Lcs_dB | maandag 3 januari 2011 @ 01:51 |
Omdat ik op kamers ga moet ik helaas mijn mooie VW Polo verkopen. Ik heb de auto nog niet zo lang, hij staat sinds 8 november j.l. op mijn naam. Helaas moet ik de keus maken tussen het huis uit gaan óf een auto. De auto komt uit April 2002, de actuele kilometerstand is 262.700. De auto is bij aankoop APK gekeurd, waarbij de linker koplamp is vervangen omdat er een klein sterretje door steenslag in zat. Voor de rest is er niets naar boven gekomen. De APK is dus ook geldig tot 8-11-2011. Ik heb er sinds aankoop ruim 4000 probleemloze kilometers mee gereden, ik durf dus gerust te stellen dat de auto technisch gezien TOP is! Geen enkel mankementje ![]() Ook optisch ziet de auto er heel goed uit, hij zit nog mooi in de lak en heeft geen deukjes. Dit geldt uiteraard ook voor het interieur, verder is er niet in de auto gerookt. Hij heeft een 1.9 TDI blok onder de kap, wat 100 PK levert en van de Polo een vlotte zo niet snelle auto maakt. Als je wil kun je bij het stoplicht als eerste weg zijn, maar eenmaal op snelheid (in de juiste versnelling) draait de motor weinig toeren. Qua verbruik zit het ook wel goed. De fabrieksopgave (4,9L/100KM) is prima haalbaar. Ik rij zelf wat vlotter en kom, afhankelijk van veel/weinig stadsverkeer tussen de 5,0 en 6,0 L per 100 kilometer uit. De onderhoudsboekjes zitten bij de auto, net als enkele onderhoudsfacturen, ook beide dikke klapsleutels zijn aanwezig. De distributieriem is vervangen bij 216.000 en kan dus nog tot 336.000 mee. Ook staat de auto op 4 goede banden en heeft hij een zeer recente APK. Er zit een Sony MEX-BT3700U autoradio in, welke tegen 100 euro is over te nemen. De radio is ongeveer een half jaar oud. Hij heeft een AUX en een USB ingang en heeft onder andere Bluetooth, Ipod, Iphone en MP3 ondersteuning. Tevens past de verlichting mooi bij de dashboardverlichting. Het betreft de duurste Highline uitvoering, hieronder de (belangrijkste opties): 12 Volt aansluiting in de kofferbak 15 Inch Lichtmetalen VW velgen 2 Klapsleutels Airco Alarm Armsteun achter Bumpers en sierstrips volledig meegespoten in carrosseriekleur! Chromen tellerringen Cruise Control Elektrische ramen voor Elektrisch verstelbare spiegels Zonnescherm in de hoedenplank Uiteraard zitten verdere veelvoorkomende zaken als ruitenwissers, bekerhouder, achterruitverwarming en airbags er ook op. De vaste lasten voor deze auto zijn in mijn geval ± 80 euro wegenbelasting en ± 50 euro verzekering (1 schadevrij jaar). Voor minder dan 50 euro heb je een volle tank! Vragen beantwoord ik graag, bezichtiging en/of een proefrit is uiteraard mogelijk. De auto staat in Stolwijk. De vraagprijs is ¤ 5250, voor dat geld krijg je een nette, schone probleemloze en snelle polo! De radio is zoals gezegd ¤ 100 euro extra. Hier de foto´s: http://img521.imageshack.us/i/dsc01039s.jpg/ http://img838.imageshack.us/i/dsc01040jb.jpg/ http://img832.imageshack.us/i/dsc01042b.jpg/ http://img259.imageshack.us/i/dsc01043o.jpg/ http://img41.imageshack.us/i/dsc01046x.jpg/ http://img826.imageshack.us/i/dsc01047t.jpg/ http://img813.imageshack.us/i/dsc01052.jpg/ http://img641.imageshack.us/i/dsc01053fq.jpg/ http://img257.imageshack.us/i/dsc01060w.jpg/ Deze foto´s zijn van het bedrijf waar ik de auto gekocht heb aangezien sommige foto´s van mij niet zo goed gelukt waren: http://img156.imageshack.us/i/volkswagenpolohatchbacki.jpg/ http://img406.imageshack.us/i/volkswagenpolohatchback.jpg/ http://img602.imageshack.us/i/volkswagenpolohatchback.jpg/ [ Bericht 9% gewijzigd door Lcs_dB op 03-01-2011 02:04:33 ] | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 02:00 |
Pics zijn kapot. | |
pfefferkatze | maandag 3 januari 2011 @ 02:04 |
Klikken er op kan nu. | |
Lcs_dB | maandag 3 januari 2011 @ 02:05 |
Snap niet waarom ze het niet doen ![]() | |
TheThirdMark | maandag 3 januari 2011 @ 02:58 |
Cruciale vraag: zit er een asbak in? | |
fathank | maandag 3 januari 2011 @ 10:08 |
Van goud denk ik. | |
Lcs_dB | maandag 3 januari 2011 @ 23:45 |
Er zit uiteraard een asbak in! Helaas niet van goud:( | |
Poepoog | maandag 3 januari 2011 @ 23:51 |
Wacht mijn vriendin heeft net een polo uit 2008 met 80.000 km voor 9200 euro gekocht bij de dealert, ik heb wel interesse, maar fuck he 5000 + euro? | |
Lcs_dB | dinsdag 4 januari 2011 @ 00:16 |
Dan heeft jouw vriendin een mooie deal gemaakt ![]() Uiteraard kan er bestl wat van de prijs, maar als ik zo even op marktplaats kijk voor een gelijke uitvoering zitten ze ook allemaal rond de 5K. Daarbij weet ik dat ik van mijn auto kan vertellen dat het een net karretje is zonder gekkigheden, bij die exemplaren moet je dat nog maar afwachten. Verder is dit natuurlijk geen aircoloze crisis 1.4 of SDI met wieldoppen waarbij je zelf je ramen ook nog eens mag slingeren. Maar nogmaals, bieden staat vrij ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2011 @ 12:28 |
Tja iedereen kan wel zeggen dat het een probleemloos karretje is. | |
kikoooooo | dinsdag 4 januari 2011 @ 12:41 |
Ja en je punt is? ![]() | |
Zwolsboy | dinsdag 4 januari 2011 @ 12:52 |
4,9 L voor 100 PK? Een huidige benzine 1.4 heeft al ruim 100 pk en loopt ook (bijna) 1 op 18...en daar betaal je dan 10 tot 14 duizend euro voor en maar 300 euro wegenbelasting per jaar. Je prijs is veels te hoog gezien je ook extreem veel wegenbelasting dokt. Bijna 1000 euro per jaar ![]() | |
kikoooooo | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:00 |
![]() Google eens op omslagpunt, drol. Een diesel koop je niet als je maar 100km in de week rijdt, zoals die 1.4 boodschappenauto van je mama. | |
Lcs_dB | dinsdag 4 januari 2011 @ 13:22 |
Kom kijken zou ik zeggen ![]() Google inderdaad eens op omslagpunt... Tuurlijk, iedereen heeft zijn eigen referentiekader, maar je kunt mij niet verkopen dat je dit duur autorijden noemt...dan kun je beter geen auto nemen. Als je minder dan 10K per jaar rijdt zijn er uiteraard slimmere keuzes. | |
#ANONIEM | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:09 |
Mijn punt is dat dat voor een, voor de verkoper onbekende, koper geen reden is om meer te betalen, iedereen kan immers zeggen dat het een probleemloos, betrouwbaar ding is en er daarom maar ¤1000,- bovenop gooien. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2011 14:10:42 ] | |
rood_wit_blauw | dinsdag 4 januari 2011 @ 14:11 |
ter info, omslagpunt met huidige dieselprijzen ligt geloof ik op 30.000 per jaar... (Ik heb dat gereden in de laatste 6,5 maand ![]() | |
Lcs_dB | dinsdag 4 januari 2011 @ 15:54 |
Omdat ik me niet voor kon stellen dat het omslagpunt in dit geval ook 30.000 per jaar is heb ik het even berekend. De ene berekening is met de aanzienlijk tragere maar wel goed verkrijgbare 1.4 75Pk versie, de andere berekening is met de ongeveer even vlotte (mits je hem flink op toeren houdt) 1.4 100Pk versie welke echter beduidend schaarser is. Gewicht : 993Kg voor de 75PK benzine, 1090Kg voor de diesel Wegenbelasting : ¤ 400 per jaar voor de benzine, ¤ 1024 per jaar voor de diesel Brandstofprijs GLA :¤ 1,639 voor benzine, ¤ 1,315 voor diesel Verbruik Fabrieksopg.: 1 op 15,6 voor de benzine, 1 op 20,4 voor de diesel Brandstofkosten Polo benzine: 1,639/15,6= ¤ 0,105 per Km Brandstofkosten Polo diesel: 1,315/20,4= ¤ 0,064 per Km Dus een jaarlijks verschil van 624 euro aan wegenbelasting moet gecompenseerd worden met lagere brandstofkosten á 4,1 cent per Km. ¤ 624/0,041 = 15.219,5 Km. <--------- Omslagpunt Nu dezelfde berekening, maar dan voor de 100Pk versie: Gewicht : 1035Kg voor de 100PK benzine, 1090Kg voor de diesel Wegenbelasting : ¤ 400 per jaar voor de benzine, ¤ 1024 per jaar voor de diesel Brandstofprijs GLA :¤ 1,639 voor benzine, ¤ 1,315 voor diesel Verbruik Fabrieksopg.: 1 op 14,5 voor de benzine, 1 op 20,4 voor de diesel Brandstofkosten Polo benzine: 1,639/14,5= ¤ 0,113 per Km Brandstofkosten Polo diesel: 1,315/20,4= ¤ 0,064 per Km Dus een jaarlijks verschil van 624 euro aan wegenbelasting moet in dit geval gecompenseerd worden met lagere brandstofkosten á 4,9 cent per Km. ¤ 624/0,049 = 12.734,7 Km. <--------- Omslagpunt Hoop dat het een beetje duidelijk is ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Lcs_dB op 04-01-2011 16:02:49 ] | |
Zwolsboy | dinsdag 4 januari 2011 @ 19:55 |
Dat denk ik niet maargoed. Kijk maar eens naar de nieuwe twingo diesel full options 85 pk 200nm koppel belastingvrij... Net als de diesel clio. Beide autos voor minder dan 15.000 in je bezit. Binnen 10 jaar is het verschil dik terug verdient en rij je gratis zowat:p Maar ieder zijn mening. Ik rij zelf een twingo 1.2 co2 76 pk 11,9 sec zit die op de 100 belastingvrij en loopt 1 op 22 (4,8L) daar komt deze polo nooit tegenop qua kosten en ook nog eens standaard airco elec spiegels ramen enz. Maar dat is een andere klasse maar anno 2010 is diesel gewoon veel minder interessant een jaartje of 10 terug was dat anders. En vergeet niet dat een diesel DUURDER in de APK is en vaker wat mankeert omdat ze meer rijden en harder slijten als een benzine en diesel beide niks mankeren betaal je voor een diesel bij de VW dealer al gauw 80/100 euro een benzine 30-50 euro. Maar het is wel een mooie auto hoor ![]() De prijs die die Polo waard is schat ik op zon 3500 tot 4500 (maximaal) geef je ook garantie? je zegt probleemloos karretje als je zelf een jaar garantie zou geven krijg je hem voor meer verkocht dus mankeert er wat is de rekening voor jou. http://www.zomoto.nl bij 200.000 en onderhoud / staat goed indicatie 4500 265.000 kan die niet berekenen omdat het te hoge km stand is. [ Bericht 10% gewijzigd door Zwolsboy op 04-01-2011 20:01:09 ] | |
Lcs_dB | dinsdag 4 januari 2011 @ 20:52 |
Je mag het gerust herberekenen... Je haalt er steeds autos bij die qua aanschafprijs het 3-voudige kosten! Ik probeer in mijn kostenberekening gewoon een gelijkwaardige auto uit te zoeken die voor gelijke prijs in je bezit te krijgen is. Wederom een níeuwe auto, ook nog eens uit een klasse lager en met minder vermogen, snelheid en een heel ander motorkarakter. Qua kosten komt deze polo er inderdaad niet tegenop, maar dan rij je wel een klasse groter, sneller en luxer. Airco, electrische spiegels en ramen zitten ook op deze polo. Daar komen dan ook nog zaken als lm. velgen, cruise control, alarm etc. bij. We leven inmiddels al in 2011 ![]() We hebben het hier echter over een auto van 2 modelgeneraties terug voor minder dan een derde van de nieuwprijs van een nieuwe polo diesel. Beetje appels met peren vergelijken dus. Ik heb de auto vergeleken met zijn leeftijdsgenoten, en dan vind ik het omslagpunt behoorlijk gunstig. Ik heb zelf voor deze uitvoering gekozen vanwege het vermogen en de aantrekkelijke kilometerkosten. Een roetmeting (verplicht bij diesel-APK) kost 20 euro extra. Dat lijkt me wel overkomelijk? Als het om dat soort tientjeswerk gaat kun je beter niet een auto nemen. Ik kan de koper heel wat roetmetingkjes in de prijs tegemoet komen. Meer rijden heb je zelf in de hand..dat ligt niet aan de auto. Ik ben geen auto-expert, maar volgens mij is het toch echt zo dat dieselautos een stuk minder hard slijten dan benzines. Dat vond ik nou ook ![]() Voor wat betreft de prijs: Ik baseer mijn vraagprijs op het huidige aanbod. Als je dat bekijkt is mijn prijs niet zo gek. Garantie geven vind ik erg ver gaan...er zullen niet veel particulieren zijn die dit doen. Mocht de nieuwe koper hier erg veel waarde aan hechten dan wil ik er een nieuwe APK op laten zetten zodat hij op die punten in ieder geval 100% goed is, maar dat lijkt me overdreven. | |
Lcs_dB | woensdag 5 januari 2011 @ 22:59 |
Komop mensen! Een fijne snelle polo waarin je voordelige km´s kan maken! ![]() | |
Lcs_dB | donderdag 6 januari 2011 @ 21:38 |
Ik doe 250 euro van de vraagprijs af, de nieuwe vraagprijs wordt ¤5000! | |
Lcs_dB | zondag 9 januari 2011 @ 15:58 |
Kick | |
Lcs_dB | dinsdag 11 januari 2011 @ 13:46 |
Schop, km stand is weer 500 hoger inmiddels, uiteraard rijdt hij nogsteeds erg fijn en zuinig. Heb gister even wat rustiger gereden en de fabrieksopgave van 4,9L gehaald! |