abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:28:07 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_90831611
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:56 schreef Xu het volgende:

[..]

Ja hoe zit dat nou? Komen er nog nieuwe voorraden?
Bij Conrad is de 101 leverbaar vanaf 17 januari en de 70 vanaf 25 januari.
Zeggen ze.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:01:11 #77
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_90834839
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Bij Conrad is de 101 leverbaar vanaf 17 januari en de 70 vanaf 25 januari.
Zeggen ze.
De 16GB is wel direct leverbaar staat er. :)

Btw, was jij niet in Duitsland (tevens) om te kijken?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 4 januari 2011 @ 15:34:17 #78
104871 remlof
Europees federalist
pi_90838245
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

De 16GB is wel direct leverbaar staat er. :)
Ow ja, da's net de enige die ik niet gecheckt heb :')
quote:
Btw, was jij niet in Duitsland (tevens) om te kijken?
Ja, maar niet om op zoek te gaan naar tablets. Ben er geen tegengekomen.
pi_90840514
Ik kan niet wachten voor de A70 IT
Letterlijk...
Ja.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 17:08:54 #80
104871 remlof
Europees federalist
pi_90842020
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 16:31 schreef Xu het volgende:
Ik kan niet wachten voor de A70 IT
Letterlijk...
Je kan 'm ook direct via archos.com in Frankrijk bestellen, wellicht dat dat het snelste gaat. Maar dan kan je alleen met cc of pp betalen.
pi_90842766
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 17:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Je kan 'm ook direct via archos.com in Frankrijk bestellen, wellicht dat dat het snelste gaat. Maar dan kan je alleen met cc of pp betalen.
Ik zal dat zeker in gedachte houden, als ik hem morgen bij de dixons niet kan vinden!

Wat ik me nog afvraag: Zal je bij de Archos 70 met 250GB HDD de harde schijf horen draaien tijdens het gebruik?
Ja.
pi_90845960
Wat mij vooral een nadeel lijkt aan de 250GB HDD zijn zowel de kwetsbaarheid als (nog meer) de negatieve invloed op de accuduur. Het is toch een extra apparaat met motortje, tegenover een statisch geheugen. Ik denk trouwens dat dit gewoon een 2,5 inch disk is. Of je die hoort draaien is van meerdere factoren afhankelijk. De harddisk in mijn laptop hoor ik in ieder geval amper tot niet; is dus hetzelfde type harddisk.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 19:00:44 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_90846775
Over het verschil in accuduur tussen de 250Gb en 8Gb kan ik niets vinden, maar het lijkt me duidelijk dat een hdd er wel het nodige vanaf snoept.

De hdd versie is ook 100 gram zwaarder (300 tegen 200gr) en 4 millimeter dikker (14 tegen 10mm).
pi_90851016
Archos 70 Review/Overview

Ik had het een tijdje geleden al beloofd. Hier dan toch de review / overview van de Archos 70. Ik ga uiteraard niet alle kenmerken van het apparaat behandelen. Het meeste is al uitgebreid in andere reviews terug te vinden. De onderwerpen die ik wil aanhalen zijn:

1. Allereerst: de omstreden kijkhoek
2. Accu-uithoudingsvermogen
3. Portability / draagbaarheid

De kijkhoek
Ik wilde dit onderwerp even als eerste behandelen omdat er sowieso eerder hier al naar gevraagd is, en omdat het een vrij omstreden punt schijnt te zijn van de Archos 70. Ik begrijp niet waarom, dat voorop gesteld. Ik kan een heel lulverhaal gaan houden, maar ik stel voor dat je eerst even onderstaande foto's bekijkt, die weliswaar hier en daar wat onder- of overbelicht zijn, maar toch een goed beeld geven van die kijkhoek.

Allereerst even het vooraanzicht, zoals je dus meestal naar je Archos 70 zult kijken:

Dan wat andere aanzichten:

Vooral bij het van boven en van onder bekijken van het scherm treedt er wel ietwat verkleuring op. Het wordt een beetje flets. Ik vind het zelf niet rampzalig, en onder een kleine hoek heb je er geen last van. Van opzij is er sowieso nagenoeg geen sprake hiervan.

Accu-uithoudingsvermogen
Ondanks dat ik persoonlijk nog steeds van mening ben dat het eigenlijk belachelijk is hoe kort veel van onze moderne apparatuur maar op de accu kan functioneren, kan ik niet echt klagen over het uithoudingsvermogen van mijn Archos. Ik heb, na de Archos volledig op te hebben geladen eergisternacht, de Archos onderweg naar mijn werk gebruikt om muziek te luisteren, ik heb er wat mee geïnternet af en toe, ik heb er wat spelletjes op gespeeld, weliswaar allemaal niet zolang, maar toch. Op het moment is er nog 45% van de accu over. Dat vind ik lang niet slecht. Dit alles dan met de schermhelderheid op de middelste stand, en regelmatig wifi aan (80% van de tijd).

Wanneer je de Archos een hele dag intensief gebruikt zal hij 's avonds leeg zijn. Maar met intensief bedoel ik dan echt dat je er vrijwel constant mee bezig bent, en dat doe je meestal niet met een tablet ;)

Portability / Draagbaarheid
Ook hierover ben ik zeer te spreken. Het is een licht apparaat. In gewicht amper zwaarder dan your average smartphone voor het gevoel (ik doe niet aan grammen en kilogrammen, het gaat immers om hoe het aanvoelt). Het scherm heeft een prima grootte voor gebruik onderweg, en is zeker niet te klein om een e-mail of forumbericht op te tikken. Typen met 2 duimen werkt ook erg prettig eigenlijk.
Sja, en het is natuurlijk gewoon geweldig dat je het volgende met dit apparaat kunt doen:

Ook nog even een korte opmerking over de bouwkwaliteit, als laatste. Ik vind de afwerking eigenlijk zeer goed, zeker voor de prijs van het apparaat. Hij ligt degelijk in de hand, nergens is iets op te merken van 'slordigheden' zoals dat bij bijvoorbeeld de smartphones van HTC weleens het geval is. Het enige dat mij opvalt is dat de kickstand niet zo stevig aanvoelt en een beetje 'klappert' in het gleufje waar die ingeklikt zit. Ik heb daar verder geen last van, en het doet voor mij ook niet echt afbreuk aan de kwaliteit. Ik merk dat de kickstand, ondanks dat deze (vooral door het lage gewicht ervan) niet stevig aanvoelt, wel stevig genoeg is, en heus niet snel zal afbreken bij normaal gebruik.
pi_90852174
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:17 schreef Gestiech het volgende:

[ afbeelding ]

Ik had het een tijdje geleden al beloofd. Hier dan toch de review / overview van de Archos 70. Ik ga uiteraard niet alle kenmerken van het apparaat behandelen. Het meeste is al uitgebreid in andere reviews terug te vinden. De onderwerpen die ik wil aanhalen zijn:

1. Allereerst: de omstreden kijkhoek
2. Accu-uithoudingsvermogen
3. Portability / draagbaarheid

De kijkhoek
Ik wilde dit onderwerp even als eerste behandelen omdat er sowieso eerder hier al naar gevraagd is, en omdat het een vrij omstreden punt schijnt te zijn van de Archos 70. Ik begrijp niet waarom, dat voorop gesteld. Ik kan een heel lulverhaal gaan houden, maar ik stel voor dat je eerst even onderstaande foto's bekijkt, die weliswaar hier en daar wat onder- of overbelicht zijn, maar toch een goed beeld geven van die kijkhoek.

Allereerst even het vooraanzicht, zoals je dus meestal naar je Archos 70 zult kijken:
[ afbeelding ]

Dan wat andere aanzichten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vooral bij het van boven en van onder bekijken van het scherm treedt er wel ietwat verkleuring op. Het wordt een beetje flets. Ik vind het zelf niet rampzalig, en onder een kleine hoek heb je er geen last van. Van opzij is er sowieso nagenoeg geen sprake hiervan.

Accu-uithoudingsvermogen
Ondanks dat ik persoonlijk nog steeds van mening ben dat het eigenlijk belachelijk is hoe kort veel van onze moderne apparatuur maar op de accu kan functioneren, kan ik niet echt klagen over het uithoudingsvermogen van mijn Archos. Ik heb, na de Archos volledig op te hebben geladen eergisternacht, de Archos onderweg naar mijn werk gebruikt om muziek te luisteren, ik heb er wat mee geïnternet af en toe, ik heb er wat spelletjes op gespeeld, weliswaar allemaal niet zolang, maar toch. Op het moment is er nog 45% van de accu over. Dat vind ik lang niet slecht. Dit alles dan met de schermhelderheid op de middelste stand, en regelmatig wifi aan (80% van de tijd).

Wanneer je de Archos een hele dag intensief gebruikt zal hij 's avonds leeg zijn. Maar met intensief bedoel ik dan echt dat je er vrijwel constant mee bezig bent, en dat doe je meestal niet met een tablet ;)

Portability / Draagbaarheid
Ook hierover ben ik zeer te spreken. Het is een licht apparaat. In gewicht amper zwaarder dan your average smartphone voor het gevoel (ik doe niet aan grammen en kilogrammen, het gaat immers om hoe het aanvoelt). Het scherm heeft een prima grootte voor gebruik onderweg, en is zeker niet te klein om een e-mail of forumbericht op te tikken. Typen met 2 duimen werkt ook erg prettig eigenlijk.
Sja, en het is natuurlijk gewoon geweldig dat je het volgende met dit apparaat kunt doen:
[ afbeelding ]

Ook nog even een korte opmerking over de bouwkwaliteit, als laatste. Ik vind de afwerking eigenlijk zeer goed, zeker voor de prijs van het apparaat. Hij ligt degelijk in de hand, nergens is iets op te merken van 'slordigheden' zoals dat bij bijvoorbeeld de smartphones van HTC weleens het geval is. Het enige dat mij opvalt is dat de kickstand niet zo stevig aanvoelt en een beetje 'klappert' in het gleufje waar die ingeklikt zit. Ik heb daar verder geen last van, en het doet voor mij ook niet echt afbreuk aan de kwaliteit. Ik merk dat de kickstand, ondanks dat deze (vooral door het lage gewicht ervan) niet stevig aanvoelt, wel stevig genoeg is, en heus niet snel zal afbreken bij normaal gebruik.
Top dat je zoveel energie hierin steekt ^O^
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:57:05 #86
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_90853656
Amen! Nice work, goede userfeedback. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_90854812
Ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer en heb ik geen idee welk tablet ik wil bestellen :)
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 21:19:39 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_90855041
quote:
4s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:17 schreef Gestiech het volgende:

-knip-
Toffe review! Dit is de 8Gb versie denk ik? Afgaande op hoe je het gewicht beschrijft :P
pi_90855678
Thanks allen ;) Hoop dat het niet alleen leuk om te lezen is, maar dat mensen er ook echt iets aan hebben bij het maken van hun keuze.

Het is inderdaad de 8GB versie. Ik heb net even voor de zekerheid het verschil 'gevoeld' tussen mijn HTC Hero en de Archos 70, en ik gok zo dat de Archos 1,5 keer het gewicht van de Hero heeft. Een verwaarloosbaar verschil op dat lage gewicht wat mij betreft.

Deze (bluetooth headset) is trouwens ook vandaag aangekomen. Ik was helaas op het werk, dus morgen even ophalen bij het postkantoor.

[ Bericht 32% gewijzigd door Gestiech op 04-01-2011 21:38:37 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:49:38 #90
318704 lolikip
waarom lees je dit??
pi_90865592
iemand ervaring met archos 1001
kome dan
  woensdag 5 januari 2011 @ 00:54:21 #91
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_90865697
De 1001... dat is toch een Peugeot? :P
De Archos 101 heb ik sinds 24 december.
Blijf het een mooi ding vinden. _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 05-01-2011 21:27:24 ]
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:07:21 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_90885148
Ik heb de Archos 70 IT maar besteld bij www.redcoon.nl - vind dat ik lang genoeg gewacht heb.

Totale kosten ¤ 258,48 en nu maar hopen dat ik 'm inderdaad binnen 8 dagen heb :')
  woensdag 5 januari 2011 @ 16:08:39 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_90885204
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 00:54 schreef shiznuts het volgende:
De 1001... dat is toch een Peugeot? :P
De Archos 101 heb ik sinds 24 augustus.
Blijf het een mooi ding vinden. _O_
[ afbeelding ]
December :P

Ik dacht al :+
pi_90897247
Weet iemand een goeie videospeler voor Android 2.1? Ik heb er nu een stuk of drie (ES Video Player, Movies en RealPlayer) maar in geen van allen kan ik het volume aanpassen :? Beetje onhandig...
  woensdag 5 januari 2011 @ 19:37:39 #95
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90897610
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 19:32 schreef Thomas B. het volgende:
Weet iemand een goeie videospeler voor Android 2.1? Ik heb er nu een stuk of drie (ES Video Player, Movies en RealPlayer) maar in geen van allen kan ik het volume aanpassen :? Beetje onhandig...
VLC installeren? Of werkt dat ook al niet op die dingen?
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:28:02 #96
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_90904653
VPlayer. ;) _O_

@ remlof: whehe, shizfail
  woensdag 5 januari 2011 @ 21:46:40 #97
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_90905949
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
Ik heb de Archos 70 IT maar besteld bij www.redcoon.nl - vind dat ik lang genoeg gewacht heb.

Totale kosten ¤ 258,48 en nu maar hopen dat ik 'm inderdaad binnen 8 dagen heb :')
ik denk, wat duur.. Blijkt dat ik heb zitten kijken naar een Archos 7 ipv 70. :P :')
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_90907699
Had je 'm niet beter bij Archos zelf kunnen bestellen, remlof? Ik had 'm in principe binnen een dag of drie, buiten het feit dat ik niet thuis was en met DHL moest bellen voor een herlevering :P
pi_90908831
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:12 schreef Gestiech het volgende:
Had je 'm niet beter bij Archos zelf kunnen bestellen, remlof? Ik had 'm in principe binnen een dag of drie, buiten het feit dat ik niet thuis was en met DHL moest bellen voor een herlevering :P
Archos zelf heeft hem sinds vandaag ook niet meer op voorraad, nieuwe voorraad komt pas 2de helft januari helaas.
Ja.
pi_90916285
Archos faalt zo hard met de levering van die tablets. :|W

O, en Android 3.0 Honeycomb is speciaal voor tablets :9~ :

Video op Engadget: http://www.engadget.com/2(...)for-tablet-honeycom/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')