Goedenavond. Ik ben nu bezig met een onderzoek naar de sterkte van het accent onder Nederlandstalige Engels-sprekers. M.a.w. ik wil jullie op de proef stellen door jouw taalvaardigheden in het Engels te meten
waaronder vooral de sterkte van jouw accent. Om hier deel aan te kunnen nemen moet jouw moedertaal het Nederlands (NL) zijn, en niet Engels.
Mensen in het buitenland die Nederlands spreken mogen ook meedoen, maar geef dat dan aan waar je woont. Vergeet per slot van rekening niet ook jouw leeftijd te melden!!
Lees alstublieft het volgende stuk tekst voor, neem hem op, en upload de bijbehorende audio-opname (sound-clip). Media zoals Youtube zijn uiteraard toegestaan maar mocht dat niet lukken, dan mag je nog altijd mij het bestand via email opsturen.
Het doel hiervan is het uitvinden van een accent-meetsysteem waar verschillende mensen uit diverse landen een bepaalde 'score' halen. Aan de hand van deze scores kunnen we beter in kaart brengen hoe sterk (of juist zwak) de gemiddelde persoon uit een bepaalde land het Engels spreekt.
De tekst is:
"Whales collectively inhabit all the world's oceans and number in the millions, with annual population growth rate estimates for various species ranging from 3-13%.[4] For centuries, whales have been hunted for meat and as a source of raw materials. By the middle of the 20th century, however, industrial whaling had left many species seriously endangered, leading to the end of whaling in all but a few countries."Spreek dat uit dus voor een microfoon en stuur mij het resultaat. Ik ben benieuwd!

Via PM mag ook (als je hem per email wil sturen).
Als je niet wilt meedoen, dan respecteer ik dat. Maar er hoeft ook geen reactie van jouw kant te komen,
Met vriendelijke groet,
vergezocht