abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90769629
Goedenavond. Ik ben nu bezig met een onderzoek naar de sterkte van het accent onder Nederlandstalige Engels-sprekers. M.a.w. ik wil jullie op de proef stellen door jouw taalvaardigheden in het Engels te meten waaronder vooral de sterkte van jouw accent. Om hier deel aan te kunnen nemen moet jouw moedertaal het Nederlands (NL) zijn, en niet Engels.
Mensen in het buitenland die Nederlands spreken mogen ook meedoen, maar geef dat dan aan waar je woont. Vergeet per slot van rekening niet ook jouw leeftijd te melden!!

Lees alstublieft het volgende stuk tekst voor, neem hem op, en upload de bijbehorende audio-opname (sound-clip). Media zoals Youtube zijn uiteraard toegestaan maar mocht dat niet lukken, dan mag je nog altijd mij het bestand via email opsturen.

Het doel hiervan is het uitvinden van een accent-meetsysteem waar verschillende mensen uit diverse landen een bepaalde 'score' halen. Aan de hand van deze scores kunnen we beter in kaart brengen hoe sterk (of juist zwak) de gemiddelde persoon uit een bepaalde land het Engels spreekt.

De tekst is:

"Whales collectively inhabit all the world's oceans and number in the millions, with annual population growth rate estimates for various species ranging from 3-13%.[4] For centuries, whales have been hunted for meat and as a source of raw materials. By the middle of the 20th century, however, industrial whaling had left many species seriously endangered, leading to the end of whaling in all but a few countries."

Spreek dat uit dus voor een microfoon en stuur mij het resultaat. Ik ben benieuwd! :W Via PM mag ook (als je hem per email wil sturen).

Als je niet wilt meedoen, dan respecteer ik dat. Maar er hoeft ook geen reactie van jouw kant te komen,

Met vriendelijke groet,

vergezocht
  zondag 2 januari 2011 @ 22:43:39 #2
137556 L.no
Midlife crisis
pi_90770142
Wat een leuk idee. ik twijfel nog of ik mee wil doen, maar als tip kan je deze site gebruiken om het makkelijk op te nemen: http://vocaroo.com/
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 2 januari 2011 @ 22:43:48 #3
268107 eigenaar
Alle honden haten je!
pi_90770152
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:34 schreef vergezocht het volgende:

Als je niet wilt meedoen, dan respecteer ik dat. Maar er hoeft ook geen reactie van jouw kant te komen,

Ik doe niet mee, maar moest hier toch even op reageren; driewerf chapeau.
MC Kom je kuil uit & Door de pap
pi_90770264
Dit laat alleen het accent zien tijdens het voorlezen van een tekst. Op het moment dat ik een tekst voorlees gaat dit meestal meer accentloos dan wanneer ik zelf een gesprek op gang moet houden :P
pi_90770689
quote:
19s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:43 schreef L.no het volgende:
Wat een leuk idee. ik twijfel nog of ik mee wil doen, maar als tip kan je deze site gebruiken om het makkelijk op te nemen: http://vocaroo.com/
Ben niet schuw mensen, stuur hem op! Er wordt vertrouwelijk met jouw privacy omgegaan.
pi_90770707
quote:
17s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:43 schreef eigenaar het volgende:

[..]

Ik doe niet mee, maar moest hier toch even op reageren; driewerf chapeau.
Bedankt.
pi_90770777
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 22:45 schreef Unischroef het volgende:
Dit laat alleen het accent zien tijdens het voorlezen van een tekst. Op het moment dat ik een tekst voorlees gaat dit meestal meer accentloos dan wanneer ik zelf een gesprek op gang moet houden :P
Niet als je het stukje tekst voorleest zonder oefening.

En in dit geval zijn de overeenkomsten toch veel groter dan de verschillen. ;)
pi_90771348
Ik zal het morgen wel even doen. :P
pi_90771433
tvp, ik ga het morgen even doen :P
pi_90771479
Leuk even kijken of ik hier morgen tijd voor heb
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_90771496
maar met tekst voorlezen kan ik bijna alle accentjes opzetten die ik wil :P Brits Engels lijkt zo geacteerd en nep en chic proberen te doen, dus ik doe wel gewoon een semi-Amerikaans accent.
pi_90771540
sorrie maar ik moest hieraan denken :@
http://www.break.com/index/weresinking.html
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_90771621
TVP voor morgen.
Ik pak een CD, zet de radio aan, geniet van honkietonkiemuziek.
pi_90771710
Ik heb hem opgenomen, wat is je email? Of kijk ik er overheen? O-)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_90772392
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:11 schreef Njosnavelin het volgende:
Voor jullie die mijn email willen weten, jullie mogen mij PMen.

In dit geval heb ik jou de PM gestuurd Njosnavelin met mijn email-adres daarin.
pi_90772436
maak dan even een hotmail adresje aan voor dit doel, kun je 'm gewoon posten. Ik moet hem even opnieuw opnemen, want de eerste opname sloeg mn pc niet op. of beïnvloedt dat het onderzoek?:P
pi_90772668
Let er wel op dat het onderzoek nog aan de gang is. Het kan wel een tijdje duren voordat er enige resultaten openbaar worden gemaakt.
pi_90772688
Ja. ik heb m'n originele geluidsopname toch teruggevonden op mn telefoon :P
pi_90772734
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:25 schreef erikkll het volgende:
maak dan even een hotmail adresje aan voor dit doel, kun je 'm gewoon posten. Ik moet hem even opnieuw opnemen, want de eerste opname sloeg mn pc niet op. of beïnvloedt dat het onderzoek?:P
Ik heb al een hotmail-adres voor dit doel. Hij is naammaak@hotmail.com

Of mag dat hier niet? Mods?
pi_90772774
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:25 schreef erikkll het volgende:
Minimaal zou ik denken. Mits je je beste doet.
pi_90773041
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:11 schreef Njosnavelin het volgende:
Heb een vraagje voor jou. Hoe lang blijft ie online daar op voocaroo? Of zou ik best alles meteen downloaden naar mijn schijf? :X
pi_90773195
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:36 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Heb een vraagje voor jou. Hoe lang blijft ie online daar op voocaroo? Of zou ik best alles meteen downloaden naar mijn schijf? :X
Dit staat op de site
'Messages recorded anonymously and without an account will be deleted after 2 months.'
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_90773696
Hier is mijne, hij blijft voorlopig nog wel staan.
http://www.zoef-pc.nl/fok/engels.mp3

niet erg vloeiend, ik had de tekst niet gelezen voor ik 'm opnam :P
pi_90774049
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:39 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Dit staat op de site
'Messages recorded anonymously and without an account will be deleted after 2 months.'
2 maanden is meer dan voldoende tijd. :P Dank je wel allen!
pi_90779533
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:48 schreef erikkll het volgende:
Hier is mijne, hij blijft voorlopig nog wel staan.
http://www.zoef-pc.nl/fok/engels.mp3

niet erg vloeiend, ik had de tekst niet gelezen voor ik 'm opnam :P
Het is al laat en wellicht overdrijf ik het voorlezen na een paar biertjes :')
Oh well, wat kan mij het ook schelen, hier is mijn versie dus :D

http://vocaroo.com/?media=vVgVgKNTFAf0808vX
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')