energieverbruik = geldzaken denk ikquote:
Natuurlijk gaat het wel schelen in de stookkosten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef ChubbyChap het volgende:
OK, zoals ik al vermoedde. De cv blijft doorstoken en gas verbruiken. Het gaat dus niet in de kosten schelen.
Tuurlijk wel, er hoeft minder gestookt te worden als de radiatoren niet warm worden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:45 schreef ChubbyChap het volgende:
OK, zoals ik al vermoedde. De cv blijft doorstoken en gas verbruiken. Het gaat dus niet in de kosten schelen.
Ik twijfel tussenquote:Op woensdag 5 januari 2011 18:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het wel schelen in de stookkosten.
Als je nu eens logisch gaat nadenken dan kom je zelf ook op dat antwoord.
Wanneer de ketel zijn warmte niet kwijt kan gaat deze uit op zijn regelthermostaat.
Jullie moeten gewoon eens leren om doe knoppen op jullie kamer te gebruiken.
En wat de ruimtethermostaat betreft, hij is dus niet onbereikbaar, jullie kunnen ook met zijn allen afspreken om hem s'avonds dus lage te zetten wanneer jullie gaan slapen en degene die het eerst opstaat zorgt ervoor dat deze weer omhoog gezet wordt.
Je kan hopelijk wel wat meer dan alleen klagen.
Ik heb niet zoveel verstand van CV's en ik geloof dat in een ander topic iemand had gezegd dat de CV blijft stoken ook al draai je de thermostaat op de radiator lager.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:18 schreef klipper het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het wel schelen in de stookkosten.
Als je nu eens logisch gaat nadenken dan kom je zelf ook op dat antwoord.
Wanneer de ketel zijn warmte niet kwijt kan gaat deze uit op zijn regelthermostaat.
Jullie moeten gewoon eens leren om doe knoppen op jullie kamer te gebruiken.
En wat de ruimtethermostaat betreft, hij is dus niet onbereikbaar, jullie kunnen ook met zijn allen afspreken om hem s'avonds dus lage te zetten wanneer jullie gaan slapen en degene die het eerst opstaat zorgt ervoor dat deze weer omhoog gezet wordt.
Je kan hopelijk wel wat meer dan alleen klagen.
Dan verplaatsen we 'm toch :-)quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:44 schreef ChubbyChap het volgende:
[..]
Oh ja ik had dit beter in de klussen&wonen kunnen posten.
Ik gelukkig ook niet....quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:55 schreef ChubbyChap het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel verstand van CV's
Lees je alleen wat je wilt lezen en sla je de anderen over?quote:en ik geloof dat in een ander topic iemand had gezegd dat de CV blijft stoken ook al draai je de thermostaat op de radiator lager.
Jij moet de thermostaat delen met je boven buren, in feite zal het honeywell evo systeem wel wat voor jullie zijn, maar of die extra kosten er ooit uitgehaald worden....quote:Laat ik het even beter verwoorden, met het zal niet schelen in de kosten vroeg ik me af of ik dan toch meer stook/duurder uitkom als de thermostaat in de woon/leefruimte hangt ipv op de gang.
Waarom s'nachts dan niet op 10 graden zetten?quote:De knoppen zijn nog niet aangebracht hoor. We zetten de thermostaat zowieso lager als we gaan slapen, we hadden in het begin niet in de gaten dat de temperatuur op de gang 's nachts 1 graad lager is dan overdag die is nl 14C. En toen begon de CV weer te stoken omdat we hem op 14C hebben gezet en de thermostaat gaf 13C aan. Dus nu zetten we hem 'snachts standaard op 12C/13C.
Je hebt verschillende topic's en allemaal gaan ze over de energie en water kosten.quote:En nee hor ik klaag niet alleen maar. Ik zie dit ook niet als klagen
De ketel zal dus (in het geval dat de ruimtethermostaat vraagt en de radiatorthermostaten allemaal dicht staan) aan slaan, even werken, afslaan voor een korte periode, dan weer aan, enz. De leidingen koelen omdat ze niet zo veel water bevatten relatief snel af, zeker in het geval dat ze niet geïsoleerd zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:22 schreef klipper het volgende:
De cv-ketel blijft stoken op zijn eigen regelthermostaat en schakelt dus in en uit op de regelthermostaat zolang de ruimtethermostaat vragend staat.
Indien er geen en ik herhaal het maar even, indien er geen afname is, lees de radiatoren staan dicht, dan zal hoogstens het leidingsysteem verwarmd worden, dit kost natuurlijk wat meer dan wanneer je op de ruimtethermostaat regelt, maar veel minder dan wanneer het door de radiatoren stroomt.
Ook dat kun je weer opvangen door in ieder geval en bypass te monteren en om het het pendelgedrag te voorkomen kun je een buffervat installeren.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:35 schreef Frezer het volgende:
[..]
De ketel zal dus (in het geval dat de ruimtethermostaat vraagt en de radiatorthermostaten allemaal dicht staan) aan slaan, even werken, afslaan voor een korte periode, dan weer aan, enz. De leidingen koelen omdat ze niet zo veel water bevatten relatief snel af, zeker in het geval dat ze niet geïsoleerd zijn.
Daarnaast moet de pomp ook harder werken wanneer alle radiatoren zijn afgesloten en kan meer lawaai gaan maken, dat is in elk geval hier zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |