Ach; doe niet zo kinderachtig:quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:06 schreef finsdefis het volgende:
Je moet toch het oorspronkelijke stukje analyseren? Waarom dan vertalen, dan is heel je analyse naar de knoppen. Als je iets vertaalt, zorg je meteen dat er een stukje context en vorm verloren gaat.
Het lied gaat over de Vietnamoorlog.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:09 schreef HaringMilkshake het volgende:
Ehm ja je hebt gelijk finsdefis, maar ik heb geen idee waar het over gaat. Dus als iemand me dat kan vertellen vind ik het ook goed. Het is btw niet voor mezelf maar voor een vriendin.
Thnx dit is precies wat ik nodig had!quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach; doe niet zo kinderachtig:
Wanneer twee en dertig geweren omvallen,
In het bloederig wijde gat,
Voor een vaderlandslievende bikkel.
Alleen jammer dat het niet kloptquote:Op donderdag 6 januari 2011 17:10 schreef HaringMilkshake het volgende:
[..]
Thnx dit is precies wat ik nodig had!
i see what you did there.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:09 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ach; doe niet zo kinderachtig:
Wanneer twee en dertig geweren omvallen,
In het bloederig wijde gat,
Voor een vaderlandslievende bikkel.
Geef me dan de kloppende....quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:10 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Alleen jammer dat het niet klopt
En dan lees je nu de hele tekst van het nummer en dan wordt het je uit de context vanzelf duidelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef HaringMilkshake het volgende:
Het lied is btw Luang Prabang van Patrick Sky en gaat inderdaad over Vietnam.
Priceless!... Out of context!quote:
Die is er niet, jammer he. Laat gewoon de originele zien en leg uit waar het over gaat (iets met kanonnen die schieten in het bloederige verre blauwe voor een patriot die eigenlijk geen lef heeft om mee te doen aan de oorlog)quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:11 schreef HaringMilkshake het volgende:
[..]
Geef me dan de kloppende....
Klopt ook niet helemaal. Gaat erom dat hij zijn ballen in kwijtgeraakt, maar ja, hij is dan wel een patriot.quote:Op donderdag 6 januari 2011 17:18 schreef SicSicSics het volgende:
Wel een mooie tekst.
Hint:
Zoek op 21 gun salute.
Eerdere coupletten gaan over een levend iemand, met ballen, maar zonder penis. Dit couplet gaat over iemand zonder ballen.
Klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |