rijst! ben je nog druk? gaan we nog eet-daten?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:34 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Waarom moet zoiets nu elke keer als FF iets meedeelt weer gezegd worden?
Jeetje, wat een naar bericht zegquote:Op maandag 3 januari 2011 15:46 schreef FutureFairytale het volgende:
heb salarisstrook in mn mailbox (19 vrije dagen!)collega'tje heeft heel lief geen vrije dag gerekend voor de begrafenis van mn oma, ook al is zij geen 1e graad familielid.
een vriendin van haar is gisteravond overleden als gevolg van een fout tijdens een operatie, afgelopen donderdag 39 geworden brr...
Nou, dat is nog afwachten hoorquote:
oh ben benieuwd!!quote:Op maandag 3 januari 2011 15:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een bril uitgezochtBest wel een retro
![]()
woensdagmiddag was er pas tijd voor oogcontrole, dus ik heb hem nog niet natuurlijk
Spannendquote:Op maandag 3 januari 2011 15:59 schreef Bluezz het volgende:
Ik heb een bril uitgezochtBest wel een retro
![]()
woensdagmiddag was er pas tijd voor oogcontrole, dus ik heb hem nog niet natuurlijk
Zomer in het bolletjequote:Op maandag 3 januari 2011 16:01 schreef PdeHoog het volgende:
Het uur der waarheid nadertDe eerste kennismaking met mijn nieuwe team
Spannend. Zit helemaal te rillen
of zou dat komen omdat ik het wat frisjes heb in mijn overhemd met korte mouwen
Yeahquote:
Heb je ook een jetlag?quote:Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef TAV74 het volgende:
Het besef dringt langzaam tot me door![]()
* TAV74 huilt met Dude mee
quote:Op maandag 3 januari 2011 16:21 schreef Duderella het volgende:
DE, ik ben zó erg virtueel ingesteld dat als ik iets kwijt ben, ik denk: even googlen.
Wel een goed idee!quote:Op maandag 3 januari 2011 16:18 schreef DarkElf het volgende:
ik kan mijn medische armband nergens meer vinden, die had ik voor t hardlopen aangeschaft.
is handig lichtgewicht, waterdicht en er staat in wie je bent, wat je eventueel mankeert/allergieën en wie mensen kunnen bellen. Ik was natuurlijk steeds langer alleen weg en dan is het wel handig als, god verhoede, je uitglijdt en je kop stoot dat mensen weten wie je bent...
frustrerend! hij moet in huis liggen maar nergens vind ik hem!
het verhaal;quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
deze: http://www.sosarmband.nl/armband-idonme-c-32.html had ik.quote:Op maandag 3 januari 2011 16:33 schreef freecell het volgende:
[..]
Wel een goed idee!
Ik heb wel eens mijn foon meegenomen als ik echt de velden inging oid. Loopt niet echt lekker...
Maar ik heb al iets te vaak mijn enkelbanden gescheurd om zonder te gaan
Omdat zoon Q in het overstroomde gebied woont in the middle of nowhere (AUS)quote:Op maandag 3 januari 2011 16:21 schreef Duderella het volgende:
FFT, wat een verschrikkelijk bericht zeg, oei.![]()
Waarom is Bluezz onzeker?
DE, ik ben zó erg virtueel ingesteld dat als ik iets kwijt ben, ik denk: even googlen.
quote:Op maandag 3 januari 2011 16:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
het verhaal;Het zal je maar overkomen zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je eigen lichaam wat faalt en daar bovenop nog een medische fout die je dan fataal wordt. Geen gelukkig nieuwjaar voor haar familie en vrienden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Sokkenla, joggingbroekzak etc etcquote:Op maandag 3 januari 2011 16:35 schreef DarkElf het volgende:
deze: http://www.sosarmband.nl/armband-idonme-c-32.html had ik.
net ook in de auto gekeken, hoewel t raar zou zijn als hij daar lag, maar ook niet.
Ik weet het echt niet meer. De mr gaat vanavond nog achter de wasmachine kijkenvoor me.
Anders bestel ik maar een nieuwe (en dan vind ik hem wrs meteen erna)
Wat isa zegtquote:Op maandag 3 januari 2011 16:57 schreef Isabeau het volgende:
Het zal je maar overkomen zegJe eigen lichaam wat faalt en daar bovenop nog een medische fout die je dan fataal wordt. Geen gelukkig nieuwjaar voor haar familie en vrienden
Zijn kerstkaart is gepost op 11 dec, dus dat zal niet eerder dan het voorjaar worden.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef FutureFairytale het volgende:
och jee heb bericht van zoon Q. gemist. Hopelijk laat hij gauw van zich horen
alles nagekeken, alle kasten, laatjes, keukenla'squote:
dat ja, afschuwelijkquote:Op maandag 3 januari 2011 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het zal je maar overkomen zegJe eigen lichaam wat faalt en daar bovenop nog een medische fout die je dan fataal wordt. Geen gelukkig nieuwjaar voor haar familie en vrienden
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Verdorie, lul eens doorIk sta op klappen
Water drinken tijdens een conf. call is niet handig
Lach niet jijquote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Mic dicht en in een fles piesuhquote:Op maandag 3 januari 2011 17:09 schreef PdeHoog het volgende:
Oh jawelquote:Op maandag 3 januari 2011 17:12 schreef Den_Haag het volgende:
Gewoon naar de plee gaan P. Merken ze toch niet
quote:
ik ga morgen eens kijken.quote:
laat eens zien??quote:Op maandag 3 januari 2011 17:22 schreef Sunnythesun het volgende:
Nieuwe weegschaal hier![]()
perfect, gewoon op penlites..
En.... een nieuwe jas YEEHAAAAA![]()
![]()
![]()
Er is gewoon geen mooiere te vinden dan deze met ook nog eens de zelfde functionaliteiten dus ik ben gewoon helemaal happy er mee![]()
G&G heeft iig klinkende muntwekenquote:Op maandag 3 januari 2011 17:19 schreef Den_Haag het volgende:
Zou er ook solden zijn bij de slijterijen?
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Ah ja die jas! In het zwart toch?
ziet er prima uit
hij is idd duur maar dan zal de kwaliteit er ook naar zijn neem ik aan.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
zwart idd. echt een super mooi ding! Rete duur
maar ik ga er van uit dat ik er heeeeel lang mee ga doen natuurlijk
Jup. Super goede buitenjas (Goretex kwaliteit) en een ganzendonzen binnenjas, perfecte afwerking en pasvorm en zo..quote:Op maandag 3 januari 2011 17:30 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hij is idd duur maar dan zal de kwaliteit er ook naar zijn neem ik aan.
quote:
dan voor de zomerfeesten?quote:
Ik drink geen bier hequote:Op maandag 3 januari 2011 17:36 schreef z80 het volgende:
[..]
dan voor de zomerfeesten?
is wel slecht voor de lijn
en eet geen snelle hap? drinkt alleen water?quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Sarabi het volgende:
Goed begin van het nieuwe jaar![]()
Mijn vriend heeft een baan (als ie tenminste akkoord gaat met het contract)
Ben benieuwd
quote:Op maandag 3 januari 2011 17:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Zijn kerstkaart is gepost op 11 dec, dus dat zal niet eerder dan het voorjaar worden.
Klinkt goed! Sla ik vanavond ook even op!quote:Op maandag 3 januari 2011 18:35 schreef golfer het volgende:
Thaise biefstuksalade was prima te eten.
Nouja, hij wil vast wel, maar aan de andere kant ook weer niet.quote:
Nope! Nog achter de wasmachine gekeken en in de auto enzo maar heb maar een andere besteldquote:
Is ie gezond en alles? Dan wil ik het recept ook wel!quote:Op maandag 3 januari 2011 18:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Zo, dat was best lekker, al ga ik de volgende keer wel wat wijzigingen aanbrengen
Uiteraard. Komt uit de delicious nr10, blz 14quote:Op maandag 3 januari 2011 19:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Is ie gezond en alles? Dan wil ik het recept ook wel!
En nog even een slimme manier bedenken om recepten op te slaan.
Dat klinkt wel als een goeie voor als ik weer een jurkje wil.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:02 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nope! Nog achter de wasmachine gekeken en in de auto enzo maar heb maar een andere besteld
Ah, die heb ik ook!quote:Op maandag 3 januari 2011 19:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Uiteraard. Komt uit de delicious nr10, blz 14(heb dus alleen het recept voor de kip gemaakt en ga de volgende keer filets gebruiken en tomatenblokjes door de saus doen zodat het wat meer is
)
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een goeie voor als ik weer een jurkje wil.
Zorg dat A meezoekt, komt t nog beter overquote:Op maandag 3 januari 2011 19:09 schreef Duderella het volgende:
Ja weet ik. Maar als ik mijn jurkje plots niet meer kan vinden achter de wasmachine, gebruik ik mooi toch jouw methode.
Goed werkquote:Op maandag 3 januari 2011 17:46 schreef Sarabi het volgende:
Goed begin van het nieuwe jaar![]()
Mijn vriend heeft een baan (als ie tenminste akkoord gaat met het contract)
Ben benieuwd
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:05 schreef Duderella het volgende:
[..]
Dat klinkt wel als een goeie voor als ik weer een jurkje wil.
Is dat dezelfde als die ik heb?quote:
Ja, dat onding wat DE ook heeft en wat FC ook had (en die naar mijn weten bij haar ook al stuk wasquote:Op maandag 3 januari 2011 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:
Nee, dat was de zelfde ongeveer als onze kapotte![]()
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:30 schreef MissHobje het volgende:
ben gaar niet normaal
![]()
Ik heb het helemaal gehad met die &*(&^*^()U() vroege dienstenthankgod vlg week 4 dagen vrij
lekker naar de horecava, feestje en verjaardag hubbie vieren
heb chinees gegeten (van wat over was van gisteren) maar ik word er zo vol van. heb je daar geen last van?quote:Op maandag 3 januari 2011 19:22 schreef PdeHoog het volgende:
Hier op weg terug naar huis totaal geen zin om te koken dus een noodstopje gemaakt bij de chinees![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:46 schreef FutureFairytale het volgende:
ik denk dat ik iets radicaals ga doen. weet niet of ik er spijt van ga krijgen maar goed..Wat is daar aan vooraf gegaan? Het gevoel dat alles van jou af moet komen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
ik word er niet zo lekker van. ik pm jequote:Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is daar aan vooraf gegaan? Het gevoel dat alles van jou af moet komen?
nou dat is hartstikke goed! moet je echt elke dag dat eten? doet niemand toch en toch zijn de mensen gezond en worden ze oud zonder dat ze elke dag van alle vitamines voldoende hebbenquote:Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Ze moeten me toch eens uitleggen hoe je de aanbevolen hoeveelheden voedingsstoffen voldoende binnen krijgt als je het advies van het voedingscentrum opvolgt. Ik eet precies wat ze aanbevelen....en ik heb standaard best wel tekorten (met name van ijzer). Niet alleen nu in de afgelopen 3 dagen, maar de vorige keer dat ik alles keurig bijhield (niet met afvallen als doel!) ook al.
Vandaag tekort in ijzer, seleen, vitamine A, vitamine E en vitamine B1.
Eigenlijk te weinig, maar kan op zich nog wel: vezel, kalium, calcium, vitamine D en foliumzuur
Gegeten:
6 (!!) volkorenboterhammen
banaan, 2 mandarijn
450 ml karnemelk
20+ smeerkaas, plak echte cheddar (volvet dus)
pindakaas
185 gram aardappel
250 gram groente
olijfolie en azijn
rundergehakt met ei klaargemaakt, 130 gram bereid produkt
En dus al die tekortenVoor de vetoplosbare vitamines A, D en E kan het nog zijn omdat ik vandaag geen boter op brood had (smeerkaas en pindakaas....eh), maar voor de rest?
quote:Op maandag 3 januari 2011 19:46 schreef FutureFairytale het volgende:
ik denk dat ik iets radicaals ga doen. weet niet of ik er spijt van ga krijgen maar goed..Wat is er dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En geen drastische dingen doen als je vol emoties zit he?♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Maar dan zijn of die aanbevelingen raar, of mensen zijn niet echt gezondquote:Op maandag 3 januari 2011 19:50 schreef FutureFairytale het volgende:
nou dat is hartstikke goed! moet je echt elke dag dat eten? doet niemand toch en toch zijn de mensen gezond en worden ze oud zonder dat ze elke dag van alle vitamines voldoende hebben
Nou ja, met die aanbevolen hoeveelheden eten lijkt me niet zoveel mis. Maar wie eet er nu 6 boterhammen op een dag tegenwoordig? Bijna niemand lijkt me. En een stuk vlees van 130 gram leek me ook wel voldoende samen met 6 boterhammen voor de hoeveelheid ijzer, maar nee hoor. Banaan eten tegen kaliumtekort hoor je vaak. Nou, ik heb toch echt veel te weinig kalium gehad vandaag èn een banaan incl. alle aanbevolen hoeveelheden voedsel. Etcquote:Op maandag 3 januari 2011 19:55 schreef DarkElf het volgende:
Snap dat ook niet isa. Heb t ook wel eens ingevuld, en kwam ook met allemaal tekorten. Nu wordt er geregeld bloed geprikt bij me maar het enige tekort wat ik echt heb is vitamine d. Dus ik heb mijn twijfels, sowieso al, bij het voedingscentrum.
Ikquote:Op maandag 3 januari 2011 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, met die aanbevolen hoeveelheden eten lijkt me niet zoveel mis. Maar wie eet er nu 6 boterhammen op een dag tegenwoordig?
Ik wilde er nog bij schrijven: 'behalve die ene nerd met zijn overvolle tupperware broodbak op je middelbare school' maar toch maar weg gelatenquote:
Bedankt hequote:Op maandag 3 januari 2011 20:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde er nog bij schrijven: 'behalve die ene nerd met zijn overvolle tupperware broodbak op je middelbare school' maar toch maar weg gelaten
dacht ik ook al aan. het gaat nu toch al niet zo goed omdat alle emoties terug komen maar wil me wat minder pijn geven door deze beslissing. ik hoop dat het maar tijdelijk nodig isquote:Op maandag 3 januari 2011 19:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Wat is er dan?
En geen drastische dingen doen als je vol emoties zit he?
voedingscentrum adviseert toch niet meer dan 100 gram vlees- en vleeswaren per dag, en 1 plakje kaasquote:Op maandag 3 januari 2011 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, met die aanbevolen hoeveelheden eten lijkt me niet zoveel mis. Maar wie eet er nu 6 boterhammen op een dag tegenwoordig? Bijna niemand lijkt me. En een stuk vlees van 130 gram leek me ook wel voldoende samen met 6 boterhammen voor de hoeveelheid ijzer, maar nee hoor. Banaan eten tegen kaliumtekort hoor je vaak. Nou, ik heb toch echt veel te weinig kalium gehad vandaag èn een banaan incl. alle aanbevolen hoeveelheden voedsel. Etc
Ik vraag me af of de aanbevolen hoeveelheden voor de voedingsstoffen zelf wel kloppen
En wat is daar mis mee?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
voedingscentrum adviseert toch niet meer dan 100 gram vlees- en vleeswaren per dag, en 1 plakje kaas
vind dat zo weinig. vroegâh aten mensen echt geen 1 plakje kaas en 1 klein stukje (100 gram) vlees. toen hadden ze niet eens veel meer ander beleg dan kaas en vleesquote:
Dus? Vroeger bewogen mensen ook een stuk meer dan nu. Gelukkig is die richtlijn ook maar een richtlijn en slechts vastgesteld door mensen die ervoor geleerd hebbenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
vind dat zo weinig. vroegâh aten mensen echt geen 1 plakje kaas en 1 klein stukje (100 gram) vlees. toen hadden ze niet eens veel meer ander beleg dan kaas en vlees
Dat. En veel producten die mensen veel eten bevatten tegenwoordig veel toegevoegde suikers en zo.. het is een aanbeveling voor mensen die uit zichzelf niet goed weten wat gezond is.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dus? Vroeger bewogen mensen ook een stuk meer dan nu. Gelukkig is die richtlijn ook maar een richtlijn en slechts vastgesteld door mensen die ervoor geleerd hebben
Ja, dat raden ze dus aan terwijl ik daar boven zat en van alles te kort hadquote:Op maandag 3 januari 2011 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:
vind dat zo weinig. vroegâh aten mensen echt geen 1 plakje kaas en 1 klein stukje (100 gram) vlees. toen hadden ze niet eens veel meer ander beleg dan kaas en vlees
nah voedingscentrum zegt ook hoeveel beweging je nodig hebt. die heeft volgens mij geen richtlijnen gemaakt kijkende naar hoeveel mensen bewegen tegenwoordig. tis nogal verschillend per mens en voor iedereen heeft voedingscentrum zelfde hoeveelhedenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dus? Vroeger bewogen mensen ook een stuk meer dan nu. Gelukkig is die richtlijn ook maar een richtlijn en slechts vastgesteld door mensen die ervoor geleerd hebben
Ik denk dat een behandelingetje rationeel emotieve therapie bij jou misschien beter werkt dan pillekes om je wat gelukkiger te voelen in je relaties met mensen. Heeft jouw dokter daar wel eens over gehad?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
dacht ik ook al aan. het gaat nu toch al niet zo goed omdat alle emoties terug komen maar wil me wat minder pijn geven door deze beslissing. ik hoop dat het maar tijdelijk nodig is
Nee hoor, P moet 7 boterhammen per dag etenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:10 schreef FutureFairytale het volgende:
nah voedingscentrum zegt ook hoeveel beweging je nodig hebt. die heeft volgens mij geen richtlijnen gemaakt kijkende naar hoeveel mensen bewegen tegenwoordig. tis nogal verschillend per mens en voor iedereen heeft voedingscentrum zelfde hoeveelheden
wat bedoel je met die
ik heb geen pillen daarvoorquote:Op maandag 3 januari 2011 20:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat een behandelingetje rationeel emotieve therapie bij jou misschien beter werkt dan pillekes om je wat gelukkiger te voelen in je relaties met mensen. Heeft jouw dokter daar wel eens over gehad?
Jij die de KFC, de McD, de chinees en alle andere mogelijke fastfood-restaurantjes afloopt die commentaar levert op het voedingscentrum?quote:
Dat dusquote:Op maandag 3 januari 2011 20:09 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat. En veel producten die mensen veel eten bevatten tegenwoordig veel toegevoegde suikers en zo.. het is een aanbeveling voor mensen die uit zichzelf niet goed weten wat gezond is.
Mijn dietiste zegt 5-6quote:Op maandag 3 januari 2011 20:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, P moet 7 boterhammen per dag eten
Oh kun je nagaan, het kan gewoon nóg beter.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik heb geen pillen daarvoor
ja dat klopt dan toch niet? spreken ze zichzelf tegen. of willen ze dat je iedere dag zo'n vitaminepil neemt?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat raden ze dus aan terwijl ik daar boven zat en van alles te kort had
oja idd daarom mag ik natuurlijk niks zeggen. *zucht*quote:Op maandag 3 januari 2011 20:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij die de KFC, de McD, de chinees en alle andere mogelijke fastfood-restaurantjes afloopt die commentaar levert op het voedingscentrum?
ik snap je weer niet. leg eens uit als je wiltquote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Oh kun je nagaan, het kan gewoon nóg beter.
Dus moet je kijken hoeveel je afwijkt tov de gemiddelde manquote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich kan ik wel wat met het kritiek op het voedingscentrum dat het one size fits all is. Ik zou dan 2500 kcal per dag moeten eten, gemiddelde man zijnde, maar ik ben geen gemiddelde man.en zou daarvan nogal aankomen.
dat mag niet hoor want je eet kfc en flurry'squote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich kan ik wel wat met de kritiek op het voedingscentrum dat het one size fits all is. Ik zou dan 2500 kcal per dag moeten eten, gemiddelde man zijnde, maar ik ben geen gemiddelde man.en zou daarvan nogal aankomen.
Dit zegt het voedingscentrum over vitaminepillen:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:13 schreef FutureFairytale het volgende:
ja dat klopt dan toch niet? spreken ze zichzelf tegen. of willen ze dat je iedere dag zo'n vitaminepil neemt?
quote:Extra vitamines slikken
De meeste mensen hebben geen extra vitamines en mineralen nodig en krijgen voldoende binnen door gezond te eten.
Er zijn een paar uitzonderingen. Kinderen tot vier jaar, zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven en senioren hebben een grotere behoefte aan bepaalde vitamines. De hoeveelheid die zij nodig hebben is zo groot dat die niet of nauwelijks door de voeding en/of zonlicht kan worden geleverd.
Voor hen geldt daarom het advies om extra vitamines te slikken. Voor alle anderen is de hoeveelheid vitamines in een gevarieerd en evenwichtig eetpatroon voldoende, óók in de winter.
Een vitaminepil kan een gezond eetpatroon ook niet vervangen. Een gevarieerde voeding bevat veel meer nuttige stoffen dan een vitaminepil. Het slikken van extra vitamines en mineralen geeft geen grotere weerstand.
Je mag zeggen wat je wil. Ik vind het alleen ergelijk dat je af en toe dit soort dingen blaat zonder na te denken waarom die richtlijnen er misschien dan wel zouden zijn. "100 gr. vlees en een plakje 20+ kaasquote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oja idd daarom mag ik natuurlijk niks zeggen. *zucht*
Dat laatste.. daar is mijn huisarts het dus niet mee eensquote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit zegt het voedingscentrum over vitaminepillen:
[..]
Mensen die zich vaak verdrietig of down voelen in hun relaties met mensen, ook met degenen die dichtbij ze staan zijn gebaat om nieuw gedrag aan te leren waarbij ze zich niet zo laten overheersen door emoties maar meer door verstand laten leiden.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik snap je weer niet. leg eens uit als je wilt
Nou ja, als ik me houd aan hun richtlijnen kom ik rond de 1600-1700 kcal op een dag uit. Die aanbevolen hoeveelheid energie is sowieso maar een globale richtlijn, want et maakt nogal wat uit zeg of je een iel meisje van 45 kilo bent dat de hele dag tv kijkt of een 80 kilo zware vrouw met een baan in de bouw die aan krachttraining doetquote:Op maandag 3 januari 2011 20:14 schreef Stereotomy het volgende:
Op zich kan ik wel wat met de kritiek op het voedingscentrum dat het one size fits all is. Ik zou dan 2500 kcal per dag moeten eten, gemiddelde man zijnde, maar ik ben geen gemiddelde man.en zou daarvan nogal aankomen.
Misleidende informatiequote:Op maandag 3 januari 2011 20:17 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dat laatste.. daar is mijn huisarts het dus niet mee eens![]()
En ik heb ook eens gehoord dat de huidige groenten veel minder vitaminen bevat dan vroeger. En dat je eigenlijk altijd bij moet slikken.. maar ook dat geloof ik niet helemaal
Het schijnt beide onzin te zijn. Vitaminepillen doen niks, dat is de conclusie van heel erg veel onderzoek. En toch bevelen artsen nog steeds vitaminepreparaten aan.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Dat laatste.. daar is mijn huisarts het dus niet mee eens![]()
En ik heb ook eens gehoord dat de huidige groenten veel minder vitaminen bevat dan vroeger. En dat je eigenlijk altijd bij moet slikken.. maar ook dat geloof ik niet helemaal
Nou ik slik wel iedere dag multi-vitamines, aangezien ik een lage weerstand heb en mijn huisarts dat wel een goed idee vond. Het is niet het enige uiteraard, maar wellicht helpt het. Baat het niet dan schaadt het iig ook nietquote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Misleidende informatieZolang je je goed voelt: niks aan veranderen
Da's mijn regel
En trouwens....de regel binenn elke IT-organisatie zo ongeveer als het aan de beheerders ligt
Het management daarentegen.....
![]()
Meh, zou dat niet weer te kort door de bocht zijn? Mijn collega'tje afstudeerder hier is met botbreukheling onderzoek bezig, en de effecten van vitamine D3 op polsfracturen, en daar zie je zeker significant verschil als je met preparaten extra vitamine toedient.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt beide onzin te zijn. Vitaminepillen doen niks, dat is de conclusie van heel erg veel onderzoek. En toch bevelen artsen nog steeds vitaminepreparaten aan.
* Isabeau neemt nog een Davitamon kauwvitamine
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:22 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben verliefd...........op de foto's van Dude
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:22 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben verliefd...........op de foto's van Dude
Zoals ik al zei blijven artsen gewoon vitaminepillen aanbevelen. Ik heb het overigens over vitamines en mineralen slikken door gezonde mensen, niet mensen met fracturen of andere aandoeningenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:22 schreef Stereotomy het volgende:
Meh, zou dat niet weer te kort door de bocht zijn? Mijn collega'tje afstudeerder hier is met botbreukheling onderzoek bezig, en de effecten van vitamine D3 op polsfracturen, en daar zie je zeker significant verschil als je met preparaten extra vitamine toedient.
quote:The Great Multivitamin Debate
By CHRISTINE GORMAN Monday, Dec. 31, 2001
For years, doctors advised their patients that the only thing taking multivitamins does is give them expensive urine. After all, true vitamin deficiencies, such as scurvy and pellagra, are practically unheard of in industrialized countries. Now it seems those doctors may have been wrong. The results of a growing number of studies suggest that even a modest vitamin shortfall can be harmful to your health. Although proof of the benefits of multivitamins is still far from certain, the few dollars you spend on them is probably a good investment.
Or at least that's the argument put forward in last week's New England Journal of Medicine. Ideally, say Dr. Walter Willett and Dr. Meir Stampfer of Harvard, all vitamin supplements would be evaluated in scientifically rigorous clinical trials. But those studies can take a long time and often raise more questions than they answer. At some point, while researchers work on figuring out where the truth lies, it just makes sense to say the potential benefit outweighs the cost.
The best evidence to date concerns folate, one of the B vitamins. It's been proved to limit the number of neural-tube defects in embryos, and a recent double-blind randomized trial found that folate in combination with vitamin B12 and a form of B6 also decreases the reblockage of coronary arteries after angioplasty. Look for a supplement that contains 400 micrograms of folate.
The news on vitamin E has been more mixed. Healthy folks who take 400 IU daily (standard multivitamins usually contain 30 IU) for at least two years appear somewhat less likely to develop heart disease. But when doctors give vitamin E to patients who already have heart disease, the vitamin doesn't seem to help. It may turn out that vitamin E plays a role in prevention but cannot undo serious damage.
Despite vitamin C's great popularity and near ubiquity, consuming large amounts of it still has not been positively linked to any great benefit. The body quickly becomes saturated with C and simply excretes any excess.
The multivitamins question boils down to this: Do you need to wait until all the evidence is in before you take them, or are you willing to accept that there's enough evidence that they don't hurt and could help?
If the latter, there's no need to go to extremes and buy the biggest horse pills or the most expensive bottles. Megadoses can cause trouble, including excessive bleeding and neurological problems. One important caveat: it's easy to get too much retinol (preformed vitamin A) from supplements and diet, which may increase the risk of hip fractures and birth defects. So make sure that retinol is not the only source of vitamin A in your pills.
Multivitamins are no substitute for exercise and a balanced diet, of course. But it's hard to be healthy all the time. As long as you understand that any potential benefit is modest and subject to further refinement, taking a daily multivitamin makes a lot of sense.
Read more: http://www.time.com/time/(...)0.html#ixzz1A0AxQHsE
Maar dit gaat natuurlijk voor maar een paar mensen in de slowchat opquote:Middle-aged women who swallow multivitamin supplements are not doing their health any favours and are just creating expensive urine, according to the world's largest study into the subject.
Researchers who examined the pill-popping habits of nearly 162,000 American women aged 50 to 79 found that although they swallowed dietary supplements by the bucketload, there was no sign that they reduced common cancers, heart disease or deaths.
People who eat a healthy diet get all the vitamins they need from their food.
Ah okee. Ja moeilijk te zeggen altijd. Las laatst ook weer dat Omega-3 vetpillen wél werken voor gezonde mensen zonder hart- en vaatziekten, maar níet zodanig beter werken voor mensen die al een bypass of dottering hebben gehad. Dus tja. Enzo.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zoals ik al zei blijven artsen gewoon vitaminepillen aanbevelen. Ik heb het overigens over vitamines en mineralen slikken door gezonde mensen, niet mensen met fracturen of andere aandoeningen
Ik vond dit stukje
[..]
eerste keer dat ik dit zeg hoor. nou ja, datquote:Op maandag 3 januari 2011 20:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je mag zeggen wat je wil. Ik vind het alleen ergelijk dat je af en toe dit soort dingen blaat zonder na te denken waarom die richtlijnen er misschien dan wel zouden zijn. "100 gr. vlees en een plakje 20+ kaas". Zet het je dan echt helemaal niet aan het denken waarom ze die richtlijnen maken? Waarom de overheid er tijd en moeite in stopt om dat soort dingen te doen?
I second that!quote:
dat komt dan mooi uit want ik slik geen vitaminepillenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit zegt het voedingscentrum over vitaminepillen:
[..]
heel aardig maar ik denk niet dat dit helpt. ik heb al jarenlang 'ervaring' met bepaalde dingen en weet niet over welk deel je het nu hebt. zussen? die kent een psych niet. iets anders? geprobeerd, helpt nietquote:Op maandag 3 januari 2011 20:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mensen die zich vaak verdrietig of down voelen in hun relaties met mensen, ook met degenen die dichtbij ze staan zijn gebaat om nieuw gedrag aan te leren waarbij ze zich niet zo laten overheersen door emoties maar meer door verstand laten leiden.
Met name licht depressieve mensen hebben daar veel baat bij, eventueel in combinatie met antidepressiva, om je daardoor minder overweldigd te voelen in het leven.
Aangezien je doc toch al happy pilletjes voorschrijft dacht ik: ik vraag eens even of hij het daar ook even over gehad had.
Ik weiger daar ook nog tijd aan moeten te bestedenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:33 schreef Bluezz het volgende:
Dan zou ik het toch maar eens nemen, het leeft onwijs, ik vind het hardstikke leuk
Je snapt het punt nietquote:Op maandag 3 januari 2011 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
eerste keer dat ik dit zeg hoor. nou ja, datwas overdreven geef ik toe. IK vind dat weinig en geloof dat het voor veel mensen ook te weinig is. dan kun je daarna kaal brood eten na die 2 boterhammen.
ik heb er vraagtekens bij, net als jij dat ook hebt bij bepaalde regeringspunten bv die ook veel hebben onderzocht voor ze iets hebben gezegd/beslist.
Kan wel, de vraag is of je het ook wil.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
ja en shit, waarom alleen op facebook en waarom is dat niet openbaar voor anderen![]()
kun je dat niet instellen? 'zichtbaar voor iedereen' ofzo
Ja, dat kan. Maar je moet het wel willenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
ja en shit, waarom alleen op facebook en waarom is dat niet openbaar voor anderen![]()
Niets mis met kritisch zijn, maar dan moet je het ook verder proberen te onderbouwen.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:31 schreef FutureFairytale het volgende:
eerste keer dat ik dit zeg hoor. nou ja, datwas overdreven geef ik toe. IK vind dat weinig en geloof dat het voor veel mensen ook te weinig is. dan kun je daarna kaal brood eten na die 2 boterhammen.
ik heb er vraagtekens bij, net als jij dat ook hebt bij bepaalde regeringspunten bv die ook veel hebben onderzocht voor ze iets hebben gezegd/beslist.
Tja, als je in zulke vage termen zo terminaal 'alles al geprobeerd, werkte niet' terugpraat, dan blijft het maar zo he.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heel aardig maar ik denk niet dat dit helpt. ik heb al jarenlang 'ervaring' met bepaalde dingen en weet niet over welk deel je het nu hebt. zussen? die kent een psych niet. iets anders? geprobeerd, helpt niet
Slaap lekker, Hob!quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef MissHobje het volgende:
Lieverdsik ga slapen
Lief dromen straks allemaal
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heel aardig maar ik denk niet dat dit helpt. ik heb al jarenlang 'ervaring' met bepaalde dingen en weet niet over welk deel je het nu hebt. zussen? die kent een psych niet. iets anders? geprobeerd, helpt niet
Foutquote:Op maandag 3 januari 2011 20:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niets mis met kritisch zijn, maar dan moet je het ook verder proberen te onderbouwen.
Wat broodbeleg betreft ben ik het wel met je eens.
1 boterham met die kaas
1 of 2 met vleeswaren als je dan bij de avondmaaltijd 100 gram neemt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermodynamicaquote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef PdeHoog het volgende:
Sterker nog: de basis die er onder zit is de Steer-methode thermodynamica
Ik zat ook al te kijkenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
de psych hoeft jou zussen toch niet te kennen om jou te helpen??
Omdat Dude daarvoor koosquote:Op maandag 3 januari 2011 20:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vond de Steermethode eigenlijk leuker klinkenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermodynamica
Heb ik niet uitgevonden
Goed werkquote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef Den_Haag het volgende:
Slechts half kilotje aangekomen in de kerst- en O&N-weken![]()
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef PdeHoog het volgende:
FoutHet zijn TWEE boterhammen met kaas (want dubbel) en VIER boterhammen met vleeswaren (wederom want dubbel)
Mocht je willen iddquote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermodynamica
Heb ik niet uitgevonden
Ik ben 3 kilo afgevallen. Nu jij weerquote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef Den_Haag het volgende:
Slechts half kilotje aangekomen in de kerst- en O&N-weken![]()
Een boterham is dubbel?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
FoutHet zijn TWEE boterhammen met kaas (want dubbel) en VIER boterhammen met vleeswaren (wederom want dubbel)
Om op 6 boterhammen te komen wel ja.quote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind tomaat op brood ook lekker![]()
(en vandaag dubbele boterham met pindakaas en banaan: yum! )
Nee. Een boterham is enkelquote:
Dat is fijn nieuws!quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
Ik voel mij een spelbreker in de discussie maar mijn vader mocht vanavond weer naar huis. Met het advies dat hij echt moest rusten. Wat hij nu wel zou accepteren want het deed behoorlijk veel pijn.
