Het was eerder dat alle partijen werden geraadpleegd over de nieuwe formule, behalve de NVA; Dat dat hen niet zinde, hebben ze toch meteen laten blijken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:16 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Te begrijpen? De Wever heeft het zelf al geprobeerd en als hij een probleem had met Vandelanotte had hij dat toch meteen kunnen aangeven?
Het compromis heeft mijns inziens dit land kapot gemaakt, niet alleen het communautaire compromis met stommiteiten als faciliteiten en het grondwettelijk blokkeren van de Vlaamse meerderheid, maar ook gewoon het feit dat men met gigantisch veel partijen een regering moet vormen. Dit maakt een duidelijk beleid onmogelijk aangezien iedereen, meestal 6-7 partijen, wat moeten hebben. Erg veel nut om te gaan stemmen (al doe ik het elke keer en met overtuiging) zie ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:07 schreef pagadder het volgende:
[..]
De schuld ligt volgens mij voor het allergrootste deel bij de vorige generaties politici die de boel maar wat hebben laten aanmodderen. Zoals Verhofstadt plat op de buik ging voor elke Waals eis in ruil voor macht, of de bejaarde Vlaamse 'staatsmannen' die afgelopen zondag op RTL zaten te kakken op BDW.
Neequote:Op donderdag 6 januari 2011 22:18 schreef Morendo het volgende:
Conclusie tot dusverre: Franstaligen zijn de hoofdschuldigen aan de huidige impasse?
De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:55 schreef Cherna het volgende:
Dan is het makkelijk om de Walen de schuld te geven van de impasse als je al weet dat zij van tevoren het belang zouden uitsluiten
Ik zeg ook niet dat de Waal zuiver is. Maar feit blijft dat het N VA staat voor confederatie en autonomie iets dat zij propageren waar nu juist de Waal erg tegen is. Neem daarbij ook de media die er nog een schepje bovenop doet en dan wordt een akkoord wel heel erg moeilijk. Want laten we eerlijk zijn: de burger kent de inhoud van nota's niet, maar gaat puur af op verkiezingsprogramma,s en media. En inderdaad het gaat slecht met Wallonië maar is dat ook niet het geval geweest met Vlaanderen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.
De nota De Wever werd een na amper een uur afgeschoten omdat Wallonië afhankelijk van de simulaties honderd tot vier honderd miljoen euro zou moeten zien te vinden - het was dus de schuld van De Wever.
De nota Van de Lanotte zou de Vlaamse overheid jaren lang drie miljard euro kosten... en het is weer de schuld van De Wever
En de nota di Rupo ? Ah ja juist, er was geen nota di Rupo
En ook hun voortdurende vuilspuierij over de Vlaamse partijen in de Waalse pers doet me afvragen als ze wel ooit tot een akkoord willen komen? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de Vlaamse partijen het dan toch heel wat beschaafder houden.
Ja, die doen het enkel in buitenlandse kranten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De manier waarop de Waalse politici alle initiatieven - op al dan niet subtiele wijze - de grond in boren en tegelijkertijd alle initiatief van zich afschuiven, vind ik nochtans weerzinwekkend. Hun Waals pact lijkt belangrijker dan een potentieel akkoord.
De nota De Wever werd een na amper een uur afgeschoten omdat Wallonië afhankelijk van de simulaties honderd tot vier honderd miljoen euro zou moeten zien te vinden - het was dus de schuld van De Wever.
De nota Van de Lanotte zou de Vlaamse overheid jaren lang drie miljard euro kosten... en het is weer de schuld van De Wever
En de nota di Rupo ? Ah ja juist, er was geen nota di Rupo
En ook hun voortdurende vuilspuierij over de Vlaamse partijen in de Waalse pers doet me afvragen als ze wel ooit tot een akkoord willen komen? Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de Vlaamse partijen het dan toch heel wat beschaafder houden.
Ben je helemaal ... Ik verhuis persoonlijk nog liever naar Wallonië dan in "Nederland" te moeten wonen ...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:09 schreef Morendo het volgende:
Wat lijken de Nederlanders, in vergelijking met Walen, dan opeens redelijk hé? Laten we gewoon fuseren, maken we Maaskantje de nieuwe hoofdstad.
Dat beslissen wij wel voor jou. Vlaanderen wordt een vazalstaat van Nederland.quote:Op zondag 9 januari 2011 00:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ben je helemaal ... Ik verhuis persoonlijk nog liever naar Wallonië dan in "Nederland" te moeten wonen ...
quote:Op zondag 9 januari 2011 12:31 schreef Bittereinder het volgende:
en hopelijk leert men de Vlaming dan eens beschaafd Nederlands spreken.
^^
Wijvennijd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:03 schreef Bittereinder het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20110110_035
:-)
quote:Gisteravond kende het protestevenement 'Solidariteit maakt een cultuur groot' in de Brusselse KVS een groot succes. De zaal van 700 man was niet alleen uitverkocht, honderden België-fanaten dienden telefonisch of aan de deur ook nog eens geweigerd te worden.
Op het podium liet Arno zich goed gaan. "Mijn grootmoeder had dikkere tetten dan Bart De Wever", 'grapte' hij. Daarna hief de rockzanger secondenlang zijn middelvinger op. Op het eind van zijn voorstelling moesten ook 'De Morgen' en 'Het Laatste Nieuws' eraan geloven. Aan die kranten toonde hij zijn achterste.
Voor de Franstalige komiek Philippe Geluck was de avond meer dan geslaagd. "Enkele dagen geleden was er in Tunesië de Jasmijnrevolutie. Bij ons is nu de 'mosselen-friet-revolutie' bezig", klonk het. "Wat de artiesten en de Vlaamse intellectuelen nu doen, daar wacht ik al maanden op. Eindelijk zeggen ze: 'we willen geen nationalisme'. En ik ben er zeker van dat duizenden Vlamingen morgen hetzelfde gaan zeggen." (svm)
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Bart-De-Wever.dhtml
En juist dankzij dat soort arrogantie zit een deel van ons volk in Vlaanderen in plaats van Nederland.quote:Op zondag 9 januari 2011 01:02 schreef waht het volgende:
[..]
Dat beslissen wij wel voor jou. Vlaanderen wordt een vazalstaat van Nederland.
Mijn Frans is helaas schrikbarend. Maar begrijp ik nu dat zelfs bij deze betoging de taalgroepen vooral weer elkaar de schuld van de impasse geven?quote:Op zondag 23 januari 2011 20:46 schreef pagadder het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was zowat de teneur op de betoging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |