Bronquote:Venlonaar met zeehonden krijgt proces-verbaal
De Venlonaar die zeehonden in zijn voortuin hield, heeft een proces-verbaal gekregen van de Algemene Inspectiedienst.
Volgens de dienst had de man geen zogeheten bezitsontheffing, die nodig is voor het houden van dergelijke dieren. Er was drie weken geleden veel ophef over de twee zeehonden Pepito en Rocky. Zelfs Lenie 't Hart van zeehondencrèche Pieterburen bemoeide zich ermee. Zij wilde de beesten weghalen uit de Venlose voortuin, maar ze zijn inmiddels spoorloos verdwenen. Het Openbaar Ministerie bepaalt wat er met de eigenaar gebeurt. Mogelijk moet hij voor de rechter verschijnen of krijgt hij een boete.
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:46 schreef Greys het volgende:
Bij de woning van de man werd in september vorig jaar al een controle uitgevoerd. Toen werden er geen zeehonden aangetroffen.
Ik denk dat ie van zeehonden houdtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:50 schreef Mixende_match het volgende:
waarom zou zo'n man nou zoiets doen?
En daarom zitten ze nu in een koelcel?quote:
Klopt helemaal, Eigenaar van Vishandel de Grieze in Venlo, eet smakelijk...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:49 schreef Greys het volgende:
Dit lijken mij die twee zeehonden die vorig jaar september in een bassin in een Venloose voortuin werden aangetroffen:
[..]
Bron
Misschien hield ie eerst de pinguins in de koelcel, die zijn gewend aan kou natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:52 schreef Greys het volgende:
En daarom zitten ze nu in een koelcel?
Hij had ze trouwens geruild met een dierentuin in Frankrijk voor een paar pinguins![]()
Nee maar deze zin is misschien ietswat overbodigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn er bij jou wel eens zeehonden aangetroffen?
Ja weet ik, maar hij stond in het bericht en ik vond het grappigquote:Op dinsdag 4 januari 2011 17:53 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Nee maar deze zin is misschien ietswat overbodig
Bronquote:Venlo - Bij een bedrijf aan de Rijnaakkade in Venlo heeft de politie dinsdagmiddag twee levende zeehonden in een koelcel aangetroffen. De politie kreeg via een anonieme melding door dat er mogelijk zeehonden in het bedrijf aanwezig waren.
Bij nader onderzoek trof de politie de dieren inderdaad aan. Controleurs van de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) hebben de dieren uit de koelcel gehaald. Op last van Dienst Regelingen van het ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie zijn de dieren in beslag genomen. De zeehonden verblijven inmiddels op een geschikt opvangadres. Voor zeehonden geldt een bezitsverbod.
In september 2010 hebben de politie en nVWA al een controle uitgevoerd bij de woning van de 47-jarige eigenaar die twee zeehonden in een basin in zijn tuin hield. De zeehonden werden toen niet meer aangetroffen. De eigenaar is aangehouden en overgebracht naar het bureau. Hij zal worden verhoord en de politie maakt proces-verbaal op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |