abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90875282
Ik heb sinds kort een heuse Toyota Corolla gekocht, prima wagentje, rijdt nog niets eens zo slecht (al komt het niet in de buurt van mijn BMW E30, RIP :'( ).

Maar nu ben ik op zoek naar een leuk speakersetje. Het is absoluut niet de bedoeling om daarmee de ramen er uit te blazen, maar gewoon een wat voller geluid dan de 16 jaar oude standaard speakertjes.

Ik hoef dus ook geen subwoorfer of versterker. Nu had ik al een beetje zitten kijken maar er is zoveel keus, dus vroeg me af of jullie nog tips hadden. Ik wilde zelf voorin voor 16 cm gaan en achter in de hoedenplank 13cm. Geen composet omdat ik geen elektrische spiegels heb en de tweeters dus niet echt netjes ergens kwijt kan.

Wat ik zelf had gevonden:

Van MTX de RTC653 en de RTC502, ben ik voor 80 euro klaar en het zal allicht beter zijn dan wat ik heb.

Of ietsje duurder, de Fusion CP-FR6030 en de CP-FR5020, voor 130 euro. Ze hebben ook een goedkopere serie, maar die heeft een groene conus en dat wil ik echt niet :r

Dus het budget ligt rond de 100 euro. Trouwens in combinatie met deze HU die ik al heb:

quote:
Maximum Power Output:
Front/Rear: 50 W per channel
Continuous Power Output (RMS):
Front/Rear: 19 W per channel into 4 Ω,
40 Hz to 20 000 Hz at no more
than 0.8% total harmonic
distortion.
Load Impedance: 4 Ω (4 Ω to 8 Ω allowance)
Tone Control Range:
Bass: ±12 dB at 100 Hz
Treble: ±12 dB at 10 kHz
Frequency Response: 40 Hz to 20 000 Hz
Signal-to-Noise Ratio: 70 dB
Line-Out Level/
Impedance:
2.5 V/20 kΩ load (full scale)
Output Impedance: 1 kΩ
Other Terminal: AUX (auxiliary) input jack
Ohja en aub geen reacties van '100 euro :') ' :)
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:03:28 #2
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90875380
Zonder versterker gaat dit helaas niet veel worden.
het vermogen van je radiouitgang effectief is 4 x 15 watt ongeveer

Zelf heb ik de MTX uit de THX serie via marktplaats bij een "beundehaas-importeur" gekocht. scheelt iets van 30 euro als ik ze bij pimtensen zou moeten kopen.
Komt een zeer goed geluid uit (via een 1600 watt 4 kanaals versterker)

[ Bericht 14% gewijzigd door ukga op 05-01-2011 12:08:33 ]
pi_90875382
Ik kijk even mee want ben ook op zoek naar zoiets voor ongeveer zelfde prijsklasse
pi_90875590
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:03 schreef ukga het volgende:

Zelf heb ik de MTX via marktplaats bij een beundehaas-importeur gekocht. scheeld eiets van 30 euro als ik ze bij pim tensen zou moeten kopen
Zou je denken dat het niet veel gaat schelen? Ik vind het namelijk met de huidige speakers nog niet eens zo slecht klinken en het gaat ook nog wel op een aardig volume, dus dat is een beetje mijn referentiekader ;)

Ja die MTX had ik hier in de buurt voor 70 euro ook via zo'n handelaartje, had alleen de linkjes er bij gezet voor wat meer info :)
pi_90875643
Ik heb zelf de RTC653 en ik moet zeggen dat er een goed geluid in zit!
1 nadeel, lage tonen kennen die dingen volgens mij niet.
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:11:31 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90875670
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:10 schreef RiKe het volgende:
Ik heb zelf de RTC653 en ik moet zeggen dat er een goed geluid in zit!
1 nadeel, lage tonen kennen die dingen volgens mij niet.
klopt maar voor de echt lage tonen zet je een sub in je auto, al is de TS dat niet van plan
pi_90875677
Ik heb nog een versterker liggen.. 6 kanaals bakbeest. kratje bier en hij is van jou :9

JBL GTO 755.6
pi_90875701
-opbokken, lampie -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sounddragon op 05-01-2011 12:17:27 ]
Of toch du vader?
pi_90875716
quote:
17s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:11 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ik heb nog een versterker liggen.. 6 kanaals bakbeest. kratje bier en hij is van jou :9
Kijk das een mooie deal :P

Misschien kan TS beter nog ff wat centjes sparen en 100 euro extra in een nieuwe radio steken?
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_90875723
Ik heb dan ook een sub in de auto voor lage tonen :)
Je moet echt erg overdrijven wil je die MTX speakers pijn doen.
pi_90875726
Ik vind de volume knop van die JVC echt fucking irritant, hij is heel kort zegmaar, dus je hebt weinig grip, voor de rest is die aux ingang wel relaxed.
Maar goed meeste radio's hebben dat wel tegenwoordig of SD/usb poortje.
Geluid uit 2 dash speakers met die radio is gewoon klote, schel, geen diepe tonen.

Maar goed dat zal voornamelijk aan de speakers liggen... compo setje eraan en t zal wel wat lekkerder klinken?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:13:41 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90875751
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:09 schreef lst128 het volgende:

[..]

Zou je denken dat het niet veel gaat schelen? Ik vind het namelijk met de huidige speakers nog niet eens zo slecht klinken en het gaat ook nog wel op een aardig volume, dus dat is een beetje mijn referentiekader ;)

Ja die MTX had ik hier in de buurt voor 70 euro ook via zo'n handelaartje, had alleen de linkjes er bij gezet voor wat meer info :)
Het zal zeker een stuk schelen als je MTX in je auto zet ipv van 16 jaar oude japanse flutspeakers.
Qua ontbreken van tweeters hoeft dit niet echt en pobleem te zijn omdat in de MTX uit je Op ook al een tweeter ingebouwd zit in het midden)
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:14:29 #13
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90875777
quote:
17s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:11 schreef Snuitebolletje het volgende:

JBL GTO 755.6
u kidding me? vanwaar zo goedkoop? (prijs van een krat pils)
pi_90875795
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:14 schreef ukga het volgende:

[..]

u kidding me? vanwaar zo goedkoop? (prijs van een krat pils)
Dat ding ligt hier stof te happen en doe er al jaaaaaren niets mee (heb nu lease auto). Dus vandaar.. Wel hertogh jan dan he! :9~
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:16:17 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90875834
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:03 schreef ukga het volgende:

Zelf heb ik de MTX uit de THX serie via marktplaats bij een "beundehaas-importeur" gekocht. scheelt iets van 30 euro als ik ze bij pimtensen zou moeten kopen.
Komt een zeer goed geluid uit (via een 1600 watt 4 kanaals versterker)
Bullshit, zonder versterker is dat uitstekend te doen. Waar TS even op moet letten, is dat de speakers een hoge gevoeligheid hebben <90 Db als het even kan, en dat de speakers een relatief laag maximaal vermogen hebben, dus max 50 Watt ofzo, dan komt alles goed .. genoemde speakers zijn dus prima bruikbaar voor TS, en ik zou dan voor de MTXen gaan, die hebben de beste gevoeligheid zo te zien ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:17:39 #16
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90875871
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 12:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bullshit, zonder versterker is dat uitstekend te doen. Waar TS even op moet letten, is dat de speakers een hoge gevoeligheid hebben <90 Db als het even kan, en dat de speakers een relatief laag maximaal vermogen hebben, dus max 50 Watt ofzo, dan komt alles goed .. genoemde speakers zijn dus prima bruikbaar voor TS, en ik zou dan voor de MTXen gaan, die hebben de beste gevoeligheid zo te zien ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klopt rms vermogen ligt rond de 50 watt per kannaal

tevens gaf ik al aan dat het met die mtx uit de Op best te doen is :)
pi_90876369
Dan ga ik die MTX maar halen denk ik ^O^ Wellicht dat ik er later nog een sub bij zet en de deuren nog wat ga dempen met wat bitumen, maar eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. Het is niet zozeer dat ik er nog langer voor moet sparen voor bijv. een nieuwe HU, meer dat ik er niet zo veel voor over heb ;)

Maar 13 cm in de hoedenplank is wel prima, of is het beter om te kijken naar een 5x7 of 6x9? Ik luister voornamelijk dance dus een beetje laag is wel lekker :)

@Snuitebolletje: Ik ben waarschijnlijk dit weekend in Hilversum, zo ja rij ik wel even langs met een kratje HJ ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 12:58:21 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90877318
Als je later van zins bent om uit te breiden moet je daar wel wat rekening mee houden met je speaker keuze; je gaat nu speakers aanschaffen die gemaakt zijn als upgrade voor een standaard systeem, en daar goed op renderen; als je daar een amp aan gaat hangen gaan ze óf stuk, óf je kunt alleen een vrij lichte amp gebruiken, en dan ga je later alles nóg eens vervangen met alle financiële ellende van dien...

Ik raad áltijd aan om meteen goed te beginnen, en dat wil zeggen met een góede HU, en van daaruit verder te bouwen.. als je een HU hebt die baggergeluid produceert, kun je investeren wat je wilt, maar het eindresultaat zal nooit beter worden als versterkte harde bagger; beter een goede HU met mindere versterkers en goedkopere speakers, als een cheapass kutradio met alles duur erachter, want dat gaat never nooit mooi klinken; al ga je op je kop staan ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_90877374
Marktplaats.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_90877517
@ Sounddragon: Nee precies, daar zat ik ook mee. Is ook niet de bedoeling om die eventuele JBL in de huidige situatie de integreren. Maar voor een kratje bier kan ik 'm niet laten liggen ;) Dus dan ga ik nu voor zo cheap mogelijk en dan ik later altijd nog kijken naar meer.

Maar wat zeg jij voor achterin, gewoon 13 cm of wat groter :)? Neem aan dat de lage tonen vooral daarvandaan moeten komen of zit ik mis?
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:05:46 #21
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90877590
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:03 schreef lst128 het volgende:
s ook niet de bedoeling om die eventuele JBL in de huidige situatie de integreren. Maar voor een kratje bier kan ik 'm niet laten liggen ;)
jawel, want ik wil die al overnemen :P
pi_90877667
Hey hij werd eerst aan mij aangeboden :6

;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:13:40 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90877886
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:03 schreef lst128 het volgende:
@ Sounddragon: Nee precies, daar zat ik ook mee. Is ook niet de bedoeling om die eventuele JBL in de huidige situatie de integreren. Maar voor een kratje bier kan ik 'm niet laten liggen ;) Dus dan ga ik nu voor zo cheap mogelijk en dan ik later altijd nog kijken naar meer.

Maar wat zeg jij voor achterin, gewoon 13 cm of wat groter :)? Neem aan dat de lage tonen vooral daarvandaan moeten komen of zit ik mis?
Ga dan als eerste sparen voor een betere HU zou ik zeggen; die JBL is am sich zelfs wel geschikt voor de setjes die je nu wilt inbouwen, als je hem niet plankgas zet (wat toch meestal niet werkt), en dan kan er nog een lichtere sub bij ook. Je zult alleen wel een HU moeten hebben met 3 X pre-out en subwoofer aansturing inclusief filters, anders wordt het een zooitje; werken met filters in de amp werkt bijna nooit, en bij JBL zéker niet.. ;)

uit 13 cm speakers komt zelden fatsoenlijk laag, daar kun je idd beter 6X9's voor pakken, maar ook dát gaat je geen laag brangen zonder amps, dat gaat gewoon domweg niet met het beperkte vermogen wat een HU levert.. laag krijg je door een sub(je) te nemen, of door versterkte compo's in goed gedempte deuren te laten spelen ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:13:58 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_90877895
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:05 schreef ukga het volgende:

[..]

jawel, want ik wil die al overnemen :P
Lousy ^O^
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:17:02 #25
97111 ukga
Siewosie baas
pi_90878010
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 13:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lousy ^O^
sowieso
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: