Tevens is het killing voor de samenwerking op bepaalde gebieden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:22 schreef RPG het volgende:
Bedenk wel dat een beloningsysteem juist niet altijd motiverend werkt. Stel dat een persoon elke maand wint. Dan is de rest al niet meer gemotiveerd om zijn best er voor te doen want hij haalt het toch niet. Omdat hij het niet haalt werkt het voor die persoon demotiverend.
"heeft de meeste zakjes geplakt"quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:24 schreef ManAtWork het volgende:
En hoe wil je "...het meest efficient ..." meten?
Wat niet wil zeggen dat ie dan gelijk het meest efficiënt is.quote:
Dit dus, en dat zal het verloop van personeel niet ten goede komen. Ik zou sowieso werken met een gestaffelde beloning, dus de beste 100 euro, nr. twee 50 euro en nr. drie 25 euro ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Tevens is het killing voor de samenwerking op bepaalde gebieden.
Volgens mij hoef je het inderdaad helemaal niet contractueel vast te leggen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:32 schreef Jiveje het volgende:
Het gaat er even niet om OF het bevorderend is voor de samenwerking en ik stel dat het gemeten kan worden, dus is dat ook zo. Het is fictief en zal dus niet daadwerkelijk doorgevoerd gaan worden, vraag me alleen af welke juridische stappen hiervoor nodig zijn. Je kunt het immers niet zomaar in een contract planten....
Nee stel je voor, je werknemers belonenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:39 schreef Jiveje het volgende:
Ok, dacht dat je als werkgever niet zomaar werknemers mag belonen op die manier.
Psychologisch experimentje.. Het buitenbeentje kiezen en die elke maand belonen en kijken hoe de rest reageertquote:
zolang de belastingdienst maar op de hoogte isquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee stel je voor, je werknemers belonen![]()
Als het in het voordeel van de werknemer is mag er heel veel, zoniet alles.
Hahah was daarom ook sarcasme.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:45 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Psychologisch experimentje.. Het buitenbeentje kiezen en die elke maand belonen en kijken hoe de rest reageert![]()
Werkt ook goed bij eenden. Bij een groep eenden kijken welke het buitenbeentje is en constant brood naar hem blijven gooien. Eerst jagen ze hem weg en blijft hij op een afstandje maar dan gewoon alsnog naar hem blijven gooien. Na een paar keer wegjagen worden ze uiteindelijk echt kwaad op hem en jagen ze hem de stad uit
Begin er dan eens mee met de vraagstelling in je OP aan te passen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:46 schreef Jiveje het volgende:
Aber, is dit niet een vorm van prestatieloon? Het probleem is een beetje dat ik het voor een casus JUIST contractueel wil vastleggen, 'dat het niet hoeft' heb ik in dit geval dus niet veel aan.
Waarom zou je het niet contractueel kunnen vastleggen? Of in een bedrijfsreglement? Of nergens vastleggen maar wel uitvoeren?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:32 schreef Jiveje het volgende:
Het gaat er even niet om OF het bevorderend is voor de samenwerking en ik stel dat het gemeten kan worden, dus is dat ook zo. Het is fictief en zal dus niet daadwerkelijk doorgevoerd gaan worden, vraag me alleen af welke juridische stappen hiervoor nodig zijn. Je kunt het immers niet zomaar in een contract planten....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |