What's next, mensen met kenmerken van borstkanker die geloven dat het komt door een entiteit en de TRUers die dan ja gaan knikken, dat is inderdaad een entiteit?quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind dat jij de ervaringen van anderen zwaar kunt onderschatten.
Idd. ik was te voorbarig met mijn eerste reactie. Op zoek naar diverse antwoorden op je stelling heb ik hier maar de meest verklaarbare neergezet.quote:
Nee, ik ben op zoek naar hulp en niet naar pipo's als jij. Doeg.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:15 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Idd. ik was te voorbarig met mijn eerste reactie. Op zoek naar diverse antwoorden op je stelling heb ik hier maar de meest verklaarbare neergezet.
Je bent natuurlijk op zoek naar het onverklaarbare?
En hiermee heb je jou eigen topic waardeloos gemaakt.quote:
TS, als je de volgende kenmerken hebt:quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef Geertje1984 het volgende:
[..]
Nee, ik ben op zoek naar hulp en niet naar pipo's als jij. Doeg.
Ga langs een arts en laat je onderzoeken. Een slaap onderzoek is een goed begin maar ik zal wel weggaan hoor. Het was leuk om je te kennen. Succes met de zoektocht naar je antwoord/oplossing.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:17 schreef Geertje1984 het volgende:
[..]
Nee, ik ben op zoek naar hulp en niet naar pipo's als jij. Doeg.
Begin er eens mee, je eerste post ging over een kat en voor de rest zat je maar te krabben naar anderen, je bent in geen van je posts op TS ingegaan..quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En zo gaat het nou NONDEJU altijd hier! Als TS ergens over haar kat begint wordt de discussie verder neergesabeld door enkele MALLOTEN.
Het gaat niet over die KAT, het gaat over de ervaringen van TS.
En KAP NOU EENS met dat goedkope bashen, beledigen of categorisch alles in twijfel te trekken.
Omdat dit heel iets anders is dan een griepje.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Zith het volgende:
[..]
TS, als je de volgende kenmerken hebt:
40 graden koorts, misselijk, pijn, moeheid, ga je dan naar de dokter omdat dit kenmerken zijn van een zware griep?
Waarom wil je dan niet nu naar de doctor om de volgende kenmerken: niet kunnen bewegen behalve ogen, zien van zwarte schimmen, aanwezigheid van iemand aannemen, druk/gewicht op het lichaam/borst alsof je wordt tegengehouden...
Dat heeft dan ook niemand gezegd. Katten nemen net als mensen iets waar. Alleen kunnen wij niet namens de kat bepalen WAT hij waarneemt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eens. Net zoals per definitie uitsluiten dat katten iets waarnemen ook nergens op slaat.
Klopt, slaapverlamming is inderdaad anders dan griep, al hebben ze beide een kenmerk dat de zieke gaat hallucineren waaardoor ze denken dat wat ze zien echt is/onverklaarbaar is.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:21 schreef Geertje1984 het volgende:
[..]
Omdat dit heel iets anders is dan een griepje.
Twijfels tja voor de meeste is het bewijzen zoekenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
En zo gaat het nou NONDEJU altijd hier! Als TS ergens over haar kat begint wordt de discussie verder neergesabeld door enkele MALLOTEN.
En KAP NOU EENS met dat goedkope bashen, beledigen of categorisch alles in twijfel te trekken.
Mocht ze echt wanen hebben, moet men haar dan verder een waan inpraten? Enige skepsis is nooit weg, al is het maar uit interesse.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Je geeft zelf het antwoord al...quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Zith het volgende:
Waarom wil je dan niet nu naar de doctor om de volgende kenmerken: niet kunnen bewegen behalve ogen, zien van zwarte schimmen, aanwezigheid van iemand aannemen, druk/gewicht op het lichaam/borst alsof je wordt tegengehouden...
Eens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:23 schreef Michielos het volgende:
[..]
Mocht ze echt wanen hebben, moet men haar dan verder een waan inpraten? Enige skepsis is nooit weg, al is het maar uit interesse.
Ooit heb ik eens een docu gezien over een man die in bed lag. Hij had het gevoel dat hij z'n linker arm mistte maar deze was er gewoon nog. De dag erop ging hij naar de dokter en er was een logische verklaring voor. Het was een fout van de hersenen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al...
Ik heb niet mijn beste humeur vanavond, maar ik probeer het toch vriendelijk te brengen:quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Twijfels tja voor de meeste is het bewijzen zoeken
Ik heb zelf overigens slaapverlamming gehad een periode..quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Klopt, slaapverlamming is inderdaad anders dan griep, al hebben ze beide een kenmerk dat de zieke gaat hallucineren waaardoor ze denken dat wat ze zien echt is/onverklaarbaar is.
fantoompijn heet datquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef FurtiveAffaire het volgende:
[..]
Ooit heb ik eens een docu gezien over een man die in bed lag. Hij had het gevoel dat hij z'n linker arm mistte maar deze was er gewoon nog. De dag erop ging hij naar de dokter en er was een logische verklaring voor. Het was een fout van de hersenen.
Inderdaad, men noemt het 'Het Onverklaarbare' voor een reden: je probeert het eerst te verklaren, en als dat na een lange zoektocht niet lukt dan is dat onverklaarbaar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Mij lijkt het ook dat je eerst de meer waarschijnlijke en aantoonbare aandoeningen gaat onderzoeken voordat je over entiteiten begint.
Huisarts --> Ziekenhuis --> Psychiater.
Mocht je hier geen bevredigende antwoorden vinden, dan kan je altijd je heil zoeken in de paranormale aanpak. Maar begin in godsnaam eerst bij de 'normale' doctoren.
Hoe graag jij dingen wilt geloven doet er eigenlijk niet toe, er zijn gewoon mensen die hier meer verstand van hebben als jij, die ervoor gestudeerd hebben.
Ik raad je aan eerst hun advies aan te horen.
Eens.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Eens.
Echter: neerbuigend reageren of beledigen vind ik absoluut niet kunnen.
En daar zit het verschil voor mij.
aargh.. ik heb niet goed gelezenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Fantoompijn heb je als je een ledemaat mist, niet als die er nog aan zit.
Kan gebeurenquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:04 schreef Michielos het volgende:
[..]
aargh.. ik heb niet goed gelezenik ging ervan uit dat dat bedoelt werd
Klinkt als Body Integrity Identity Disorder, maar dan toch net iets andersquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:29 schreef FurtiveAffaire het volgende:
Ooit heb ik eens een docu gezien over een man die in bed lag. Hij had het gevoel dat hij z'n linker arm mistte maar deze was er gewoon nog. De dag erop ging hij naar de dokter en er was een logische verklaring voor. Het was een fout van de hersenen.
Het is toch niet te geloven ditquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Hoe graag jij dingen wilt geloven doet er eigenlijk niet toe, er zijn gewoon mensen die hier meer verstand van hebben als jij, die ervoor gestudeerd hebben.
Ik denk dat dat kwam omdat toen de kat ter sprake kwam, de beledigingen verder gingen. Maar inderdaad zijn er op de eerste pagina serieuze adviezen gegeven, gelukkig maar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:42 schreef WebbyS het volgende:
Ik heb al tig keer advies gegeven waarop de TS niet op in gaat.![]()
Ik laat het hierbij, succes met je zoektocht en ik raad aan vooral de eerste pagina van deze topic even door te spitten naar mensen die serieus op je hulpvraag ingaan zoals ik dus een aantal maal geprobeerd heb.
Nee, dat is niet 'iemand afserveren', dat is 'iemand op weg helpen', want hij schrijft ook nog dit:quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:15 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is toch niet te geloven dit![]()
Hoe bedoel je... iemand afserveren...
Als het na zorgvuldig onderzoek alsnog onverklaarbaar blijkt, dan kun je naar het paranormale gaan kijkenquote:Op donderdag 6 januari 2011 22:43 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Mij lijkt het ook dat je eerst de meer waarschijnlijke en aantoonbare aandoeningen gaat onderzoeken voordat je over entiteiten begint.
Huisarts --> Ziekenhuis --> Psychiater.
Mocht je hier geen bevredigende antwoorden vinden, dan kan je altijd je heil zoeken in de paranormale aanpak.
Je kunt het ook omdraaien: iemand kan flink het bos in gestuurd worden als eerst het hele traject van 'ziekenhuis - psychiater' (hállo!) zou moeten worden gevolgd terwijl het om entiteiten gaat.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:22 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nee, dat is niet 'iemand afserveren', dat is 'iemand op weg helpen', want hij schrijft ook nog dit:
[..]
