesproken berekend op basis van de winst die een onderneming maakt. Zo ‘doet’ Unilever veertien keer de winst. Nog belangrijker is natuurlijk de winstverwachting. Bij een snel groeiend bedrijf als Facebook is het bepalen van die winstverwachting niet eenvoudig. Er is weinig financiële informatie bekend over Facebook. Wel is bekend dat het bedrijf over de eerste negen maanden van 2010 een winst maakte van 400 miljoen, bij een omzet van 1,2 miljard.

Hoezo is dat een discutabel verdienmodel – zoals hoogleraar corporate finance Jaap Koelewijn stelt in Het Financieele Dagblad van 8 januari? Gesproken wordt over een omzet van 800 miljoen in het vierde kwartaal van 2010. Waarschijnlijk heeft Facebook over heel 2010 een winst gemaakt van circa 700 miljoen dollar. Daarmee heeft Goldman 25 keer de omzet en 70 keer de winst betaald.
De omzet groeit zeer snel en de winstmarge van 33 procent lijkt op die van Google. Google ging in 2004 voor 20 miljard dollar naar beurs. Net als nu spraken mensen daar toen ook hun ongeloof over uit. Google maakte in het jaar 2003 1 miljard omzet bij een winst van 100 miljoen. Met andere woorden: Google ging in 2004 voor 20 keer de omzet en 200 keer de winst naar de beurs. Google heeft veel verwachtingen waargemaakt. Zo maakte het vorig jaar 27 miljard omzet bij een winst van 8 miljard. Het is nu 200 miljard waard.

Ik denk dat aan de groei van Facebook nog geen einde is gekomen. Wat Google kon, kan Facebook ook. Wat ze ook over Zuckerberg zeggen, iemand die in de eerste helft van zijn twintiger jaren een bedrijf heeft opgebouwd met 2 miljard dollar omzet, is briljant. Zo iemand moet nu in staat worden gesteld om met meer ervaring en veel slimme mensen om zich heen een bedrijf te laten groeien naar 25 miljard omzet. Als je dat vindt, is de 50 miljard waarop het bedrijf nu wordt gewaardeerd een fair bedrag. Alle hypeduidingen doen geen recht aan een voorbeeld van briljant ondernemerschap.

Zelf probeer ik de nieuwe Zuckerberg in Europa te vinden. Dat is goed mogelijk. De internetsector is volwassen, vergeleken met tien jaar geleden, en trekt nog steeds talentvolle mensen aan. Laat die talenten geïnspireerd raken door succesverhalen als Facebook, niet door onterechte waarschuwingen voor uiteenspattende zeepbellen.

Sake Bosch is de grootste fondsmanager van startende (internet) bedrijven in Nederland. Hij is managing partner van het Nederlandse Prime Ventures.
http://digitaleeditie.nrc(...)_/1_09/article3.html

Slappe argumentatie naar mijn mening.
"Ik quote graag mezelf."
pi_91548510
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 01:50 schreef San_Andreas het volgende:

[..]

http://digitaleeditie.nrc(...)_/1_09/article3.html

Slappe argumentatie naar mijn mening.
Daar ben ik het wel mee eens. Slappe argumentatie. Aandelen nu niet duur? IPO's nu wel winstgevend (mark to myth?) etc.
pi_91601573
Zeker investeren, Social media is niet meer een hype het is een trend. Er kan er maar een de grootste zijn, en denk dat Facebook een goede kans maakt. Met het geld dat ze op de beurs ophalen kunnen ze veel meer gaan ondernemen, zoals Google bijvoorbeeld ook doet. Ik zou dus zeker investeren.
pi_91602496
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 09:42 schreef Helpdeskertje het volgende:
Zeker investeren, Social media is niet meer een hype het is een trend. Er kan er maar een de grootste zijn, en denk dat Facebook een goede kans maakt. Met het geld dat ze op de beurs ophalen kunnen ze veel meer gaan ondernemen, zoals Google bijvoorbeeld ook doet. Ik zou dus zeker investeren.
Ik ben het met je eens dat Facebook een grote kans maakt en de internetmarkt wat meer volwassen is. Is misschien wel een interessante belegging, maar kopen op 50 miljard is mij iets te risicovol.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:53:48 #77
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_91613110
quote:
en denk jij ook dat het 50 MILJARD waard is!?
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:59:00 #78
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91613317
quote:
Je weet dat 50 miljard ongeveer 1x het nominale BNP van Luxemburg is?
The more debt, the better
pi_91613910
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 14:59 schreef flyguy het volgende:

[..]

Je weet dat 50 miljard ongeveer 1x het nominale BNP van Luxemburg is?
Dat zegt natuurlijk niet zoveel.
  donderdag 20 januari 2011 @ 15:33:18 #80
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_91614697
quote:
7s.gif Op donderdag 20 januari 2011 15:13 schreef Rejected het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niet zoveel.
Even in perspectief zetten :)
The more debt, the better
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:39:06 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_91617874
Ik denk dat meer mensen bekend zijn met Facebook dan met Luxemburg ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 20 januari 2011 @ 16:41:38 #82
329798 spirity
That's the spirit!
pi_91617990
Ik zou eerder investeren in facebook dan in hyves :')

hyves :')
pi_91620305
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 16:41 schreef spirity het volgende:
Ik zou eerder investeren in facebook dan in hyves :')

hyves :')
Ook als je hyves voor 2 euro kon kopen?
pi_91657905
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 02:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik niet en Goldman Sachs verdiend hier, ongeacht het koersverloop na introductie, toch wel geld aan.
Get it and Bet it
pi_91762906
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_91767423
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:42 schreef fedsingularity het volgende:
Zuckerman mag wel oppassen!
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.html
8-)
Ondernemerschap ^O^
pi_91768879
quote:
10s.gif Op zondag 23 januari 2011 19:42 schreef fedsingularity het volgende:
Zuckerman mag wel oppassen!
http://www.nu.nl/internet(...)ves-en-facebook.html
8-)
Zeer grote kans om veel leden te krijgen door nieuws wat je genereert ligt je website plat :'). Dit gaat hem niet worden denk ik.
pi_91770617
Dat is wel een faal idd, maar soit. Ik kan dit soort initiatieven alleen maar waarderen
pi_100850037
Waarde Facebook daalt naar 65 miljard

In Nederland zijn ze inmiddels 'groter' (meer verkeer p maand) dan Hyves.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_100850292
Hebben last van Google+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')