abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90809457
Ik heb thuis een NAS staan van Sitecom (MD253).
De eerste dagen deed ie het goed, maar de nu kom ik er niet meer op. Ik kom wel in de interface van het apparaat, maar als ik de bestanden wil bereiken is er ineens een netwerkfout? De harde schijf detecteert ie wel gewoon.

HDD is niet stuk.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:46:59 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_90810354
Hoe benader je die bestanden dan? Via een share?
En heb je ook ergens rechten ingesteld? Beetje karige OP in ieder geval.
Vertel eens wat je zelf al gedaan / geprobeerd hebt ;)
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_90810759
Er valt niet veel in te stellen.
Zodra ik em op het netwerk koppelde draaide ik de install, werd alles ingesteld, en kwam ik er via netwerk > sitecomnas in.

Maar nu doet zelfs de install het niet meer. Wat een stuk ellende.

Hij kan het hele pad niet vinden, en nu kom ik ook niet meer in de interface.
NAS is aangesloten op de router (kabel) en mijn laptop draadloos. Op de NAS staat nu een DHCP adres ipv static (even proberen).
  maandag 3 januari 2011 @ 20:56:24 #4
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_90810886
En je geeft hem standaard geen statisch IP omdat..?
Zit de laatste firmware erin? Blijft wel Sitecom hé ;)
pi_90811178
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:56 schreef smegmanus het volgende:
En je geeft hem standaard geen statisch IP omdat..?
Zit de laatste firmware erin? Blijft wel Sitecom hé ;)
ja ik weet het. Dacht dat het geen kwaad kon, maar of het nou Netgear of Sitecom is, het blijft crap. Maar hoe moeilijk kan het zijn om een degelijke NAS te bouwen? Ik moet dat ding steeds resetten :'). Anders gaat ie met de garantie mee terug omdat ie niet naar behoren werkt (als et al niet aan mij en mn hardware ligt). Toch weer 100+ euro zo'n kreng.

Nu loopt de installer te zeuren dat ie geen foldershare aan kan maken, met een driveletter. WTF :')

Aan het IP ben ik nog niet eens toegekomen.
pi_90811259
pi_90812114
Oh, nu werkt alles weer, zelfs de install.

Dat is altijd met dit ding... Ik moet altijd moeite doen om er in te komen. Daarmee bedoel ik dat ik de boel steeds moet resetten en een hoop moet kloten voor ik er wat mee kan.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:21:33 #8
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_90812230
Resetten naar factory defaults. Dan nieuwe firmware.
Dan gewoon je shares via de webconsole configureren, niet met die ralle software van Sitecom ;)
pi_90824575
Ik heb hem hier ook al 4 maanden in mn meterkast staan met 2x 1 TB schijven. Nooit in gebruik genomen :')
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 januari 2011 @ 08:37:07 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_90825508
Stuur me een DM, dan stuur ik je een support contact die hem samen met jou op vast IP kan instellen. Hij staat nu op hostname en daar doet windows 7 wel eens moeilijk mee.
pi_90827936
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:21 schreef smegmanus het volgende:
Resetten naar factory defaults. Dan nieuwe firmware.
Dan gewoon je shares via de webconsole configureren, niet met die ralle software van Sitecom ;)
De firmware zal waarschijnlijk wel het probleem geven inderdaad. Maar ook bij grote merken gebeurt dat nog wel eens hoor... Heb hier nog een SAN van HP staan dat bij aanschaf destijds zulke brakke firmware had dat je meerdere keren per dag de system-software moest resetten of zelfs de controller. Nu zaten er daar gelukkig 2 van in, dus je kon ombeurten resetten zonder downtime, maar bloed-irritant natuurlijk. Met nieuwe firmware erin waren alle problemen meteen verholpen en draait 't ding enorm stabiel :s)
pi_93691900
HELP! Na het inloggen worden mijn instellingen niet geladen en kan ik deze dus ook niet instellen. Verder is de NAS wel probleemloos verbonden met het draadloos netwerk. Wat zou het probleem kunnen zijn. Alvast bedankt voor jullie hulp!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')