ICD zat nog goed iig.
Heel goed nieuws, Anniequote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
Ik voel mij een spelbreker in de discussie maar mijn vader mocht vanavond weer naar huis. Met het advies dat hij echt moest rusten. Wat hij nu wel zou accepteren want het deed behoorlijk veel pijn.
ICD zat nog goed iig.
Goed nieuws is nooit een spelbrekerquote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
ICD zat nog goed iig.
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef PdeHoog het volgende:
Altijd lekker, pindakaas
Zolang het Calve is
ha, mooi zo Annie.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
ICD zat nog goed iig.
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vind de gewone pindakaas van het AH huismerk de lekkerste
superquote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
ICD zat nog goed iig.
ja dat is het dan.... nou ja, de hoogtepunten gooit ze vast hier (toch?)quote:Op maandag 3 januari 2011 20:37 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kan wel, de vraag is of je het ook wil.
Mooie plaatjes Dude, kan me voorstellen dat je heimwee hebt
Ik heb nooit bloed laten prikken, maar neem nu wel een tijdje vitaminepillen omdat ik echt moe was en dit eigenlijk elk jaar wel heb als de dagen korter worden. Volgens mij komt het door een vitamine D-tekort (of magnesiumtekort). Kan geen kwaad lijkt me om dit bij te slikken of wel? Het lijkt wel te helpen.quote:Op maandag 3 januari 2011 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Ze moeten me toch eens uitleggen hoe je de aanbevolen hoeveelheden voedingsstoffen voldoende binnen krijgt als je het advies van het voedingscentrum opvolgt. Ik eet precies wat ze aanbevelen....en ik heb standaard best wel tekorten (met name van ijzer). Niet alleen nu in de afgelopen 3 dagen, maar de vorige keer dat ik alles keurig bijhield (niet met afvallen als doel!) ook al.
Vandaag tekort in ijzer, seleen, vitamine A, vitamine E en vitamine B1.
Eigenlijk te weinig, maar kan op zich nog wel: vezel, kalium, calcium, vitamine D en foliumzuur
Gegeten:
6 (!!) volkorenboterhammen
banaan, 2 mandarijn
450 ml karnemelk
20+ smeerkaas, plak echte cheddar (volvet dus)
pindakaas
185 gram aardappel
250 gram groente
olijfolie en azijn
rundergehakt met ei klaargemaakt, 130 gram bereid produkt
En dus al die tekortenVoor de vetoplosbare vitamines A, D en E kan het nog zijn omdat ik vandaag geen boter op brood had (smeerkaas en pindakaas....eh), maar voor de rest?
Wat snack jij daarnaast?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:46 schreef Anthraxx het volgende:
Ik eet 6 boterhammen op een dag, gemiddeld. Volkorenbrood. Fruit en regelmatig vette vis. Er komt niet echt noemenswaardig gewicht bij of af. Maar mijn bloeddruk is wel te hoog. Ik hoop dat door te sporten toch te verlagen..
Weinig tot geen chips. Wel veel fruitdrank. En ik vermoed toch te zout eten dus daar ga ik ook meer op lettenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat snack jij daarnaast?![]()
Heel vroeger goot ik er gerust een liter vruchtensap (400-500 kcal) of een familiezak chips een paar keer in de week (1000 kcal )erdoorheen. Náást mijn volkorenbrood, fruit en spul.
Jep! Maar 15-20 minuten fel zonlicht op blote armen en gezicht is genoeg op een dag. Too bad dat we dat niet krijgen in de winter, want de zon staat dan te laag.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:50 schreef Anthraxx het volgende:
Vitamine D komt toch vooral uit zonlicht?
dat is zo. heb het er paar keer over gehad en heb van iemand die mij hielp met ademhaling te horen gekregen dat ik eens een tijdje moet laten rusten en afwachten. dus laat ik dat maar eens doenquote:Op maandag 3 januari 2011 20:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
de psych hoeft jou zussen toch niet te kennen om jou te helpen??
Zijn er meer bronnen?quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jep! Maar 15-20 minuten fel zonlicht op blote armen en gezicht is genoeg op een dag. Too bad dat we dat niet krijgen in de winter, want de zon staat dan te laag.
Voordat ik verder (terug) lees,even een reactie om blij te zijn voor Anthraxx en zijn vader die weer naar huis mocht.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
ICD zat nog goed iig.
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben 3 kilo afgevallen. Nu jij weer
jeeej!quote:Op maandag 3 januari 2011 20:43 schreef Anthraxx het volgende:
ICD zat nog goed iig.
Dat dusquote:Op maandag 3 januari 2011 20:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Voordat ik verder (terug) lees,even een reactie om blij te zijn voor Anthraxx en zijn vader die weer naar huis mocht.
Weer even rust.
das wel een goeie. ik ga ook geen sultana's enzo 's morgens meer eten maar gewoon broodquote:Op maandag 3 januari 2011 20:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik eet overigens expres 6 boterhammen om een gezond eetpatroon met 3 volwaardige maaltijden aan te leren terwijl ik tussendoor geen trek heb in andere dingen. Want als ik 1 of 2 boterhammen eet krijg ik tussen de maaltijden hongeren na 3 boterhammen zit ik propjevol.
vleestekortquote:Op maandag 3 januari 2011 20:49 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik heb nooit bloed laten prikken, maar neem nu wel een tijdje vitaminepillen omdat ik echt moe was en dit eigenlijk elk jaar wel heb als de dagen korter worden. Volgens mij komt het door een vitamine D-tekort (of magnesiumtekort). Kan geen kwaad lijkt me om dit bij te slikken of wel? Het lijkt wel te helpen.
Jep, maar da's een fractie van wat je lichaam zou binnen krijgen met zonlicht.... even kijken of ik er wat cijfertjes van heb:quote:Op maandag 3 januari 2011 20:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zijn er meer bronnen?. vis toch voornamelijk?
Dealquote:Op maandag 3 januari 2011 20:56 schreef DarkElf het volgende:
Fijn dat je vader weer thuis is Annie!
Facebook dus, mwah misschien maar dan wil ik wel jullie allemaal als vriendjes!
Come and get mequote:Op maandag 3 januari 2011 20:56 schreef DarkElf het volgende:
Fijn dat je vader weer thuis is Annie!
Facebook dus, mwah misschien maar dan wil ik wel jullie allemaal als vriendjes!
In Slank zeggen hullie dt sultanas zuiker zijn en dus een hongergevoel oproepen wat dan weer snaaiwerk oplevert.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:54 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
das wel een goeie. ik ga ook geen sultana's enzo 's morgens meer eten maar gewoon brood
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
In Slank zeggen hullie dt sultanas zuiker zijn en dus een hongergevoel oproepen wat dan weer snaaiwerk oplevert.
jeetje, wat een hoeveelheden door de zonquote:Op maandag 3 januari 2011 20:57 schreef Stereotomy het volgende:
Jep, maar da's een fractie van wat je lichaam zou binnen krijgen met zonlicht.... even kijken of ik er wat cijfertjes van heb:
Salmon, cooked, 100 g (3.5 oz) provides 360 IU (3.6 IU/g)
(wiki)
Caucasian skin produces approximately 10,000 IU vitamin D in response to 20–30 minutes summer sun exposure—50 times more than the US government's recommendation of 200 IU per day
(http://www.vitamindcouncil.org/)
Dus 100 gram zalm levert een factor 30x minder vitamine D op dan 20-30 minuten zonnebaden
Nee, ik scan terug, als ik zin hebquote:Op maandag 3 januari 2011 20:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Rijst; jij leest zeker niet terug?
Jups! Maar deze week knoeterhard studeren en volgende week ben ik op studietrip. Daarna een week tentamens en een demonstratie (quote:Op maandag 3 januari 2011 15:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
rijst! ben je nog druk? gaan we nog eet-daten?
Zontekortquote:
Hoofdzakelijk bezuiningen in het onderwijs, maar andere kortingen horen er ook bij natuurlijk.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:01 schreef Isabeau het volgende:
Waar ga je tegen demonstreren, rijst? De kortingen op alle linkse hobby's? (die termso much fail)
Had ook een leuk artikel gelezen op Pubmed van hele verbaasde Australische wetenschappers die vitamine D intake door zonlicht bij surfers hadden proberen vast te stellen. Was veel lager dan ze verwachtten.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
jeetje, wat een hoeveelheden door de zon![]()
Zon
Enne, DE, niet zwichten voor facebook hoor! 10 reasons to delete your facebook account
(anders ben ik straks nog de enige zonder account)
Ik zat er laatst over na te denken, maar wat zijn nu eigenlijk de rechtse hobby's??quote:Op maandag 3 januari 2011 21:01 schreef Isabeau het volgende:
De kortingen op alle linkse hobby's? (die termso much fail)
Tis eigenlijk ook gewoon niets voor mij. Ik heb email, telefoon en een brievenbus. Lijken mij genoeg manieren om in contact mee te komen.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
jeetje, wat een hoeveelheden door de zon![]()
Zon
Enne, DE, niet zwichten voor facebook hoor! 10 reasons to delete your facebook account
Echt waar!quote:Op maandag 3 januari 2011 21:02 schreef Stereotomy het volgende:
Had ook een leuk artikel gelezen op Pubmed van hele verbaasde Australische wetenschappers die vitamine D intake door zonlicht bij surfers hadden proberen vast te stellen. Was veel lager dan ze verwachtten.
Wat bleek: vitamine D wordt geproduceerd door UV-licht op je sebum, en via je huid trekt de vitamine D weer in je lichaam. Surfers spoelden al het sebum met de vitamine D steeds weer af in de zee en onder de douche, vandaar dat ze alsnog niet die dosis binnekregen die die wetenschappers hadden verwacht.
Linkse politiek gebruikt datsoort terminologie niet. Alleen wilders doet dat.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:02 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik zat er laatst over na te denken, maar wat zijn nu eigenlijk de rechtse hobby's??
De buurt terroriseren, lid zijn van de schietclub, mensen die in discussie willen een dreun verkopen, vechtsport in zijn algemeen, race-sporten, voetbal....zoiets?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:02 schreef TAV74 het volgende:
Ik zat er laatst over na te denken, maar wat zijn nu eigenlijk de rechtse hobby's??
My kind of girlquote:Op maandag 3 januari 2011 21:03 schreef DarkElf het volgende:
Tis eigenlijk ook gewoon niets voor mij. Ik heb email, telefoon en een brievenbus. Lijken mij genoeg manieren om in contact mee te komen.
Ja maar dan nog moeten er ook rechtse hobby's zijn als er linkse bestaan. Anders is mijn universum niet meer in evenwichtquote:Op maandag 3 januari 2011 21:04 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Linkse politiek gebruikt datsoort terminologie niet. Alleen wilders doet dat.
Ligt wel aan het type UV-licht wat die zonnebank heeft, volgens mij.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echt waar!Daar had ik totaal geen weet van, wat interessant
Je maakt overigens ook gewoon vitamine D aan onder de zonnebank, mits je géén zonnebrandcremes etc gebruikt.
Het feit dat je erover nadenkt is natuurlijk al genoegquote:
quote:Op maandag 3 januari 2011 20:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben 3 kilo afgevallen. Nu jij weer
Nee, rechts heeft nergens plezier in.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja maar dan nog moeten er ook rechtse hobby's zijn als er linkse bestaan. Anders is mijn universum niet meer in evenwicht
UV-B, zelfde als waar je melanine van krijgt.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:06 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ligt wel aan het type UV-licht wat die zonnebank heeft, volgens mij.
Nou neequote:Op maandag 3 januari 2011 21:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het feit dat je erover nadenkt is natuurlijk al genoegJe gaat het gewoon doen joh. Diep in je hart weet je dat het er toch van moet komen!
quote:Op maandag 3 januari 2011 21:06 schreef rijsttafel het volgende:
Ligt wel aan het type UV-licht wat die zonnebank heeft, volgens mij.
quote:These results suggest that even modest UV exposure from a commercial sun bed might be good for the health. However the benefits must be weighed against the dangers: too much UV exposure carries the risk of developing skin cancer.
This cancer is associated with the narrow band of UV radiation known as UVB, which lies between the wavelengths of 280 and 320 nm. Because of this, sun beds are usually designed to emit only the UVA radiation (320 to 400 nm). Unfortunately UVA does not contribute to the production of vitamin D; for that we need the UVB. Despite that, sun beds rated as UVA do still emit UVB radiation, just as the sun bed in these experiments did.
The researchers stop short of advocating the whole population of Norway buy sun beds or otherwise move south, but they do point out the potential health benefits of sustaining the summer levels of vitamin D throughout the winter months. They say this could decrease mortality rates from cancer in their country by as much as one third.
Modest exposure to UV from sun beds may be the solution to our vitamin D deficit and have a positive impact on our health, but how we do that safely is still a matter of debate. Until it is decided and we better understand the difference between health-giving UV exposure levels and those which are potentially dangerous, it would be wise to continue to guard against the harsh rays of the sun with hats and sunscreen and perhaps consider vitamin D supplements to top up our bodies stores.
Ik ga toch met Isa mee. Hoewel ze door brievenbussen pissen en 130 km/u rijden is vergetenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:07 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nee, rechts heeft nergens plezier in.
Teveel in de zon heeft hetzelfde effect toch?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:11 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, lastig hoor die zonnebanken. Zou iig die dingen niet cosmetisch gebruiken...
Kan het niet bewijzen, maar vrouwen die echt 1x per week naar de zonnebank gaan hebben in mijn ervaring veel meer rimpels, drogere huid en zien er algeheel ongezonder uit op hun 35e dan vrouwen die niet aan zonnebanken doen.
Geldt ook voor mannen.Maar ik kan dit dus niet bewijzen.
Ik zei nergens dat de lijst volledig was, dus vul naar hartelust aan!quote:Op maandag 3 januari 2011 21:10 schreef TAV74 het volgende:
Ik ga toch met Isa mee. Hoewel ze door brievenbussen pissen en 130 km/u rijden is vergeten
quote:Op maandag 3 januari 2011 21:11 schreef TAV74 het volgende:
Teveel in de zon heeft hetzelfde effect toch?
Ja, zelfdequote:Op maandag 3 januari 2011 21:11 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Teveel in de zon heeft hetzelfde effect toch?
oohjaaa die trip!quote:Op maandag 3 januari 2011 21:00 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Nee, ik scan terug, als ik zin heb
[..]
Jups! Maar deze week knoeterhard studeren en volgende week ben ik op studietrip. Daarna een week tentamens en een demonstratie () en dan heb ik wel weer tijd.
![]()
Heb je genoeg geduld?
nou... het helpt wel als ik al een broodje heb gegeten. maar als ik ermee begin dan nietquote:Op maandag 3 januari 2011 20:58 schreef AnneX het volgende:
[..]
In Slank zeggen hullie dt sultanas zuiker zijn en dus een hongergevoel oproepen wat dan weer snaaiwerk oplevert.
Met interesse volg ik de diskussie over de boterhammen en aantal en het beleg.
Want mijn plus kiloos mogen er ook wel weer af !
Als linkse hobby's noemt Wilders het mileu, kunst, publieke omroepen, en dat soort zaken.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik ga toch met Isa mee. Hoewel ze door brievenbussen pissen en 130 km/u rijden is vergeten
nee hoor! ikke ikke ikke ook niet!quote:Op maandag 3 januari 2011 21:00 schreef Isabeau het volgende:
130quote:Op maandag 3 januari 2011 21:10 schreef TAV74 het volgende:
[..]
iieee! vind hij dat lekker?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:02 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, Ross heeft vast geen ijzertekortIk zocht een lijst met voeding met veel ijzer en op nr 2 staat bloedworst
Misschien moeten we nog iets rechtser gaan stemmen om dat te bereikenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:16 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
130
200, dan hebben we het tenminste ergens over.
quote:
quote:
jaja, dat wordt tof, wordt tof!quote:Op maandag 3 januari 2011 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oohjaaa die trip!kroegentocht was al helemaal georganiseerd he?
nou ik roep wel weer over een week of 4 danstudeerse!!!
Maar jij hebt 234.345.456 vriendjes op Hyvesquote:Op maandag 3 januari 2011 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee hoor! ikke ikke ikke ook niet!
Hoeveel jaar studeer je nu al? En je moet nog een jaartje afstuderen, of niet?quote:Op maandag 3 januari 2011 21:18 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
jaja, dat wordt tof, wordt tof!
maar ik ga stoppen met drinken, is m'n goede voornemen voor dit jaar![]()
En danku danku.
Gaat wel goedkomen. In het laatste jaar van m'n studie dat ik moet blokken kom ik er dan toch eindelijk achter hoe je goed moet studeren.![]()
Beter laat dan nooit.
Dit is m'n 6e jaar. Nog 1 jaar afstuderen volgend jaar, ja. Dan 7 jaar totaal. Dan ben ik nog onder het gemiddelde.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoeveel jaar studeer je nu al? En je moet nog een jaartje afstuderen, of niet?
Ja en stiekem vind ik het ook lekkerquote:
Och ja, dag kamer en zoquote:Op maandag 3 januari 2011 21:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ga ff verder poetsen... morgenavond komt mijn verhuurster terug. En moet ik hier vertrekken; dat vind ik jammer.
Als je mij uit het studentenbestand haalt zit je weer op het gemiddelde hoorquote:Op maandag 3 januari 2011 21:20 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Dit is m'n 6e jaar. Nog 1 jaar afstuderen volgend jaar, ja. Dan 7 jaar totaal. Dan ben ik nog onder het gemiddelde.
Jep. In de lege kamer van L.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och ja, dag kamer en zoJe ging even een paar dagen logeren, toch?
Zonder L? Maar is er wel een bed?quote:
Oh jaquote:Op maandag 3 januari 2011 21:19 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Je hebt mijn gsmnummer en weet waar mijn huis woont, lijkt me genoeg
Veel per hoeveelheid (100 gram bijvoorbeeld) ? Jammer dat je dan zoveel drop moet eten om daaraan te komenquote:Op maandag 3 januari 2011 21:22 schreef Isabeau het volgende:
Weet je wat ook veel ijzer bevat volgens die lijst?
[ afbeelding ]
Ik vroeg me af hoe leeg die kamer precies wasquote:Op maandag 3 januari 2011 21:23 schreef Stereotomy het volgende:
L zit in Wenen bij paps en mams.Maar er is wel een bed.
Ik kom er nog onderuit, geen last van die bezuinigingen. Het is dan ook geen persoonlijke kwestie, maar gewoon iets van principes.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je mij uit het studentenbestand haalt zit je weer op het gemiddelde hoor
Maar ik kan me dan voorstellen dat je geen zin hebt 3000 EUR extra te betalen en dat je dan wat harder wilt demonstreren
Primaquote:Op maandag 3 januari 2011 21:17 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Misschien moeten we nog iets rechtser gaan stemmen om dat te bereiken
quote:Op maandag 3 januari 2011 21:27 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Ik kom er nog onderuit, geen last van die bezuinigingen. Het is dan ook geen persoonlijke kwestie, maar gewoon iets van principes.
Lief vragen.quote:
Ja, per 100 gramquote:Op maandag 3 januari 2011 21:24 schreef Stereotomy het volgende:
Veel per hoeveelheid (100 gram bijvoorbeeld) ? Jammer dat je dan zoveel drop moet eten om daaraan te komen![]()
![]()
Ja, dat zijn altijd de leukste dingen, dat mensen dan een scheutje extra kaneel in hun voedsel doen en dan denken dat hun vitamine D niveau weer aangevuld is.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, per 100 gram
Meeste ijzer zit overigens in tijm(ja, ook per 100 gram
) (en in die categorie ook curry poeder en kaneel
)
Zit het te kijken jaquote:Op maandag 3 januari 2011 21:32 schreef borisz het volgende:
Nog een tv tip al is het bijna afgelopen. Wintergasten met Antony Hegarty, u weet wel van de Johnsons.
Nee, na eerdere demonstraties kwam er al een aankondiging dat de grens naar 2 jaar werd verlegd. Maar goed, het blijft gewoon een bizarre beslissing. Ik vind dat onderwijs en de zelfontwikkeling die daarbij hoort een recht is wat de regering op alle mogelijke manieren moet ondersteunen. Dit is gewoon een teken dat ze er niet zoveel om geven als zou moeten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |