Hoe zou je iemand dan aanraden om te beginnen in aandelen o.i.d.? Meteen minimaal 50k inleggen?quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Echt, je onderschat de impact van transactiekosten.
En je overschat de mogelijkheden om geld te verdienen met aandelen handel. (dus, iets anders dan gewoon beleggen)
Een half jaar later...quote:Eén van de oprichters van DeGiro is inderdaad ook één van de oprichters van HIQ, maar dat lijkt mij niet zo boeiend.
Beter lezen, knul. Is al anderhalf jaar geleden. Een week geleden was er bij Volkswagen ook nog niks aan de hand.quote:
Met vervolg:quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:44 schreef ratatat het volgende:
En een vervolg post:
http://www.amsterdamtrade(...)es-the-elephant.html
Lynx?quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 21:16 schreef VeX- het volgende:
Ik heb wat centen bij degiro staan maar heb er nog niks mee gedaan, mede door dit soort berichten.
Heb plus500 ook geprobeerd maar dat is schijnbaar ook geen zuivere koffie.
Baal er echt van dat Robin Hood niet voor de Europese markt beschikbaar is. Die app is eigenlijk precies wat ik zoek.
quote:Op dinsdag 1 december 2015 12:12 schreef VeX- het volgende:
Wat een vieze ratten van degiro.
Je betaalt nu 3 maanden lang geen transactiekosten, maar dat geld alleen voor nieuwe klanten.
Een regelrechte schoffering van bestaande klanten.
Je kan wat beleggen, maar zet het idee van veilig en rente maar uit je hoofd. Vermogensbeheer zou ik ook niet aan beginnen.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:47 schreef kthxbye het volgende:
Hallo allemaal. Ik heb op dit moment een bedrag van ¤7500 gespaard dat op mijn spaarrekening staat en met de huidige spaarrente en inflatie niet erg veel hoger wordt. Ik heb vrijwel geen verstand van beleggen. Wat is het slimste om te doen zo'n bedrag? Ik zit te kijken naar vermogensbeheer als Alex of Lynx maar die hebben allemaal hogere minimuminleg. Vastzetten hoeft geen probleem te zijn, ik zou het wel fijn vinden als ik erbij kan natuurlijk. Ik wil niet extreem speculeren, gewoon veilig investeren met een redelijke rente.
Is het ook wel slim om dit nu te doen of kan ik het beter 'bij de hand' houden op de spaarrekening? Ben bijna 30, ga een jaar in het buitenland wonen en werken en nog onduidelijk wat er daarna gebeurt. Heb geen hypotheek of andere vaste lasten in NL op het moment. Het is voor mij een beetje onduidelijk, ook gezien de onzekerheid nog over de toekomst. Misschien is het wel slimmer om het achter de hand te houden ipv. ergens in te steken/vast te zetten?
Of een andere vorm van sparen met meer rente?
Bedankt!
p.s. heb ook nog een studieschuld maar die rente is zo laag (0,12%) dat het volgens mij niet heel slim is om dat nu versneld te gaan zitten aflossen?
Hoe krijg jij dingen in je schaduwportefeuille?quote:Op woensdag 20 januari 2016 20:33 schreef Sloggi het volgende:
Kan je bij Binck in je schaduwportefeuille ook zien wanneer je het 'aandeel' hebt 'gekocht'? Ik zie de historische prijs wel, maar ik wil weten op welke datum dat was en hoe het aandeel zich sindsdien heeft ontwikkeld.
Als je een aandeel bekijkt staan er rechts bovenin icoontjes, waar je ook koopt en verkoopt. Daar staat een mapje met een plusje, daarmee kan je toevoegen aan je schaduwportefeuille.quote:Op woensdag 2 maart 2016 10:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe krijg jij dingen in je schaduwportefeuille?
Ik krijg dat namelijk niet voor elkaar en ik gok dat ik iets over het hoofd zie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |