abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94133389
quote:
99s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:50 schreef virus.exe. het volgende:
mijn moeder maakt seepkettingen
echt heel mooi en het ruikt lekker
wel duure hobby
Als je gietzeep gebruikt is het inderdaad wat prijzig. Die wat hierboven staan heb ik de zeep zelf gemaakt en was ik voor de complete batch ongeveer 5 euro kwijt.
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:56:47 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182544220
Centraal gezet :Y.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  One tough cookie dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:50:47 #78
169210 liesje1979
pi_182545073
Hallo zeepmakers. Ik zou het leuk vinden om met de kinderen van mijn werk zeep te maken. Alleen het proces met loog vind ik denk ik net een beetje te heftig nog voor ze. Stel dat ik dat zelf zou doen, kan ik dan die basis later weer smelten zonder dat er weer loog vrij komt en hoe bewaar je de basis zeep?
  vrijdag 8 februari 2019 @ 00:08:06 #79
370431 drakin
vurig typje
pi_184888752
Hoi Liesje, ik dacht eerst waarom een oud topic openen? Maar je wacht nog steeds op antwoord begreep ik uit je crea quote.

Met kinderen zou ik absoluut geen zeep gaan smelten en opnieuw gieten vanwege de loog en geen boze ouders willen krijgen, dan zou ik op zoek naar gietzeep of gewoon niet doen. Sorry van dat laatste maar het kan soms het verstandigste zijn.

Maar wat ik deed was simpel au bain marie aleppo zeep raspen en smelten met een beetje extra water in de pan, dus niet opnieuw zeep maken maar gewoon zachtjes smelten.

Ik heb daar een speciale pan voor, dus niet een bakje in warm water los prutsen, ik klik mijn pan ook vast voor veiligheid en heb er een thermometerding in.

Wil je toch aan de slag ik vond hier wel duidelijke uitleg tussen zitten: https://www.startpagina.n(...)ten-vormpjes-gieten/

De pan had ik trouwens ooit aangeschaft om goed chocola te kunnen maken aangezien ik geen suiker mag, wat ben ik blij met dat ding!

De zeepvormpjes waren ook nog uit de verzameling chocoladevormpjes, maar je kunt er ook ijsblokjes mee maken :D

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  Moderator zondag 18 augustus 2024 @ 07:12:28 #80
388664 crew  Dotteke
pi_214742251
Ook leuk voor de feestdagen die er aan gaan komen.
EEn leuk stukje zeep maken?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')