abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90905051
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En wie komt dat controleren, de aardingspolitie? :+ :*

Ik wist niet dat dat niet mocht. De Chinezen die hiervoor in dit huis woonden deden niets anders. :') Maar die hebben sowieso rare dingen gedaan. Er zijn een paar wcd's die ik niet vertrouw (wasmachine onder stroom... :? ), de wasmachine-aansluiting heeft geen stroom (ergens afgetapt om een wcd aan te hangen? :? ), aardingsdraad verkeerde kleur maar gemarkeerd met stickertjes en meer van dat soort geintjes. :')
Heb je er al eens over nagedacht om eerst wat geld te steken in het technisch veilig maken van je huisinstallatie om vervolgens daarna over te gaan tot de "mooie dingen" ?
-
pi_90905202
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:33 schreef quo_ het volgende:

[..]

Heb je er al eens over nagedacht om eerst wat geld te steken in het technisch veilig maken van je huisinstallatie om vervolgens daarna over te gaan tot de "mooie dingen" ?
De problemen zitten niet in de ruimte waar ik nu het schakelmateriaal ga vervangen. De installatie wordt binnenkort deels vervangen ivm aanbrengen van een driefasenaansluiting voor een 11 kWh-inductiefornuis.
pi_90906112
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:35 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De problemen zitten niet in de ruimte waar ik nu het schakelmateriaal ga vervangen. De installatie wordt binnenkort deels vervangen ivm aanbrengen van een driefasenaansluiting voor een 11 kWh-inductiefornuis.
Wel over nagedacht dus, sterker nog, al in gang gezet :)
Verstandig want de genoemde voorgeschiedenis en de kwaaltjes zitten toch wel in de categorie "griezelig".
-
pi_90907541
Ik koop in elk geval nooit meer een huis van Chinezen. :@ :')
pi_90909119
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:15 schreef Isegrim het volgende:
Ik vind het niet zo mooi, dat GIRA-spul...

Ik vind dit mooi: http://www.schakelmateriaal.net en dan de zwart/zilver.

Gaat alleen niet passen; ze hebben alleen enkele wcd's en wij hebben dubbele wcd's die in één inbouwdoos zitten. -O-
Ik vind de zilver/zilver weer mooier, ik zou eerder iets neutraals kiezen wat qua tint bij de kleur van de wanden past, maar gelukkig dat smaken verschillen. De prijzen zijn in elk geval goed, vooral de dimmers.
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 22:56:11 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_90910528
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 21:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En wie komt dat controleren, de aardingspolitie? :+ :*

Ik wist niet dat dat niet mocht. De Chinezen die hiervoor in dit huis woonden deden niets anders. :') Maar die hebben sowieso rare dingen gedaan. Er zijn een paar wcd's die ik niet vertrouw (wasmachine onder stroom... :? ), de wasmachine-aansluiting heeft geen stroom (ergens afgetapt om een wcd aan te hangen? :? ), aardingsdraad verkeerde kleur maar gemarkeerd met stickertjes en meer van dat soort geintjes. :')
Niet de aardingspolitie :+, maar je wekt de indruk dat een wandcontactdoos geaard is dus een schijnveiligheid. En aangezien de "regel" is dat alles waar een geaarde stekker aanzit alleen gebruikt mag worden in een stopcontact met randaarde kan dat wel degelijk gevaar opleveren als er blijkt dat er geen aarde aanzit :X
pi_90919234
Dat zou lastig worden bij ons. De enige plek in dit huis met geaarde wcd's is de keuken. :')
pi_90922076
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 08:24 schreef Isegrim het volgende:
Dat zou lastig worden bij ons. De enige plek in dit huis met geaarde wcd's is de keuken. :')
Dan zit er niets anders op dan voor de andere ruimtes wandcontactdozen kopen zonder randaarde of de hele installatie voorzien van aarde en nu je ook bezig bent voor electisch koken gelijk de hele meterkast aanpassen
pi_90923156
Ik denk dat het gewoon wcd's zonder randaarde worden. Alles aarden lijkt me erg veel werk en ook niet echt nodig. Zoveel heftige apparatuur hebben we niet buiten de keuken.
pi_90955955
Schakelmateriaal gehaald bij Gamma, serie Everest, kleur antraciet. Gamma eigen merk (wat gewoon Plieger is). Had een kortingsbon voor 10%, was rond de 85 euro kwijt voor woonkamer + keuken (1 x cai, 1 x isra dubbel, 3 x wcd dubbel ongeaard, 2 x lichtschakelaar, 3 x wcd dubbel geaard). Past erg mooi bij onze muurverf. :)
pi_90957460
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:38 schreef Isegrim het volgende:
Schakelmateriaal gehaald bij Gamma, serie Everest, kleur antraciet. Gamma eigen merk (wat gewoon Plieger is). Had een kortingsbon voor 10%, was rond de 85 euro kwijt voor woonkamer + keuken (1 x cai, 1 x isra dubbel, 3 x wcd dubbel ongeaard, 2 x lichtschakelaar, 3 x wcd dubbel geaard). Past erg mooi bij onze muurverf. :)
We zien de voor-na foto's met belangstelling tegemoet. :)
-
pi_90957617
Voorfoto's is het te laat voor. :P
pi_91451678
Ben toch wel blij dat ik ook het binnenwerk heb vervangen, was in sommige gevallen wel nodig. :Y
  Moderator maandag 17 januari 2011 @ 18:10:27 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_91473879
Na verloop van tijd worden zowel de bevestiging aan de muur, en de bevestiging van de draden langzaam minder ze gaan dan los zitten met alle mogelijke gevolgen van dien.

Ook is de kracht waarmee de contacten van een wandcontactdoos op een stekker klemmen in de loop van de tijd denk ik aanzienlijk achteruit gegaan, dat kun je denk ik nu ook wel merken :).
pi_91475035
Ja, dat kan ik zeker merken. :Y Ook wel fijn dat ik nu beveiligde stopcontacten heb. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')