Als het na zorgvuldig onderzoek dus inderdaad onverklaarbaar blijkt, dan kun je naar het paranormale gaan kijken.
Kan inderdaad. Via paragnosten kan iemand ook flink het bos ingestuurd worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Je kunt het ook omdraaien: iemand kan flink het bos in gestuurd worden als eerst het hele traject van 'ziekenhuis - psychiater' (hállo!) zou moeten worden gevolgd terwijl het om entiteiten gaat.
Ik weet niet of het zo simpel is via de huisarts. Ook weet ik niet of TS wel of niet achterlijk is. Ook weet ik (en jij) niet of het om entiteiten gaat.quote:Het werkt beide kanten dus op !!
Ik ben het ermee eens dat het simpeler is om via de huisarts te werken. Het risico zit er wel in dat je verder van huis komt. Ik denk dat TS niet achterlijk is.
Het kan dus beide: als je het verkeerde traject kiest, kun je nog heel lang met je klachten blijven zitten. En dat is in dit geval bijzonder naar.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Via paragnosten kan iemand ook flink het bos ingestuurd worden.
[..]
Ik weet niet of het zo simpel is via de huisarts. Ook weet ik niet of TS wel of niet achterlijk is. Ook weet ik (en jij) niet of het om entiteiten gaat.
Nog even los van het reinigen... Ik zie niet in wat een plukje salie kan doen, maar goed.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop dat TS nog terugkomt. In ieder geval lijkt mij een reiniging door een professional het meest handig nu: kost een ochtendje of een uurtje en je weet gelijk of het afgelopen is. Zo niet, dan rest verhuizen of het traject via de huisarts.
Ja, zo gaat het altijd. Want er zijn ook mensen die hun hersens gebruiken en niet elk spookverhaal voor waar aannemen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:19 schreef Boca_Raton het volgende:
Hier een lap tekst:quote:Ontvoerd door aliens
Susan Clancy, psychologiestudent aan de Universiteit Harvard, bestudeerde de verhalen van enkele ontvoerden. Het viel haar op hoe normaal de mensen waren die deze verhalen vertelden. Het waren gerespecteerde, werkende, goed-functionerende mensen. Ze waren heel gewoon, behalve wat betreft hun overtuiging dat kleine wezens met grote ogen hen in een ruimteschip meegenomen hebben.
Zo was er een man een massagetherapeut die meerdere keren ontvoerd is en zon goede relatie kreeg met een van de buitenaardse wezens dat een tweeling geboren werd. Hij vertelde dat hij die kinderen helaas nooit meer gezien heeft.
Deze ontvoerden leiden volgens verschillende studies niet aan een bekende psychische kwaal. Ze zijn alleen erg gevoelig voor valse herinneringen en fantasie, zijn creatief en denken heel beeldend. Maar deze eigenschappen worden gedeeld door velen die nooit een klein groen mannetjes hebben ontmoet.
Zon 40 procent van de Amerikanen gelooft dat het mogelijk is dat aliens iemand ontvoeren. Een behoorlijke stijging ten opzichte van 25 procent in the 80-er jaren.
Er is een opvallende overeenkomst bij deze ontvoerden: ze zijn niet geneigd wetenschappelijk na te denken. De studente Clancy vroeg aan de ontvoerden of ze begrepen dat er ook zoiets was als slaapverlamming waarbij iemand zich nog niet kan bewegen, maar waarbij de droom tijdens het wakker worden het bewustzijn nog beïnvloed. Ja, zeggen de ontvoerden, maar dat geldt niet voor hen. En als Clancy de ontvoerden vertelt over de invloed van nachtmerries, impotentie, bloedneus, eenzaamheid, pijnlijke plaatsen of het wakker worden en zien dat je pyjama op de vloer ligt niet persé met aliens te maken hoeft te hebben? Ja, zeggen ze dan, maar de ontvoering voelt voor hen als de beste verklaring. Het wetenschappelijke principe dat de eenvoudigste verklaring vaak de juiste is, komt de ontvoerden als buitenaards over.
En hieronder nog een linkje, waar wat meer ingegaan wordt op het zien van entiteiten door mensen met deze aandoening. (Heel interessant.)quote:Slaapverlamming
Slaapverlamming wordt in de medische wereld ook wel slaapparalyse genoemd en het is een parasomnie. Iedereen heeft er 's nachts last van, het is namelijk een normale lichaamsfunctie omdat je hersenen motorische activiteit voorkomen. Zo kom je niet je bed uit en bezeer je jezelf niet als je in de REM-slaap komt. Het wordt alleen een probleem als je je ervan bewust bent dat je je niet kunt bewegen.
Oorzaken slaapverlamming
Het is niet precies bekend wat de oorzaak is van slaapverlamming, maar de theorie luidt dat Moeder Natuur deze veiligheidsmaatregel in de hersenen heeft ingebouwd. Om zo te voorkomen dat mensen naar hun dromen gaan handelen.
Mensen met een circadiaanse ritmestoornis kunnen gevoeliger zijn voor slaapverlamming. Een paar nachten niet slapen of chronische stress kunnen slaapverlamming beïnvloeden. Ook mensen met een paniekstoornissen of die (manisch) depressief zijn hebben een verhoogd risico op slaapverlamming.
Symptomen
Een aanval van slaapverlamming duurt een halve minuut tot vijf minuten of langer. Als je wordt wakker voel je dat je niet kan bewegen en je ledematen voelen heel zwaar. Ook kan je een drukkend gevoel op je borst hebben, net alsof je stikt. Daarnaast kan je je erg bang voelen.
Sommige mensen zeggen dat ze een aanwezigheid in de kamer voelen, alsof er iets of iemand bij hen is. Er wordt vaak gedacht dat deze aanwezigheid je kwaad wil doen, daardoor wordt de angst nog groter. Ook hebben sommige mensen het gevoel alsof ze uit hun lichaam wegzweven en dat ze zichzelf in bed kunnen zien liggen terwijl ze een aanval hebben. Anderen hebben weer het gevoel dat ze door een smalle tunnel of buis worden geduwd. De slaper kan ook aura's van licht zien en geluiden horen, zoals een bel.
Behandelen slaapverlamming
Mensen die oververmoeid zijn of geen regelmatig slaappatroon hebben zijn gevoeliger voor slaapverlamming. Om de ernst van de aanvallen te verminderen kan sporten helpen. Op regelmatige tijden naar bed gaan kan ook helpen.
Soms kun je de verlamming opheffen door snel met je ogen heen en weer te rollen, je oogspieren zijn namelijk niet verlamd. Mensen zeggen ook wel eens dat de verlamming ophoudt als ze door iemand aangeraakt worden.
Als je vaak of ernstige aanvallen van slaapverlamming hebt, kun je de dokter om medicijnen vragen.
Bron: http://www.slaapklachten.nl/slaapverlamming
Dat zou er inderdaad op kunnen wijzen. Het zou er net zo goed ook op kunnen wijzen dat er entiteiten in haar huis zijn. Het kan béide.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 01:15 schreef Pulzzar het volgende:
Wat jij bashen vindt, vind ik het advies om te onderzoeken of het niet iets psychisch of neurologisch is. Als iemand last heeft van het waarnemen van boze entiteiten, hoeft dat niet automatisch te betekenen dat hij paranormaal begaafd is, maar zou dat ook kunnen wijzen op psychotische verschijnselen.
Een andere mening deel ik niet, maar vind ik prima. Maar hier in TRU word je binnen no time naar een psychiater verwezen als je niet oplet. En dat vind ik stuitend.quote:Sorry dat ik het zeg, maar je moet je diep schamen. Je bent er alleen op uit om aan te tonen dat het inderdaad om een spook gaat. Iedereen die er een andere mening over heeft, val je aan met "oh, wat zijn jullie toch kortzichtig, hokjesdenkend, blablabla" Maar of TS er werkelijk mee geholpen is, interesseert je geen reet!
Ik begrijp je, het is net alsof er een stel waakhonden zijn die alles wat riekt naar een paranormale verklaring om moet draaien naar een psychische aandoening, en zichzelf dan ook nog nobel vinden ook..quote:Op vrijdag 7 januari 2011 05:55 schreef Boca_Raton het volgende:
Een andere mening deel ik niet, maar vind ik prima. Maar hier in TRU word je binnen no time naar een psychiater verwezen als je niet oplet. En dat vind ik stuitend.
Dit vind ik een onzin-redenatie. Als ik met een taalkundige vraag een topic open in een wiskunde-forum, kan ik ook niet verwachten een wiskundig antwoord te krijgen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:46 schreef Bastard het volgende:
TS opent het topic in TRU en zoekt ergens een antwoord in die richting waarschijnlijk ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |