abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:06:59 #1
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90822938
Mijn beste vriendin, met 3 kinderen, is compleet aan het instorten door praktijken voormalige DSB.
Verleid door mooie advertenties werd een extra hypotheek van 40.000 genomen (weer zo'n geval wat niet verstrekt had mogen worden, gezien inkomen). Door echtscheiding en gedwongen verkoop van huis is er een restschuld DSB ontstaan van 38.000. Ex-partner uiteraard ook aansprakelijk.
Gedwongen door allerlei problemen heeft zij een beroep moeten doen op Bureau Schuldhulp en is haar zaak daar in behandeling. Dit heeft zij gemeld aan alle schuldeisers en met name de eerste hypotheekverstrekker Rabobank gaat akkoord met afhandeling.
Afdeling incasso van DSB neemt geen genoegen omdat Schuldhulp allemaal veel te lang duurt en sommeert dagelijks schriftelijk, dag en nacht telefonisch, dag en nacht sms, meerdere email per dag om te betalen. Hoe ze dat doen weet ik niet maar blijkbaar slapen ze daar nooit.
Dit gaat zeer agressief met bedreigingen als, u moet dit en moet dat en moet nu betalen want dit heeft c.q. krijgt zeer ernstige gevolgen voor u. Zo kreeg zij schriftelijk door DSB een afspraak opgelegd dat er iemand langs zou komen.
Dat bleek een incassobureau te zijn? nl. Debiteuren Firma Kroon.
Toen zij telefonisch deze afspraak bij DSB ongedaan wilde maken kon dat niet, weer agressief "u moet en u zal, kan niet ongedaan worden" en de verbinding werd verbroken. Haar vader heeft het geprobeerd maar kwam niet door de agressie heen, de verbinding werd verbroken.
Incassobureau verscheen dus toch en stopte een briefje in de bus, "niet aangetroffen, wij brengen u 67,50 in rekening bovenop de bestaande schuld".
Volgens Bureau Schuldhulp hebben zij al bericht ontvangen en zijn dit praktijken die niet mogen, ze moeten rustig hun beurt afwachten, adviseerde aangifte bij politie wegens stalking.
Politie begripvol uitgebreid verslag opgemaakt, alle incidenten steeds melden, is inderdaad stalking. Bij ook maar de geringste intimidatie beroep doen op 112.
Dat is fijn maar het houdt niet op, brieven, telefoon, sms, email, kortom terreur van de bovenste plank. Brievenbus dichtplakken en overal de stekker uit is geen optie, het leven gaat door.
Wie heeft hier ervaring mee of weet hoe je dit kan stoppen?
Dit is nu 18 dagen gaande. Ten einde raad, hier gaat zij aan onderdoor.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:15:12 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90823103
Alles documenteren. Eerst contact opnemen met de curatoren over de betalingsonmacht. Als het echt zo erg is, naar de media ermee. Maar het zou ook best mee kunnen vallen. Dat zij de uitingen bedreigend en vernederend vindt hoeft nog niet te betekenen dat ze dit ook objectief zijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_90823188
quote:
Dat zij de uitingen bedreigend en vernederend vindt hoeft nog niet te betekenen dat ze dit ook objectief zijn.
Dan zou de politie de aangifte ook niet hebben opgenomen waarschijnlijk.

Ik zie er wel een 'mooi' SBS6 item in.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:35:12 #4
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90823446
quote:
1s.gif
Alles documenteren. Eerst contact opnemen met de curatoren over de betalingsonmacht.
Zo slim waren we natuurlijk al.
pi_90823462
Je moet je vooral niet gek LATEN maken.
Kennelijk kan er niet betaald worden, dus laat zij zich lekker druk maken, doe dat vooral zelf niet!!

Google eens op Wsnp, als de situatie echt zo nijpend is.. als je daar tot toegelaten wordt kan DSB op zijn kop staan, moet ze gewoon genoegen nemen met bepaalde dingen.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:38:26 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90823485
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 01:35 schreef Kikky het volgende:

[..]

Zo slim waren we natuurlijk al.
Je zou ze de kost moeten geven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:41:02 #7
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90823520
quote:
1s.gif
Maar het zou ook best mee kunnen vallen. Dat zij de uitingen bedreigend en vernederend vindt hoeft nog niet te betekenen dat ze dit ook objectief zijn.
Hoe objectief kan je zijn als de politie dit stalking noemt?
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:47:26 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_90823607
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 01:41 schreef Kikky het volgende:

[..]

Hoe objectief kan je zijn als de politie dit stalking noemt?
Heeft het zin om het daarover te hebben? De politie zegt wel meer dingen. De OvJ kan vervolging instellen, dan moet een rechter er nog wat van vinden, dán kun je er wat van zeggen. Verder prima hoor, aangifte doen, baat het niet dan schaadt het niet. Kan me ook voorstellen dat men met zo'n "hoofdpijndossier" dan voorzichtiger om zal gaan. Dus gewoon doorgaan.
pi_90824542
Ze moeten zoals bepaald is netjes op hun beurt wachten. Al hun verkrampte gedoe en dreigbriefjes zou ik dus lachend beantwoorden. Of als het je echt irriteert waarom niet negeren?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_90824696
Waarom moet men netjes op hun beurt wachten? Schuldhulp is bij mijn weten nog steeds iets vrijwilligs (gezien vanuit de geldverstrekker). Dat andere geldverstrekkers hun direct opeisbare tegoeden niet direct opeisen wil niet zeggen dat DSB dat ook maar niet hoeft te doen.

De handelswijze is wel weer iets anders, is wel heel agressief (lijkt haast wel een maffia lening, zoals de inning geregeld wordt)
pi_90825146
Zit ze echt in de WSNP? Of in een traject er voor?
pi_90825172
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:00 schreef lezzer het volgende:
Zit ze echt in de WSNP? Of in een traject er voor?
quote:
Gedwongen door allerlei problemen heeft zij een beroep moeten doen op Bureau Schuldhulp en is haar zaak daar in behandeling.
Da's dus geen WSNP, wat wel verklaart waarom andere schuldeisers gewoon door gaan met innen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_90825225
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:04 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

[..]

Da's dus geen WSNP, wat wel verklaart waarom andere schuldeisers gewoon door gaan met innen.
Daarom vraag ik het. Mensen noemen diverse instanties nog al eens bij de verkeerde naam ;)
Overigens is de WSNP ook geen pretje, dus ik bedoelde het niet als een oplossing o.i.d.
Het was wel een mogelijkheid om de boel over de schutting te kunnen kieperen.

Als met Bureau Schuldhulp echt de officiële instantie "schuldhulpverlening" bedoeld wordt, dan is de vriendin van TS dus wel in een traject waarbij bekeken wordt of de WSNP iets voor haar is.
Lijkt me dat ze het daar moet aankaarten dus, en dat die mensen van de DSB gewoon doorverwezen moeten worden naar dat Bureau Schuldhulp.

Er schijnen ook nog al wat achterstanden zijn bij die schuldhulpbureau's.

[ Bericht 12% gewijzigd door lezzer op 04-01-2011 08:41:25 ]
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:37:09 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_90829913
De reden dat men er zo bovenop zit is omdat men weet dat zij geen feitelijke mogelijkheden hebben om iets gedwongen te incasseren. Als zij zich bij schuldhulpverlening heeft aangemeld, laat haar dan verder een dossier opbouwen van alles wat gestuurd, gebeld en gesmsd wordt en laat haar zichzelf vooral niet gek maken. Wat wil men doen?
pi_90830003
Ja mijn idee hoor.
Mevrouw heeft zich gemeld voor hulp.
Alles in een dikke envelop richting schuldhulpbureau.
Telefoon wordt lastig natuurlijk.... tijdelijk ander nummer nemen?
pi_90832310
Van een kale kip kun je niet plukken toch? Waarom laat je je dan zo gekmaken? :')

Zet je telefoon uit snachts.
pi_90833063
Mjah, als er bij jou de hele dag iemand aan je kop zeurt dat je heel veel geld moet betalen dat je niet hebt, wetende dat je het zelf veroorzaakt hebt...
Ik denk dat er weinig mensen zijn die daar gevoelloos onder zijn hoor.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:19:55 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_90833268
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:15 schreef lezzer het volgende:
Mjah, als er bij jou de hele dag iemand aan je kop zeurt dat je heel veel geld moet betalen dat je niet hebt, wetende dat je het zelf veroorzaakt hebt...
Ik denk dat er weinig mensen zijn die daar gevoelloos onder zijn hoor.
Gevoelloos zullen weinig mensen er onder zijn, maar je kunt je wel afvragen of het een aanpak is die bij iedereen tot het gewenste resultaat leidt.
pi_90833410
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Gevoelloos zullen weinig mensen er onder zijn, maar je kunt je wel afvragen of het een aanpak is die bij iedereen tot het gewenste resultaat leidt.
Blijkbaar voldoende, want anders zouden ze het zo niet doen.
Gelukkig gaat het topic daar niet over ;)
pi_90833478
misschien naar Australië emigreren? loopt al een topic van geloof ik.
dont get high on your own supply
  dinsdag 4 januari 2011 @ 13:43:16 #21
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_90834147
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 13:25 schreef Renaldo het volgende:
misschien naar Australië emigreren? loopt al een topic van geloof ik.
Ja en ook daar word het afgeraden in verband met fraude enzo. Nooit verstandig dus om weg te lopen.

Los daarvan is DSB natuurlijk belachelijk bezig op deze manier, alsof het daar beter van gaat worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 6 januari 2011 @ 00:28:31 #22
330572 Kikky
Onrecht is geen recht!
pi_90915616
Bedankt voor jullie reacties.
Hoopte op een reactie van iemand die zo'n ervaring heeft gehad met DSB, die mij misschien kon vertellen hoe dit gestopt is.
pi_90919122
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:28 schreef Kikky het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.
Hoopte op een reactie van iemand die zo'n ervaring heeft gehad met DSB, die mij misschien kon vertellen hoe dit gestopt is.
Geen ervaring met DSB. Wel ervaring met schuldeisers waarschuwen dat ik tijd nodig heb en indien ik die niet van hen krijg ze worden uitgenodigd om naar de rechter te stappen. Heb je alleen niet veel aan vanuit een positie dat je schuldhulpverlening hebt aangevraagd. -O-
pi_90919168
Vergis je ook niet in de mensen die hier meeposten die hier hier vanuit hun beroep mee te maken hebben. Die kunnen je wel degelijk van advies voorzien ;)

Mijn idee is dat die DSB mensen proberen om jouw vriendin in een staat van paniek te brengen, waardoor ze misschien iets tekent.
Zij weten ook wel dat als er WSNP in beeld is, er voor hun niks meer te halen valt.
pi_90919313
Persoonlijk zou ik in ieder geval een log bij gaan houden. Koop maar een dik schrift en schrijf elk telefoont, bezoek, sms en e-mail op met datum, tijd en globale inhoud en alles, maar dan ook alles bewaren.

En dan misschien eens gaan informeren bij Juridisch loket of ze je kunnen helpen?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')