quote:
Herken het wel een klein beetje. Toen ik van m'n VWO afging zei iedereen 'nu breekt de mooiste tijd van je leven aan!' terwijl ik alleen maar dacht: 'nog mooier dan dit?

'
Ik had echt een toptijd op de middelbare school, altijd lachen in de les, in het weekend lekker stappen, je kende iedereen al jaren, je ging op vakantie met elkaar.
Toen ging ik studeren en dacht ik: nu gaat het he-le-maaaaal los! Op kamers gegaan, ready for the party, en toen bleek dat veel college-genoten nogal suffe lui waren die om 17u thuis moesten zijn voor het eten.

Uiteraard moest je je plekje nog zien te vinden, maar in dat eerste jaar verlangde ik wel eens terug naar 'vroeger' ja. Ging dan altijd op donderdagavond naar Nijmegen (daar was iedereen gaan studeren, ik was in m'n eentje naar Utrecht gegaan) en ging alsnog wel 3 keer per week stappen, maar toch...
Daarna ben ik dus lid geworden van een studentenvereniging, heb ik me laten vernederen en sindsdien ben ik weer baas en heb ik vrienden, nu al vele jaren lang.