In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
M.u.v. de vliegmaatschappijen moet je niet rekenen op al te veel vriendelijkheid van den gemiddelde Nederlander wanneer je boven het maaiveld uit komt met reizen of diensten gebruiken. Nou weet ik wel dat het in andere landen vaak schijnvriendelijkheid is, maar ik heb nog altijd liever iemand die niet overloopt van overduidelijke afgunst.
Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Maja het volgende:
[..]
In de 1e klasse van de trein heb je toch weinig last van de gemiddelde Nederlander...? Je kan daar toch heerlijk rustig zitten?
Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat blijkt maar weer, kijk eens naar de TT?
Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:02 schreef Maja het volgende:
[..]
Ok, dat is niet netjes tov de 1e klas-reizigers. Maar nogmaals in de praktijk zal dat niet veel voorkomen.
Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar je betaald geen honderden euro's voor een klasse om comfort en rust om bij 't minste of geringste vertraging (door de aanbieder nota bene!) aan de kant te worden gezet om 2e klasse reizigers te appeasen, iets waar je juist voor hebt betaald om niet mee te worden geconfronteerd.
Het is nogal onbeleefd en respectloos deze compensatie.
Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:12 schreef Maja het volgende:
[..]
Wordt op jouw traject bij elke vertraging de 1e klasse bestormd door 2e klassers...?
Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik woon niet meer in Nederland, maar ik kan me nog wel herinneren dat zelfs bij "oh, 2e klas zit wat vol en ik wil een stoel, kom we gaan naar de 1e en dan klagen bij de conducteur als hij er wat van zegt."
Het antwoord op je vraag is dus ook ja; en nog een schepje er bovenop zelfs.
Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:15 schreef Maja het volgende:
[..]
Dat zijn slechts incidenten en is niet aan de orde van de dag.
Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bij mijn weten is de spits nog altijd 2 keer per dag.
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:18 schreef Maja het volgende:
[..]
Op mijn traject kan altijd iedereen zitten. Ik weet niet wat mensen doen op trajecten, waar men vaak moet staan.
Dat zou met het huidige probleem van de NS te maken kunnen hebben dat veel aangekochte Sprinters stuk zijn, waardoor ze nu minder materieel hebben om in te zetten en er dus kortere treinen rijden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:21 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou jij gecompenseerd moeten worden omdat er belachelijk veel sneeuw valt en het keihard vriest?
Dus wat je eigenlijk zegt is dat 'volk' in de tweede kans een stelletje paupers zijn? Goed bezig.quote:Op donderdag 6 januari 2011 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gezellig voor de mensen met een eerste klas abonnement, krijg je al dat volk ook de tweede klas nog eens over de vloer, en het is soms al zo druk in de eerste klas.
Die beloftes waren natuurlijk niet zo handig. Als de treinen in Zwitserland en Duitsland zelfs al problemen hebben met de sneeuw, is het naief om te denken dat Nederland alles vlekkeloos zal rijden.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:56 schreef GayMania het volgende:
[..]
Omdat je voor een dienst betaalt die je vervolgens niet krijgt. Door de NS is belooft dat er geen problemen zouden zijn en dat men winterklaar zou zijn. Achteraf klopte daar dus helemaal niks van en daarom is klagen volledig terecht.
2/3 staat/stond stil.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:46 schreef Maja het volgende:
Waar staat dat de NS voor het goedkoopste gekozen heeft...?
Onzin. Er zijn nooit treinen gekocht zonder naar de kosten te kijken. Dát zou pas idioot zijn. Dat oude treinen geen kinderziektes meer hebben heeft niets met de aanschafprijs te maken.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:34 schreef thumbnail het volgende:
[..]
2/3 staat/stond stil.
Dat is kiezen voor het goedkoopste want oude treinen die ooit gekocht waren zonder te kijken naar de kosten deden het nog wel en die moesten die 2/3 treinen vervangen.
Maar de bonussen waren binnen en daar gaat het tegenwoordig om.
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vorige week had ik traject Amersfoort-A'dam, ik kom amper in Nederland maar het was weer raak. Ik kreeg nou niet bepaald een goede indruk, en de compensatieregeling was er toen ook nog niet. Voelde wel weer als ouds, dat dan weer wel.
Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Als hij het kaartje niet meer heeft wordt dat lastig natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:53 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die kan hij nog steeds gebruiken hoor.
Inderdaad, echt lekker over nagedacht weer. Je betaalt niet voor niks zo belachelijk veel voor een treinkaartje. Ik kan al vaak genoeg niet zitten in de 1e klas zonder dat de NS daar extra aan meehelpt. Nu geldt de regeling officieel wel alleen buiten de spits, maar ik denk dat veel mensen zich daar weinig van aan gaan trekken.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:02 schreef DS4 het volgende:
Ik word er een beetje moe van dat de NS steeds maar weer (officieel, dan wel niet-officieel) de eerste klasse open stelt voor eenieder.
Als je meer betaalt, wil je niet dat iedere malloot het gratis krijgt.
Nou valt dit an sich nog mee (buiten de spits is het niet druk), maar die conducteurs die omroepen dat bij een drukke trein iedereen ook eerste klasse mag reizen zodat je met een eerste klasse kaartje kan gaan staan omdat er iemand met een tweede klasse kaartje zit...![]()
Toch... als je pech hebt, dan grijp je nu met je eerste klasse kaart ook naast een zitplaats. Maar goed, dan kun je met je eerste klasse kaart vast wel in de tweede klasse terecht.
Ah had ik geen idee van, merci!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor de volgende keer: er is al jaren een compensatie voor vertraging.
Maar zo is het wel! Want waarom zou je 13,80 terug willen als je en uur vertraging hebt. Ik snap dat ook niet.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Dit is exact de kern van de boodschap. Heel goed.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 01:07 schreef Tokus het volgende:
[..]
als niemand dat doet dan denkt de NS ook van "ja, fuck 'm, ze pikken die vertragingen toch wel"
Goed onderbouwd.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
als je vertraging terug vraagt, ben je pas echt een pauper.
Het is Fok!quote:
quote:Update
In een reactie in de krant Metro laat een NS-woordvoerder weten het goed te maken met de vaste klanten door de komende weken (!) zo op tijd mogelijk te rijden. Rover betreurt het dat NS het op tijd rijden als een vorm van compensatie ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |